Sign in to follow this  
Followers 0
Matrixxx

Schimbare Heater matrix (calorifer)

6 posts in this topic

Iata ca a venit si caloriferul din State, asa ca trebuie sa-l schimb. Pentru cine va fi nevoit sa faca asta, pun citeva rinduri.

Se scoate cit de mult antigel este posibil-cu busonul desfacut de la vasul de expansiune pentru a curge mai repede.Exista o gaura in scutul de plastic - pe partea soferului si acolo avem acces la surubul de plastic (cheie tubulara de 13) care scoate antigelul din radiator...etc.

Sa aveti la indemina o gramada de servete absorbante - ne vor trebui atunci cind vom scoate tevile din heater, nu vrem sa facem mizerie in bijuterie, nu ?

  Munca propriu-zisa:

1) se dau la o parte ambele mochete stinga-dreapta din fata, pornind de la firewall (dinspre pedale spre scaune), pentru a avea acces la bucatile negre din plastic ce tin tevile heater-ului. (vezi poze)

2)acum ar trebui sa se vada partea de jos a heater-ului(si antigelul curs pe acolo).Se da intr-o parte furtunul de cauciuc al scurgerii condensului din evaporator (se scoate din duza lui intai).

3)scoatem surubul torx 25 dintre cele 2 corpuri de plastic negre pentru a scoate tevile heater-ului.Acum trebuie sa avem asezate sub corpul heater-ului gramada de servete despre care v-am spus mai inainte. Scoatem cele 2 suruburi torx de 25-cite unul pe fiecare parte al corpului de plastic (stinga-dreapta sus) ce tin heater-ul. Apoi mai avem 2 suruburi torx de 15 la mijloc.

4)dupa ce am tras tevile din heater(ies destul de greu, asa ca..rabdare) si nu mai curge nimic din ele, invelim corpul de plastic care tine heater-ul in citeva servete(pentru a nu exista scurgeri nedorite de antigel) si il tragem incet spre scaune-schimbator viteze, intr-un unghi de 45 de grade pentru a putea iesi mai usor.Odata scos din masina, il mai scurgem cit se poate si apoi scoatem heater-ul din corpul de plastic care il sustine prin 4 suruburi torx, pe dedesubt.

5)sper ca ati luat si 2 o`ring-uri atunci cind ati comandat heater-ul, care intra cite unul pe fiecare teava.Se pot folosi si cele vechi daca nu prezinta urme de uzura, dar pentru linistea voastra mai bine le schimbati, au deja atitia ani in care au stat in antigel fierbinte...Punem deci o`ring-urile pe tevi.

De-aici, totul se petrece invers(bagat noul heater in corpul de plastic si strans cu cele 4 suruburi,pus la loc, etc. Mochetele inca nu le punem la loc pentru a verifica daca totul e ok si nu avem pierderi de antigel).

  Heater-ul vine cu o fisie adeziva din burete negru, care se lipeste pe marginea heater-ului nou - vezi traseul de la heater-ul original-vechi, scos de pe masina. Are rol de etansare mecanica a heater-ului in corpul de plastic ce il sustine.

  Stringem la loc busonul de plastic al radiatorului si completam INCET antigelul scos. Se porneste motorul cu incalzirea la maxim si se priveste cu multumire tot ce ati realizat singuri.

Acum meritati un pahar - in familie sau cu prietenii  :D

  Si inca ceva: a doua zi (dupa o noapte de repaus) se verifica din nou nivelul antigelului in vasul de expansiune-de regula mai trebuie completat cu 200-300 ml.

 

post-495-12877852435006_thumb.jpg

post-495-12877852435732_thumb.jpg

post-495-12877852437774_thumb.jpg

post-495-12877852468807_thumb.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut

daca tot ne ai aratat cum se schimba baga si un pret te rog ... ti am zis doar ca mai am multe de schimbat :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nenea Matrixu cred ca ti-ai gresit meseria :D Mai bine te faceai mecanic, vad ca esti cel mai tare si ai rabdare sa pui si poze, bravo :D .

Se vede unde era fisurat caloriferul ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai bine punem mana de la mana si ne facem service cu matrixx in functia de sef de atelier..meserie...!:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc pentru aprecieri - asa sint eu, urasc mecanicii in general-mai ales cind ii vad plimbindu-si mainile prin barba, a nestiinta (dar cu o reala vointa de a lua cit mai multi bani).  :P

-pentru maao: l-am luat din State - 127 dolari + 34 transportul. 0 lei vama - tommytza stie ca sint norocos la fazele astea  :D  E Behr, exact ca originalul.

-pentru bogdan: da, sus era fisurat, l-am umplut cu apa, i-am pus doape si l-am tot invartit pina mi-am dat seama de unde picura. Iti dai seama cum "picura" la presiune - daca asa, in casa se prelinge binisor...  ;)

iar cu service-ul, eu v-am tot zis...de cit sa dam banii la Primus...mai bine incet incet gasim o solutie, mai rudimentara la inceput si mai profi mai incolo. Lasa, sa fim noi sanatosi, ca le rezolvam noi.

  :-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, pentru un V50 an 2007 are cineva documentatie sau foto cum ajung la radiatorul de incalzire interior, ca are antigel pe partea soferului sub pres, si as vrea sa demontez eu. Multumiri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0