Guest Emil

Sistemul suplimentar de incalzire

82 posts in this topic

Cauta un distribuitor Webasto la tine in zona. Daca te duci la ei o sa-ti spuna ca nu fac service la modelele instalate OEM si sa te duci la Volvo. Insisti putin si ii rogi sa te puna in contact cu cineva de la instalari / service care mai mult ca sigur o sa te ajute in afara programului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@roadx: sobita pleaca automat cand sunt mai putin de 5 grade afara. ( cel putin asa e la mine)

probabil ca e foarte murdar pe dinauntru, de unde si faptul ca curge pe evacuare. ca idee ar trebui desfacut, si inspectat ochiometric daca nu iti este desfacuta elicea de pe motoras, si eventual curatat foarte bine acolo tot.

ca idee, cand il pui pe ON ( EIN) se aude cum pleaca/invarte motorasul ? trebuie sa se mai auda si pompita de motorina cum ticaie. Cel mai bine pui pe un tester cu VIDA, si vezi ce eroare primesti.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata! Am scapat de o necunoscuta! Fumul masiv albicios iese de la "sobitza"! Garantat! Azi-dimineata i-am dat drumul sa incalzesc motorul si... s-a pornit fumalaul! De acolo iesea! Plus ca se aude asa, ca un tziuit care se tot ambaleaza (ventilator?!)... Cert este ca nu merge mult. Asa cum ziceam, max. 1 minut, si daca opresc motorul, se opreste si tziuitul si fumul (nu brusc, dar se opresc intr-un final...) Ce ma uimeste este ca pe bord este tot AUS / OFF, iar afara nu erau -5 grade (asa cum scrie in carte... ci erau +5 grade :rolleyes:) E clar: trebuie sa merg la un "specialist in sobitze". In SB nu cred ca am sanse! Are careva vreo recomandare?! (Acu' pana nu vine si trece iarna... :D)

Si inca ceva: "sobitza" mea nu e Webasto... Am uitat sa-mi notez denumirea de pe sticker-ul lipit langa ea. Ceva made in Germany, 5Kw... dar uite ca numele l-am uitat. Diseara mi-l notez... sau mai bine, fac o poza la eticheta aia...

Cat depre erori, Bogdan spunea ca-i da o "eroare ventilator"... Nu stiu ce inseamna asta! Macar daca ar fi plecat sa scoata fum cat am fost la el, in service si poate ca avea si el o parere "pe caz concret", da' asa... pe povesti, e greu... 

 

Stima si Respect!

:occasion14:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eberspacher ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca da... Am vazut si cuvantul asta pe-acolo, pe undeva, printre altele... maine pun o poza cu sticker-ul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai probabil Eberspracher 912D :D

 

si in carte nu cred ca scrie de -5 grade, ci de +5 grade:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sizan:D Cred ca le-am incurcat eu (tare de tot!) Chestia vazuta de mine cu -5 °C se refera la cand se afiseaza fulgul de zapada pe display "Atunci când temperatura exterioară se situează între +2 °C şi -5 °C,un simbol sub forma unui fulg de zăpadă este afişat pe ecran.

Stiam eu ceva cu 5... :D

Cat despre "sobitza", de ce sa functioneze (chiar si la +5°C) daca starea aratata pe display este AUS / OFF iar cele doua timer-e sunt si ele AUS / OFF?

Adica, sa nu existe control asupra functionarii iar aceasta sa depinda numai de temperatura exterioara? Imi vine greu sa cred...

Stima si Respect!

:occasion14:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica, masina porneste automat sobitza daca sunt mai putin de 5 grade afara, dupa ce ai pornit masina,  pentru a se incalzi mai repede.

din setarea pe care o ai in meniu, poti sa pornesti/programezi sobitza independent de faptul ca masina e pornita, sau nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles... Deci, la pornirea motorului, daca temperatura de afara e sub +5°C, e normal sa porneasca "sobitza", pentru a duce motorul (si habitaclul) la temperaturi normale, de lucru (ptr. motor mai ales...) Deci, in acest caz, daca pornesti motorul si temperatura lui nu a scazut dramatic (gen oprire 2 minute cat sa-ti cumperi un pachet de tzigari de la coltz), atunci n-ar mai fi motive sa porneasca "sobitza", nu?!

