Guest HORATIU

intrebare despre releul de incarcare

10 posts in this topic

Salutare ,(V40 1.8 GDI phase 2)

La inceputul lui octombrie am ramas intr-o seara brusc fara curent in baterie ( s-au stins toate treptat in aprox 1 ora , am desfacut bateria , am curatat bornele care nu erau oxidate decat foarte putin , am incarcat-o a doua zi si am montat-o la loc - a functionat ) dupa care am mers pana zilele trecute cand tocmai intrasem in tara pe la ora 23 la Cenad , dupa un drum de 2500 km in Germania , si ...... am ramas iarasi fara curent. Am dat jos alternatorul , am inlocuit releul electronic de incarcare , am verificat si diodele etc , acum merge , adica incarca.

Marea intrebare si neliniste in acelasi timp este : DE CE BECUL DE BORD (SIMBOL BATERIE) NU S-A APRINS DELOC CU TOATE CA ATUNCI CAND PUN CHEIA SI PORNESC MASINA EL SE APRINDE DECI NU ESTE ARS ???????????

situatia mi se pare grava , ca puteam sa raman blocat pe autostrada sau oriunde ( un vecin cu OPEL ASTRA 2001 a patit la fel )

post-0-1287785191754_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am patit la fel acum 2 luni.

Incearca cu alta baterie. Cea de acum e sigur impuscata. Dupa ce s-a ars releul de incarcare, a bagat curent in ea pana pana a cedat.

Mergi la un electrician priceput ca sa iti diagnosticheze bateria. Eu numai la a 3 a incercare am gasit un electrician care a stiut cum sa o masoare corect.

Becul din bord nu s-a aprins ptr ca sunt numai cativa elementi dusi din baterie (1 sau 2). Bateria mea avea si led de verificare, care desi bateria avea 2 elementi dusi, arata ca e buna.

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc Adi 2727 Repet intrebarea , DE CE NU AVERTIZEAZA BECUL DIN BORD DEFECTIUNEA ???????????? ( mi se pare foarte grav ) schimband bateria cu a unui prieten , tot nu a incarcat si tot nu sa aprins becul din bord , cu toate ca nu e  ars.Am senzatia ca becul se aprinde numai daca se rupe cureaua de alternator si releul e in stare buna de functionare , deci aprinsul becului nu are nici o legatura cu curentul de incarcare.Daca e asa e trist si grav.  Voi ce ziceti ?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar esti sigur ca nu a incarcat? Mie cand mi sa ars releul incarca alternatorul ca la nebuni. In functie de turatie... fara nici o limita. Si am ramas fara curent ptr ca s-a scurtcircuitat bateria de la atata curent si de la cat a fiert...

Bec in bord pentru baterie eu nu am. Se aprinde cel genral de avarie... care s-a si aprins cand s-a intamplat treaba asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur nu a incarcat , am masurat cu voltmetru la borne , tensiunea scadea in functie de consum , independent de turatie .Chiar am crezut ca toate masinile au bec cu simbol baterie , care ar trebui sa se aprinda daca nu incarca .Nu stiu ce sa mai cred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt multe masini care nu au bec de baterie... faptul ca nu incarca este tot de la alternator dar banuiesc ca nu are treaba cu releul.  Mai cere ceva pareri, eventual apeleaza la un electrician auto bun.

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sint aproape sigur ca becul din bord(cu simbolul bateriei) nu iti da informatii exacte privind curentul de incarcare. El este doar un martor al releului(modulului) de incarcare, incarca sau nu incarca - nu ne informeaza cu citi amperi se incarca bateria. Daca scade sub o anumita tensiune se va aprinde, asta poate indica o rupere a curelei sau slabire (patinare) a ei, un releu defectuos, baterie(sau circuitul electric) cu probleme mari - "scurgere de curent", etc.

Mai bine iti montezi un gauge (instrument bord) care sa-ti indice exact citi volti ai la bornele bateriei in orice moment. Parerea mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rind ii rog pe toti care nu stiu precis despre ce ii vorba sa se abtina in a posta ceva. E prea plin pe toate formuri-le de oameni care se pricep la toate.

