kramerik

ulei in borcanul de expansiune

30 posts in this topic

salutare volvisti!v40,1.9 td,model 98,90hp.

zilele trecute odata cu venirea frigului am notat k nu se incalzeste inauntrul masinii cat ar trebui.drept pt care m-am uitat in vasul de expansiune sa verific nivelul de antigel.surpriza a fost k am gasit ulei pe peretii vasului,parca ar fi pacura.

  nivelul de ulei nu sa modificat simtitor in ultimii 4000km dupa ce am facut schimbul de ulei,iar nivelul de antigel a ramas neschimbat.temperatura la apa urca si se stabileste normal,dar de incalzit radiatorul din habitaclu nu prea face.

  intrebare

cum pot curatza instalatzia de racire?o fi garnitura de chiulasa ori termoflotul de vina,adik separatorul ala de ulei?

  multumiri multe si un an nou cu bucurii!

Share this post


Link to post
Share on other sites

si la mine e cam la fel ........ a mea e din 97,si  vasu de antigel am vazut ca e cam negru,ulei nu papa........la mine pe gurile din centru nu imi baga aer cald,numai rece,pe cele laterale imi baga aer cald.......la mine cred ca e ceva in bord.....iar porcaria aia pe care o avem in vas.....o fi de la varsta? ::) am sa vb cu mecanicul meu sa vad ce imi ciripeste......

numai bine........un an nou mai bun ca 08.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca la tine, ai intre gurile din centru un reglaj care e pus pe pozitia albastru, de aia primesti doar aer rece pe acolo. Schimba-i pozitia si ai rezolvat.

S-a mai discutat problema cu aerul rece la gurile din centru. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ideea e k faci frigul in masina la minus 10 grade afara.adik nu incalzeste klumea radiatorul de dinauntru.oricum cand schimbi pozitzia selectorului pe gurile laterale da aer cald,sau ar trebui sa dea si pe acolo.ori la mine e doar caldutz.multzumesc si un an nou fericit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt mai multe probleme aici :

1. daca motorul ajunge la 90C dar nu da caldura in habitaclu poate fii de la radiator infundat sau pompa de apa lenesa.

2. daca ai ulei in apa poate fii de la garnitura de chiulasa sau termoflot, daca motorul nu a fost incins vreodata in viata lui atunci este de la termoflot, acesta face probleme la multe masini care au acest sistem.

3. trebuie scos antigelul si curatat ca apa calda, eventual scos si termostatul si curatat(sigur e plin de ulei), dupa ce se curata bine se pune iarasi antigel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

instalatzia de apa se curatza doar cu apa sau mai trebuie oarece solutii adaugate?avetzi idee cat ar putea costa termoflotul in cauza?

  multumesc si sanatate!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi cer scuze ca nu am specificat, in postul meu anterior i-am raspuns lui mdd84.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se curata numai cu apa calda, nu este bine sa bagi solutii acide gen DETARTRANT, acum depinde cat de modern este motorul tau, la VAG TDI dupa 2000 se baga un antigel special G12 (fara silicati) si pompa de apa este cu palete de plastic, de asta zic ca nu e bine sa cureti cu solutii acide. In schimb la Dacie 1300 eu am curatat cu Detartrant si a iesit beeton :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca la tine, ai intre gurile din centru un reglaj care e pus pe pozitia albastru, de aia primesti doar aer rece pe acolo. Schimba-i pozitia si ai rezolvat.

S-a mai discutat problema cu aerul rece la gurile din centru. 

am cautat pe forum sa vad pe unde s-a mai vb dar nu am avut rabdare sa iau toate subiectele gasite la lecturat........eu oricat i-as schimba pozitia aia tot degeaba,cred ca s-a blocat,de desfacut banuiesc ca trebuie......dar intrebarea e se scot gurile afara....o sa ma uit sa vad.......a mai facut cineva interventie de genu ?  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare si la multi ani pe 2009!

  dupa 4 ore de munk intensa am reusit ieri sa dau jos bordul v40lui pt a putea ajunge la instalatia de incalzire.radiatorul cu pricina.intrun final l-am scos si cand am suflat prin el abia iesea aerul.drept pt care la sfatul unui prieten am bagat in el niste lichid pt curatzat discurile de frana,l-am lasat peste noapte linistit,iar azi cand l-am spalat cu apa nu mi-a venit a crede ce am scos din el.o gramada de chestii,particule,negre.dupa clatire pare sa fie ok.aerul circula bine iar maine trebuie sa-mi fac curaj sa al montez la lok.

imi puteti spune care este termoflotul?pe unde ar fi?multumiri anticipate!