Pai... si atunci cum mama masii s-a intamplat, de mie mi s-a pornit dracovenia in mers (mergeam de 1 ora si temperatura motorului era normala, acul de "temperatura lichid racire" sta la 1/2 la mine), inauntru cald (24°C) si deodata ma trezec cu fumalau in urma mea, cu flash-uri disperate de la cel din spatele meu si-l vad ca pune frana si ia distanta fata de baiatu'? Atunci cum de-a pornit?! Si mai face asa in mers, din cand in cand, de zici ca am plecat cu afumatoarea de carnatzi la plimbare, dar in max. 60sec. se potoleste...

Stima si Respect!

:occasion14:

Share this post


Link to post
Share on other sites

pui testerul, vezi ce erori ai, o desfaci si o cureti:) verifici elicea, bujia, injectorul. In functie de ce gasesti, remediezi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sizan:) suna frumos si usor, numai ca sunt ceva mici impedimente: nu am tester, nu am scule, nu am experienta in Volvo (am masina de 1 luna) si nu vreau sa ma bag acolo unde nu cunosc sau n-am mai facut. Trebuie si altii sa manance o paine, nu? Plus ca s-ar putea, la "experienta" mea, mai rau sa stric decat sa dreg! Cat despre desfacut, cred ca (dupa cum e amplasata si inghesuita) operatiunea de dat jos e o adevarata aventura (daca nu cumva se demonteaza pe dedesubt + protectia de sub aripa dreapta data jos ...) !

Tocmai de aceea intrebam daca stiti careva vreun specialist in "sobitze" (eventual de Volvo)... Si asa cum am promis, pun si o poza cu sticker-ul lipit pe rama compartimentului motor, langa vasul cu apa de spalat faruri si parbriz, poate cineva o vede si isi aduce aminte ca a depanat asa ceva...

 

Stima si Respect!

:occasion14:

P.S.: Scuzati calitatea imaginii, dar afara ploua "mocaneste" si nici telefonul meu nu e DSLR... :D  Dar esentialul cred ca l-a prins, nu?! 

IMG_20161108_074511_cr.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pot sa vorbesc cu cineva, insa este in Brasov. Nu stiu daca te coafeaza sa faci un drum pana aici, insa daca vrei, imi spui si iti dau nr lui de telefon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sizan: Multumesc! Ar fi o chestie sa vb la telefon cu el, sa vad cam ce se poate face si in cat timp, pentru ca in aceeasi zi, trebuie sa ma si intorc, iti dai seama, nu?!

Stima si Respect!

:occasion14:

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, ai PM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din păcate Dragoș ai nevoie de tester pt a putea porni componentele. Îl poți desface și eventual îți dai seama vizual ce este stricat. Poți porni cateva componente manual de genul bujie sau ventilator dar nu poți testa de exemplu senzorul de flacăra.

Succes.

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan G : Imi imaginez ca nu e simplu, Bogdane! Ce as vrea eu, e sa rezolv cumva "din prima"... sa nu merg pe bajbaite... Nici eu nu am timp si nici nu vreau sa sacai pe altii mereu cu aceleasi si aceleasi lucruri. E clar ca eu n-am s-o fac! Cum ziceam, profilul il am, dar experienta in acest model si faptul ca e ceva cu totul nou, ma fac sa caut o persoana responsabila, care sa stie ce spune si ce face. Tocmai de aceea oscilez daca sa ma duc sau nu la Volvo-Cluj (e cel mai aproape de mine). Macar la ei, stiu ca daca 'or vrea sa se apuce de asa ceva si nu iese bine as sti sa insist si sa-i sacai "legal", pana iese ce trebuie sa iasa...

Singura mea teama este ca daca se face lucru de mantuiala, se poate lasa si cu "scantei", nu?! Ca ma gandesc totusi ca este o zona destul de "calda" si periculoasa, care daca se repara cu "improvizatii" se poate ajunge la ...dezastre, ca sa ma exprim bland...  (de cate ori iese fumalaul ala de sub masina, ma strange in spate... :wacko:)

Oricum, e ciudata "functionarea" asta:

- se porneste, incepe sa iasa fumalaul ala albicios, fara sa aiba viteza/debit cine stie ce, ci doar asa, agale, de parca cineva sub masina fumeaza un trabuc urias (m-am uitat sub masina, la gura de evacuare, si asta era senzatia...) Concomitent, de sub capota, se aude un tziuit ca de turbina aero care se tot ascute (se accelereaza/se tureaza?) si dupa ceva timp (max. 1 minut... sau hai 2, ca sa nu fiu asa strict), totul se opreste, fara un castig aparent in cresterea temperaturii habitaclului sau a lichidului de racire,  dupa care, la ceva timp, procesul se reia.

