Sign in to follow this  
Followers 0
kadudu

Fura curent sau ce ar putea avea ?

6 posts in this topic

Azi dimineata taica-meu a patit o chestie tare interesanta, nu i-a pornit masina (va imaginati frustrarea unui om grabit sa ajunga la munca, pe care-l lasa agregatul ;D). Problema e ca masina are baterie noua Varta luata dupa catalog (100 Ah, 850 A), cu incarcare verificata si totul ok. A mai avut probleme si cu bateria veche, dar s-a dovedit ca a fost bateria de vina. Am incercat si cu o baterie romaneasca de pe o alta masina si a mers ceva timp pana a cedat (bateria era noua , dar cu amperaj mai mic si am zis ca aia e cauza).

Ce credeti ca ar putea fi?

Eu as verifica daca fura curent cand e oprita si incuiata

As reverifica incarcarea

A masura rezistenta cablului de "+"

As verifica daca electromotorul fura curent la pornire

Ma gandesc ca ar putea fi problema cu electromotorul care e pus in scurt si consuma curent forte mut la pornire (parca si invarte mai incet decat trebuie). Cateva porniri de acest gen la rece, combinat cu mersul pe distante scurte si bateria e gata- asta ar fi ipoteza cea mai plauzibila.

Mai dati-mi idei

Multumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

dragule, le-ai cam enumerat pe toate(posibile cauze).  Inainte de a porni - la rece, vezi ce tensiune ai pe baterie cu bornele cuplate. (Poti sa scoti putin borna de plus si sa vezi daca iti face o scanteie-cu cit mai neinsemnata-cu atit mai bine, asta ca sa vezi daca ai pierdere de curent peste noapte, daca nu ai un ampermetru la dispozitie asa repede).

Cum a pornit masinutza, pune voltmetrul pe borne si vezi sa incarce bine la relanti si in sarcina (faza scurta-lunga, aeroterma pornite, etc). Daca e ok, inainte de urmatoarea pornire, inseriaza un Ampermetru bun (si zdravan, nu din ala de pe multimetre care au doar 20 A maxim) si vezi cit curent fura la pornire. Cam din astea 2 metode iti vei forma repede o parere. Hai, fuga la treaba, ca vine iarna si curentul e scump si ne trebuie la masinutze  :D

Hai , ca te pricepi si tu la astea  :-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand verifici incarcarea, sa fii sigur ca nu incarca prea mult. Multi, daca vad ca incarca "tare" zic: ce bine...

Masoara bateria si cu bornele scoase.

Mie mi s-a ars releul de incarcare si cum incarca prea mult, mi-a distrus bateria...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se verifica daca exista curent la iesirea din alternator, apoi releul de incarcare. Mie mi s-a intamplat sa se defecteze rulmentul de la alternator si cureaua se invartea in gol... deci nu incarca. Din acelasi motiv se supraincalzea pompa servo. Doua probleme care s-au rezolvat prin schimbarea rulmentului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kadud, dupa ce faci toate verificarile insiruite de tine cu siguranta ca vei gasi cauza, succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fa atentie cind opresti motorul si scoti cheia poata sa se aprinda proiectoarele ceata si pozitia chiar daca intrerupatorul faruri e pe o,mie mi sA intimplat,noroc ca am vazut imediat,se dezactiveaza bagind cheia in contact fara sa o invarti,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0