Guest time_traveler

piston distrus

23 posts in this topic

caut mai multe opinii despre ceea ce s-ar fi putut intimpla cu motorasul asta!

una dintre teorii care le-am auzit este ca injectorul s-ar fi dus pe apa simbetei!.

alte pareri?

850003-1.jpg

850002-1.jpg

motorul arata in felul acesta (mi-a venit sa vomit [scuzati franchetzea!] dupa ce am demontat baia de ulei)

850004-1.jpg

ps: pozele au fost luate acum citeva zile, dar am schimbat bateriile shi am uitat sa "potrivesc" data! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mamaaaa , vad ca segmentii sunt pur si simplu topiti  ,  sa nu fi bagat injectorul prea multa benzina si sa fii facut BOOM . Cand ai desfacut motorul te-ai uitat daca avea joc la biela ? Ma mai gandesc ca este posibil sa i fii sarit ditributia de la punct .

Share this post


Link to post
Share on other sites

un alt amanunt care (ma gindesc eu) ar avea o legatura cu distrugerea pistonului: am gasit o solutie "laptoasa/albicioasa" in interiorul motorului prin canalele de racire, si in baia de ulei.

poate uleiul s-a amestecal cu antigelul in radiator pe undeva? am auzit ca un defect comun in 850 a fost crapaturi in coloanele de circulatie a uleiului in interiorul radiatorului ???

dar se para ca, consensul este detonatie, (poate din pricina utilizarrii unei benzine cu cifra octanica inferioara)?

din "povestea" masinii, stiu ca motorul s-a oprit in mijlocul autostradei pe o zi f calduroasa si cu umiditate mare.

discutia ramine deschisa....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand ai desfacut motorul te-ai uitat daca avea joc la biela ? Ma mai gandesc ca este posibil sa i fii sarit ditributia de la punct .

este o teorie f buna, dar din pacate, nu am cercetat ce si cum cu jocul in biela :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

"am auzit ca un defect comun in 850 a fost crapaturi in coloanele de circulatie a uleiului in interiorul radiatorului"  ?!  ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca era o problema la ungere, ma gandesc ca ar fi trebuit sa fie "loviti" si cuzinetii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai idee despre regimul in care a fost exploatat motorul? si daca a fost intretinut macar decent? i mean,filtre schimbat,ulei,antigel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai idee despre regimul in care a fost exploatat motorul? si daca a fost intretinut macar decent? i mean,filtre schimbat,ulei,antigel?

din ceea ce stiu, a fost exploatata in regim f dur, fara multa atentie data schimbarii fluidelor sau, cel putin, folosirrii unoe fluide de calitate

daca era o problema la ungere, ma gandesc ca ar fi trebuit sa fie "loviti" si cuzinetii.

da,trebuie inlocuiti cu siguranta!

in orice caz, pastrez numai chiulasa din tot motorul asta (la inceput am suspectat ca motorul s-a oprit din cauza ruperii curelei de distributie, dar nu a fost cazul), iar restul va fi reciclat in interesul conservarii planetei  ;D

"am auzit ca un defect comun in 850 a fost crapaturi in coloanele de circulatie a uleiului in interiorul radiatorului"  ?!  ???

de aici mi-am luat eu ideile:

http://volvospeed.com/vs_forum/index.php?showtopic=102837&hl=radiator

sint nou in domeniul blocurilor albe, si le cam bijbiiesc deocamdata, dar vor veni si vremuri mai bune :D

o alta chestie: cind am dezmembrat chiulasa, bolturile din spate erau strinse mai deloc (cu siguranta, nu la recomandarile din carte ), deci s-ar putea ca mixarea fluidelor (ulei+antigel) s-ar fi produs acolo, in zona garniturii de chiulasa?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe pistonul asta scrie un singur cuvant :"forjă" ;)

Si s-ar putea sa fie ultimul piston căci ala este cel mai prost răcit ,iar topirea lui se datorează intrări apei in capul pistonului pe lângă garnitura de chiuluasă.

Apa, când ajunge la temperaturi f. mari este mai puternică decât benzina ,deoarece contine hidrogen ,iar pistonul ăla a ajuns la o temperatură de la topit .Mare mirare să fi scăpat si chiuluasa in dreptul lui . ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu cred ca scrie reciclare,ca sa citez "in folosul planetei".

bafta la reparatii si felicitari pentru proiecte;am incercat si eu sa dau viata candva la o jucarie si in 3 ani m-am vazut cu trei jucarii in curte,pe urma,dupa ce mi-am satisfacut orgoliul si bineinteles am golit buzunarele si in plus criticile nevestei, au ajuns toate trei (2 intr-una) pe roti ,sa slujeasca planeta, cred ca nici acum nu au inteles aia la care le-am dus de ce, dar asta e... uneori mai oftez....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dumyg: ai dreptate,chiulasa este deformata rau de tot.

am incercat sa gasesc o garnitura mai groasa ca sa compensez pt pierderea de material dupa lucrare, dar nu exista asa ceva pt 5cilindri ca pt blocul rosu

ca urmare, chiulasa urmeaza fratele ei pistonul la forja :P

@zippy: multumesc pt urarile dr bine.

deci inteleg ca ai o curte mare ;D

eu sint separat de nevasta,asa ca am putut pastra jucarelele :yahoo:

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-ai inteles gresit, cand am zis "forja ",m-am referit ca masina a fost forjata la drum (turatii f. mari la temperaturi mari)

iar chiuluasa ,daca nu este fisurata nu are nimic ,poti sa iei si 1mm din ea ,ca merge si cu garnitura originala.

