Midnight Caller

Philips Vision Plus

12 posts in this topic

Salutare baieti si fete !

Aseara am fost pana la Augsburg si mi-am luat doua beculete Philips Vision Plus (+50% more light). Au costat amandoua 42RON (pret bun zic eu pentru ca doar la REMCO era mai ieftin, dar nu le aveau pe stoc).

Dupa ce m-am chinuit cu un prieten vreo 20 de minute sa dau la o parte clemele ce prindeau vechile becuri, si dupa ce am montat unul din ele, a aparut si un angajat de-acolo sa ma intrebe ce fac... I-am zis ca montez becurile pe care le-am luat de la ei si mi-a zis ca de ce nu le-am zis ca era montajul gratuit (netrebuind sa desfaca farul) - bila alba pentru ei.

In sfarsit, am montat si al doilea bec, am pornint farurile... Fata de cele anterioare intr-adevar lumina este mai alba si mai puternica (becurile cu care am luat masina erau de la General Electric, tot 60/55W). Nu mi se pare un upgrade extraordinar (poate ca becurile precedente erau foarte bune si ele), dar nici nu pot sa ma pronunt inca pentru ca iluminatul stradal nu mi-a permis sa vad acei "20 de metri in plus" pe care ii ofera noile becuri. O sa dau un verdict mai clar cand voi iesi in afara Bucurestiului.

Pentru cei care doresc sa-si ia Philips Power2Night GT150 (de care s-a discutat pe forum).... din cate am citit pe alt forum din afara, practic becul este acelasi cu un VisionPlus, doar ca mai are un filtru care separa lumina galbena si o lasa doar pe cea alburie sa treaca (pentru a imita culoarea Xenon-ului). Acest lucru dezavantajeaza insa prin faptul ca filtrand lumina galbena, puterea de iluminare a becului este redusa. Cu alte cuvinte, cu cat mai putine filtre, cu atat fluxul luminos este mai puternic.

Pentru cei care pe care ii intereseaza testele, eu m-am hotarat la VisionPlus dupa ce am vazut asta :

http://www.autoexpress.co.uk/products/products/203966/bulb_test_h4_plus_50_per_cent.html

Sper sa va fi fost de ajutor... o sa pun si cateva poze cand o sa ies pe bezna...

  PS: Mi se pare ciudat ca becurile nu au venit in ambalajul pe care il vedeti in link. Ori e un ambalaj pentru Europa de Est, ori nu stiu ce se intampla... Oricum becul arata identic cu ce scrie pe site, iar pe cutie scrie VisionPlus... Sper sa nu-mi fi luat tzeapa ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropos e cineva care vinde kituri xenon la 180 eur, crezi ca e ceva de capul lor? ce parere ai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorbind de Xenon in general acum, poate o sa se spuna ca sunt de moda mai veche, dar in afara de aspectul frumos si vreo 20W in minus la consumul de curent (nu prea ma intereseaza oricum "avantajul" asta)... nu vad nicio calitate

1). Lumina alba este obositoare pentru ochi (ganditi-va ca ochiul are sensibilitatea maxima in spectrul galben - de-aia si vedem lumina becului si a lumanarii galbene, ele emitand de fapt intr-un spectru mult mai larg).

2). Lumina alba este mult mai usor reflectata de picaturile de ploaie si de fulgii de zapada de pe drum, ajungand inapoi in ochii soferului si micsorand vizibilitatea

3). Nu-mi pot aminti numarul datilor cand am umplut de carne frigiderul celor care mi-au bagat xenoanele in ochi de pe contrasens sau din spate... e foarte obositor pentru ceilalti participanti la trafic si eu unul trag de volan spre ele ca mustele la rahat...

4). Oare de ce tocmai TIR-urile (capul tractor), care fac atatea mii de km pe zi si au nevoie de conditii cat mai bune de iluminare.. NU AU XENOANE ? Sa fi fost zgarciti producatorii ? cumparatorii ? NU CRED !

