Sign in to follow this  
Followers 0
Matrixxx

Geamuri laterale spate aburite

27 posts in this topic

    Ca sa nu intru cumva in rutina, bestia mea suedeza mi-a mai dat o tema de rezolvat  ;)

Astazi pe o ploaie zdravana-conducind spre casa am observat ca geamurile laterale spate ramin aburite, orice as face.(Recircularea e pe off, bineinteles)

Mai straniu e ca si partea mea de geam (de la sofer) undeva sus a ramas putin aburita-neclara, cea de la pasager limpede si frumoasa. Citind pe niste forumuri de-afara, rezolvarea este legata de unitatea de incalzire - heater matrix-ul care poate fi pe duca:

1)are vreun por pe unde rasufla in habitaclu coolant-ul  - inca nu stiu.

2)pierdere lichid de racire, controlul nivelului in vasul de expansiune - nici o problema depistata, mai verific maine

3)controlul covoraselor fatza (sa nu fie umezite) - sint uscate

4)dat drumul A/C-ului atunci cind se comuta pe Defrost (incalzire parbriz) - ei, asta poate fi o problema deoarece la mine nu merge A/c-ul, pierderea de freon inca nu am rezolvat-o...Dar A/C nu mergea nici toamna (sau iarna) trecuta - si totul era ok, se abureau putin la inceput (caldura degajata atingea geamurile reci-firesc) dar in 1-2 minute totul era clar.

Am mai citit chiar ca 855-urile(adica 850 estate) au aceasta problema a geamurilor spate aburite, se gasea ca accesoriu chiar un ventilator suplimentar care se instala in spatiul cargo (extractor fan-similar cu cel de la baie care scoate aburii, dar mai mic) dar nu mai poate fi gasit acum. Oare chiar asa de stupida e problema asta ?...La ce ierni si ploi au suedezii la ei acolo, au proiectat un break cu probleme de aburire la geamurile spate ? NU CRED  :D  Ramane sa-mi dau seama ce poate fi.

:-*

p.s. Voi cind porniti motorul,mergeti cu caldura setata pe maxim cind afara e umezeala, ca geamurile sa se incalzeasca treptat-odata cu aerul primit de la aeroterma sau nu are nici o importanta asta ?... 

Ce intrebare pun si eu la 1 noaptea...  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca prima grija pe care trebuie sa o elimini este cea cu privire la posibilitatea ca pe geamuri sa fie abur de antigel. Cea mai nasoala chestie ar fi asta.

Geamurile care se aburesc raman "uleioase"?

Ceva mirosuri mai ciudate ai cand apare aburirea?

Am auzit ca unii pun cateva picaturi de parfum in vasul de expansiune sau direct in radiator, pt a vedea daca depisteaza ceva in interior cand motorul este incalzit.

Daca ai scapat de asta, nu ramane decat sa usuci bine masina (o cazezi in garaj cu usile deschise si un radiator cu rezistenta electrica langa), sa verifici chederele usilor si canalele de scurgere de la chederele geamurilor, si, daca ai trapa, scurgerile acesteia.

Mai departe... Chiar daca nu iti merge AC-ul, din ce stiu eu ca teorie, tot trebuie sa ai o tavita, un recipient, ceva, in care sa se adune condensul, sub radiatorul de incalzire din bord. Verific-o si pe aia. La o masina mai veche, dotata cu AC, insa nefunctional, mai avea un pic si se faceau alge si corali acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu-ti merge ACul de unde vrei dezaburire :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine dezaburirea merge si cu caldura pornita,fara AC, si ventilatorul pe viteza maxima,setat sa directioneze jetul spre parbriz si geamurile laterale....intai se aburesc la greu dupa care,in maxim 1 minut se fac clare...incearca asa..si vezi ce se intampla...avantajul este ca nu se mai aburesc la loc dupa ce opresti Ac,ca in varianta cealalta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

bogdane, mi-ai dat un raspuns... :P  Ti-am spus doar ca de un an merg fara AC si nu am avut nici o problema cu dezaburirea-e prea buna masina asta ca sa se dezabureasca doar cu AC - cu AC-ul se dezabureste mai repede si mai efectiv, asta-i singura diferenta. Fara se dezabureste mai incet-cind porneste aeroterma pe maxim iti da mina la o parte aerul cald - asa forta are  :D.

De-asta nu pot intelege-cum de atita jet de aer cald nu reuseste sa dezabureasca niste amarite geamuri laterale...