In tot acest timp, motorul masinii merge, si daca incerc sa dau EIN/ON manual, nici macar nu mai vrea acum (am inteles ca dupa ceva tentative cu eroare, pornirea din comanda manuala/temporizata nu mai e posibila)

In wekend-ul asta, am sa ma scol de dimineata si am sa las motorul sa mearga pana se ridica acul la temperatura de la apa si am sa-mi notez timpii/intervalele de pornire-oprire ale "sobitei". Ceva trebuie sa fac si eu intre timp, nu?! :thumbsup2:

Stima si Respect!

:occasion14:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebare: 

E normal sa porneasca ventilatorul prima data, insa apoi se aude un tzacanit ( sau cum sa ii zic) de la pompa de combustibil a heaterului ? La mine la XC este in spate dreapta langa filtrul de motorina.

Daca da, inseamna ca ar trebui sa bage motorina, si apoi bujia sa aprinda, etc.

Insa pana nu pui testerul pe masina, nu putem sa facem decat presupuneri..degeaba:)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista kit de reparație iar protecțiile termice și designul compact nu permit accidente .

Așadar nu ai cum sa iei foc de la soba .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sizan : :D Ce tzacanit sa aud eu?! Aveam urechi numai ptr. mini-turbo-reactorul care tiuia din ce in ce mai ascutzit si ochii mari ptr. fumalaul ce iesea alene de sub masina mea...

@Bogdan G : Ai in PM o intrebare... Poti sa dai ceva amanunte despre kit-ul de reparatie de care aminteai (ce contine si pe la ce preturi sti -sau stiai, sau ai auzit- ca poate fi achizitionat)?

Azi dimineata (-4°C), pe cand incalzeam motorul,  asteptam infrigurat sa inceapa tziuitul si sa scoata fumalaul... N-a mai facut! Ma gandesc ca dupa ce s-au resetat erorile, plecand de la 0, "sobitza" a mai incercat sa plece (dupa cum spuneam, pe cand erau +5°C afara ) si dupa un numar de "failure" a renuntat acum...

In cabina, daca fortzez din AUS/OFF in EIN/ON, se aprinde becul cu "Info" instant, status-ul trece la fel de repede in AUS/OFF iar pe bord nu am niciun mesaj... Asta e tot!

Fara fumalau... fara tziuit... (si cred, fara tzacanit...). A plecat in concediu "sobitza" mea... :D 

Acu', iarna, a apucat-o! :angry:

 

Stima si Respect!

:occasion14: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 17 minute, roadx a spus:

Acu', iarna, a apucat-o!

Asa se-ntampla, vara se strica AC-ul si iarna incalzirea :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai de aceea eu mi-l curat in fiecare toamna, si merge ca uns toata iarna:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu curățatul e problema la modelul tău, dacă îl cureți nu lungești durata de viata nici a ventilatorului nici a injector ului.

Roadx ai PM

Trimis de pe al meu SM-G935F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BogdanG : la mine te refereai ? Daca da, care e problema la modelul meu ?:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca se da jos sobitza, e musai sa o pui si sus, inapoi?!

Adica, exista solutie ca dupa o demontarea pentru constatare defectiuni si intocmire necesar piese, si pana la montarea finala, eventual reparata, sa nu se mai monteze pe masina? Sa fie anulata temporar din soft... sau ceva de genul asta, ca totusi masina sa functioneze normal in timpul cat cauti piese si faci reparatia?

Macar asa, s-ar elimina o montare-demontare, intre constatare si reparatie/inlocuire piese si n-ai sta cu masina "pe bara", pana la reparatia sobitzei...

Stima si Respect!

:occasion14:

Edited by roadx

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 11/14/2016 at 0:34 PM, sizan a spus:

@BogdanG : la mine te refereai ? Daca da, care e problema la modelul meu ?:)

Fix la tine, la modelul tau sunt 2 probleme,

1. motoras ventilator 

2. injector. 

Acum sa-mi spui si mie cum poate o curatare de soba sa mareasca durata de viata a unui motor electric si a unui injector ce se infunda cu bucati de cauciuc din membrana lui ? 

@roadx se poate demonta dar trebuie pus un dop la traseul de motorina + o teava + 2 coliere pt a inchide traseul de apa .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now