Guest sr5

Probleme la pornire/V40

25 posts in this topic

Salut,

am V40 1,8i din 2000,de ceva vreme au aparut probleme la pornire:

-se intampla sa nu citeasca cipul din cheie? pt ca imi palpaie in bord becul imobilizatorului sim doar dupa alte cateva incercari (3-4)porneste.

-a doua problema este cred eu bendixul,dau sa pornesc si se aude doar "o intentie" de a invarti electromotorul dupa care un fel de fasait...porneste la doua sau a treia cheie.

I-am intrebat pe cei de la service Volvo Constanta si mi-au spus ce-mi pot face ei"schimbam contactul si electromotoru"???????

Am nevoie de un sfat de la voi dc s-a mai confruntat cineva cu astfel de probl.

Va multumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

o sa ma uit prin manualul de utilizator si iti spun!

dar din cate am citit eu, becul ala galben din bord, ar trebui sa-ti ramana aprins daca nu-ti recunoaste cipul din cheie... iar masina nu-ti porneste deloc!

ai o singura cheie? poti incerca si cu rezerva daca ai asa ceva, pt a fi sigur.

despre electromotor, nu stiu. n-am avut probleme de genul asta...

oricum, verific si-ti spun!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am ambele chei,am incercat-o si pe a doua ,nici o diferenta.

Ai dreptate.Dc nu a "citit" cheia nu pot porni,problema cu bendixul apare binenteles doar dc  cheia a fost "citita".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca cu o alta baterie pe masina si vezi daca-ti rezolva problema cu electromotorul. S-ar putea sa ti-o rezolve si p-aia cu transponder/imobilizatorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uite ce scrie in owner's manual:

The immobilizer switches on automatically once the ignition is switched off.

Switching the immobilizer on, cuts the circuits to:- the starter motor, the fuel system, the ignition.

despre semnal, scrie asta:

If the signal of the key is not recocnized, the lamp will blink fast and the immobilizer remains active. if the lamp stays on after three seconds, a system fault is recognized. Go to your dealer.

Mai scrie ceva despre bruiajul altor chei atasate pe acelasi beloc, care fiind foarte aproape de contact, pot afecta semnalul trimis de cipul din cheia ta...nu cred ca e cazul la tine!

deci eu ce pot sa-ti spun? concluzia mea ar fi ca ai o problema legata de electromotor...

care ar fi ea, nu stiu! nu cred ca-ti poate garanta nimeni faptul ca odata schimbat electromotorul problema va disparea, pentru ca eu cred ca poate fi la fel de bine o problema a circuitului... un scurt ceva...

bendixul ce face? se invarte in gol si nu cupleaza? daca da, eu cred ca asta ar fi problema... pt ca din moment ce motorul nu porneste(nu are cum, daca dracia nu cupleaza), semnalul de ok trimis imobilizatorului, nu are cum sa plece de la el si drept urmare, sistemul ramane activat...

nu stiu! spun si eu ce gandesc...

cu o alta baterie, nu cred sa rezolvi nimic, pentru ca din moment ce la a 3-a cheie iti porneste, nu acolo e buba! totusi incearca! nu ai nimic de pierdut...

dupa ce porneste, mai ai becuri de avertivare aprinse in bord? daca nu, cred ca totul se rezuma la bendix! ma apuc sa ma documentez si daca aflu ceva, te anunt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc frumos Bogdan .

dupa ce porneste,nu ramane nici un bec aprins in bord.

problemele snt sigur  distincte,nu au legatura una cu alta pt ca pana nu imi citeste cheia nu pot nici incerca sa pornesc motorul si rateurile bendixului apar binenteles doar dc cheia a fst citita.

-bendixul cred ca trebuie sa-l inlocuiesc si apoi voi vedea , in schimb cu imobilizatorul e ciudat pt ca nici cei de la Volvo Cta nu mi-au spus nimic clar ....

