KPAX

TCM Fahrzeugtechnik a auzit cineva de ei?

30 posts in this topic

Ce pareri aveti daca ati auzit de TCM Fahrzeugtechnik daca va-ti lovit de ei. Pro sau contra. Motive

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am idee... N-am avut de-a face cu ei, dar de TCM n-am auzit decat apropo de cei care vand "de toate" - de la cratitzi pana la asternuturi de pat, prajitoare de paine si restu' de accesorii de prin casa sau de uz propriu :)... Acum daca's aceiasi n-am idee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am auzit de ei, chiar am un prieten care lucreaza cu ei. Sunt foarte priceputi mai ales in TDI-uri. Am mai multi prieteni cu soft TCM si nicicare nu a avut probleme. Daca e vorba de motor diesel, as merge pe mana lor. Despre softurile lor la benzinare nu stiu nimic, dar ma gandesc ca nu sunt foarte rele ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Paul,

poti sa vii cu ceva detalii in plus? ce masini si de cat timp. 10x eu am un s40 1,9D din 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai e vorba de un Passat TDI chipuit de cateva luni. Mai e o Astra DTH sau cum le zice tot ce cateva luni chipuita, Seat Leon FR TDi de mult timp. Astia sunt cei pe care mi amintesc eu acuma, si mai sunt multe persoane cu soft TCM care nu au avut probleme deloc din cauza softului. Nu vad de ce la tine situatia ar fi alta. La voi in bucuresti, Voinea face softuri TCM. Ei iti citesc softul tau din masina si trimit softul in Germania, unde este modificat de specialisti si trimis inapoi lor in Romania, si ei iti baga softul modificat in ECU. Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

10x, De voine am mai auzit si pe alte forumuri. Cred ca pa-n la urma la ei ma duc. el parca era la TCM turbo daca nu ma insel? Poate imi confirmi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, el e la TCM Turbo. Softurile le primeste de la TCM Fahrzeugtechnik din Germania. Poate are si alti colaboratori. Astea le vorbesti cu el. Am inteles ca daca nu esti multumit de soft il reface pana te multumeste. Numarul lui de telefon e pe mai multe forumuri, da-i un telefon si vezi ce zice ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

10x. O sa incerc sa vb cu el poate reusesc sa fac ceva ca lumea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut eu pe Renault Laguna 1.9 dCi (motor ~identic cu V/S40 1.9D) soft de la TCM (de la voinea) si era excelent. Din pacate pentru masina actuala nu se poate face prin OBD, dar la cei cu diesel le recomand..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai bine, la chiptuning, este sa analizezi bine furnizorul si sa afli cat mai multe despre experientele altora (pe o perioada de timp mai mare) care au apelat la el.

It's all fun & games... pana iti pica turbina sau altceva. Am 3 baieti de pe bmwclub care si-au crapat turbinele in urma chiptuningului... O sa le aflu furnizorii de soft, ca sa stiti de ce sa va feriti.

Parerea mea personala este ca chiptuningul singur nu este o solutie viabila chiar asa, in toate cazurile. Mai ales ca vrem si performanta si fiabilitate in acelasi timp. Sa nu imi spuneti ca vreti sa sacrificati durata de viata a motorului pentru calutii astia in plus.

Daca maresti turbina, modifici compresia, etc., atunci mi se pare normal sa vii cu softul in spate si sa optimizezi lucrurile, dar ... doar optimizare si atat... Nu prea cred in ea. Nu peste inginerii de la Volvo, BMW sau altii care au conceput motoarele astea.

Bine, exista si (putine) cazuri in care, din ratiuni de marketing (2 motoare construite la fel dar cu puteri inegale ca sa acopere zone diferite de piata sau modele diferite) sau taxe (in anumite tari impozitarea si asigurarile se fac functie de puterea motorului), chiptuningul poate sa descatuseze puterea reala a motorului respectiv. Dar, cum am spus, putine cazuri :)

Ca sa o dau cotita acum, se pare ca (si ma edific pe zi ce trece, din cautarile mele) motorul meu este unul din aceste putine cazuri :D Pistoanele sunt forjate ca cele ale T4-ului, etc.etc. Si cei mai multi chiptuneri imi promit 202 Cp si 310 Nm din motorul asta :D Dar inca nu sunt convins.

SI mi-ar place cuplul ala... Ca ma incanta mai mult acceleratia decat viteza maxima. S40 Mk1 nu e cea mai stabila masina la viteze mari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La T4 supapele de evacuare sunt racite cu sodiu, la T nu este cazul. Plus alta cutie, alta volanta si ambreiaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bag si eu ca musca'n lapte... De unde provine acel sodiu pentru racirea supapelor ?!  ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La T4 supapele de evacuare sunt racite cu sodiu, la T nu este cazul. Plus alta cutie, alta volanta si ambreiaj.

