frn

diferentele intre amortizoarele nivomat si cele normale???merita?

22 posts in this topic

cine ma poate ajuta cu informatii intre amortizoarele nivomat si cele normale fie ele si sport!!

mi-am comandat 2 amortizoare spate nivomat sh bineinteles

momentan masina e putin barca de spate -am un amortizor cam bulit

nu stiu ce sa fac pe viitor -sa trec pe normale(sa schimb tot ansamblul?)

nu stiu durata la nivomat cam cat ar fi ??km,bineinteles

nivomat inseamna amortizoare sport?lux?normale ?utile?fitza :D?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nivomat inseamna ca atunci cand pui o remorca pe spate sau socrii si bunica ;D, nu-ti va sta masina ridicata de bot ci si acesta se va lasa in jos conform... Mai precis nivomat-ul pastreaza paralelismul masinii cu solul, indiferent de repartizarea incarcaturii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci nu sunt sport?sau nu sunt si variante sport de nivomat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

chiar nu are nimeni amortizoare nivomat pe masina??

as vrea sa vad de la cei care au plusuri,minusuri,durata...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am eu.. dar nu pot face o comparatie ca n-am termeni.. asa au fost pe masina de cand o am, are carlig detasabil pt remorca.. intr-adevar, am avut pusa o remorca de 750kg plina cu mobila si masina nu statea ridicata de bot.. si reduc din balansul preluat la denivelari.. merita proportional cu timpul cat folosesti masina in astfel de situatii. Altfel, masina mi se pare cam barca (pentru gusturile mele si) pt numai 90.000km mersi in conditii bune(autostrada, in timp ce la o alta masina cu mai multi km amortizoarele sport din fabrica sunt aprope la fel de tari ca la-nceput).. iar cateodata mi se pare ca spatele se comporta ca o punte rigida.. dar silentioase si confortabile...

Share this post


Link to post
Share on other sites

amortizoarele nivomat mentin nivelul constant la sol. adica garda la sol e constanta, indiferent de incarcatura masinii.

(in limitele prescrise de producator).

aceste amortizoare sint comandate electric. se comanda o bobina care produce un cimp magnetic, care la rindul lui, orienteaza o pulbere magnetica in suspensie in uleiul din interiorul amortizorului, astfel incit uleiul curge prin orificiile amortizorului mai repede sau mai incet, sau chiar deloc, uneori.

aceasta diferenta de viteza de curgere duce la o impedanta mecanica diferita in functie de cerinte.

la aceste amortizoare nu poti completa ulei. (adica poti, dar n-o sa mai fie tip nivomat)

diferenta este ca cpu poate comanda aceste amortizoare nu numai in functie de sarcina pe sasiu ci si in functie de amplitudinea miscarilor basculelor sau axelor, deci te ajuta la viteza si la drumuri cu gropi.

si, daca ai bani, si folosesti masina mai sportiv si/sau pe drumuri grele , merita

cei mai multi isi iau aceste tipuri de amortizoare pentru incarcaturi mari si drumuri proaste, insa ele te ajuta cel mai mult in curbe de viteza. acolo se simte cel mai mult diferenta.

(merita daca si cpu stie sa le comande, adica daca softul masinii e compatibil cu amortizoarele.)

eu am 38.000 km cu el (stiu e putin) si no problem. (si n-o iert deloc....)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si mai trebuie spus ca sistemul Nivomat se defecteaza mult mai des decat cel clasic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da ,se pare ca sunt bune si in curbe la viteza mare cu toate ca pare cam barca masina

multumesc pentru raspunsuri ,in primavara le schimb pe amandoua

doar unul scartaie dar cred ca e mai bine sa le pun pereche

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am observat la amortizoarele Nivomat nici o mufa,pentru a fi actionate electric! Si totusi sunt identice cu cele postate de Bogdan G pe un alt subiect asemanator (albastre si groase).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu sunt actionate electric, ci daca trec de un anumit prag de "apasare", se auto-pompeaza ulei intr-o camera si se limiteaza cursa lor...

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-a indus in eroare colegul Iulirx, cu actionatul electric ...

Edited by Salman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt de fapt niste amortizoare inteligente cu un sistem se supape, rezervor 100 bari (aer comprimat) si ulei. Pe scurt, atunci cand incarci masina se deschide o supapa si egalizeaza presiunea iar amortizorul ajunge la acelasi nivel(dupa ce mergi putin cu masina) iar cand descarci masina se intampla acelasi lucru dar pe dos .

Singura problema la nivomat este pretul piperat, in rest este interesant conceptul .

nivomat1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

La xc90 stiu ca cele de pe spate sunt Nivomat. Pe fata de care sunt? Se pot pune amortizoare normale in locul celor Nivomat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.Nu exista Nivomat pe fata. Pe fata sunt Sachs Touring .

2. Da se pot pune dar trebuie schimbat si arcul . La S60/S80/V70/XC70 se schimba si suportul in care sta arcul . ("clopotul") .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc colegii. E bine de stiut....deoarece amortizoarele astea nivomat la xc90 din cate imi aduc aminte sunt de ordinul zecilor de milioane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu doar la ixşcenoozeci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa inteleg ca daca le schimb cu Nivomat trebuiesc schimbate si flansele amortizoare !Nu se potrivesc pe flansele celor initiale ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt altfel falnşele pentru nivomat, vezi în VIDA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La masinile fara nivomat arcurile "sustin" spatele. La cele cu nivomat functia e preluata partial de amortizoare si din cauza asta flansele sunt mai solicitate. Cele non-nivomat s-ar rupe destul de repede.

Cand pui in locul nivomatelor amortizoare "clasice" si nu schimb arcurile se ajunge la situatia asta : :D

post-5223-0-91905200-1365758844_thumb.jp

Edited by Cristian Scutaru
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles :) ,deci imi mai trebuie vointa, o zi frumoasa ca astazi si ma apuc de montat..

Edited by Salman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Le-am montat,dar problema este ca am schimbat si cauciucurile 235,45,17 si acum simt cam orice denivelare mai maricica .Dar in curbe nu mi se mai inclina masina atat de mult si nu voi mai avea nici jocul din balonul de cauciuc ,una peste alta vreau s-o vad si incarcata cu 500 de kg si sa vad cum se comporta la viteza.Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now