Johnnie

Aerisire la un V40

12 posts in this topic

Salutare!

Am si eu o nelamurire legata de lichidul din vasul de expansiune...

Cum ar trebui sa se comporte lichidul din vas in conditiile de vreme actuale din aceasta luna, nu de alta, dar mie cand imi creste, cand imi scade. Se intampla ca atunci cand ridic capota sa am diferite "surprize" :cand este prea plin si depaseste nivelul indicat MAX, cand este gol.

Trebuie sa fac vreo aerisire? (Cand eram la stadiul de Dacie...ma descurcam singur!)

Daca ma poate lumina si pe mine cineva, astept LUMINA!

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principiu la diferente mari de temperatura exista si diferente de nivel in vasul de expansiune(dilatare,..). Dar foarte importanta este densitatea lichidului de racire,ideal este "-39grade" si nu in ultimul rand calitatea acestuia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

Am si eu o nelamurire legata de lichidul din vasul de expansiune...

Cum ar trebui sa se comporte lichidul din vas in conditiile de vreme actuale din aceasta luna, nu de alta, dar mie cand imi creste, cand imi scade. Se intampla ca atunci cand ridic capota sa am diferite "surprize" :cand este prea plin si depaseste nivelul indicat MAX, cand este gol.

Trebuie sa fac vreo aerisire? (Cand eram la stadiul de Dacie...ma descurcam singur!)

Daca ma poate lumina si pe mine cineva, astept LUMINA!

Multumesc anticipat!

iti consuma antigel ?! inainte sa o pornesti ai antigel,sa zic e pe maxim,mergi,o opresti si apoi e nu mai ai?

inauntru,sub pedalier sau in partea dreapta e ud?

Share this post


Link to post
Share on other sites

cam asa ceva am patit si eu

am completat cam 150ml sa vedem daca mai face figuri!! >:( >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

cam asa ceva am patit si eu

am completat cam 150ml sa vedem daca mai face figuri!! >:( >:(

La fel am procedat si eu, completatnd cu vreo 150 ml. de antigel Dar am vazut, ca dupa ce am facut un drum de vreo 15 km in oras, a crescut nivelul antigelului din vasul de expansiune peste limita maxima (este inscris nivelul´´min´´ - ´´max´´) si dupa ce am oprit motorul, in ziua urmatoare iarasi era sub nivelul ´´min´´. Cred ca trebuie aerisit, pana la urma. Sper, sa nu se defecteze ceva din acesta cauza, daca nu fac aerisirea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si??

pana la urma cum ramane?

scade asa mult in vas,normal?

eu stiu ca se aeriseste automat!daca nu cum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

si??

pana la urma cum ramane?

scade asa mult in vas,normal?

eu stiu ca se aeriseste automat!daca nu cum?

Habar n-am!! Astept raspunsul specialistilor. Eu am completat cu 150 ml cu antigel si variaza cantitatea de antigel din vas: cand merge masina creste iar a doua zi, vasul de expansiune e gol. SDimineata inainte de aporni motorul se vede doar in jos, pe furtunul transparent, ca antigelul e sub vasul de expansiune. Pana nu mi se aprinde niciun bec la bord, e Ok!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand am luat masina, aveam si eu aceeasi problema, puneam antigel in vas si dupa ceva timp acesta se golea. Nu ramaneam fara racire la motor, pt. ca furtunul de sub vas era plin de lichid.

Problema?

Vasul de expansiune crapat. O crapartura mica, abia vizibila in plasticul ala, in partea din spate. Tot ce puneam in el pierdeam in timp, insa motorul nu patea nimic pt. ca ramanea antigel pe furtun si ii era suficient :)

Deci, daca imi pot da cu parerea, prima posibilitate este ca si tu sa ai aceeasi problema.

Scoate si tu vasul din locasul lui (iese imediat), ridica-l si verifica-l cu atentie, fara sa ii desfaci furtunele. Sunt mai mult ca sigur ca si vasul tau de expasinune pierde lichid. Circuitul de racire este un circuit sub presiune, si vasul de expansiune este unul din punctele cele mai slabe.

Pe locul 2, daca elimini posibilitatea de mai sus, cred ca nu ai nici o problema. :D Daca iti merge cadura in masina, daca temperatura motorului nu variaza (in timpul mersului, dupa ce a ajuns la temperatura de lucru), inseamna ca circuitul este aerisit si functioneaza in parametri. Iar despre nivelul care variaza in vas, well, chiar si numele este sugestiv: "vas de expansiune;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@muadDib, saru´ mana pentru sfaturi! Am sa verific maine! Sper sa nu stric ceva, ca tare neindemanatic sunt la reparat masina. La SuperNova, in urma cu 3 ani, era sa-mi dau foc la masina..am produs un scurt la motor... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

da asa a fost acum cateva luni ,atunci am schimbat vasul ...

sper sa nu se fi crapat asa repede >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pis...ici mici,   :blink: ca nu am reusit, sa scot vasul de expansiune. E bine prins. Azi dupa un drum de 15 km, a crescut lichidul peste nivelul max., desi initial era sub vasul pe conducta (sonda). Dar las´ ca merge asa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trage cu incredere de el; eventual da-i cu un pic de wd40 cu 1 ora 2 inainte. E pus pe o sina, nu se clinteste datorita imbatranirii si deformarii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now