Danm

Zgomot ciudat

32 posts in this topic

De ceva timp masina mea are un zgomot în zona ro?ii dreapta fa??. I-am fixat toate protec?iile alea de plastic în toate ?uruburile, aripa, bara sunt rigid fixate... nu mi?c? nimic. Îns? atunci când ma?ina e subturat? (cu a treia la vitez? mai mic?/ sau la gropi mici ?i multe scoate un... clonc?nit care seam?n? oarecum ?i cu un sunet înfundat de vibra?ie...(nu ?tiu ce verb s? folosesc, ?sta mi se pare cel mai potrivit  ;) ). Am fost cu ea la service, au urcat-o pe chestia aia care face ro?ile din fa?? s? vibreze ?i-au zis ca nu e nimic suspect, telescoapele sunt ok, deci nimic. Au ridicat-o pe elevator, au mi?cat pe ici pe colo, nimic, totul beton. Am fost la alt mecanic, la fel zice c? nu se "vede" nimic. În seara asta am fost la al treilea mecanic (c?ruia i-am b?gat ni?te bani în buzunar de la început, ca s?-i ... stimulez sim?urile) ?i ?sta a zis la fel... (M?car fa?? de ceilal?i ?sta m-a pus s? mi?c de volan, ami?cat de toate chestiile din fa??, chiar ?i de motor. Când l-am urcat cu mine în ma?in? ?i-am dat o tur?, zice :"Da dom-le, se aude (de parc? eu m-am bântuit de nebun prin service-uri...  >:( ). Apoi zice cî e un sunet ca de buc?? de bascul? ?i mai zice ca luni o s? dea ro?ile jos s? vad? dac? bieletele de direc?ie n-au joc axial... Treaba e c? sunetul de buc?? de bascul? duse îl mai ?in ?i io minte, de la Dacie, ?i nu seam?n? deloc cu ce se aude acum... Ave?i vreo alt? idee? C? m-a disperat zgomotul ?la !!!!  ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

1). Nu o sa semene niciodata zgmotul de dacie cu cel de Volvo :) Suspensia si directia sunt altfel proiectate

2). NU mai subtura masina, se duce motorul

3). Treci prin gropi mici si multe cu schimbatorul la punctul mort si ambreiajul apasat ca sa elimini eventualele jocuri intre cutie si motor... si vezi daca mai face.

Tine-ne la curent ! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Chestia asta o banuiam si eu, ca nu seamana suspensiile  ;) .

2. In general nu merg cu motorul subturat, doar atunci cand vreau sa arat unui mecanic ca nu-s nebun si ca masina mea are un zgomot.  :D

3. Am incercat acum. Face zgomot in continuare...  ???

Tinem legatura !!  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ceva timp masina mea are un zgomot în zona ro?ii dreapta fa??.

E cam aceasi problema o am si eu doar ca la mine e ocazionala. Ba apare ba dispare. Si eu am fost pe la mecanic si nu stie despre ce e vb. Am presupus ceva la pivot, nu e, vre-un rulment, dar ala scoate un vuiet, la mine e parca un trosnet. poc poc poc poc, pr.pr.pr.pr. am zgomotul de aprope o jumate de an, nu afecteaza mersul masini sau motorul sau altceva doar ca ma racae pe creier cand apare. si deregula numai in treapta 1 si 2 la turatii de 1000 sau mai mici. Cu a treiea dispare complect. Dar si in 1 sau a 2 treapta nu se aude in permanenta, ci doar cand vrea masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dragilor, am tot citit de probleme voastre si cred ca va pot da o sugestie: in momentul in care motorul este subturat, in special la motoarele diesel unde forta detonarii in cilindrii este mai "seaca" decat la cele pe benzina, trepidatia motorului este mult mai evidenta. zgomotul pe care il auziti are mai multe cauze: fie un tampon de la motor care nu trebuie neaparat sa fie rupt ci doar imbatranit, de unde un "joc" mai mare, fie de la cutia de viteze - tot tampon - , fie de la sistemul de evacuare ce atinge in caroserie. faptul ca se aude in in partea rotii din dreapta, unde se afla motorul, poate fi doar o iluzie auditiva avand in vedere cat de bine este anitfonata masina. casa va dau un exemplu, am pus week-end-ul trecut carligul de remorcare in spate, care, chiar daca este pentru XC, atinge in tobele finale. zgomotul generat de aceasta atingere se aude in zona cutiei de viteze ?? nici decum in spatele masini cum ar fi normal. m-am uitat pe dedesubt si nu se intampla nimic la cutie, deci.... unul dintre mistere Volvo.

eu zic sa verificati in primul rand tampoanele de la motor, in special cela de dedesubt. incercati sa introduceti un cric sub motor si sa ridicati usor. verificati tampoanele sa nu fie rupte sau imbatranite.

