Posted 28 Oct 2008 · Report post Sunt curios, din experienta fiecaruia, ce benzina i s-a parut cea mai potrivita pentru masina lui? De la ce benzinarie? Cand am avut masina cu motor diesel puneam numai de la Rompetrol, pt ca stiam ca sunt singurii din romania care au instalatii de produs motorina aproape de euro4, restul fiind un pic mai departe de standardul asta (si masina mea de atunci avea nevoie de euro4).La benzina in schimb.. pun in mod alternativ de la petrom(v), om(v), mol, si ma feresc ca dracul de tamaie sa pun de ex. de la lukoil.Voi de unde alimentati? Aveti un obicei/benzinarie preferata?Si inca ceva: stiu ca pt motoare turbate se recomanda benzine cu cifra octanica cat mai mare (in manual scrie 98, accepta si 95, si in caz de avarie merge si cu 91 ). Avand in vedere ca suntem in rromania, eu cam banuiesc ca 98 e de fapt cam 95, si 95 cam 91. Am pus uneori si 95 cand era coada prea mare la pompele cu 98 si eram in graba, n-am observat un comportament ciudat, insa nici nu cred ca as observa ceva la mersul prin oras (ceea ce reprezinta cam 90% din drumurile mele). Pot sa-i fac rau daca mai fac greseala asta? A patit cineva, ceva, ca a mers in mod constant cu benzina 95>91? N-am de gand, dar incerc sa invat din greselile altora, si daca se dovedeste ca face rau benzina <98, atunci ma inarmez cu rabdare si trec pe la benzinarie cu timp pentru alimentare, nu in graba. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Oct 2008 · Report post din surse sigure iti spun ca omv si rompetrol dau la poarta fabricii EXACT ce scrie la pompa.ce e nasol, e ca la statii sau pe drum, se umbla la calitate.exista totusi o mare diferenta intre combustibilii fabricati la noi si in vest : calitatea aditivilor.sint aceeasi,in aceeasi proportie dar cu un ordin de marime mai "slabi"acesti aditivi se simt la benzina la cantitatea de oxigen consumata / gradiar la motorina la viteza de ardere (implicit la randamentul turbo) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Oct 2008 · Report post Eu pun Carrera 100 de la OMV. Am mai pus ineori si 95 dar trage mai prost, se mai aprindea beculetul pentru verificarea motorului, diverse mesaje de eroare. De cand pun numai 100 n-a mai facut pb. Singura benzina mai buna am pus-o in Austria de la BP. Se observa f tare diferenta. Daca vor veni si-n Romania, voi fi clienta lor. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Oct 2008 · Report post eu votez 100% pentru mol - motorina evo5nu stiu cum e la voi dar la mine se simte diferenta mare chiar si fata de cea mai buna de la omvtotusi in afara tarii mi s-a recomandat bp si a fost oribila, in schimb omv e foarte buna, mult mai buna decat omv din romania.... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Oct 2008 · Report post La motoarele supraalimentate "low pressure" (T), merge 95.La cele "high pressure" (T4,T5,T6) se cere 98.In afara , BP nu are de 98+. Shell VPower mi s-a parut cea mai buna in Austria si Germania. Am mai folosit de la 98 de la Aral, OMV, Esso sau Agip. Fara probleme.In tara, folosesc Petrom 99+ si este peste asteptari. Inainte foloseam doar MOL98 si Evo5. Mi se pare prea scumpa, si nu merita diferenta. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Oct 2008 · Report post unii dealeri auto, testeaza benzina periodic(in laboratoarele proprii) luand mostre de la toate pompele si recomanda clientilor pe perioada garantiei un anumit tip de bezina.mie mi s a recomandat cea de la petrom. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Oct 2008 · Report post De la Petrom bag, Carrera 100 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Oct 2008 · Report post Contrar recomandarilor... folosesc Lukoil. Am in drum aceasi statie, aceeasi pompa.Am avut ocazia sa verific si rezervorul de curand: nu am avut nici un strop de apa. La caliate nu stiu ce sa spun... cand sunt in deplasare folosesc petrom, omw sau rompetrol ( uneori si diesel de locomotiva, care e cel mai tare!!! ; super calitate/cea mai tare ).Rompetrol parca imi da un boost in plus si ceva se mai simte de la omw/petrom sprint diesel. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Oct 2008 · Report post Contrar recomandarilor... folosesc Lukoil. Am in drum aceasi statie, aceeasi pompa.Am avut ocazia sa verific si rezervorul de curand: nu am avut nici un strop de apa. La caliate nu stiu ce sa spun... cand sunt in deplasare folosesc petrom, omw sau rompetrol ( uneori si diesel de locomotiva, care e cel mai tare!!! ; super calitate/cea mai tare ).Rompetrol parca imi da un boost in plus si ceva se mai simte de la omw/petrom sprint diesel.vezi ca motorina cfr este distilata altfel (are fractii mai usoare, se apropie mai mult de benzina)motorul merge mai cald, dar are forta mai mare.pentru viata motorului nu e bine. (e ca si cum ai pune izo-octan pur in loc de benzina. masina scirtie rotile si la relanti dar motorul merge in afara parametrilor. nu se unge.) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Oct 2008 · Report post Eu bag alternativ OMV cu MOL.N-am avut niciodata probleme chiar daca bag 95 (asa scrie si prin cartea ei).Daca vor aparea probleme, trecem pe 100 (tot OMV sau MOL)Cele bune. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Oct 2008 · Report post Mi s-a recomandat MOL, dupa ce era sa pic ITP-ul din cauza noxelor, caci am pus benzina de la Petrom. Asa ca, am ramas pe ungurii de la MOL. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 31 Oct 2008 · Report post vezi ca motorina cfr este distilata altfel (are fractii mai usoare, se apropie mai mult de benzina)motorul merge mai cald, dar are forta mai mare.pentru viata motorului nu e bine. (e ca si cum ai pune izo-octan pur in loc de benzina. masina scirtie rotile si la relanti dar motorul merge in afara parametrilor. nu se unge.)Si eu spuneam la fel. Dar stiu persoana care merge de ani buni numai cu asa ceva. Nu a avut absolut nici o problema... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 31 Oct 2008 · Report post avantajul lui Rompetrol este ca motorina produsa de ei , este singura din romania decantata prin centrifugare. nu am avut insa probleme nici cu Omv sau Lukoil. Singura diferenta pe care am sesizat-o era la motorina de la Petrom, masina devenea mai puturoasa. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 31 Oct 2008 · Report post OMV, mai noi Petrom - motorina euro 5 - sper sa se aproape la calitatea necesara masinii.... pana acum no problem. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 31 Oct 2008 · Report post Pun doar Efix diesel de la Rompetrol. Am mai pus de la MOL insa am observat o crestere in consum, desi aveam doar impresia ca merge ceva mai bine. Mai pun Sprint diesel de la OMV la care am constatat aceeasi crestere a consumului dar cu care intr-adevar merge mai bine in special iarna, dar nu merg deloc la Petrom (poate cu exceptia cazurilor de forta majora). Am patit-o cu motorina de la Lukoil de 2 ori si odata cu benzina, si nu mai pun nici de la ei. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Nov 2008 · Report post euro5 Petrom (am avut ceva probleme cu motorina de la Rompetrol cu masina anterioara)in Europa - de unde apuc Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Nov 2008 · Report post Cine e interesat de pareri vedeti ca pe site mai exista un topic legat de producatorii de combustibil sicalitatea produselor oferite de ei. discutii foarte indelungate Share this post Link to post Share on other sites