S-ar putea sa fie din cauza faptului ca in acelasi breloc am si telecomanda alarmei?

probl asta a aparut dupa ce i-am montat o alarma cu pager,incerc sa fac acm conexiunea cu ceea ce mi-ai scris tu.voi verifica dc poate sa fie de la alarma asta.

Imi poti spune cumva cum pot face rost de Owner's manual in engleza pt ca al meu e in germana si nu ma ajuta mai deloc...

Multumesc inca o data

Share this post


Link to post
Share on other sites

ba nu sint deloc distincte, pentru ca imobilizatorul se decupleaza in 3 secunde de la pornire si deci eu cred ca s-ar putea sa aiba legatura!

despre telecomanda, stai linistit, ca nu are nici o treaba! in carte scrie f clar ca numai o alta cheie cu cip poate afecta transponderul!

daca nu iti ramane nimic aprins pe bord, inseamna ca toate componentele functioneaza in mod corespunzator atunci cand motorul este pornit... deci e de bine! problema e la pornire!

fa ceva cu bendixul ala si dupa aia, vedem ce se mai intampla!

despre cei de la volvo? le sta in obicei sa nu-ti spuna prea multe si ce iti spun totusi sa-ti spuna prost! in afara de asta, ei ti-au propus ca solutionare atat schimbarea electromotorului cat si a contactului!

pai de ce sa le schimbi pe ambele daca nu trebuie? iti spun eu: pentru ca scopul lor e sa faca bani!

daca tot vroiau sa faca o treaba cum se cuvine,faceau o proba si le schimbau ei pe rand, la control izoland astfel defectiunea! nu te apuci sa repari dupa ureche! exista manuale, aparate de diagnoza samd.

sint foarte curios cati din mecanicii din Romania(nu numai cei de la Volvo) pun mana pe carte sa se consulte atunci cand au ceva de schimbat? cati?

"lasa domne' iti spun eu ca d-asta trebuie!" m-am saturat de replica asta! si daca faci un lucru de 1000 de ori, tot nu stii cum trebuie! si a 1001-a oara tot trebuie sa pui mana pe carte pentru a fi sigur ca ai facut ce trebuia!!!

manualul de utilizator il am eu in engleza, dar din pacate nu am scanner! incerc sa-l scanez la un prieten sapt asta si il pun pe net pt toti cei care au nevoie de el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paiii... daca spuneai de la inceput ca ti-ai montat o alarma auxiliara pe masina, altfel stateau lucrurile... Alarma aftermarket (oricat ar fi ea de buna - presupun ca totusi nu ti-ai pus un Viper Responder) nu e 100% compatibila cu electronica masinii. Nu stiu daca baietii au fost foarte atenti cand ti-au montat toate cele pe-acolo, si daca ai optat si pentru pachetul de pornirii a masinii din telecomanda sigur IMMO-ul (Immobilizer-ul) nu isi mai face datoria cum trebuie.

Intr-adevar, secventa de pornire incepe cu IMMO - care citeste cheia cand o pui pe pozitia II. Daca semnalul citit de transponder este corect, acesta da semnal la ECM (ECU) sa porneasca pompa de injectie si auxiliarele (aprindere si cuplarea releului catre demaror). Dupa acest moment, IMMO se dezactiveaza si devine practic un "fir" intre ECM si mufa aceea din dreapta pedalei de acceleratie - mufa de diagnostic OBD2.

Motivele pentru care nu-ti citeste corect cheia nu au legatura cu bateria de pe masina din pacate... La mine abia invarte (risc sa nu mai porneasca masina) dar cheia este recunoscuta mereu din prima - cred ca de 8 luni de cand am masina doar de 3 ori a clipocit IMMO-ul. Si pe mine a incercat sa ma abureasca la reprezentanta ca trebuie schimbat cablul de + ca "s-ar putea sa am probleme" cand de fapt problematica e bateria (care se incinge f tare la borna de +)... dar asta e alta discutie.