Nu sint specialist Volvo dar sint inginer in Electricitate si Automatizari. 

Incepind cu luna Septembrie am observat ca masina mea maninca considerabil mai mult si se incalzeste greu. Erau necesari pina la 20km pentru ca motorul sa ajunga la temperatura optima de functionare. Am fost la reprezentanta Volvo(Belgia) cu ea, au gasit o eroare la EGR si au resetat-o. A fost ceva mai bine dar totusi departe de ceea ce trebuie. Am fost dupa aceea si i-am facut un Remap pentru ca eram nemultumit. Iarasi a mers ceva mai bine dar nu suficient. Masina mea avea ceva , altceva. In final am observat ca dupa venirea frigului, in decembrie problema s-a agravat. Dupa un timp am mers in setarile masinii la ECOdrive si am observat ca in fiecare dimineata bateria mea se incarca si functia Start-Stop nu era disponibila. Poate ca vi se pare normal, si mie mii s-a parut la inceput dar mi-am dat seama ca este ceva acolo. In final am controlat bornele la baterie si borna de  - avea contact dar slab. Am zis Yuppy am gasit problema. Asa a fost dar doar pentru o zii , a doua zii s-a repetat problema.

Solutia finala consta in deconectarea totala a bornei - de la baterie pentru circa 2-5 minute astfel electronica ( Releul in limbaj popular) de incarcare sa se reseteze.

Dupa resetare in ultima luna nu a mai reaparut problema. Acum sint fericitul posesor a unui Volvo S60/2012/D2/1.6d/75.000km  care merge incredibil. Se incalzeste tot greu dar nu ca si inainte, actual in circa 5-8 km de la pornire ceea ce este normal. A revenit sunetul frumos al injectoarelor si consumul s-a redus de la 7l/100km (parcurs zilnic 20km dus 20 km intors, durata drum 25-60 minute, drum cu pante mici) la un consum de 5.8-6.2l/100km. Avind in vedere ca motoarele din Gama PSI din generatia 2012 au un circuit de racire al chiuloasei complect deschis indiferent de temperatura, consider absolut normal consumul.

 

Deci pasul 1. Masurati cu un Ampermetru consumul in StandBy al masini ( masina oprita si inchisa, binenteles cu capota deschisa in prealabil). Faceti prima data conectiunea la ampermetru si doar apoi deconectati borna - de la baterie. Ampermetrul trebuie sa fie in permanenta in paralel cu Borna - si cu firul - de la masina.

Pasul 2. Deconecta-ti borna - de la baterie pastrind ampermetrul. O valoare de 100-300 mA este considerata normala. In cazl meu erau 3A.

Pasul 3. Deconacta-ti acum si Ampermetrul.

Pasul 4. Lasa-ti fara contact pentru 2-3 minute.

Pasul 5. reconctati borna -

Vreau sa spun ca nici la mine niciodata nu s-a aprins nici odata martorul ( becul ) pentru semnalizarea unei probleme.

Aceasta resetare este necesara deoarece in electronica se intimpla adesea un fenomen de avalansa a electronilor.

Edited by F10

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul saluta-ne.:)Este salutara experienta ta si bine ai venit.

Apoi ar trebui sa citesti mult acest forum ca sa iti dai seama  de unele constatari facute de tine pe cont propriu ca ,se regasesc aici punctual sau deductiv..... apoi cind un motor este la regenerare ce simptome comporta , releul de incarcare propriu zis  nu se reseteaza ,    s.a.m.d.   .."motoare  gama PSI" :o

Sintem  de fel pe aici niste persoane care au ceva carte si pricepere , fie electronica ,management ,marketing , IT ,mecanica care  determinati de placere ,de nevoie ,de pasiune  ne mai pricepem asa de fel in  automotive  :).

 

 

Acest forum inca este un pic activ  fata de altele gen bmw,MB,Citroen,Ford si este permisibil tuturor ceea ce pentru un forum considerat tehnic inca de la infiintare  nu este normal dar eu sint  decit un utilizator(vechi) ce si-a spus parerea

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, F10 a spus:

In primul rind ii rog pe toti care nu stiu precis despre ce ii se scrie ce-i sau ce este vorba sa se abtina in a posta ceva. E prea plin pe toate formuri-le se scrie legat forumurile pentru ca este un cuvant romanesc ce suporta articularea de oameni care se pricep la toate.

