Victor

Stanga raceste, dreapta baga caldura. Ce naiba are?

99 posts in this topic

Problema este exact cea din titlu. In partea stanga baga doar aer rece desi este la Hi temperatura, pe partea stanga baga aer cald. Evident, ambele zone sunt date pe incalzire maxima.

Sper sa aiba cineva un raspuns ca este tare naspha sa mergi la -2 grade fara caldura sau pe aer rece cand trebuie sa dezaburesti geamurile. Am citit cam tot ce s-a scris pana acum despre clima pe acest forum dar nu am gasit nici o problema identica.

Multumesc anticipat pt. raspunsuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nasoala faza. nu am mai auzit asha ceva. sper satzi rezolvi cat mai repede shi sa ne spui shi noua ce a fost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-ar parea ca motorasul de pe partea stinga (sau angrenajul) - ce comanda "flapsul" care baga-directioneaza aerul  pe-acolo este dus.

Nu stiu daca ai climatronic sau clima manuala, modul electronic de comanda a "flapsurilor" de aer sau ai cabluri...

Mai asteapta si alte pareri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost azi la mecanic si mi-a spus ca la prima vedere nu se deschide flapsul pt. a comuta pe aer cald. Asta la prima vedere ca nu s-a bagat mai mult. Mi-a recomandat o resoftare. Voi ce parere aveti?

@Matrixxx, din cate stiu, am climatronic si modul electronic de comanda. Vadis-ul oare ce spune ;) Eu unul nu il am ca-mi bagam singur nasul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai pe butonul rotativ de la Ventilator ( cel din stanga jos ) din cele 4, inscriptionat AUTO + un led verde care se aprinde cand apesi butonul AC, atunci ai ECC ci IAQS, cel putin asa am si eu si asa reiese din manualul de utilizare, cele fara ECC nu au inscriptionat AUTO + Led-ul pe buton.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, am ECC si face la fel si pe ventilator si pe ECC. Am aflat de la un amic unde pot sa fac o diagnoza. Ramane sa dau un tel. sa vad daca au soft pt. Volvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

simplu

pune volanul pe partea dreapta si ai caldura

pasagerul poate sa inghete, e treaba lui

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana joia viitoare cand am programata diagnoza, mi-am luat o dalta sa-mi dezlipesc mainile de volan cand ajung la destinatie. Sa conduc un Volvo cu manusi in maini, parca nu se prea face ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pune si tu niste blanitza de-aia pe volan... Niste zaruri maaaari atarnate de oglinda, si pimp my volvoooo ! ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

chiar Victor. Spune cum ai rezolvat problema (daca).

Nu de alta' da sa stiu pe viitor :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze pt raspunsul intarziat.

Se pare ca problema era de la senzorul de interior care avea valori foarte mari pe partea stanga si baga aer rece. Cam tampita explicatia dar altceva nu au gasit fiindca in momentul in care am ajuns la service si au pus aparatul de diagnoza, au dat drumul la caldura si evident ca functiona fara nici o problema. Mentionez ca pe drum pana acolo am verificat de 2-3 ori sa vad daca baga tot aer rece in partea stanga.

Nu se stie exact ce a avut, fapt pt. care nu m-au taxat decat cu 30 ron ca nu stiau la ce sa incadreze operatia efectuata.

Asta este, nu va ajuta prea mult acest raspuns dar bine ca am caldura  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut si eu problema asta o sigura data asta vara la 35 grade cnd in partea dreapta a inceput sa bage aer cald de afara. nu am stiut ce s a intamplat pt k am oprit motorul si apoi a pornit si nu mi a mai facut probleme (in prealabil citisem un  topic asemanator si m am speriat putin). Nu mi prea vine sa cred k a fost problema q senzorul de interior pt k u aveai data temperatura pe HI si nu avea de ce sa schimbe sa ti bage rece.... o fii.... nu sunt mecanic, nu ma pricep...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai linistit ca nici macanicii nu au prea inteles  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceeasi problema am avut-o si eu si inca o mai am. Mie mi s-a intamplat prima data acum trei ani, vara cand afara erau 40 de grade si eu tocmai ce plecam din Calarasi la Bucuresti pentru un examen. A fost infernal drumul, atunci mergand cu toate geamurile deschise si cu climatizarea si fantele de ventilatie oprite! In momentul acela eu mi-am schimbat parerea complet despre Volvo.