Nu te apuca sa faci tu garnituri ca nu faci numic. Eu am patit la fel cand am incins motorul de l-am inrosit, am luat din chiuluasa aproape 1mm , si merge de rupe.Eu am avut noroc ca nu s-a topit nimic din el ,asta datorita faptului ca blocul motor la volvo este din aluminiu si se dilata odata cu pistonul,avand acelasi coeficient de dilatare ,caci daca era din fonta se topea si se gripa tot in el.

Problema ta este ca trebuie sa faci rost de piston cu segmenti cu tot ,dar grija mare la montaj ca trebuiesc cantarite pistanele pe care le iei sa fie la aceeasi greutate cu cele din motor (diferenta de maxim 2 grame ) caci la turatii mari o sa ai vibratii puternice in el .

Asa ca parerea mea :alt motor la dezmembrari ,daca nu ai meserias.

Bafta!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dumyg:

doh.gif

greseala meaa, am crezut ca te refereai la motorul care trebuie sa mearga la forja ;D

wow! ai luat 1mm din ea? pai eu am dus chiulasa la meseriasi, si ei mi-au zis ca este deformata .025in,si ca pot lua max. .016in din material(daca se tine seama de ce zice manualul verde de intretinere)

eu nu m-am uitat in manual, i-am crezut pe ei.

deci daca tu ai luat 1mm, ar fi cam .039in!!

pai cred ca m-au luat cu pluta,ca sa zic!  :banghead:

si nu am manualul la indemina sa il consult la ora asta, va trebui sa astept pina luni sa pun mina pe el

sint nervos acum :rant: ca le-am dat chiulasa dupa ce am auzit ce mi-au zis

in orice caz,cu motorul asta (adica: motor - chiulasa), voi vedea ce componente pot fi salvate,dupa care :hello: la motor

am unul complet cu numai vreo 80.oookm, si altele doua in bucati, din care sper sa fac unul complet cu cheltuieli minime

da,voi avea nevoie de ceva bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu ti-au aparut detonatii in urma planarii chiulasei? la 1 mm in minus iti creste destul raportul de compresie, aveam un link unde se calculeaza toate astea, dar nu il mai gasesc.

la Oltcit cel putin, pe motor de 1100 cu virgula chiulasa de 1300 il poti comprima luand maxim 0,8 si folosind apoi doar benzina f. buna.

zic si eu    :male:

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca vine peste 11, cam 11,3:1... cred!

apropos: se gasesc garnituri de chiulasa in diferite grosimi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer n-am auzit de garnituri cu dimensiuni diferite .

Share this post


Link to post
Share on other sites

La S60 sunt 5 cote de reparatie la garnitura... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 850 nu am vazut niciuna in Vadis  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ptr ca nu ar trebui sa fie.  :P

La motorul meu diesel nu se ajusteaza chiulasa. Exista distantiere speciale care ajuta la rectificarea erorilor de etansare.  :cyclops:

Share this post


Link to post
Share on other sites

la blocurile rosii se geseau distantiere odata,speram ca exizta si pt 850

Share this post


Link to post
Share on other sites

La motoarele pe benzină nu se găsesc garnituri de grosimi diferite ptr. că micsorarea camerei de ardere prin rectificare nu este o problemă f mare. Iar la motoarele diesel contează mai mult inăltimea pistonului care iese din cilindru ,decât rectificarea chiuluasei propiu zise.Multi fac greseala că atunci când rectifică chiuluase la diesel ,cumpără garnituri mai groase ,si atunci nu le mai merg motoarele ca înainte.

Eu am luat din chiuluasa 0,8 mm si nu am nici o detonatie ,merge foarte bine .

La Olcit nu există garnitură de chiuluasă ,iar de rectificat este mai complicat si să schimbi o chiuluasă de la un motor de 1100 la 1300 sau invers este o diferentă mult prea mare a camerei de ardere . ???

ÃŽn domeniul ăsta al motoarelor ,am o experienÅ£ă de zeci de motoare făcute la activ si nu prea mai are cine sa mă contrazică ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca Oltcitul nu are garnitura de chiulase (sunt doua)  ;D- la origini sunt Olticar, ma refeream la faptul ca mi s-a parut mult sa iei un mm in urma planarii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now