Vezi ca sunt niste scheme in sectiunea S/V40 cu diagrame electrice. Studiaza-le, intelegi ce se intampla pe-acolo si actionezi unde trebuie. Eventual da-le cu ele in cap celor care ti-au montat alarma sau roaga-i sa ti-o dezactiveze temporar si vezi daca-ti mai face asa. E suficient sa ai un volt in plus pe transponder ca sa-ti citeasca cheia gresit (cipul din cheie se alimenteaza din undele electromagnetice emise de IMMO si intoarce codul). Frecventa gresita, alt nivel logic... e o nebunie daca se da ceva peste cap.

Parerea mea... scoate alarma si vezi ce se intampla.

Later edit : diagramele electrice sunt aici : http://www.volvo-club.ro/forum/index.php/topic,24.msg117.html#msg117

Share this post


Link to post
Share on other sites

uite ca la asta cu montarea alarmei nu m-am gandit! poate din cauza ca nu sint chiar as la electrica si electronica.

intr-adevar, o parere foarte buna... incearca sa o dezactivezi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult pt sfaturi.

E prima data cnd apelez la FORUM si fara a va flata am senzatia ca de acm stiu pe cine trebuie sa intreb ceva despre masina.

am masina de 2 luni si stiti cum e la inceput cnd vrei sa pui la punct/repari tot ce iti pare in neregula si te lovesti de lipsa unor oameni capabili sa te lamureasca, si vb de cei de la service Volvo Cta..

Altfel ,dupa aprox 4000 km, snt f multumit de masina.

Multam mult,voi incerca ce m-ati sfatuit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Am incercat sa intru pe schema electrica dar nu reusesc sa deschid pagina.unde altundeva as putea cauta?

Mai am o intrebare,pt a comanda bendixul mi-au cerut seria electromotorului care nu poate fi citita dct dc dau electromotorul jos.

Exista alta varianta decat demontarea electromotorului?

Detaliile masinii snt: V40,1,8i 122cp,din 2000.

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ptiu, fir-ar sa fie !!! Le-au scos magarii !!! Hai ca scormonesc eu si gasesc ceva...

Later edit : l-am atasat !

[fiÅŸierul a fost ÅŸters de către administrator]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tks Midnight Caller,

in privinta bendixului inteleg ca trebuie demontat elctromotorul pt a lua seria,asta-i singura varianta de a-l comanda  asa-i?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti dau diseara exact codul piesei din VADIS...

@Later edit : Am atasat fisierul, sper sa te ajute !

[attach=#]

post-7-12877843945476_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam frumos,

Pai este exact ceea ce-mi trebuie,doar dc nu au folosit electromotoare diferite la acelasi model V40 1,8 din 2000.

M-ai scuti de un drum la service ...cel putin  o zi pierduta...

Mai ai nevoie de alte serii ale masinii pt a-mi putea trimite codul asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sr5 eu cred ca cea mai buna shi mai sigura metoda e sa te duci la un service cu decodor de calculator, si asha o sa afli adevarata durere a mashinutzei tale, e simplu si eficient dar nu shtiu de ce nu se prea foloseshte la noi in tzara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nicio interfata nu-ti va raporta furtune rupte, fire partial dezlipite sau bucshi rupte... Cateodata trebuie chiar sa stii meserie din pacate ca sa te prinzi de unde e buba...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt de acort partea mecanica nu "raporteaza" dar problemele electrice le gaseshte pe toate shi problemele lui sr5 mi'se par mai mult de tip electric ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam frumos Midnight Caller pt schema electromotorului.

Am anulat pt moment alarma ramane sa vad rezultatul.

As fi interesat de un service unde se decodeaza calculatoare dc exista in Cta ,sau chiar si in Bucuresti ,pt ceva informatii credibile despre starea generala a masinii as veni acolo doar sa ma pot baza pe ceea ce mi se spune.

