Posted 13 Dec 2008 · Report post Exista vreo asemanare? Avem oare un model original Volvo sau este o reinterpretare a modelului Ford Kuga cu motorizari mai puternice? Unii spun ca nu este nici o diferenta intre XC60 si Kuga cu mici exceptii, oare asa sa fie? Asistam la aceeasi figura pe care a facut-o Volvo cu modelul S40 II care se bazeaza in totalitate pe modelul Focus? Adica mai bine spus este un Ford Focus camuflat in Volvo? Volvo XC60 copiaza Audi Q5 la plansa de bord? Sau mi se pare mie? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Dec 2008 · Report post Parerea mea este ca tu nu ai inteles de ce Ford a achizitionat VOLVO cars.... Pt a a prelua tehnologiile ideile celor de la VOLVO... Tot ce luat VOLVO de la Ford a fost o strategie de marketing... parerea mea.... in favoarea celor de la Ford.... au luat T5-ul si l-au pus pe Ford pt ca era ceva f. bun si eu nu aveau acel ceva... si trebuia sa dea si ei ceva inapoi... si uite de unde platforma Ford pe volvo... Acest fenomen nu se gaseste doar la Ford-Volvo ci si la alte marci "mai bune..." Uite VW-Skoda etc etc... Ma intreb de ce cei de la Ford nu au preluat si sistemele de siguranta.... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Dec 2008 · Report post Volvo XC60 copiaza Audi Q5 la plansa de bord? Sau mi se pare mie?Eu zic ca nu au copiat nimic, in mare parte bordul lui XC60 vine de la S80 2006-> in afara de navigatie care acum nu mai iese din bord... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Dec 2008 · Report post Intrebare similara: Logan e Clio... sau Symbol? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Dec 2008 · Report post Intrebare similara: Logan e Clio... sau Symbol?Da care'i diferentza??? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Dec 2008 · Report post Cred ca mai corect este:Land Rover Freelander II = Ford Kuga = Volvo XC60, cu ceva imbunatatiri eventual, ceea ce dupa mine nu poate fi decat un lucru bun.O platforma tehnica studiata in timp, la care s-au eliminat eventualele probleme. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Dec 2008 · Report post eu nu prea cred in asemanare,ia uitati aici Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Dec 2008 · Report post Stiu, ca sunt subiectiv, dar mi se pare, ca Volvo XC 60 seamana ca design mai mult cu Mazda CX 7: Share this post Link to post Share on other sites
Posted 14 Dec 2008 · Report post In ziua de azi nu mai gasesti o masina de serie la care sa nu fie nici un element de disign comun cu o alta masina... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Jan 2009 · Report post Ford a luat multe de la Volvo , motorizari , desing etc. Mie personal nu mi se pare deloc ca XC60 sa fi luat ceva de pe Kuga , nu se aseamana , Volvo e Volvo si cam atat , iar Q5 cu plansa lui sa o creada el ca a luat Volvo plansa de pe Q5 . De cand si pana cand fac Audi planse suspendate sa-mi zica si mie cineva , asta e o tampenie , plansa de bord e facuta de Volvo din 2004 de cand a pornit productia lui S40 a fost cu plansa suspendata e gol dupa ea , daca ati vazut , la fel este si C30,V50,C70 care sunt din aceeasi clasa a lui S40 , dupaia este si S80 , V70 , XC70 si actualul XC60. Apropo Adi , Logan da e Symbol ) , Logan a imprumutat , bordu , motoarele , un pic din desing ,pachete de dotari , daca Logan era bazat pe platforma lui Megane , era ceva mai bun . Iar Sandero este bazat pe modelul Renault Sandero model scos oficial de Renault si l-a dat si la noi l-a Dacia , si se face pe platforma Logan. