Schimbare Heater matrix (calorifer)

Matrixxx
By Matrixxx in Reparatii de unul singur (DIY),
Iata ca a venit si caloriferul din State, asa ca trebuie sa-l schimb. Pentru cine va fi nevoit sa faca asta, pun citeva rinduri. Se scoate cit de mult antigel este posibil-cu busonul desfacut de la vasul de expansiune pentru a curge mai repede.Exista o gaura in scutul de plastic - pe partea soferului si acolo avem acces la surubul de plastic (cheie tubulara de 13) care scoate antigelul din radiator...etc. Sa aveti la indemina o gramada de servete absorbante - ne vor trebui atunci cind vom scoate tevile din heater, nu vrem sa facem mizerie in bijuterie, nu ?   Munca propriu-zisa: 1) se dau la o parte ambele mochete stinga-dreapta din fata, pornind de la firewall (dinspre pedale spre scaune), pentru a avea acces la bucatile negre din plastic ce tin tevile heater-ului. (vezi poze) 2)acum ar trebui sa se vada partea de jos a heater-ului(si antigelul curs pe acolo).Se da intr-o parte furtunul de cauciuc al scurgerii condensului din evaporator (se scoate din duza lui intai). 3)scoatem surubul torx 25 dintre cele 2 corpuri de plastic negre pentru a scoate tevile heater-ului.Acum trebuie sa avem asezate sub corpul heater-ului gramada de servete despre care v-am spus mai inainte. Scoatem cele 2 suruburi torx de 25-cite unul pe fiecare parte al corpului de plastic (stinga-dreapta sus) ce tin heater-ul. Apoi mai avem 2 suruburi torx de 15 la mijloc. 4)dupa ce am tras tevile din heater(ies destul de greu, asa ca..rabdare) si nu mai curge nimic din ele, invelim corpul de plastic care tine heater-ul in citeva servete(pentru a nu exista scurgeri nedorite de antigel) si il tragem incet spre scaune-schimbator viteze, intr-un unghi de 45 de grade pentru a putea iesi mai usor.Odata scos din masina, il mai scurgem cit se poate si apoi scoatem heater-ul din corpul de plastic care il sustine prin 4 suruburi torx, pe dedesubt. 5)sper ca ati luat si 2 o`ring-uri atunci cind ati comandat heater-ul, care intra cite unul pe fiecare teava.Se pot folosi si cele vechi daca nu prezinta urme de uzura, dar pentru linistea voastra mai bine le schimbati, au deja atitia ani in care au stat in antigel fierbinte...Punem deci o`ring-urile pe tevi. De-aici, totul se petrece invers(bagat noul heater in corpul de plastic si strans cu cele 4 suruburi,pus la loc, etc. Mochetele inca nu le punem la loc pentru a verifica daca totul e ok si nu avem pierderi de antigel).   Heater-ul vine cu o fisie adeziva din burete negru, care se lipeste pe marginea heater-ului nou - vezi traseul de la heater-ul original-vechi, scos de pe masina. Are rol de etansare mecanica a heater-ului in corpul de plastic ce il sustine.   Stringem la loc busonul de plastic al radiatorului si completam INCET antigelul scos. Se porneste motorul cu incalzirea la maxim si se priveste cu multumire tot ce ati realizat singuri. Acum meritati un pahar - in familie sau cu prietenii    Si inca ceva: a doua zi (dupa o noapte de repaus) se verifica din nou nivelul antigelului in vasul de expansiune-de regula mai trebuie completat cu 200-300 ml.  
  • 5 replies