5). Concluzia ? Daca vretzi partzuri si aspect, puneti-va... Daca vrei liniste si vizibilitate, mergeti pe becuri standard de putere mai mare... dar mentineti lumina in spectrul galben (lumina calda).

Parerea mea !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-mi pot aminti numarul datilor cand am umplut de carne frigiderul celor care mi-au bagat xenoanele in ochi de pe contrasens sau din spate... e foarte obositor pentru ceilalti participanti la trafic si eu unul trag de volan spre ele ca mustele la rahat...

Exact asta e motivul pentru care caut sa-mi imbunatatesc lumina. Eu fac des drumuri prin tara si de multe ori ma aduse in pragul disperaririi xenoanele unora. Zic a unora deoarece prostii nu numai ca au xenoane dar le si mai indreapta in sus sa aiba vizibilitate la distanta mai mare. Asa ca merg pe principiul cui pe cui se scoate ca altfel risc sa inebunesc bagandui si scotindui in si din adanc.

Plus la asta am impresia ca si farurile mele H7 rparca sunt slabe. Tu ai reusit sa faci testul cu Philips-urile?

In ceea ce priveste tirurile la ei e alta poveste. ei se afla sus si vad lucrurile de sus. Eu am avut ocazia sa merg de cateva ori in cabina unui tir si sincer sa fiu e diferenta ca de la cer la pamant. Chiar si Masterul pe care il avem la servici si cu ala e diferenta ca tot stai mai sus decat intr-o masina mica si ai vizibilitatea sub un alt unghi.

dar cu xenoanele e o modalitate de a mea de ai pedepsi pe neghiobi. Dar daca stii alta modalitate spunemi-o si mie. poate iese ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dar cu xenoanele e o modalitate de a mea de ai pedepsi pe neghiobi. Dar daca stii alta modalitate spunemi-o si mie. poate iese ceva.

Pedepseste-i tu, poate o fac si eu , si toti de pe forumul asta...ideea este ramane vreunul nepedepsit? Sau cu alte cuvinte...o sa incep sa circul numai ziua ca sa nu ma orbeasca vreunul suparat pe ceilalti?

Pace !! Sper ca m-am facut inteles...n-am nimic cu nimeni, dar singurul mod in care ii pedepsesc pe fitzosi este sa-i cer adresa magazinului de unde cumpara carnea Masterul  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pedepseste-i tu, poate o fac si eu , si toti de pe forumul asta...ideea este ramane vreunul nepedepsit?

pai o sa ramana doar cei ce circula ziua. idea e ca io fac dese drumuri in tara si credema ca dupa vrio 2-3 sute de km parcuri pe timp de noapte si dupa o zi plina de munca si idioti cu care ai de afacere numai asta cu xenoanele iti pune capac. Dar nu vb de toti cei ce au xenoane. Vb de acei tampiti care pe langa faptul ca au xenoane mai si indreapta farurile cat mai sus posibil ca vezi doamne ei conduc masini cu xenoane si se dau in basini. Asta ma deranjeaza cel mai mult. Am vazut si altii care aveau xenoane si nimic dom`le, totul era ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ... ca fost posesor de Halogen normal si actual posesor a 2 masini cu xenon ... sa va spun cum sta treaba:

In primul rand: NU EXISTA COMPARATIE, intre halogen normal (fie el si Philips) si XENON.

Pur si simplu ... xenon rulz.

Pe Opel-ul Astra am avut faruri standard ... am pus pe ele si Philips Nightguide, si Bluevision ... si toate tipurile de halogene cu putere standard de 55W (pentru a fin in legalitate). N-am fost multumit (deh, sunt cam pretentios).

Drept urmare ... am pus un kit de Xenon .. .din ala de 180E ... care se vedea super misto. Pacat ca ii faceam varza pe cei de pe contrasens (deh, faruri stock cu oglinda). Drept urmare am cumparat un set de faruri cu lupa ... si situatia s-a schimbat radical.

