Posted 20 Nov 2008 · Report post Salut, am o problema cu al meu T4 din '98. Mai concret, cand motorul atinge in jur de 30-40 de grade, ralantiul incepe sa fluctueze destul de deranjant, de pe la vreo 500 de turatii cu tendinta de oprire pana in jur de 1400-1500 de turatii. Cand o pornesc dimineata merge perfect, fara fluctuatii, problemele incep cand se incalzeste un pic motorul. I-am facut si diagnoza, n-are nici un cod de eroare stocat. Eu ma gandesc la debitmetrul de aer sau sonda lambda, dar astea n-ar trebui sa apara ca si coduri de eroare stocate in memorie? Mai pe vara cand era mai cald nu avea simptomele astea, au aparut odata cu racirea vremii. Parca se simte si o mica diminuare a puterii... O avea legatura cu bujiile? Le-am schimbat de vreo luna, n-am gasit originale si i-am pus Bosch. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Nov 2008 · Report post Daca porneste greu si miroase a benzina cand e calda, verifica regulatorul de presiune din rampa de injectie. E o problema destul de raspandita la turbo... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Nov 2008 · Report post 1 - Pe primul loc este regulatorul de presiune din rampa de injectoare, cum zice si Alex.2 - Pe 2, sonda de temperatura lichid de racire (vezi ca astea sunt in general 2, una pt. afisajul din bord, alta pt. a trimite informatii ECU despre temperatura motorului. La asta din urma ma refer, ca spune computerului ca motorul e rece chiar si atunci cand e cald, si asta comanda amestec eronat)3 - Datorita pierderii de putere, ar mai putea fi si debimetrul... Dar mai la urma, asa. Sonda Lambda defectuoasa genereaza cod de eroare. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Nov 2008 · Report post De pornit porneste la prima cheie mereu, a benzina nu miroase. Am citit si eu despre regulatorul de presiune de la rampa de alimentare, prima data cand am luat masina si i-am facut diagnoza, avea un cod de eroare stocat, ceva cu long term fuel trim. L-am sters si de atunci n-a mai aparut. Cum verific daca-i rampa de injectoare, debitmetrul sau sonda lambda? Mi-e groaza de service-uri, stiti si voi cum fac mecanicii din Romania cand aud de Volvo. La eroarea stocata am gasit ca posibile cauze: -Fuel line pressure-Injector leak, blockage-Heated oxygen sensor (bank1 sensor1) malfunction-Mass air flow meter-Engine coolant temp. sensor Injectoarele le-am verificat, sunt ok, sonda lambda ziceti ca da eroare (asa ma gandesc si eu), imi mai raman regulatorul de presiune, debitmetrul si senzorul de temperatura.Banuiesc ca n-am decat sa ma pun pe verificat. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Nov 2008 · Report post Aceeasi problema am avut-o si eu. Am schimbat senzorul de temperatura(care se gaseste langa termostat- o pozitie imposibila, foarte greu de demontat) pe care l-am cumparat nou de la Alex si care nu este foarte scump si s-a rezolvat. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Nov 2008 · Report post Multumesc tuturor, o sa incep prin a schimba senzorul de temperatura, sa vad daca rezolva problema Share this post Link to post Share on other sites