Tommy, o sa incerc si varianta ta.  Pozitia butonului pe "DEFROST = Ait to windshield and side windows"

Conform manualului:

"Optimum defrosting=Set the function selector to DEFROST and move the blower control to the maximum speed position (as far to

the right as possible). When the windows have cleared, set the blower at a lower speed."

Additional information

*Always keep the air intake grille at the base of the windshield under the rear edge of the hood free of

snow.

*The air conditioning is disengaged when the blower is set at 0 and the speed of the vehicle is less than

30 mph (50 km/h).

*If the panel vents are open, a certain amount of air will always flow through, regardless of the position

the function dial is in. To increase the flow of air to either the floor or the windows, close the panel

vents. The outer vents can be opened to avoid mist on the side windows.

Insa banuiala mea e cum am spus - heater matrix-ul...poate mai tine o iarna, ca mi-e tare sila sa-l schimb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai dezaburire electrica ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nitu - e vorba despre geamurile laterale spate cargo. Cele de pe usile fata si spate sint ok. La break-uri mai sint 2 geamuri laterale in zona cargo-in continuarea celor de pe usi spate. (de aceea e mai scumpa montarea foliei la mine  :D  )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles de la inceput despre care geamuri este vorba,insa la a mea are si dezaburire electrica pentru oglinzi,luneta si geamurile acelea laterale. Fiecare geam are trei rezistente electrice verticale care sunt foarte folositoare pe timp ploios si iarna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nitule, la fel e si la mine (oglinzi ,luneta) - doar ca acele "3 rezistente" de pe ultimele geamuri laterale au rolul de amplificator antena radio - nu sint pentru incalzire. Cred ca sint la fel si la tine...si nu ti-ai dat inca seama  :-*

Siguranta 11: 30 A =  Heated Rear Window & Side Mirrors  deci doar luneta si oglinzile au dezaburire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca e o problema la masina ta, nu trebuie sa te iei dupa Tommytza ca el nu are dric, la dricuri fara AC este foarte greu sa dezaburesti geamurile fiind mult mai mare masina in interior, adica mai mare cu cel putin 1MC. Nici la Golf nici la V70 nu reusesc sa dezaburesc geamurile fara AC, chiar daca fac 40C inauntru tot nu se dezaburesc, cum deschid un geam incep sa se dezabureasca geamurile iar daca dau drumu la AC se dezaburesc instant :D Parbrizul se dezabureste mai repede dar geamurile de la cargo niciodata fara AC sau un geam deschis .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok bogdane...eu totusi cred ca o sa schimb in curind heater matrix-ul - sa-mi iasa din minte ca ar putea fi de-acolo. Chiar daca nu sint umezite covorasele, e de ajuns o mica scurgere si gata - geamuri aburite...

Cu aerul conditionat...as vrea odata pentru totdeauna sa pot sa-l repar, insa...slabe sanse in orasul asta. Dupa cum stii, mi-au dat de 2 ori cu substanta fluorescenta si nu au gasit nici o pierdere - iar eu am incarcat freonul vara trecuta de 4 ori...dupa 2 saptamini nu mai era nimic in instalatie, mama lui de freon si mecanicii lu` peshte prajit... Mai ciudat e ca ar fi trebuit ca sa mi se auda cuplind ciclic compresorul - presostatul ar trebui sa simta ca nu e presiune in instalatie si sa nu-i mai dea voie sa lucreze prea mult, sa nu se strice. Insa el merge bine mersi - fara un strop de freon...x-files, cum am mai zis si in alte posturi. F*CK !

maine - daca am timp - am sa dau la o parte mochetele, sa vad concret heater-ul daca are vreo scurgere, cit de mica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok bogdane...eu totusi cred ca o sa schimb in curind heater matrix-ul - sa-mi iasa din minte ca ar putea fi de-acolo. Chiar daca nu sint umezite covorasele, e de ajuns o mica scurgere si gata - geamuri aburite...

Cu aerul conditionat...as vrea odata pentru totdeauna sa pot sa-l repar, insa...slabe sanse in orasul asta. Dupa cum stii, mi-au dat de 2 ori cu substanta fluorescenta si nu au gasit nici o pierdere - iar eu am incarcat freonul vara trecuta de 4 ori...dupa 2 saptamini nu mai era nimic in instalatie, mama lui de freon si mecanicii lu` peshte prajit... Mai ciudat e ca ar fi trebuit ca sa mi se auda cuplind ciclic compresorul - presostatul ar trebui sa simta ca nu e presiune in instalatie si sa nu-i mai dea voie sa lucreze prea mult, sa nu se strice. Insa el merge bine mersi - fara un strop de freon...x-files, cum am mai zis si in alte posturi. F*CK !