Share this post


Link to post
Share on other sites

fratzilor,dupa ce am zis k am rezolvat problema cu uleiul in vasul de expansiune am aflat k nu e chiar asa.

ei bine dupa un drum de 6000km la care am completat cam 600ml de ulei am ajuns cu bine acasa in romanik noastra.la vreo saptamana mi se urca temperatura la apa.scot termostatul de apa si constat k e plin de ulei.zik o fi de la ul;eiul ramas anterior prin instalatzie.curatz pun la lok.a doua zi dupa numai 25de km aceiasi problema.temperatura ,termostat plin de ulei.in fine al scot aduk utilajul in curte si al desfac,banuita fiind garnitura de chiulasa.insa dupa un studiu mai amanuntzit gasesc chiulasa crapata la 2 pistoane intre intrarea de motorina de la injector si valva cea mare.in plus cam in dreptul tuturor injectoarelor se observa crapaturi.

intrebarea mea este de la ce pot proveni aceste crapaturi?mentionez ca pana acum 2 luni motorul nu manca pik de ulei.intre schimburi nu completam nimik.trebuie schimbata chiulasa?

motorul este un D4192Tsau altfel spus un motor de renault F8QT cu seria c038572.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fratilor pana la urma a fost chiulasa de vina.a crapat in 2 locuri intre intrarea de motorina de la injectoare si una dintre valve.am schimbar chiulasa,garnitura,ulei,etc...acum pare sa fie in regula totul.

in schimb dupa ce am aplicat toate metodele descrise pe net nu pot reseta becul de service.

alta intrebare:desi am "vadisul" stie cineva cum pot conecta calculatorul la v40ul meu?

multumiri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai pus chiulasa noua? cred ca te-a costat o poala de bani.....

daca ai pus una second sper ca ai planat-o...ca altfel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kramerik degeaba ai VADISul, nu ai si interfata pt diagnoza, aia nu se gaseste aftermarket.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va intreb si eu asa k un incepator ce sunt.... vasul de expansiune trebuie sa fie mereu plin cu apa ? am fost cu masina la service si mi.au curatat circuitul, au pus antigel si apa.... totu bine si frumos.... ultimele zile nu am mai mers cu volvo deoarece mai am un citroen mai vechi cu care ma invart pe la munca si destinatii scurte....  azi m.am dus sa pornesc volvo.ul si inainte m.am uitat in vasul de expansiune... surpriza... mai se vedea putin pe fund lichid.... e normal sa fie asa? m.am uitat pe jos si nu am pete de apa sau ulei sub masina.... imi puteti spune si mie cum tre sa fie normal nivelul in vasul de expansiune ? sunt stresat pt k la citroenul asta am patit.o cu garnitura de chiuloasa si am prins frica ei :))) multumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai nu ai pe vas nivel de minim si de maxim?...nivelul trebuie sa fie intre cele doua semne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca vasele de S40 mai crapa, si piezi lichid chiar prin acea crapatura (putin vizibila) a vasului. Eu asa am patit mai demult, nu stiam de ce aveam lichid doar pe fundul vasului. Da-l jos si inspecteaza-l bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca motorul era rece cand ti-a schimbat lichidul, incearca sa completezi (sa fie INTRE MIN SI MAX) si sa aerisesti de 2-3 ori sistemul (dupa un drum prin oras deschizi USOR DE TOT capacul si lasi lichidul sa urce pana da un pic pe afara). DUPA ACEEA apuca-te de desfacut !!! Motivul este faptul ca la golirea sistemului de racire trebuie ca apa, dupa ce motorul ajunge in regim, sa ajunga si prin furtunele golite / radiator, si asta se intampla DUPA ce deschide termostatul.

Inca nu te ingrijora !

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu patesc o chestie ciudata...daca motorul sta oprit cam o ora nivelul lichidului de racire se duce sub minim,dupa ce pornesc motorul 10 min ajunge la minim...daca merg cam o ora cu ea lichidul se duce la maxim...m-am gandit ca daca completez cand e motorul rece sa nu fac vreo belea si sa fie prea multa apa in circuit daca atunci cand este motorul cald se duce in momentul de fata pana la maxim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa un drum de 200km m-am uitat pe la fluide mai ales uleiul ca mi-e tot frica sa nu faca iar spume si cand colo observ apa peste maxim cu vreo 3 cm. Cei drept ca niciodata nu m-am uitat la apa dupa ce veneam de la drum ca sa-mi fac o idee cam unde este cand e rece sau cald. N-am avut curaj sa-l desfac capacul ca era motorul fierbinte si mi-e frica ca sare apa pe mine dar cel mai frica imi e sa nu fie ulei inuntru. Zicea cineva tot intr-un topic asemanator ca daca este ulei in vasul de apa si uleiul mai face si spuma e chiuloasa de vina. Spume mi-a facut pana sa schimb uleiul, acum vad ca apa este peste maxim ...... E nasol? Maine dimineata desfac busonul si ma uit daca este ulei inauntru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca aveai ulei in apa trebuia sa fiarba si motorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@i love volvo data viitoare cand mai complectezi ,sa ai in vedere si nivelul apei!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca a fost pus la MAX cand era motorul rece este posibil sa creasca atunci cand e cald .

Share this post


Link to post
Share on other sites

E drept ca am completat pana la maxim cand motorul era rece. Nu deschid niciodata borcanul cand e fierbinte sau cald ca am ramas cu frica de cand am vazut cand l-a improscat pe fata pe un prieten. Sunt tot mai fixist si mai nebun, am ajuns sa verific fluidele in fiecare zi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now