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Jan 2009 · Report post Folosirea unor tehnici pentru mai multe modele este o chestiune de marketing. Ideea e ca faci mai multe modele care se vand la preturi mai mari (XC60) sau mai mici (Kuga) cu costuri oarecum asemanatoare =>profit. Bineinteles ca acest lucru nu se rezuma la intreaga masina, pentru ca o masina nu e conceputa numai din motor (ex. calitatea materialelor, confortul, tinuta de drum, siguranta etc.) Cam asta a fost politica lui Ford. Ce vreau insa sa subliniez este un lucru simplu, asa cum este si la VW si Audi. TDI scrie si pe Lupo si pe A8, dar este diferenta foarte mare intre cele doua si aici ma refer strict din punct de vedere tehnic (performante pentru acea putere, fiabilitate, randament etc)Acelasi lucru se intampla si la Ford. Asistam la aceeasi figura pe care a facut-o Volvo cu modelul S40 II care se bazeaza in totalitate pe modelul Focus? Adica mai bine spus este un Ford Focus camuflat in Volvo? Volvo XC60 copiaza Audi Q5 la plansa de bord? Sau mi se pare mie? Pardon domnu, ai facut o greseala grava (a cata oare?). Acum iti demontez un motor de S40 II si daca vezi vreo piesa pe care sa scrie Ford, eu nu mai sunt fan Volvo si trec la BMW. Ideea este ca "in esenta" motoarele sunt facute de Ford in colaborare cu PSA, dar sunt modificate de inginerii de la Volvo. Pentru ca Ford in general are o politica mai diferita cu marcile sale. Prefera sa "bage" bani in ele, fara ca ele sa-si piarda identitatea (exemplu:vezi ce face GM cu SAAB care are tehnica de la Opel si motoare de la Fiat)Iar in privinta plansei de bord, da, ti se pare. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Jan 2009 · Report post Stimate domn nici nu veti gasi piese cu inscriptia Ford ci veti gasi cu siguranta inscriptia FMC adica Ford Motor Corporation. Asa ca va rog treceti la BMW. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2009 · Report post Stimate domn nici nu veti gasi piese cu inscriptia Ford ci veti gasi cu siguranta inscriptia FMC adica Ford Motor Corporation. Asa ca va rog treceti la BMW.La cat de pornit esti pe Volvo cu siguranta o vei face inaintea mea. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2009 · Report post Ba frate , pe motorul Volvo-ului meu , nu scrie nici un FMC , sau alte porcarii , e motor de Volvo , iar Ford a luat motoarele de pe Volvo de la gama S40II si Ford Mondeo are motoarele imprumutate de pe Volvo S80 , in primu rand ca primu model de Focus are altfel motorizarile , al doilea le-a imprumutat de pe Volvo S40 in 2004 si actualul prezent le-a luat iara-si. Eu personal am citit intr-un articol ce a facut Ford la Volvo , aproape in totalitate dintre motoarele de pe Volvo sun trecute la Ford , sa-ti zic o chestie de ce?? . pentru ca Volvo cand facea T4 , T5 , T6 Ford nici nu auzise de ele , iar toate motorizarile astea le-a luat si Ford sa faca concurentza cu ceilalti . Daca stau bine sa ma gandesc intra in topicul de la Poze, filme , sunete , si vezi ca acolo am postat cateva dintre modelele Volvo Sport , modele care ajung pana la 660 de cai putere , un S40 ca al nostru tovarase Cristi sa vezi acolo masini Evolve. In primu rand Ford e doar actionar la Volvo si normal ca isi permite sa ia si ei motorizarile de pe Volvo sa le puna pe Ford , la fel si cu Ford Mondeo care are T6 , aaa primu Mondeo de ce nu avea T6 ? si S80 prima serie avea? .. aaa normal de aici reiese ca Ford a luat motoarele de pe Volvo nu invers . Iar Volvo nu se fabrica numai in Belgia in orasu ala tampit , se face si la mama lui acolo