mihai

ce fel de cauciucuri merg pe jentile de 16?

12 posts in this topic

Salutare, am jenti pe 16 pe S 40 si am gume de 205/50/16 (asa scrie in carte). Daca pun 205/55/16 afecteaza cu ceva? Vreau sa spun daca atinge cauciucul  in caroserie sau alte lucruri de acest gen, caci, ma gandesc , ca vitezometrul sigur nu mai indica corect. Se merita sa fac aceasta schimbare sau nu?  Va multumesc, astept sfaturi. Numai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

asa am vrut si eu sa pun ...205.55.16 dar nu m-au lasat baietii de la service pt ca au zis ca imi atinge marginea de caroserie...acum nu stiu ce sa zic daca m-au sfatuit bine sau nu....acum am 205/50/16 cu toate ca pe talon am admis decat 195/55/r15 82 h si 205/55/r15 82h

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am 205/50/16 si e perfect ;) ;)

daca ai arcurile bune poti pune asa

la mine e maxim cat pot pune sa fie si sport

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai diferenta intre 205/50/16 si 205/55/16 este doar de inaltime, nu si de latime.

Nu inteleg asta cu atinsul de marginea caroseriei, in conditiile in care latimea cauciucului este aceiasi...  ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru sfaturi, o sa raman la 205/50/16 sa nu atinga in caroserie celelalte.La mine sunt trecute doua tipuri de roti pe 15 cu 185/65/15 , 195/60/15 si pe 16 cu 205/50/16. Din cauza asta m-am gandit " sa fortez putin" sa vad daca merg si 205/55/16. Multumesc "again". Numai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta intra la "lucruri care ma enerveaza la masina mea". Incapacitatea de a folosi o plaja mai mare de jante/cauciucuri.  :-[

Echivalentul S/V40-ului este seria 3 de la BMW. La care poti sa ii faci un look de zici ca e pe picioroange, pana la un look de zici ca e pe senile. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

205/55/16 sigur ating in caroserie  ;D de unde stiu? m-a pus naiba sa iau 2 de iarna pe fata (fiindca n-am gasit 205/50/16) si imi freaca in contraaripile alea de plastic. acum am o raza de intoarcere ca tiru'  :D. La talerele arcurilor mi-a ramas un spatiu intre cauciuc si taler de vreo 4-5 milimetri atat pe orizontala cat si pe verticala. Asa ca... 205/50/16 maxim sau 205/40/17, ceea ce cu drumurile din romania se traduce cu distrugerea telescoapelor, bucsilor, geometriei directiei...

Share this post


Link to post
Share on other sites

205/50 r16. Talonul este 50%din 205.

205/55 r16. 55% din 205.

Eu asa stiu ca se calculeaza. Mi se pare totusi o diferenta f mica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la mine cu 55 freaca putin...la viraj maxim - se vad urme pe "aparatoarea" interna de plastic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

205/50 r16. Talonul este 50%din 205.

205/55 r16. 55% din 205.

Eu asa stiu ca se calculeaza. Mi se pare totusi o diferenta f mica.

Corect, asa se calculeaza. Deci, intre 10,25 cm si 11, 28 cm este o diferenta de 1,3 cm la talon (sidewall)

Cum in diametru marimea asta intervine de 2 ori, rezulta o diferenta de 2,6 cm. Ei bine, din cauze constructive pe care nu le inteleg, nu putem beneficia de centimetrii astia suplimentari care ar ajuta la drumurile noastre... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur cunoasteti, doar amintesc: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Iar plecand de la ideea ca marimea 195/55/15 este ok si nu atinge nimic, marimea echivalenta pe 16 ar fi 205/45.

Pentru un talon mare 185/60/15 este o alta marime care permite cauciucului sa nu atinga/frece nimic, dupa cum reiese din discutiile de aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now