Nu mai deranjam pe nimeni ... si vedeam super bine (cu farurile corect reglate, bineninteles). Aveam grija de fiecare data sa le reglez (electric) in functie de cum era incarcata masina.

Acum ... am xenoane stock pe S40, nu am reglaj electric, pentru ca au autoleveling. Nu sunt cu lupa, dar au aparatoare in fata becului... deci nu sunt asa deranjante pentru ceilalti.

Ce-i drept ... sunt mai deranjante decat farurile cu lupa pe care le-am pus pe astra. E drept ca lumineaza mai puternic decat cele cu lupa ... dar nu este asa focalizata lumina.

Concluzia mea este ca este mai performant un far cu lupa dpdv al marimii campului vizual si al nederanjarii celor de pe contrasens ... dar lumina este mai puternica la un far cu oglinda, si oricum se vede mai bine decat pe halogen.

Ma scuzati ca am scris asa mult ... dar este o problema la care m-am gandit mult.

Pana nu va veti pune xenon pe masina ... nu veti stii ce inseamna sa vezi cu adevarat noaptea. Este cu totul altceva decat orice bec philips/etc.., trust me!

Ah ... si pe tir-urile model nou ... sa stiti ca au xenon ... si faruri cu lupa.

Numai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Nu pot sa spun decat ca un Xenon stock nu degeaba costa 500-700Eur instalatia.

    Aftermarket-ul ajuta intr-o oarecare masura, dar spun acest lucru pentru cei care se plang ca "de ce o fi dom'le asa de scump sa-mi pun si optiunea de Xenon la o masina noua, ca uite, gasesc la coltz cu 5 milioane".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din punctul meu de vedere Xenon sucks si din partea posesorului si de cea a participantului la trafic.

In primul rand din partea posesorului ai probleme de la primii stropi de ploaie: cum se uda un pic asfaltul habar n-ai daca e umed sau e polei sau ce mama ma-sii o fi.

Din partea participantului la trafic, este ceva mai orbitor xenon-ul fata de halogen asta in mare masura datorita lupei cu care sunt echipate farurilor.

Nu critic, nu dau cu parul, dar nu prea se justifica, in afara de faptul ca "dau bine pe masina". O adevarata evolutie in materie de faruri probabil vor fi cele pe LED-uri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar mai fi de adaugat ceva. Multa lume isi pune becuri mai puternice sau xenon, dar uita sa verifice starea fizica a farurilor. Ca orice incinta inchisa in care se afla o sursa puternica de caldura se produce condens si apare asa-zisa ceata pe oglinda si geamul farului. Majoritatea farurilor cu un pic de indemanare se pot curata. Asta impreuna cu un set bun de becuri (cel mai corect raport calitate-pret il au Vision-Plus-urile) rezulta intr-o capacitate de iluminare suficienta pentru aproape orice masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut,

eu am xenon pe masina acum doua luni sa ars fasungul si a trebuit sa schimb si unitatea si becul, cablu de la unitate la modelul meu nu merge schimbat separat. Unitatea second-hand e de audi, si becul e nou cu totul ma costat 7,5 mil , 5 mil unitatea si 2.5 becul >:(, totul de la un contact imperfect.

parerile va las sa le trageti voi daca merita XENON pe masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Becurile cu xenon nu emana caldura unui bec cu incandescenta. Asta ar trebui sa fie un factor protector pentru faruri. Alt avantaj ar fi durata de viata mai mare comparativ cu halogenul.

Ca o alternativa la xenon acum cel mai bun raport calitate /pret il are Philips racing performance (70% mai multa lumina) dar tot incandescent e.

Eu mi-am pus xenon de 2 zile si in momentul de fata le recomand. Sper sa treaca si proba timpului si sa nu-mi schimb parerea ;D ;D.

Cea mai mare difereta eu am simtit-o pe drum umed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now