unde s-a nascut in Suedia la Goteborg , care negati chestia asta , mai cititi si duceti-va in Suedia si vedeti. Volvo de la mama lui tine ca unu lua de nou din Belgia. Al meu trebuia sa o ia pe urmele la al tau , dar nu face chestia asta deloc si pot sa zic ca este foarte reusit. Cat despre Audi , la sigurantza sa o lasam balta , asta e ca sustii cocernu nemtesc , nu e nici o diferenta . Ba din contra , Audi face un motor sa zic de 220 de cai , pune motor de 3.0 sa dezvolte atat , in schimb Volvo pune unu de 2.5 cmc si dezvolta tot atat . Modelul S40 Evolve are 425 de cai putere T6 de 2.5 cmc , iar un Audi sau BMW care dezvolta 420 de cai putere are motor de 4.2 cmc si V8 . Deci diferenta e ca nu se compara Volvo e Volvo , restu sunt restu. Nici o masina facuta in alta tara nu e ca aia de o fac la mama lui acolo , uite BMW se mai face si prin Orientu Mijlociu , asambleaza Chinejii BMW si in loc sa ia 5 stele , ia 2 mai putin decat un Logan , de aia ne rugam sa nu-l dea pe mana chinejilor , asa si cu al tau normal e din Romania , e adus din Belgia , stiu si aia sa faca calitate neam. Renault la fel vine din Turcia alea sunt bune cumva fatza de Renault-ul francez , nu deloc , si Ford difera foarte mult de Fordu American. Asa ca lasa prezenta asta ca Volvo e intotdeauna sub BMW , AUDI , VW ca nu e asa , ce reaqu e Peugeot sau alta marca sa o compari , in plus sa-ti mai zic o chestie nu bate japonezele si americanii , Pontiac , Toyota , Lexus care bate si Mercedes aproape , Lexus are desing si motor bun. Eu sunt foarte multumit de ce face Volvo si am mers in mare parte cu mai multe modele Volvo si sunt reusite , si daca vrei sa-ti zic Cristi , S40 prima serie , are o putere de nu am la ce ma da eu cu asta care il detin acuma , S40 T4 320 de cai putere am vazut eu si ala e usor fatza de asta , dar cu ala nu se da oricine pentru ca te ia la viteza , poti sa ai Audi S6 e greu S6 fatza de ala , ala la 320 de cai pleaca bomba de pe loc si unele mai sunt care au si 4x4 , si alea pleaca prea bine . Ce sa zic , scapa de Volvo S40 ala de il ai tu , da-l , ca ti-a mancat zilele , treci la ceva bun , in care sa te multumeasca pe total si mai stam de vorba , poate nu iti mai iei Volvo , dar ia-ti Audi sau BMW , dar mai bine Audi ca arata un pic mai decent decat un BMW . A4 e destul de frumos si bun , si poate vei fi multumit de ea . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 16 Feb 2009 · Report post Vreau sa cred ca sunt obiectiv. Poate prin prisma faptului ca eu detin BMW, tata Lexus si mama Peugeot, iar acum vreau volvo sau alt BMW. Treaba e urmatoarea, fiecare producator are masini bune si masini proaste. Ce-i drept, nu ca as tine partea lor, cei de la bmw exceleaza la tehnica si performante si e si normal sa fie asa, asta cel putin comparativ cu ceilalti europeni. Lexus pe de alta parte are fiabilitatea binestiuta si in mod curios am constatat ca sta foarte bine la capitolul consum si intretinere. Mai exact, tata are Lexus LS460 si pe ultimii 30 mii Km are un consum mixt de 10,3 litri la suta. Asta insemnand drum intins si mers prin bucuresti, ceea ce pentru o masina de 2 tone si 380 de cai nu-i rau, asta comparand consumul cu al meu de pe 535i E39 care in Bucuresti se invarte in jurul valorii de 18 litri la suta. Problema cea mare cu bmw-urile este ca sunt in genere proiectate sa te duca in jur de 10 ani si in jur de 300 mii km. Odata ce ai depasit aceste termene, piesele incep sa pice una dupa alta, de la manerele usilor, macarale de geamuri, mecanisme de stergatoare, diversi