Nu sint specialist Volvo dar sint inginer in Electricitate si Automatizari. 

Incepind cu luna Septembrie am observat ca masina mea maninca se scrie mananca atunci cand avem in interiorul cuvantului î acesta se scrie â iar daca este prima litera in cuvant isi pastreaza forma î considerabil mai mult si se incalzeste greu. Erau necesari pina la 20km pentru ca motorul sa ajunga la temperatura optima de functionare. Am fost la reprezentanta Volvo(Belgia) cu ea, au gasit o eroare la EGR si au resetat-o. A fost ceva mai bine dar totusi departe de ceea ce trebuie. Am fost dupa aceea si i-am facut un Remap pentru ca eram nemultumit. Iarasi a mers ceva mai bine dar nu suficient. Masina mea avea ceva , altceva. In final am observat ca dupa venirea frigului, in decembrie problema s-a agravat. Dupa un timp am mers in setarile masinii la ECOdrive si am observat ca in fiecare dimineata bateria mea se incarca si functia Start-Stop nu era disponibila. Poate ca vi se pare normal, si mie mii se scrie mi cu un singur "i" s-a parut la inceput dar mi-am dat seama ca este ceva acolo. In final am controlat bornele la baterie si borna de  - avea contact dar slab. Am zis Yuppy am gasit problema. Asa a fost dar doar pentru o zii , a doua zii se scrie cu un singur "i" s-a repetat problema.

Solutia finala consta in deconectarea totala a bornei - de la baterie pentru circa 2-5 minute astfel electronica ( Releul in limbaj popular) de incarcare sa se reseteze.

Dupa resetare in ultima luna nu a mai reaparut problema. Acum sint fericitul posesor a unui Volvo S60/2012/D2/1.6d/75.000km  care merge incredibil. Se incalzeste tot greu dar nu ca si inainte, actual in circa 5-8 km de la pornire ceea ce este normal. A revenit sunetul frumos al injectoarelor si consumul s-a redus de la 7l/100km (parcurs zilnic 20km dus 20 km intors, durata drum 25-60 minute, drum cu pante mici) la un consum de 5.8-6.2l/100km. Avind in vedere ca motoarele din Gama PSI = Paza si stingerea incendiilor  PSA = Parteneriat Societe Anonyme - grupul ce detine Peugeot, Citroen, Opel si Vauxhall din generatia 2012 au un circuit de racire al chiuloasei complect  se scrie complet deschis indiferent de temperatura, consider absolut normal consumul.

 

Deci pasul 1. Masurati cu un Ampermetru consumul in StandBy al masini ( masina oprita si inchisa, binenteles cu capota deschisa in prealabil). Faceti prima data conectiunea se scrie conexiunea si de fapt in acest caz corect ar fi fost "conectati" la ampermetru si doar apoi deconectati borna - de la baterie. Ampermetrul trebuie sa fie in permanenta in paralel cu Borna - si cu firul - de la masina.

Pasul 2. Deconecta-ti - se scrie deconectati borna - de la baterie pastrind ampermetrul. O valoare de 100-300 mA este considerata normala. In cazl meu erau 3A.

Pasul 3. Deconacta-ti se scrie deconectati acum si Ampermetrul.

Pasul 4. Lasa-ti se scrie lasati fara contact pentru 2-3 minute.

Pasul 5. reconctati daca erai consecvent in gresala aici trebuia sa scrii gresit tot reconecta-ti borna -

Vreau sa spun ca nici la mine niciodata nu s-a aprins nici odata se scrie niciodata legat martorul ( becul ) pentru semnalizarea unei probleme.

Aceasta resetare este necesara deoarece in electronica se intimpla adesea un fenomen de avalansa a electronilor.

Asta asa ca nu m-am putut abtine sa nu postez (cu toate ca trebuie sa recunosc, sunt alte posturi scrise mult mai prost)

5 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now