Sign in to follow this  
Followers 0
muadDib

Retrofit cu diferential LSD - transformare serioasa a unei masini.

3 posts in this topic

Toata lumea probabil stie ce inseamna LSD - Limited Slip Differential.

Si probabil toti stiti ce face el... Impiedica cuplul motor sa se piarda COMPLET pe roata cu cea mai mica (sau de loc) aderenta, si il transmite intr-o anumita proportie si catre cealalta roata de pe puntea motrice...

Practic, la marea majoritate a masinilor noastre avem diferential OPEN...

- La diferentiale OPEN, standard, daca ridicam pe cric o roata a puntii motrice si ii dam gaz masinii, ea nu va pleca de pe acel cric, ci doar va invarti ca nebuna roata suspendata.

- In cazul LSD, cand intre roata de pe cric, care se invarte, si cea care sta pe loc apare o diferenta mai mare de xx% (LSD-urile au acest procent ca si caracteristica, care difera de la un  model/producator la altul), LSD-ul va incepe sa transmita cuplu motor si catre roata care a ramas in urma, si astfel masina va pleca de pe cric.

- Mai este de amintit si diferentialul AUTOBLOCANT care transmite cuplul in mod egal si constant la ambele roti. Dar care se foloseste, in general, doar in offroad.

Acum, ca am terminat lectia ce a I-a, poate va intrebati de ce am facut-o, mai ales pe forumul unui producator auto care a "uitat" de ceva vreme sa mai faca masini cu tractiune spate, fieful celor care isi doresc LSD-uri. Si e normal sa si-l doreasca, pt. ca o masina RWD cu diff. OPEN, in fortaj pe o curba, pierde tot cuplul motor pe roata din interiorul curbei, care este (aproape) in aer.

Eu bine, uite ca si pentru masinile noastre FWD au aparut diferentiale LSD! Nu stiam de asta, nu prea intelegeam cum, si la ce folosesc, dar incetul cu incetul incep sa pricep....

Ajuta la reducerea torque steering-ului, la reducerea tendintei subviratoare, aplica cuplu pe roata din exteriorul unei curbe luata in fortaj, numai lucruri bune! :D

Enjoy:

http://www.quaife.co.uk/shop_category.cfm/category_id/1274/category_id/1274

Nu asa de bun lucru este pretul unui astfel de gadget, dar cei care sunteti ofticati pe "T"-ul propriu ca nu livreaza asa cum ar trebui, gasiti resurse. :P

Oricum, e bine de stiut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noroc cu electronica..altfel nu face fata.Acum depinde "cat" este necesitate si cat "fudulie"  ;D.

Diferentialul autoblocant avea un rol clar definit...cu minime cunostinte scoteai masina din...noroi sau zapada.Dar si aici trebuia sa sti cand sa te opresti...altfel...erai ca soldatul rus... :D Dar nu o vad pe "vip-a" x sau "macho-ul" y sa stie la ce foloseste... ;D ..decat sa se laude.Sunt putini cunoscatori,care stiu ...ce poate o masina,da' sa mai viseze la LSD... ;)

Cand ma gandesc ca la noi in romanica inca e buna ...lopata... ;)..mi se blocheaza diferentialul ...singur... :P

Si utilitatea acestui sistem sunt convins ca nu e necesar pe DN1... ;)..decat daca ai fi pe undeva pe langa baselu'  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

controlul tractiunii, prin sistemul de frinare, face un lucru asemanator, poate chiar mai bine decit lsd, care nu poate sa transmita rotii "libere" decit, maxim, xx% din cuplu - spre deosebire de controlul tractiunii care poate transmite (prin frinare) un cuplu optim.

un dejavantaj ar fi pierderea de putere, insa se recupereaza prin traiectorie.

alt dezavantaj ar fi supraincalzirea frinelor si autosuspendarea sistemului de control al tractiunii pina la racirea lor.

optim ar fi sa ai si controlul tractiunii si lsd. (si bani....)

@sfc sa stii ca lsd-ul ajuta nu numai la tractiune, ci si la frina de motor. (pentru ambreiaj e totuna daca cuplul pleaca de la motor sau vine spre motor), deci daca cobori in frina de motor pe drum alunecos (asa cum ar si trebui ) lsd-ul te va ajuta semnificativ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0