gabrielrm

O'nebunit acceleratia..

16 posts in this topic

La relantiu cu motoru cald sta in 700 rpm si deodata sare peste 3000 rpm si revine la normal iar la 1-2 ture din astea scade pana se opreste motorul. Am pomenit de motor cald, dar face de la pornire. In mers nu s-a oprit dar s-a turat la fel.

Ieri am pus benzina - posibil sa fie de la benzina? (pun din acelasi loc de mai bine de 3 ani si nu am avut probleme, dar..)

Si ca sa nu mai deschid alt topic: diminetile pare inghetat ambreiajul; are o cursa greoaie si prinde foarte jos, dupa care isi revine treptat. Am schimbat in vara si lichidul de la ambreiaj. Ce sa fie?

???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am patit aceeasi chestie, nu cu oprit de motor, doar cu turat dar pana pe la 4000-5000, si acu' sunt in asteptarea unui nou senzor de temperatura ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

La multi ani! cu sanatate si fara reparatii, tuturor!  :)

Pe la ce pret ajunge un senzor? De ambreiaj greoi stii ceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu ambreiajul... si la mine se apasa destul de greu, pot fi mai multe cauze, de la garnitura cilindru receptor pe duca pana la rugina / mizerie pe axul pe care se plimba rulmentul de presiune, sau bucsa uzata la umarul furcii de actionare al ambreiajului (pe cutie). Eu deja nu-mi mai bat capul, cand pica, pica...

Senzorul ala e in jur de 70RON, dar la mine stiu sigur ca de acolo e macar... Incearca sa mergi cu el SCOS DIN MUFA, si vezi daca se repeta figura, insa atentie ca o sa-ti porneasca ventilatorul si o sa mearga tot timpul cat e pornit motorul, si inca cateva minute dupa ce-l opresti !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai motorul de Mitsubishi (scrie GDI pe capac), nu stiu unde e. Daca ai motorul de VOLVO, este exact sub termostat, iar mufa de conectare este deasupra pompei de servo, prinsa de ea !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceeasi problema o am si eu. Se accelereaza brusc. Am fost cu masina acum ceva vreme la service si mi-au spus ca de vnina este "senzorul rpm".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uita-te atent cand ti se tureaza brusc daca nu cumva "cade" si acul de temperatura !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost cu ea la mecanic si a curatat acolo la pedala de acceleratie pentru becul "engine" aprins si a spus ca nici nu s-a mai turat nici nu s-a mai aprins becul.

A avut dreptate, dar nu se mai tureaza pentru ca.. el a oprit AC-ul.

Urmeaza sa o mai duc o data pentru ca daca pornesc AC-ul imediat se tureaza si merge foarte bine imediat ce opresc AC-ul.

Becul "engine" tot se aprinde si se stinge cand vrea el si mi-a spus ca mai trebuie sa o duca la tester si tot acolo poate "reprograma" acceleratia ca e posibil sa-si fi modificat ceva valori.  ???

Cum mai aflu ceva, revin. Inca nu am vorbit cu mecanicul.

Am sa fiu atent si la temperatura sa nu varieze in acele momente. Merci!  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu  as stii ca e vorba de o masina, as spune ca ai luat virusi la ECU  :D

Banuiesc ca si la tine ECU influenteaza turatia (o mareste) atunci cand e cuplat AC-ul.

Chiar sunt curios de diagnosticul final, dar banuiesc ceva pe la regulatorul de relanti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e de la regulatorul de relanti, daca era de la ala facea urat si cand e rece (si cand functioneaza "socul automat" - acel regulator de relanti)

Poate fi de la senzorul de turatii de pe volanta, sau de la ceva ce nu-i place pe partea de comanda A/C (ex. senzor presiune in instalatie). Mie de ex. nici nu-mi mai porneste compresorul pe frigurile astea, si nu stiu de ce, momentan nu-mi bat capul...

Acceleratia NU se programeaza, nu ai ce programa la ea, e un simplu cablu de la pedala la clapeta de acceleratie, si dedesubt e un potentiometru care indica pozitia clapetei. Scurt / 2

Mai sapa cand e check engine-ul aprins, mai mult ca sigur e altundeva problema !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap, e un senzor HALL de impulsuri, pus vertical pe dintii volantei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu trebuia sa-i dea cod de senzor volanta ?! Sau mecanicul ala ii repara masina cu stetoscopul si cu lanterna ?...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie de ex. nici nu-mi mai porneste compresorul pe frigurile astea, si nu stiu de ce, momentan nu-mi bat capul...

nici la mine nu orneste...mi-am batut si eu putin capul cu chesti asta...dar cica sub 5-6 grade nu mai porneste...si asa este...am stat cu masina mai mult prin oras si indica termometru 11 grade si am vrut sa vad daca porneste si a pornit...asa ca atunci cand vezi ca indica o temp mai mare da pe ac si o sa porneasca :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Confirm, a pornit si la mine azi la 4 grade cu plus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now