Midnight Caller

Electromotorul invarte in gol sau scapa

25 posts in this topic

    Dragii mei, iata inca o poveste in care repari una si se strica alta...

    Joi ma mananca pe mine sa ma duc sa-mi curat injectoarele, pentru ca aveam ceva banuieli ca ar fi infundate (la rece masina merge destul de ciudat, ma rog, asta e alta problema pentru alt topic). Desfac rampa de injectoare, le duc la curatat, evident ca dupa cum am eu noroc, injectoarele erau bine-mersi curate (fascinant dupa 200.000km cu benzina din romanica), ma intorc la masina, si le pun la loc. Incep sa dau la cheie ca sa fac din nou presiune in rampa, porneste din a 3-a a 4-a cheie, mai chinuit. Normal, trebuind eliminat aerul adunat in injectoare. Toate bune ati zice, doar ca in cele 3-4 chei, la 2 electromotorul invartea un pic dupa care se auzea "vuuuuuu" ca si cum ar invarti in gol. "Eh" zic eu, cine stie ce sisteme de siguranta o avea, de nu te lasa sa-l chinui o vesnicie ca sa pornesti masina.

    Ma duc la birou, cobor ca sa plec spre casa... Dau cheie, "vuuuu..." UPS ! Inca o data "vuuuuu...". Ce dracu ? A treia oara porneste...

    Ajung acasa cam speriat, incep sa studiez problema, scot papucul de comanda de la electromotor, dau la cheie, nu invarte, il pun la loc, "vuuuuu..." iar nu cupleaza... Ma mai joc un pic cu el, zic ca o fi contact imperfect, curat nitel, pun la loc, merge. Ma duc in carrefour, porneste, ma intorc din carrefour, porneste, ajung acasa si o mai gadil un pic, iar incepe sa invarta in gol... Zic las'o asa, ca sun maine la un service si o rezolv, mai merge (stiam ca si Matrixxx avea aceeasi problema si mersese cu ea destul fara sa-l lase).

    A doua zi de dimineata pornesc, o ia din prima, ma opresc la un magazin sa-mi iau ceva de rontzait pentru serviciu, bag cheia, "vuuuu...". Si tot "vuuuu" vreo 40 de minute pana reusesc sa il fac sa cupleze din nou, ma fac de cacao fata de fiecare persoana care intra in magazin, zic Doamne-Ajuta si o duc acasa.

    Incep sa sun la service-uri, toti indisponibili pana Marti cel devreme. Sun ceva prieteni, zic hai sa o duc pe rampa sa-mi bag mainile in ea sa vad ce si cum. S-a oferit Adi Badila sa vina sa vedem despre ce e vorba, tin neaparat pe aceasta cale sa-i multumesc din suflet !!!, el a desfacut si a facut la loc tot, in spetza electromotorul, l-am pus separat langa masina, am probat daca iese bendixul, iese, am probat daca invarte, invarte.

    Zicem noi hai sa-l punem la loc pe masina sa vedem ce se intampla. Il pune (tot Adi) cu chiu cu vai la loc, dau la cheie, "vuuuuu..." acelasi lucru.

    Dumnezeim, blestemam, si dam cu cadelnitze, dupa care zice el "hai sa sun pe cineva sa vad ce rezolvam". Atentie, era Vineri ora 16 !!! Reusim sa pornim din nou masina, o dam jos de pe rampa, o ducem acasa, dam din nou (pardon... DA din nou, tot Adi) electromotorul jos, il duce (el stie unde ;D) sa se uite cineva la el, si se intoarce cu el... "merge". Si imi pune in brate obiectul de mai jos :

[attach=1]

    Acesta era mititelul care facea probleme. Din cate am aflat ulterior, bendixul are in interior un sistem asemanator cu "clichetul" sau "crichetul" din butucul de la bicicleta care permite invartirea intr-un singur sens a pinionului separat de corpul rotund, in celalalt sens invartindu-se ca un corp comun. La mine scapa si se invartea cilindrul, iar pinionul statea cumintel pe coroana.

    Asa ca dragii mei, asa schimbam eu un electromotor de 12 milioane sau solenoidul de 6 milioane (pe care-l credeam defect) daca nu era acest om agitat si minunat care a tinut sa dea cateva telefoane ;D si caruia inca n-am apucat sa-i cauterizez zgarieturile de pe maini cu niste beri reci.

    Heil Badila Adi ! ;D

post-7-12877852539325_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bucur mult cind citesc asemenea randuri. Bine ca ai rezolvat si bineinteles, Heil Badila !  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alex...tinere....ti-am zis eu..Statuie tata...statuie!!:P:)Placerea a fost de partea si bine ca am rezolvat problema!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai afi avut IMS, ARO sau tractor FIAT, primul lucru la care te gandeai era bendixul ;))

Picau intr-o veselie

Share this post


Link to post
Share on other sites

felicitari domnilor pentru intrajutorare! subscriu la ce a zis rand, eu am avut o ifa m25 for fun,nu vreau sa spun cata mecanica am invatat de la ea, :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand ai avut oltcit..in tineretile noastre tulburate....inveti mecanica vrei nu vrei...: ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei lasa ca si la dacie aveai ce invata. Numa' cate bucse si pivoti si rulmenti pe fatza am schimbat...! Si carbuni la electromotor, ca tot e vorba aciulea!

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca aceeasi problema o am si eu.... numai ca al meu ramane cuplat ... si in general la pornirile mai la rece , cand e calda masina ....nu mai face ... sau face mult mai rar , insa la pornire la rece mereu ....ce solutii am ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@adibadila: felicitari, 3 dacii am avut fara sa umblu in ele,(la una i-am schimbat radiatorul si la alta fulia de la motor ,asta nu se pune nu?) in schimb m-am delectat cu o ifa,a fost misto...

