Sign in to follow this  
Followers 0
VOLVO16

INLOCUIRE HEATER (CALORIFERUL DIN BORD)

12 posts in this topic

Acum ceva timp ( o luna ) am ramas fara caloriferul ( heater-ul ) din interior. Asa a crezut "el"  >:( de cuviinta sa ma lase fara caldura la inceputul iernii . Toate incercarile de al resuscita au esuat. Varianta de al inlocui cu unul nou a cazut dat fiind pretul destul de mare (vreo 700 lei) . Nici incercarea de a construi unul nou din teava de cupru ( o sa vedeti in poze) n-a dat rezultate . Lipsa lamelelor l-a facut ineficient desi circula antigel cald prin el . Singura solutie ramasa a fost achizitionarea acestuia de la dezmembrari (MULTUMESC @Adi 2727   :-*:-* :-*  ). Pretul corect 200 lei cu tot cu taxa de curierat. Demontarea celui de cupru si inlocuirea cu cel original a durat vreo doua ore (aveam antrenament , doar il montasem pe cel de cupru cu o saptamina inainte  :D ). Nu e greu de inlocuit dar necesita demontarea mai multor repere ( ornamente ) din plastic si rabdare . Deci dupa vreo luna de mers cu geamul deschis (altfel se abureau geamurile  ;D ) si de inghetat am din nou caldura. Am mai cheltuit cam 100 lei cu teava de cupru si fitingurile ( coturi si teuri ) pt. radiatorul "proiectat" de mine si care acum sta intr-o punga de plastic dar am mai invatat ceva - sa lipesc teava de cupru cu electrozi argintati . Din pacate am uitat sa fac poza la cel nou dar o sa-l vedeti pe cel vechi si o sa va prindeti cum arata .

SFAT : VERIFICATI-VA CALORIFERUL !!! Nu trebuie neaparat demontat . Puteti face asta verificind pariodic lichidul din vasul de expansiune (intotdeauna in aceleasi conditii - cel mai bine ar fi dimineata inainte de aporni motorul ). Cea mai sigura metoda ar fi verificati daca nu aveti mochetele umede ( caz in care e deja e prea tirziu si ar fi cazul sa ii faceti o verificare mai atenta prin demontare ) .Pe sub mocheta se afla un linoleum care are lipit pe partea de dedesubt un strat de burete "mediul ideal" de a ascunde eventualele scurgeri de antigel . Nu veti putea constata pierderile de antigel din habitaclu prea usor si din cauza ca ornamentul care il acopera are o forma de "tavita" - daca deja aveti scurgeri inseamna ca tavita e plina de antigel si deci ati "tras lozul necistigator" . Puteti ignora inlocuirea caloriferului si puteti pune un praf in vasul de expansiune (seamana cu nisipul si vine ambalat in niste recipiente ca cele pentru medicamente - cel cumparat de mine se cheama STOP LEAK si e de provenienta U.S.A. ) dar, avind in vedere ca tevile caloriferului au diametrul unei tigari nu cred ca ar fi de dorit sa infundam de tot circuitul si sa cauzam alte probleme mai costisitoare. In speranta ca acest ghid minimalist v-a fi de ajutor si altora va doresc in continuare vizionare placuta si DRIVE SAFE.

       PENTRU  @Adi 2727  THANKS AGAIN , COMISARE  ;)

FOTO 1 SI 2 - CALORIFERUL DISTRUS

FOTO 3 SI 4 - REGISTRU DIN CUPRU

FOTO 5,7,9,10,11,12 - DEMONTAREA DIVERSELOR ORNAMENTE DE SUB BORD PT. A JUNGE LA PIESA BUCLUCASA

FOTO 6 - LOCUL MEU DE MUNCA SI SERVICE-UL TEMPORAR PT. BIJUTERIE

FOTO 8 - CONDUCTA DIN PLASTIC CARE DIRECTIONEAZA CALDURA SPRE LOCURILE DIN SPATE SI TRECE PE SUB SCAUNE FIIND ACOPERITA DE MOCHETA

post-863-12877853845977_thumb.jpg

post-863-12877853846697_thumb.jpg

post-863-12877853847394_thumb.jpg

post-863-12877853847968_thumb.jpg

post-863-1287785384865_thumb.jpg

post-863-12877853849208_thumb.jpg

post-863-12877853849815_thumb.jpg

post-863-12877853850369_thumb.jpg

post-863-12877853850961_thumb.jpg

post-863-12877853851647_thumb.jpg

post-863-12877853852394_thumb.jpg

post-863-12877853854693_thumb.jpg

post-863-12877853855441_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru operatiunea reusita!  ;)

Ma bucur ca te-am putut ajuta.

Spune-mi pls, la bricheta ce fel de bec este? Este beculet din ala mic sau chiar e led? Am inceput sa imi schimb becurile din bord, ca le aveam pe majoritatea arse si mi-a ramas numai la bricheta si la butonul de reglaj la faruri.

Pot sa scot numai holderul ala de bricheta din consola? Imi e lene sa o desfac pe toata, ptr un beculet.