Scuze ca intervin dar am vazut o propozitie care ma pune pe ganduri :

Mai ciudat e ca ar fi trebuit ca sa mi se auda cuplind ciclic compresorul
.

Si la a mea face la fel, adica cel putin cand o pornesc dau drumu la clima si pana deschid poarta, si la mine cupleaza si decupleaza, se aude acel click, clima merge perfect nu am probleme, sa fie si la mine ceva problema cu freonul sau cu compresorul ?? Sau asa e normal la mine ? Intreb doar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roberto, eu asa stiam, cind compresorul merge ciclic (inchide si deschide) destul de repede este semn sigur de completare freon. Poate ma insel. Depinde si de masina, uneori presostatul inchide el singur compresorul - daca depisteaza o presiune prea mare (sau prea mica) in instalatie-ca sa nu inghete evaporatorul sau sa se strice compresorul mergind in gol. Cind presiunea scade si totul e ok, ciclul se repeta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maestre ,poate ma chemi si pe mine sa te vad in actiune...cine stie,6 ochi vad mai bine ca 2...:))..asta in ideea ca eu am 4..

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cazut tau cred ca merge si prin pipaire, 2 maini si 4 oki vad mai bine =))

@Matrixxx, si la mine lace clik/clik destul de ritmic la fel cum facea si cand avea mai putin freon, totusi unde dispare freonul ala la tine, trebuie sa gasesti un mester bun este imposibil sa nu gasesti .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdane, uite ca pina acum este imposibil, eu nu mai stiu unde sa ma duc...In rest, tzara e frumoasa.  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ti-l fura cineva  !!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Freonu' zic  ;D ;D ;D ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D  cool :) roberto, te tii de glume, ai ?  :D

Ok, referitor la topicul meu: acum 3 ore am dat la o parte mocheta fata - de pe ambele parti si bineinteles, totul e curat si frumos, nici pic de vreo urma de scurgere antigel. Nici la imbinarile tevilor metalice, nici pe la garniturile respective...totul e ok.

Sa fie totusi treaba cu A/C-ul - cum spune bogdan ?...Hmmm.

Si conform celor care au construit 850-ul estate:"Sixteen vents control the airflow around the interior including two on the rear

side windows of the luggage compartment to aid excellent all-round visibility." Plecind de la aceasta idee - cele 2 fante de ventilatie ale geamurilor laterale Cargo - ia uite ce am gasit si eu, un update pentru a modifica gurile de aer de la cargo - "to reduce condensation on the side windows".

  He he he  ;)  Poate va mai fi de folos pentru cineva, cine stie ?  Maine ma apuc de treaba.

post-495-12877851815533_thumb.jpg

post-495-1287785181684_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nashpa, aseara (ora 23) cind m-am intors spre casa mi s-a aburit si parbrizul in timp ce mergeam, jumatatea de sus...Mama masii de treaba...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata, de ce mi-era frica nu am scapat (adica de o cheltuiala :D  ) : am venit de la Tirgoviste azi si CHIAR cind am intrat in Bucuresti incepe sa-mi miroasa a antigel in habitaclu (tot drumul nu am umblat la incalzire-doar aer fresh din afara). Ajung in fata blocului se aprinde si becul "de nivel" si cind dau presul de la sofer la o parte - dezastru ! mocheta fleasca, plina de antigel...Mama masii de treaba. S-a dus heater matrix-ul, asa cum banuiam ca rasufla pe undeva. Acum a cedat cu totul. Am "clampat" furtunul care intra in el, ca sa pot merge cu masina daca am vreo urgenta si luni trebuie sa comand heater-ul, o`ring-urile...si sa astept...Bine macar ca mai e cald afara si nu a crapat pe undeva prin februarie, prin vreo comuna uitata de lume prin tara :D

Asta e. Deci nu avea treaba nici cu AC-ul, nici cu altceva, pur si simplu incet dar sigur murea caloriferul. Sper sa fi murit in chinuri, asa cum o sa ma chinui eu sa il schimb, cu capul in jos si cu picioarele pe tetiere  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

naspa...imi pare rau dar macar ai descoperit care era buba...:))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matrixule incercam cu un poxipol ? Poate iese :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0