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am un zgomot in dreapta fata dar e mai mult un scartait si se manifesta mai tare pe vreme rece si umezeala. La mine insa stiu ce e; e panierul(flansa) amortizorului care trebuie schimbata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Speedy are dreptate. Si eu am avut un zgomot similar... care venea de la sistemul de evacuare. Verifica toba din mijloc (are 2 "urechi", care o fixeaza prin intermediul unor piese din cauciuc de caroserie. Cand acele piese, din cauza trepidatiilor, isi schimba locul, una din "urechi"... loveste in caroserie) E o cauza posibila. Poti remedia deficienta... reasezand toba... in pozitie optima. Cel putin... asa e la s60.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine cu toba e totul ok. Poate fi cum zice Shpeedy, un tampon de la motor sau cutie. Dar cu toate acestea ar trebui sa fie constant pe cand la mine ba e ba nu e. Asa ca nu stiu inca, o sa verific zilele aste tampoanele de la motor sa vad totusi... va tin la cu rent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar am incercat cele spuse de midnight caller, adica mersul prin gropi?e cu cutia de viteze la punctul mort si cu ambreiajul calcat si tot se aude. In plus, am urcat un prieten la volan iar eu eram coco?at pe burt? pe capot? ?i cu capul in jos, pe arip? (meritam o poz?...  ;) ), zgomotul se aude spre partea exterioar?, aproape de roat?, nu spre mijloc unde e evacuarea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ceea ce priveste gropite si punctul mort al cutiei cum spune Midnight Caller pai am incercat si acest lucru si oricum zgomotul apare. O chestie in plus pe care am observat-o este ca acest zgomot apare in mod special dupa ce fortez masina prin traficul din Bucuresti daca ma grabesc undeva. Atunci parca se accentueaza. Dar e destul sa o las 2 - 3 ore si zgomotul dispare si poate sa apara a doua zi. cam asta e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt 99% convins c? Shpeedy are dreptate!! Am uitat s? spun c?, la acceler?ri sau deceler?ri bru?te mi se mi?c? schimb?torul de viteze în fa?? ?i în spate, ceea ce m? face s? fiu aproape convins c? e vorba de supor?ii de la motor sau cutie, nicidecum de martea de buc?e ?i pivo?i... Cred c? aveau dreptate mecanicii care spuneau c? nu se "simte" nimic în neregul? la buc??raie ?i suspensii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ti se misca schimbatorul (eu am avut exact aceleasi simptome) e vorba de tampoanele de la cutie. Sunt 2 tampoane unul mic si unul mare. La mine... l-a depistat mecanicul cu masina ridicata pe elevator (am schimbat astfel vitezele,cu masina suspendata,si am virat stanga dreapta). Astfel s-a vazut trepidatia acelui tampon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E normal sa ti se miste schimbatorul la accelerare si decelerare, normal nu exagerat.

Kpax - s-ar putea sa fie de la capatul de planetara acel troscanit de care zici tu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E normal sa ti se miste schimbatorul la accelerare si decelerare, normal nu exagerat.

domnilor, conducem VOLVO nu Dacia! la nici un Volvo cucare am mers pana acum nu se misca schimbatorul!!! nu este normal. nu are voie sa se miste decat daca fie un tampon este rupt sau imbatranit, fie este ceva slabit pe acolo. sistemul de prindere si modul in care se  reduce vibratia de la cutie inspre schimbator, gandit de cei de la Volvo, nu lasa sa se "simta" nimic. chair dupa ce am scris postul de mai sus am facut o plimabre cu XC-ul si am fost atent la schimbator. nu se simte nimic si, credeti-ma, am culplul mai mare decat voi, deci forta cu care motorul "trage" de cutie si planetare ar fi trebuit sa se faca simtita. dar nu a fost sa fie....

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mergi si cu al meu care are cutie de viteze Renault si sa vezi ca e normal :) Nu se misca decat cam 2cm cap-cap (acceleratie-deceleratie) dar se simte. Eu am luat-o ca pe o chestie normala.

Tampoanele de la motor sunt ok, sunt schimbate (m-am uitat la reprezentanta in istoria masinii) cel putin o data. Alte motive nu vad, decat daca o pun pe role sau cu roatele-n sus sa schimb vitezele si sa vad ce se intampla sub ea...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shpeedy trepidatia manetei schimbatorului de viteze e normala la orice masina, indiferent ce marca ar fi. Problema e ca la unele masini acest lucru e mai mult accentuat la altele mai putin. Iar daca ai merge cu mana pe maneta in timp ce accelrezi sau invers o sa simti o trpidatie a manetei schimbatorului. (exercitiul care tre sal faci e sa ajungi de ex. in treapta a 4-a si sa calci brusc si sa lasi libera brusc acceleratia)

Domnilor dar pe langa cele relatate ai sus daca miscarea, trepidatia e prea mare atunci chiar ca e din tampoanele cutiei sau si mai ult din cauza tampoanelor motorului.

Nu in ultimul rand as vrea sa adaug si faptul ca trepidatia cumulata cu faptul ca sare dintr-o viteza si in special din cele superioare respectiv a 4-a, si a 5-a denota faptul ca cutia are probleme. Si anume in majoritatea cazurilor este datorata uzurii axului principal din cutie sau a faptului ca s-a rupt siguranta care tine sincroanele. Eu am patir-o cu un Nissan primera si vreau sa va zic ca la reprezentanta m-a costat vrio 3000 USD pe vreme aceea si tot nu au facut nimic. Ulterior am gasit o cutie la mana a 2-a care a costat cam 500 Usd si care bine mersi merge si pana in ziua de azi. apx 30 000 km parcursi.