In cutia aia pentru casete/cd-uri, de deasupra scrumierei, tu ai cumva lumina?

ECU, l-ai gasit? Tu ai 100% ECU.  E o cutie cam de dimensiunea 20x13 si are cel putin o fata din aluminiu/zamac... ar trebui sa aiba si un fel de striatii pe lungime.

post-924-12877853856035_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru operatiunea reusita!  ;)

Ma bucur ca te-am putut ajuta.

Spune-mi pls, la bricheta ce fel de bec este? Este beculet din ala mic sau chiar e led? Am inceput sa imi schimb becurile din bord, ca le aveam pe majoritatea arse si mi-a ramas numai la bricheta si la butonul de reglaj la faruri.

Pot sa scot numai holderul ala de bricheta din consola? Imi e lene sa o desfac pe toata, ptr un beculet.

In cutia aia pentru casete/cd-uri, de deasupra scrumierei, tu ai cumva lumina?

ECU, l-ai gasit? Tu ai 100% ECU.  E o cutie cam de dimensiunea 20x13 si are cel putin o fata din aluminiu/zamac... ar trebui sa aiba si un fel de striatii pe lungime.

La bricheta sunt becuri obisnuite de bord. Poti sa schimbi becul usor nu e nevoie sa demontezi bordul. Nu am lumina deasupra scrumierei. ECU e ascuns bine  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci!

Jantele sunt originale de Volvo? Nu mai ai un set?  :P

Nu sunt originale . Sunt ALESSIO . Erau pe masina cind am cumparat-o.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In sfarsit ai terminat si u,dat fiind faptul ca prin acele momente am trecut si eu cu al meu chiar in momentele in care erai si u cu al tau,pana la urma sa rezolvat la amandoi,iar de Adi 2727 ce sa zic......Daca nu poate ajuta omul nu il incurca de aici crede-ti ce vreti ii un om care ajuta cand e nevoie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

becul de la bricheta>se scoate scrumiera si se vede in fundul suportului de scrumiera un holsurub se desface se trage de suport si iese cu totul becul este in dreapta se scoate si se inlocuieste!!!! nici eu nu am leduri.as vrea sa pun am vb cu cineva si mi a zis ca e nevoie te timp!!! nu mi am schimbat becurile din bord de la faza scurta am defacut dar m am oprit cand a fost sa dau tabloul cu ceasurile jos !! >:( asa ca acum am lumina in bord dar nu la toate butoanele cum ar trbui,cred ca la vara o sa ma uit pe acolo ca de vb lu base iarna nu-i ca vara :D!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Becul de la panoul de lumini, ala din stanga volanului, se schimba f usor. Nu trebuie sa dai tabloul cu ceasuri jos... daca am inteles eu bine. Iese afara tot modulul, cu o surubelnita, are 2 cleme metalice sus si jos; vei gasi f repede becul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact asa e..are 2 clame...sa nu tragi tare sa nu jumuli mufele...o sa iti fie mia greu sa le pui la loc....

le scoti tu cu mana ta sa vezi de unde vin....becul e situat undeva la mujlocul placiii...

Sa nu incerci sa scoti butoanele...nu au legatura...scoti toata placea...eu am scos un buron si am pierdut un tzumburus... care bloca butonul intr-o pozitie sau alta...acum stau cu el cu o improvizatie...

sa nu faci ca mine...e si pacat...

adica scoate toata placa...nu ai treaba cu butoanele.... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara,

Intrucat am vazut ca ati inlocuit caloriferul pt. incalzirea habitaclului,vreau sa va intreb daca ati observat odata cu demontarea caloriferului cu bucluc ,valvele de actionare vaccumetrica a voletilor care dirijeaza aerul spre zonele dorite cu ajutorul butoanelor de pe panoul de comanda(catre FLOOR;VENT etc),si daca atunci cand dirijati aerul cald catre una din zonele mentionate,apasand butoanele de pe panou se simte distinc aerul cald numai in acea zona.

Va intreb aceste lucruri caci la volvo-ul meu 460 gle /90, apa nu se ridica de minim,fapt pt care am comandat un termostat,dar si asa am caldura mai mult in partea superioara(vent),inghetandu-mi picioarele chiar daca actionez butonul "FLOOR" si poate nu functioneaza vre-o valva vaccumetrica(daca am asa ceva)

                                                                                               

                                                                                              Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca am vazut asa ceva iti spun nu dar la mine la volvo cand am desfacut radiatorul ala pt caldura am simti cum se duce aerul unde il comand eu ori la parbriz ori la picioare ori chiar in fata

deci de mers merge unde il redictionez eu,exista acolo sub radiator mai precis in lateralul lui in partea soferulu alea de care zici u care comanda unde sa mearga aerul vezi nu iti este destrans acolo alea is ca niste tije,si poate merge in gol comanda incearca si uitate si o sa iti dai seama despre ce vb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pentru cine mai are probleme cu aeroterma, am eu una completa, cu radiator si motor cu tot!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0