senzori si alte minunatii d-astea. Nu am habar cum se comporta un Volvo pe sosea, saptamana viitoare pe marti sper sa fac un test drive, dar pot spune cum se comporta un lexus si un bmw si dinamica este total diferita. bmw iti ofera senzatia de siguranta, si chiar atunci cand e la limita si incepe sa piarda aderenta, o face in mod controlat, stii exact cum va fugi spatele, cat de repete, care e traiectoria pe care va merge si unde se va opri cand pui frana. La lexus problema sta altfel, e ca si cum ai conduce o barca. Chiar cu suspensia pe sport care e chiar rigida, tot nu ai acea senzatie de rulare sigura. Nu poti sa faci drift cu ea pentru ca desi decuplezi sistemele, odata ce ai depasit 50 km/h ele se reactiveaza automat. Motoru nu se aude deloc si doar cand o calci abuziv, pe la 5mii rpm se aude un murmur si doar atat, in timp ce la bmw, daca mergi linistit nu auzi motorul dar odata ce ai calcat acceleratia, dincolo de 2500 rpm, motorul prinde viata si urla ceea ce este fenomenal. Mai mult bmw pierde aderenta liniar si previzibil, in schimb ce lexus tine cu toata electronica de aderenta si cand ai dus-o la limita electronicii de control, te-ai ratat. Pierde aderenta atat de brusc si de imprevizibil incat devine foarte periculoasa. Cand a inceput sa alunece iti dai seama cat de grea e masina si este aproape imposibil sa o controlezi. Tii drept de volan si te rogi sa nu te opresti in ceva. De peugeot am numai cuvinte de "lauda" de zis. Dupa un an de zile de condus prin oras de acasa la scoala, de la scoala la supermarket si apoi inapoi acasa, in aproximativ 10-15 mii km deja motoru suna ciudat si porneste greoi. Inauntru scartzaie diverse si daca deschizi una din usi cu motoru pornit, vibreaza toata caroseria. Astept cu nerabdare sa vad cum se conduce volvo si cam la ce categorie se incadreaza. Nu ma astept sa aiba dinamica de bmw pentru ca e o masina serioasa care te duce din A in B in siguranta, nu in diagonala si cu urme de roti pe tot drumu.Acum despre putere, puterea nu inseamna totul. Problema este urmatoarea, Ca sa scoti o putere mare dintr-un motor mic, tehnic nu e mare scofala, problema e faptul ca acea putere mare actioneaza asupra unor piese de mici dimensiuni, ceea ce implica si rezistente mici. La un motor mare, aceleasi forte actioneaza asupra unor piese de dimensiuni mai mari (pistoane, biele, arbore cotit samd) si implicit cu rezistente mai mari. Cum credeti ca rezistau motoarele alea de mertz cobra si 1 milion de km fara probleme? erau motoare mari cu puteri foarte mici. Acum, daca ai 150k km deja te gandesti cum sa scapi de ea inainte sa crape ceva. Puterea e usor de obtinut, mai ales la motoare supraalimentate, si ca dovada, prin anii 70, bmw punea pe masinile de f1 un motor absolut fenomenal. blocul motor era de pe seria 3 sau stramosul seriei 3, era un bloc de la un motor de 1,5 litri, care cuplat la 4 turbine dezvolta o putere de 1200 cai. Un golf gti cu motor de 2 litri dezvolta o putere cuprinsa intre 600 si 900 cai in functie de setarea turbinei, este produs de dahlback racing. Motorul de pe m5, fara modificari substantiale ajunge la 650 de cai si il gasiti pe ascari A1 care este una din masinile cu cei mai buni 5 timpi pe circuitul de la top gear. SAMD. Degeaba ai o gramada de cai sub capota daca nu poti sa-i pui pe sosea cum trebuie, pe langa putere iti trebuie si un sasiu coerent, o suspensie formidabila, o cutie de viteze deosebita si nu in ultimul rand frane tzapene. Va dau 2 exemple de masini care cred eu ca spun totul. Bugatti veyron dezvolta 1001 cai putere si totusi a fost batuta pe circuit si de ariel atom, o masina de 300 cai si de nissan gtr, o masina de 480 de cai, cele din urma putand sa concureze de la egal la egal cu enzo pe circuit.Power is nothing without control. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 16 Feb 2009 · Report post Si ce faci cu V8-ul, il vinzi? Let me know O sa fii surprins de puterea motoarelor Volvo. Cel putin eu unul am fost, vin de pe un 525i (E34). Daca iei un benzinar turbat, din seria T-urilor, nu o sa iti dispara ranjetul bmw-ist de pe buze Bine, exista totusi problema FWD, dar... ce sa ii faci... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Feb 2009 · Report post Looney, chiar mi-a placut comentariul tau si in cea mai mare parte eu unu' nu pot decat sa te aprob. In sfarsit vad un posesor de BMW care zice ca o masina buna nu trebuie sa fie neaparat una performanta din punct de vedere dinamic dinamic;)off topic:In legatura cu Veyron vs Nissan GT-R nu trebuie sa te miri. Am vazut anul trecut la Top Geat cum un Chevrolet Lacetti a avut un spint de la 0 la 100 km/h mai bun decat masina de F1 a celor de la Toyota. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Feb 2009 · Report post Mai conteaza si adunatura aia organica dintre volan si pedale nu ? ;D ....asa ca sa fiu funny ;D Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Feb 2009 · Report post In sfarsit vad un posesor de BMW care zice ca o masina buna nu trebuie sa fie neaparat una performanta din punct de vedere dinamic dinamic Inseamna ca nu ai citit comentariile mele de la inceput. Cei care ma stiu, stiu cat de adanc sunt infipt in comunitatea BMW din Romania, si, cu toate astea, am Volvo de un an jumate Am vazut anul trecut la Top Geat cum un Chevrolet Lacetti a avut un spint de la 0 la 100 km/h mai bun decat masina de F1 a celor de la Toyota. Aaaaaaa.... O mica corectie. Nu poti sa zici ca un Chevy Lacetti acceleraza la fel ca o masina de F1. Nici in cadere libera nu face acest lucru. Nici in vis. Este aberant...In testul ala era vorba de altceva:- Accelerare cat se poate dealungul unei sali de conferinte, si frana la maxim cand ajungi la capat, ca sa nu intri in zid. Viteza maxima din acesata cursa conta. Chevroletul a atins 70 mph (motor de 118 CP), iar Toyota de F1 cu 500 kg si 900 CP a atins 81 mph. Ceea ce au demonstrat acolo este ca fara downforce, nu prea ai ce sa faci cu multe sute de CP, nu obtii mare lucru. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Jan 2010 · Report post Revenind la subiect trebuie spus ca cele 2 masini nu au nimic in comun in afara de motorul de 2.5L de pe KUGA care este de Volvo si transmisia Haldex. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Feb 2010 · Report post Offtopic: Auoleoooooo a trecut un an de la discutia asta !!!! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Feb 2010 · Report post Offtopic: Auoleoooooo a trecut un an de la discutia asta !!!!Si eu tot nu am gasit ceva pe care sa scrie FMC =)) =)) =))Mai caut ! ;D Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Feb 2010 · Report post Elaboreaza putin ideea aia cu FMC . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Feb 2010 · Report post Elaboreaza putin ideea aia cu FMC .Pag 1http://www.volvo-club.ro/forum/index.php/topic,4025.msg39043.html#msg39043 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Feb 2010 · Report post pe motorul meu scrie t6 , VOLVO, si , pana la proba contrarie ... tot volvo ramane! Share this post Link to post Share on other sites