@djclau : da o fuga sau un tel la MC,esti aproape 110 km ;),dar nu te lasa pe iarna ca nu se stie ,cand ti-e lumea mai draga....

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca aceeasi problema o am si eu.... numai ca al meu ramane cuplat ... si in general la pornirile mai la rece , cand e calda masina ....nu mai face ... sau face mult mai rar , insa la pornire la rece mereu ....ce solutii am ?

la fel patesc si eu...numai cand este rece motorul scoate un zgomot ca si cum ar patina putin cureaua ..dar nu se aude in zona curelelor...se aude din dreapta cum te uiti la motor(in partea opusa.cred ca pe acolo este electromotorul)dar daca merg 10-15 min cu masina si se incalzeste nu mai scoate zgomotul asta la pornire.o chestie ciudata am mai patit cu zgomotul asta cand am mers cu masina pe autostrada cu viteza cam de 200km/h o portiune mai lunga ;D ,deci motorul a mers destul de turat si vreo 2 saptamani nu a mai facut zgomotul asta la pornire...

chestie ca nici eu nu stiu de la ce poate fi zgomotul asta...momentan nu imi face figuri la pornire sa sa invarta greu dar ma gandesc ca imi poate face probleme mai tarziu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce se aude la tine poate sa fie fulia de la alternator ...la mine e clar bendix ramane blocat la pornire , parerea mea ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce se aude la tine poate sa fie fulia de la alternator ...la mine e clar bendix ramane blocat la pornire , parerea mea ....

pai chestia e ca nu se aude pe partea cu cureaua de auxiliare.si de asta nu mi-am dat seama de cat eu ca poate nu auzeam bine zgomotul....apropo poate pune careva o poza unde se afla electromotorul la un motor de 1.8 benzina cod B4184s2,ca nu imi dau seama pe unde este electromotorul  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fix sub galeria de admisie vei vedea bendixul... cu un capac de plastic negru peste, si care e legat mai departe de electromotor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@djclau, sa zicem ca inainte de a-l da jos te asiguri ca ai de unde asa iei un bendix nou,dupa care il dai jos si il verifici daca scapa bendixul, adica sucesti usor cu mana stanga dreapta, el trebuie sa opuna rezistenta intr-un sens,sau mai bibne te duci la un atelier de electrica auto,sau la un mecanic,un nene care a avut un aro sau o alta tarapana si il intrebi daca mai este bun bendixul tau,daca nu il schimbi si-ti mai faci si o curatire a elecdtromotorului, dar sa zicem ca nu te descurci in aceste etape , atunci fa un drum pana la Campulung, da un tlf inainte si rog un electric auto (prieten de al meu) sa-l verifice, dar in proportie de 70% o sa ai nevoie de bendix, la fwel de bine poate sa te mai tina mult si bine,succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am inteles , maine incerc cu ceva din Pitesti , sper sa fie omu ok ...nu stiu unde gasesc un bendix de schimb , dar rog un electrician auto sa isi dea cu parerea , multumesc mult tuturor , mai ales MC ...poate iti mai trece supararea !

Va tin la curent .... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

tine-ne la curent cu desfasurarea operatiunii. Si daca trebuie sa schimbi bendix-ul si gasesti, sa imi spui si mie. S-ar putea sa fiu nevoit sa fac acelasi lucru.

Thx,

Vlad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bendixuri se gasesc nu e asta problema....vi le pot procura eu! Iar djclaudiu....nu uita ce ti-am zis...este posibil sa fie de la starter. Nu te apuca acum sa bagi bani aiurea in piese carer nu sunt necesare electromotorului!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am fost la un mecanic ne-am uitat la alte alea , dar printre ele a auzit omu si pornirea , a zis ca chestia aia ramane cuplata si invarte aiurea , insa nu rateaza sau alte faze , nu e mare problema .... maine mai fac o vizita si raspuns cum trebuie , ca deja am uitat cum le-a zis la alea pe acolo ....  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca cu aceeasi problema ...m-am uitat ieri pe la fiara ....si am dat sa iau un cod de pe electromotor .....l-am luam si belea nu se intelege ...ce o fi ! Am fost in vizita la Calin(zippy) ....in weekennd la mesriashul lui si tre sa ii dau o schema ca cica ar fi vorba de niste bucsi ... prin vadis m-am tot uitat si codurile nu se potrivesc ....asta seara mai incerc sa aflu codul again .....pana atunci am codul asta 80822027 , sau 30822027

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spuneti-mi va rog la ce pret gasesc un bendix pt. S40, 1,6 a.f. 2000?? Am aceleasi probleme ca si Alex, doar ca se manifeta mai rar.....asa ca in viitorul apropiat va trebui sa-l schimb...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@djclaudiu: roaga-l pe mc,poate are el cele 3 bucsi de la electromotor,sau le stie codurile...(parca 3 erau,nu?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postez imaginea electromotorului de pe fiara mea ! poate mai ajuta pe careva , din cate am inteles bucsele se uzeaza si trebuiesc inlocuite asta daca se manifesta ca si la mine , in rest astept pareri , multzam zippy ...al luat aminte de ce mi-ai spus si tu , acu caut prete la bucsi , perii si kitul de reparatie ! pentru masinile fabricate pt Suedia , Danemarca , Olanda ...in general tarile nordice sunt electromotoare de 1,4 Kw , asta al meu e de 1,1 ...

Screen.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now