Datorita faptului ca masina era in garantie, Volvo mi-a schimbat gratuit calculatorul central (sau cam asa ceva) in orice caz am asteptat vreo 2 saptamani pana a venit piesa din Suedia.

Pretul unitatii electronice (eu nu am platit nimic) a fost in acel moment in jur de 1500 de euro adica peste 6000 de lei acum.

Acum observ ca dupa 3 ani am aceeasi problema mai ales vara dar am observat ca daca opresc masina si scot cheia din contact, masina isi revine la normal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din fericire, la mine nu a reaparut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A aparut si la mine acesta problema.... pe stanga baga rece iar pe drepta cald (temperatura setata)

Daca opresc masina si scot cheia isi revine la normal, dar mai nou patesc tot mai des... :(

Victor, tu ai aflat de la ce era problema? Sau s-a rezolvat de la sine?  :D

E foarte enervanta treaba asta, mai ales la drum mai lung cand depasesti tiruri,masini,etc. trebuie sa opresti sa iti resetezi clima, timp in care te uiti lung la ele cum trec de tine ,dupa care esti nevoit/a sa o iei de la capat  ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Credca ai problema comuna cu bug-ul in software-ul climei sau un CMM dus ( servo-motoras flaps ), dar 90% prima problema.

Am detaliat eu intr-un topic pe aici pe undeva prin aria asta.

Bug-ul e in special la modelele pana in 2007 si exista si part number pentru update-ul de soft.

Din pacate trebuie sa mergi la reprez sa iti diagnosticheze cu VIDA si daca se confirma sa iti faca update la soft-ul de la clima.

Normal asta era acoperit de garantie si chiar si post-garantie in US, UK si in alte tari din EU ( relateaza colegii de pe swedspeed ) dar ma insel ca cei din Ro ti-l vor face pe gratis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as zice sa va recalibrati climatizarea.

Fireste pentru asta tre sa faceti un drum la bulangiii de la Primus  ;D

Best,

H

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi, aveti climatizare dar eu am un volvo 360D din 1985, doar cu o simpla aeroterma si face exact ca la voi. Rece pe stanga cald pe dreapta si nu gasesc rezolvare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi, aveti climatizare dar eu am un volvo 360D din 1985, doar cu o simpla aeroterma si face exact ca la voi. Rece pe stanga cald pe dreapta si nu gasesc rezolvare.

salutare acceasi problema am avut eu la v50 de vreo 2-3 ori, baga cald pe partea stanga si rece pe partea dreapta ceea ce vreau sa zic e ca nu trebuie sa opriti motorul si sal reporniti sa se reseteze,trebuie doar sa apasati butonul de reglaj temperatura pe partea cu problema si data la minim sau maxim (temperatura),dupa care impostata cum era inainte si isi revine(cel putin la mine isi revine la normal dupa ce fac asa)

Share this post


Link to post
Share on other sites

am si eu aceeasi problema acum. se rezolva foarte simplu. pe partea care nu functionaza corect se seteaza temperatura invers si se da la maxim. de exemplu daca temperatura e pe 19 grade si masina baga cald pe partea stanga se steaza maximum de grade pe partea stanga si se da la maxim dupa care setati iar la 19 grade si motorasul se va deschide instant. problema rezolvata. face figur pentru ca nu se deschide motorasul de la clima, dar nu e un capat de drum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut

am si eu o problema cu caldura.acum 2 saptamani cand am vrut sa dau drumul la caldura in masina am observat ca pe partea dreapta imi baga rece si pe stanga cald iar acuma nu mai merge deloc chiar daca caldura e la max tot rece imi baga.

Acum 30 min cand am ajuns acasa am abservat ca,cand am contactul pus e totul ok dupa ce pornesc motorul baga iara rece.motorasele care misca clapeda dintre cald si rece se aud mereu nu se opresc deloc ca si cand ar vrea sa bage caldura dar le opreste ceva.stie cineva cum pot rezolva problema.am setat temperatura pe toate gradele si bizonicul la fel si tot nimic.

am un v50 din 2007

Victor care senzor cel de sub bord?sau mai are alt senzor?

Edited by ClauVolvo460

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now