Dupa ce am luat masina am fst la service Volvo cta pt un test general....imi lipsea becul din bord pt motor si ei mi-au spus ca snt ceva alarme dar nu stiu de unde...:) Trebuia doar pus becul...a durat 30 min pt un electrician pasionat care nu lucreaza la volvo...Pt un zgomot undeva in zona dreapta spate dupa ce m-au trimis sa verific pe calculator amortizoarele mi-au spus sa schimb 2 bucsi (bara stabilizatoare si brat punte spate),le-am schimbat(3,5 mil) dar zgomotul nu a disparut...pare -se ca e de la amortizor...

Astfel incat e de preferat sa incerc la Bucuresti .

Am aflat mai multe si mai importante informatii de aici.

Multam inca o data.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Nu prea vad eu cum ai putea verifica pe calculator amortizoarele dar... ei stiu ce mananca acolo...

  Cat despre km totali... ma indoiesc ca vei putea afla adevarul. Despre becul lipsa din bord... este clar ca cel care ti-a vandut-o ascundea ceva. Trebuie intr-adevar sa o pui pe un tester (cel mai indicat ar fi VCT2000-ul pe care il folosesc cei de la Volvo). Eu am o interfata, e muuult mai simpla decat ce au cei de la reprezentanta, dar pot citi cu ea codurile de eroare legate de motor, si pot sa le resetez ca sa vedem daca problema persista...

  In caz ca ai drum prin Bucuresti, da-mi un semn, ne intalnim si ii facem o mini-diagnosticare sa vedem despre ce e vorba.

  Dupa ce ai schimbat becul martor de "defectiune motor"... acesta s-a aprins sau a ramas stins ?

 

  Tine-ne la curent ca sa te putem ajuta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce mi-a schimbat becul s-a aprins initial ,dar dupa 3 porniri s-a resetat .Acm e ok.

Saptamana viitoare voi veni la Bucuresti si cu siguranta daca vei putea voi veni sa vedem ce zice testerul tau.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

din pacate, km reali nu-i poti afla in nici un fel!

singura modalitate de a verifica oarecum veridicitatea km afisati in bord, este sa consulti cartea service a masinii. daca km dintre revizii sint cam la fel, si intervalul de timp e cam acelasi, sint sanse mari ca totalul sa fie cel adevarat

daca nu ai carte, nici reprezentanta si nici altcineva, nu-ti poate spune cati km reali are masina ta...

in mod normal, dupa ce cumperi o masina, mai ales una despre care nu stii foarte multe, trebuie sa-i faci un control amanuntit.(de preferat ar fi fost inainte, dar e bine si dupa)

o idee ar fi un control ca cel de la targul din vitan.

ti se printeaza 12 pagini de inf referitoare la starea masinii: suspensie, motor, caroserie, vopsea, eventuale accidente pe care le-a avut masina...etc. totul exprimat in procente si grade de uzura.

cu ajutorul acestora, izolezi problemele si le iei pe rand.

din ce spui tu, motorul tau are sau a avut probleme cu partea electrica, pt ca problemele mecanice, nu iti sint semnalate...

masina este dotata cu sistem de auto-testare si detectie a defectiunilor.

fa-i un astfel de test si atunci vei fi sigur. daca nu gaseste nimic, partea electrica e ok!

pt buna functionare a masinii, iti recomand sa schimbi bujiile si fisele pt ca nu ai de unde sti de cat timp sint folosite.

iti recomand bujii NGK si fise de origine sau bosch...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ce vei face la vara cand vor fi 38+ grade afara ? :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

isi ia o geanta frigorifica si cu ceva gheata se rezolva priblema! nu e mare lucru! nu stiu be ce probucatorii de masini au ambitia de a ne baga pe gat atata electronica! eu as vrea sa am posibilitatea de a lua o masina cu electronica doar pt gestiunea motorului. ALTCEVA NU MA INTERESEAZA!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now