MUGUR

Huruit si trepidatii

16 posts in this topic

Singurul lucru care ma deranjeaza la masina mea S80 D5 este faptul ca are niste trepidatii in jur de 1200-1300 de turatii, cand o accelerezi usor stand pe loc, iar in mers la 2700-2800 de turatii are un punct cand huruie de aproape nu poti sta in ea. Mai exact, datorita acestui zgomot nu pot merge cu 140 km/h in treapta 5, cand are turatia respectiva. Trebuie sa merg sub ori peste 140 km/h. Deasemenea, cand ii dau talpa pe timpul demarajului, in orice treapta de viteza si la orice turatie, apare acel zgomot care in mers constant se aude doar la 2700-2800 de turatii. Am fost cu ea la Primus intrucat am zis ca sunt tampoanele cu vacum care sustin motorul si cutia de viteze, iar alt service-uri nu au stiut ce sa imi spuna, dar la reprezentanta mi-au zis ca nu are nimic. Mai mult, am avut ocazia sa merg cu un S80 D5 din 2005, care apartinea unicului proprieter, autoturism care nu avea decat 15 mii de km, iar zgomotele de care v-am povestit erau mult mai mari decat la mine. Va rog sa-mi spuneti, daca a mai intalnit careva, ce arputea fi. Ma indoiesc de faptul ca aceste zgomote ar fi normale la orice S80 D5. Astept raspunsurile voastre, iar daca aveti sa ma intrebati ceva, va rog. Am uitat sa va spun ca obisnuiesc sa imi repar singur masina si foarte rar merg la service, dar niciodata pentru schimb de ulei si filtre, suspensie(cu tot ce include),etc. Doamne fereste de probleme la cutia de viteze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uita-te si pe dedesubt pe la toba, s-ar putea sa-ti intre in rezonanta si sa-ti loveasca de "burta" masinii. Cu atat mai mult daca sa zicem iti face doar "la cald" sau "la rece"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

La toba m-am uitat prima data. Nu atinge nimic, iar zgomotul se aude indiferent daca e cald sau nu motorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are si nici nu exista vreo piesa pe dedesupt care sa zdrangane. Asta am verificat prima data. Ca sa fiu sincer cel de la care am cumparat masina cand i-am povestit despre aceasta problema a fost de acord sa o verific la reprezentanta din Iasi unde mi-au spus ca este volanta. I-am crezut deoarece avusesem aceeasi problema cu un Mondeo. In aceste conditii vanzatorul a fost de acord sa suporte schimbarea volantei si a kit-ului de ambreiaj. Cat l-a costat numai el stie, dar masina are acelasi zgomot. Din cate cunosc si cat am verificat-o nu pot da vina decat pe vreun tampon de sustinere al motorului, dar toate par OK si functioneaza bine. Am crezut ca exista cineva pe forum care are sau a avut aceeasi problema dar vad ca nu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

m-am informat azi la mine la reprezentanta si mi-au zis sa controlezi bine suportii motor,vezi si telescoapele

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti multumesc. Dar chiar si reprezentanta din Bucuresti, Primus Auto parca, mi-a spus ca tampoanele nu au nimic. Chiar m-au invitat in service si au controlat masina de fata cu mine. Mi-e tare greu dar cred ca trebuie sa ma obisnuiesc cu gandul ca asa este construita masina. Daca descopar defectul va anunt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ca-ti spun eu defectul!

Tampoanele hidraulice au in interiorul lor o supapa care comanda in functie de turatie cat de tare sa fie tamponul.

Electrovalva ce comanda tampoanele e in fata filtrului de aer (prinsa de carcasa lui cu o clema). Mai mult ca sigur supapa din tampoaane nu mai functioneaza cum trebuie sau e posibil sa fie blocata.

Ia un tub de WD 40, da frumos furtunele de la tampoane jos si indesa prin gaurica aia WD 40 cat incape. Verifica apoi daca ai vacuum pe furtune, pornesti motorul: pana la 1500 rpm trebuie sa ai vacuum, dupa 1500-1600 NU. Pune-le la loc si da-i talpa. Daca nu se rezolva total atunci verifica si tamponul de la cutia de viteze (e sub hidraulicul din fata) si cel de deasupra motorului. Daca trepideaza mai tare in dreapta si cand iei la viteza viraj la stanga atunci e slabit tamponul din dreapta, de sub distributie.

Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult pentru sfat Kadudu.Am sa incerc si varianta asta si voi comunica daca s-a remediat defectul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru putin  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

VOLVO S80 AWD D5 2008 26 000 km -aproximativ aceeasi problema. Am fost la PRIMUS si au zis ca nu este nici-un zgomot, ca totul este normal. A remediat cineva problema conform kakadu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la mine se simte "huruitul" in jurul valorii de 2700-2900 de ture. Ca este in a 3-a, a 4-a sau a 5-a...e la fel. Cred ca ala este momentul in care intra in rezonanta motorul si n-are nimic de-a face cu suportii si tampoanele motorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cum se face, cam toate masinile au o frecventa de rezonanta in jurul a 3000 rpm. Am un suzuki vitara care face ca un sarpe cu clopotei intre 2700-3000, dup-aia se linisteste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine problema, in proportie de 80% s-a rezolvat singura...Cel putin deocamdata. Curios este cum s-a rezolvat : la sfarsitul lunii iunie am fost in concediu, evident cu masina, in Turcia. In timp ce conduceam pe "minunatele" drumuri din Bulgaria(ma refer la traseul dinspre Ruse spre Turcia deoarece spre Grecia drumul e mult mai bun), avand putina viteza, din neatentie, am intrat cu roata stanga intr-o groapa de-am crezut ca am distrus tot angrenajul din zona respectiva. Am oprit si constatand ca totul e in regula am plecat mai departe, dar surpriza LA TURATII INTRE 2700-2900 DISPARUSE ZGOMOTUL RESPECTIV, IAR LA VITEZA DE 140 KM/H MASINA ESTE FOARTE SILENTIOASA. Nu pot sa-mi explic ce s-a intamplat, dar deocamdata nu mai am acel zgomot, mai ales ca tin foarte mult la masina si nu a fost lovita niciodata ca sa trag concluzia ca ceva era dereglat iar acum si-a revenit odata cu izbitura.

Oricum, chiar daca sunt multumit de disparitia zgomotului nu recomand sa procedati la fel intentionat...ca sa glumesc putin, cine are aceasta problema apasati pedala si faceti-va ca nu ati observat groapa.

Sunt foarte curios daca la iarna(cand datorita temperaturilor scazute huruitul era cel mai puternic) va reaparea problema. Sa speram ca nu. Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now