In ceea ce priveste masina mea, fabar nu am ce ar pute fi. Un lucru care imi mai ramane de facut e sa verific cu prima ocazie pe care o am tampoanele de la motor. Jocul manetei schimbatorului de viteze il am e in limitele normale datorita gradului de uzura pe care cred ca il are. apr 120 000 km parcursi.

Si nu in ultimul rand e de spus ca totusi pana la urma este vb de faptul ca orice piesa oricat de performanta nu ar fi ea isi are si ea o limita de viata. Uzura fizica nu poate fi inlaturata nici decum. Garantie pe viata nu exista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur c? e normal ca motorul-cutia ?i, implicit schimb?torul de viteze s? trepideze un pic (de?i la un Bora la care m-am uitat azi nu trepidez? deloc!!  :( ), îns? eu am spus c? schimb?torul SE MI?C? în fa?? ?i în spate, are o "curs?" de câ?iva centimetri, ceea ce nu mi se pare normal. Azi m? duc la mecanic s? verifice supor?ii de la motor ?i cutie ?i-om mai vedea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

La majoritatea Volvo-urilor conexiunea schimbator - cutie este pe cabluri nu pe tije cum se practica deobicei. Acest lucru faciliteaza reducerea vibratiilor in schimbator. Chestia cu miscarea manetei in timpul accelerarii sau decelerarii este normala deoarece se exercita o forta asupra vitezei selectate si se ajunge la miscarea schimbatorului de la 1cm in fata sau in spate in functie de manevra executata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

5-6 cm, e o gramada. Nu-i normal intr-adevar. Verifica intai suportii si apoi cablurile (2 la numar) daca ai pe sistemul asta, dintre schimbator si cutie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shpeedy trepidatia manetei schimbatorului de viteze e normala la orice masina, indiferent ce marca ar fi. Problema e ca la unele masini acest lucru e mai mult accentuat la altele mai putin. Iar daca ai merge cu mana pe maneta in timp ce accelrezi sau invers o sa simti o trpidatie a manetei schimbatorului. (exercitiul care tre sal faci e sa ajungi de ex. in treapta a 4-a si sa calci brusc si sa lasi libera brusc acceleratia)

cu draga inima ne dam cu XC-ul si daca se simte ceva dau o BR :P. sunt constient de faptul ca ar trebui sa se simta o miscare/trepidatie/ceva, dar nu cum se vehiculeaza pe aici de 4-5 cm.

ramane sa avem rezultatele testelor de mecanic si-om vedea...

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca cutia are legatura cu schimbatorul prin tije se misca schimbatorul (Acum depinde cum a proiectat si fabricantul suportii la motor, mai rigizi sau nu). La aceast tip legatura este rigida intre schimbator si cutie. Una dintre tije este prinsa la un capat de suportul schimbatorului de viteze si la cealalt capat de cutie, iar a doua, legata la un capat de schimbator si la celalat de selectorul din cutie.

Daca este pe cabluri nu are cum sa se miste schimbatorul. Cablurile sunt eleastice si nu permit transmiterea vibratiilor si smuciturilor de la cutie catre schimbator.

Daca se misca schimbatorul este normala o miscare de sa zicem maxim 1-2 cm. Mai mult nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acelasi zgomot ciudat il am shi eu, adica un fel de cloncanit la viteze mici si gropi mici...am auzit din "gurile rele" ca ar fi vorba de un fel de rulment de presiune aflat in partea superioara al telescopului...inca nu stiu sigur deoarece nu am fost cu masina la un mecanic auto...acest cloncanit deranjandu-ma doar auditiv...nu si in functionalitatea masinii.....deci zic ca e de verificat acel rulment de la telescop...e vorba doar de cloncanit usor....nu si de alte zgomote....la R.A.R mi s-a verificat toata directia masinii si era f. OK.....deci nu-i de la directie si presupun ca nici de la bucse sau suporti motor...bafta si VOLVO 4 life !

Share this post


Link to post
Share on other sites

ÃŽncercaÅ£i să verificaÅ£i ÅŸi posibilitatea ca originea unora din zgomotele care apar pe faÅ£ă să fie generată de plăcuÅ£ele de frână, care se mai întâmplă să prindă joc (chestia e aplicabilă celor care au spus că le apar zgomote aleator).

Se poate verifica foarte uÅŸor, cu maÅŸina în viteza 1 sau 2 se apasă foarte uÅŸor pedala de frână, nu atât încât să se frâneze maÅŸina ci doar pt a apropia plăcuÅ£ele de discuri ÅŸi pt a anula jocurile care pot să mai apară.

Dacă zgomotele care vă deranjau au dispărut, înseamnă că plăcuÅ£ele erau cauza ÅŸi e normal că la o verificare mecanică a ansamblului roÅ£ii să nu fie descoperite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now