... plus alta compresie, etc. Stiu diferentele, insa toti spun ca motorul asta cu low preassure turbo este underpowered voit de catre producator.

Si cutia intradevar e o problema, la un cuplu marit a 1-a devine deja inutila, iar a 2-a are o etajare stupida. Numai a 3-a iti va da mai multe satisfactii. Si a 4-a te va ajuta mai bine la depasiri, daca ai un moment de lene. Bine si asa.

Ce bun ar fi un motor dasta turbat cu o cutie, genul SMG-ului de la BMW sau SeleSpeed-ului de la Alfa Romeo. Care sunt cutii cu schimbarea treptelor automat+manual (si cu padele pe volan :) ), dar sunt derivate din cutii manuale, si nu au patinarea caracteristica automatelor sau a celor derivate din automate (tiptronic, steptronic, etc.) Am auzi ca si cutia noua de la Audi (optionala de pe noul TT cu motorizarile de varf) este ceva supersport si bine gandita... Are 2 ambreiaje: unul cupleaza altul pregateste treapta de viteza urmatoare pt ca schimbarea sa fie foarte rapida si fara hopuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut tuning de la TCM, cum ziceam mai sus, pe Laguna 1.9dCi si nu am avut decat satisfactii. O sa-mi fac si pe T-ul actual, care intr-adevar se poate duce  la 200cp, daca o sa-mi cumpar VCT2000 ca nu as vrea sa desfac ECU.

Sodiul este in interiorul supapei.Avand o foarte buna conductivitate termica, transfera caldura de la capul supapei si o raceste mai rapid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut

eu am un s40 din 2006 2.0 136cp si as vrea sa stiu daca exista cineva care si-a facut chip tuning pe modelul asta si daca e ok. la fel si in cazul unui xc90 de 163cp.

daca stiti vreo firma serioasa care face asa ceva in cluj sibiu sau prin zona m-ar interesa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam tarziu raspunsul dar poate te mai intereseaza, eu am un S40 din 2004 2.0D 136cp, am facut resoftarea la SKN si am castigat 30cp, softul a fost facut anul trecut in mai si pana acum am facut cu masina cam 15.000 km fara nici un fel de probleme.

Singura chestie e ca in Romania SKN are reprezentanta doar la Bucuresti, mai multe detalii pe:  www.skn-tuning.ro

Poti incerca si la TCM TURBO, numarul de telefon il gasesti pe forumuri si stiu ca ei au dealeri prin mai multe orase.

Numai bine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mersi Fitze de raspuns :)

inca nu mi-am facut chip dar urmeaza cat de curand. mai ales acum ca folosesc aerul conditionat nu mi-ar strica niste cai in plus

mai ales ca la depasiri il dezactivez si la cate am de depasit mor de cald:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Irina,

La modelul meu daca calc pedala (cu clima pornita) automat este decuplata pentru un timp f.f. scurt., dupa care reintra in functiune.

Ar trebui sa incerci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adrian, dar de unde stii ca se decupleaza? Se stinge beculetul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La orice masina se opreste ACul la solicitare mare a motorului, este normal acest lucru, in functie de model ambreiajul ACului se decupleaza la 80% solicitare motor sau 90% .

Cel mai bine se vede acest lucru pe tester.

Nu se stinge nici un bec cind ACul este decuplat in depasire DAR se simte ca nu mai baga rece pt citeva secunde .

Share this post


Link to post
Share on other sites

La modul de funcÅ£ionare al climei pe masinile noastre (cel puÅ£in la S60, V70, S80), unde compresorul se opreÅŸte periodic (pt a nu creÅŸte prea mult consumul de carburant) oricum nu se simte niciodată vreo variatie in temperatura aerului răcit, aÅŸa că sunt foarte sigur că, nu se va simÅ£i ce spune Bogdan G - "cind ACul este decuplat in depasire DAR se simte ca nu mai baga rece pt citeva secunde".

Share this post


Link to post
Share on other sites

la cat de reci sunt conductele (inghetate), cateva secunde sunt insuficiente ca sa simti diferenta de temperatura. Minim 5-10 minute trebuie oprit ca sa-s revina la temperatura ambientala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu (si am citit pe diverse forumuri), la WOT (Wide Open Throttle), cu alte cuvine "cand o calci la maxim", compresorul se opreste pt. 30 de secunde pentru a permite depasirea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lasa ma cartzile si almanahele... Alea e pentru cine le citeste ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now