mitutu

Defectiune tehnica dynamic stability assistance

20 posts in this topic

Buna ziua

De curand sun un proaspat posesor de autoturism Volvo V40 motor de 2l model 1997 si se pare ca am mici probleme tehnice la el. Imi ramine aprins tot timpul becul cu dynamic stability assistance. Daca calc brusc frana mai si pilpiie dar nu se stinge. De asemenea nu mi se inchid geamurile din panoul de linga schibatorul de viteza (dar se deschid). Ca mentiune suplimentara aceasta  masina a stationat fara a fi pornita timp de aprox 1 an bateria fiind complet stricata. V-as fi recunoscator pentru un sfat bun.

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu geamurile o rezolvi schimband butonul din panou, probabil s-a dus pe apa Sambetei :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

acel buton trebuie sa fie aprins caci atunci functioneaza,daca il stingi(prin apasare 2-3sec.)esti pe direct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uaps, intelesesem ca doar geamul TAU nu se inchide din panoul central... My bad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

acel buton trebuie sa fie aprins caci atunci functioneaza,daca il stingi(prin apasare 2-3sec.)esti pe direct

Daca te referi la martorul din bord, adica indicatorul galben cu triunghiul, care la omul nostru este aprins non-stop, esti in eroare. Daca este aprins, DSA-ul este decuplat. Daca sistemul este activ, indicatorul din bord este stins si nu se aprinde decat atunci cand intervine (cand pierzi aderenta pe puntea fata). Si o face palpaind.

Referitor la butoanele din consola centrala, daca toate se comporta la fel, in sensul ca toate geamurile se deschid dar nici unul nu se inchide, tind sa cred ca un fir de masa, sau de plus, ceva, este comun la toate cele 4 butoane si este intrerupt. Sau o mufa nu este bine infipta, etc. Da jos panoul ala si ia-l la puricat, ca sigur te prinzi care e beleaua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua

Revin la acest topic deoarece nu am reusit sa rezolv problema pina acum. Am facut doua teste pe masina cu aparate diferite si nu a reiesit nici o eroare pe partea de ABS ( nu stiu daca se poate testa si DSA-ul cu aparatele de diagnoza comune sau trebuie ceva special pentru volvo), tractiune etc. Am curatat comutatorul de pe consola cu spray de contacte degeaba. Imi pilpaie becul de la DSA aproape tot timpul cit rotile se rotesc. Uneori chiar si cind sta pe loc. La viteza sta aprins continuu dar nu la maxim ceva de genul jumate cit este normal. Cind este stins degeaba apas butonul de pe consola ca nu se aprinde becul. ABS-ul singur pare sa functioneze daca il testez cu o frana brusca. Nu stiu cit de corect. Ce am sesizat este ca am o janta de roata putin descentrata dar nu cred ca este din aceasta cauza ( din ce mi-au spus cei de la vulcanizare). Ce am mai sesizat acum cit este frig merg cam 5 min fara sa se aprinda dar tot fara functionare daca apas comutatorul din consola. In rezumat nu mai stiu unda sa merg si ce sa fac ca sa rezolv problema. Astept sfaturi de la voi poate stiti cumva cum functioneaza aceea minunatie de DSA si ce as mai putea sa fac.

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Functioneaza tot pe baza senzorilor de abs, deci e foarte posibil ca buba sa fie la ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

schimba roata aia descentrata

simte ca ceva nu e in regula co rotile

incearca ca nu e mult de lucru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roata o sa o schimb la primavara cind trec la cauciucuri de vara si vreau sa cumpar alte jante. Rezerva ii mai mica si nu are sens sa incerc. Ma gindeam si eu la un senzor mai ales ca a fost putin lovita pe fata stinga. Oare se pot testa acesti senzori ?. Si totusi ar fi trebuit sa dea o eroare de ABS la teste. La Todorut International care este reprezentant Volvo nici macar nu fac diagnoza la masini sub anul 2000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu si eu cum sta treaba la reprezentantele lu' peste. Nu le trebuie bani de la aia cu "vechituri". Trebuie sa gasesti un tester care poate diagnostica si partea de abs. Ca sa verifici daca abs-ul merge, gaseste o portiune cu gheata/zapada si franeaza brusc, ar trebui sa-ti apara un tremurat in pedala de frana. S-ar putea sa fie un contact intermitent la unul din senzori, cel mai probabil pe fata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Genul acesta de test cu frana pe gheata sau noroi l-am facut si este ok cel putin la prima vedere. Incerc in weekend sa descopar mufele daca au asa ceva si sa dau cu spray contact pe ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mitutu, de ce nu te duci la Szeged ca e aproape de tine. Acolo nu te refuza cu masina sub a.f. 2000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altceva, daca ai roti de diametre diferite pe fata ti se poate aprinde becul respectiv. In manual zice ca daca pui roata de rezerva pe fata si are alt diametru fata de alea normale, trebuie dezactivat dsa de la buton.

Share this post


Link to post
Share on other sites

acel buton trebuie sa fie aprins caci atunci functioneaza,daca il stingi(prin apasare 2-3sec.)esti pe direct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am curatat toate butoanele. Nu este de acolo. Aspectul de bec care pilpiie la invartirea rotilor ma face sa cred ca este de la vre-un senzor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua

Revin la acest topic deoarece nu am reusit sa rezolv problema pina acum. Am facut doua teste pe masina cu aparate diferite si nu a reiesit nici o eroare pe partea de ABS ( nu stiu daca se poate testa si DSA-ul cu aparatele de diagnoza comune sau trebuie ceva special pentru volvo), tractiune etc. Am curatat comutatorul de pe consola cu spray de contacte degeaba. Imi pilpaie becul de la DSA aproape tot timpul cit rotile se rotesc. Uneori chiar si cind sta pe loc. La viteza sta aprins continuu dar nu la maxim ceva de genul jumate cit este normal. Cind este stins degeaba apas butonul de pe consola ca nu se aprinde becul. ABS-ul singur pare sa functioneze daca il testez cu o frana brusca. Nu stiu cit de corect. Ce am sesizat este ca am o janta de roata putin descentrata dar nu cred ca este din aceasta cauza ( din ce mi-au spus cei de la vulcanizare). Ce am mai sesizat acum cit este frig merg cam 5 min fara sa se aprinda dar tot fara functionare daca apas comutatorul din consola. In rezumat nu mai stiu unda sa merg si ce sa fac ca sa rezolv problema. Astept sfaturi de la voi poate stiti cumva cum functioneaza aceea minunatie de DSA si ce as mai putea sa fac.

Multumesc

Fii atent ! Daca ai schimbat cauciucurile recent sau cel de la care ai cump. le-a schimbat recent trebuie sa :

-sa te duci pe un drum in afara localitatii;

-sa accelerezi normal nu brusc pana la 80km\h dupa care sa o lasi sa curga pe liber pana se opreste singura fara sa apesi pedala de frana; in felul asta se calibreaza cauciucurile.

EU AM PATITO CAND AM SCHIMBAT CAUCIUCURILE DE PE FATA ERAU PE 195/60/15 (DE VARA) SI AM PUS 195/60/15 (DE IARNA PIRRELI WINTHER).

FA TREABA ASTA SI 90% O SA MEARGA !!

MULTA BAFTA!

Share this post


Link to post
Share on other sites

bOSS DA UN NR DE TEL. SA TE SUN SI ITI EXPLIC CE SA FACI SI CU DSA-UL SI CU GEAMURILE!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now