Guest Amy

AJUTOR!!!! Cutia de viteze sau....altceva?

17 posts in this topic

Am niste probleme cu masina si nu stiu ce sa fac, nu mai intra usor in vitezele  1,2 si marsarier (iar la marsarier se aude si un carait, parca agata ceva), asta pana in seara asta cand intr-o curba (60km/h) fiind in viteza a 3-a masina a ramas la aceasta viteza, adica am vrut sa o scot pe liber si nu am mai reusit sa o scot din viteza a 3-a. :( :'(

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Amy a uitat sa specifice ca masina poate fi pornita cu ambreiajul la fund, deci nu este vorba de placa de presiune. Ambreiajul decupleaza, parerea mea e ca a sarit furca din cutia de viteze de la pozitia ei. Poate o siguranta obosita ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sigur functioneaza corect ambreiajul?

problema poate avea o rezolvare f simpla si anume completarea lichidului de frana!

sistemul hidraulic al ambreiajului si cel de franare, folosesc acelasi rezervor, numai ca in cazul in care nivelul lichidului scade, primul afectat, va fi ambreiajul, pt simplul motiv ca are gura de alimentare de la rezervor, pozitionata mai sus!

fenomenul apare in timp, odata cu uzura placutelor, deoarece acestea se tocesc iar pistonasele se misca spre interior, determinand astfel si scaderea nivelului de lichid din vas...

am patit si eu...

daca nu e asta problema insa...  :(

se lasa cu nervi si cu milioane cheltuite...

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Din pacate i-am sugerat si eu sa se uite la nivelul lichidului in vas, dar dupa comportamentul ambreiajului nu pare sa fie asta. Ambreiajul decupleaza, ca dovada faptul ca desi cutia e blocata intr-a 3-a, motorul poate fi pornit cu pedala de ambreiaj apasata, fara sa o ia masina la plimbare, deci ambreiajul decupleaza. Chiar daca ar fi fost lipsa de lichid in vas, tot trebuie sa poti SCOATE din viteza. Mai greu cu bagatul, dar de scos trebuie sa o poti scoate chiar si cu motorul oprit. Si nici asta nu merge :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar masina o ia la plimbare, numai ca trebuie sa pleci cu viteza 3 in loc de 1 asta inseamna calca la maxim acceleratie si ridica foarte putin ambreajul. Ma insel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

uuuf! daca nu merge scoasa din viteza cu motorul oprit e serioasa treaba!

eu cred ca e vorba despre cutia de viteze... pt ca altceva nu are ce sa fie!

nimic nu poate bloca schimbatorul intr-o treapta a cutiei, decat o defectiune interioara a acesteia... cu motorul oprit trebuia sa iasa daca era ok!

e vorba despre cutie manuala nu?

eitherway, manuala sau automata, trebuie data jos si desfacuta... :( sorry!

poate doar s-a blocat, si nu s-au stricat prea multe pe-acolo... un sincron crapat...cine stie? poate ai noroc! in orice caz, nu o forta ca o faci praf...

asta e parerea mea... sper sa ma insel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca furca dintre schimbator si cutie este stramba sau iesita din locasul ei nici cu motorul oprit nu o poti scoate din viteza. sincroanele din cutie sunt puse acolo pentru a optimiza cuplarea pinioanelor pe axul central din cutie. daca unul se sparge, simptomul este acela ca in momentul in care introduci in viteza caraie rau. dar prin dublu debraiere sau cu motorul oprit nu intampini nici o piedica la a reveni in punctul neutru.

eu zic sa te duci intr-un service, sa o urci pe un elevator si vezi care-i problema. 99% este problema la acel levier.

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si inca ceva: nu mai te plimba cu ea in treapta a treia de viteze decat daca este absolut necesar. un disc de ambreiaj costa mai mult decat un taxi :P

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am niste probleme cu masina si nu stiu ce sa fac, nu mai intra usor in vitezele  1,2 si marsarier (iar la marsarier se aude si un carait, parca agata ceva), asta pana in seara asta cand intr-o curba (60km/h) fiind in viteza a 3-a masina a ramas la aceasta viteza, adica am vrut sa o scot pe liber si nu am mai reusit sa o scot din viteza a 3-a. :( :'(

Sau rezolvat problemele sau nu? Am mai intalnit un caz similiar cand a fost rupta siguranta de pe axul principal, fugit sincroane si ramas blocata in treapta a 3. Se poate rezolva problema doar cu demontarea cutiei si verificarea axului. Axesta poate sa aiba joc in lacasul unde este siguranta si prin fortare ori sa rupa siguranta ori sa o arunce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amy a rezolvat dar n-a avut ocazia sa ne anunte si pe noi de asta... Mi-a zis ca ii cazuse un surub de pe pinionul de a 5-a (cel putin asta i-a zis mecanicul), i-am trimis si 4L de ulei si si-a schimbat uleiul din cutie, totul e ok acum

O sa ii spun sa revina si ea cu detalii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Sa spunem ca am reusit si am reparat masina.

Problema era ca a cazut un pinion in capacul de la a 5-a, exact cum a spus Alex, iar mecanicul a spus ca nu mai e necesar sa desfaca cutia. Mecanicul mi-a rezolvat si cu micul joc care il avea schimbatorul.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intra greu in ce sens? Ca forta sau ca timp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

un surub in capacul de a cincea ? de unde ?

daca e asa inseamna ca acel surub lipseste de undeva tot din cutie si in plimbarile lui a mai ciufului si ceva sincroane sau mai rau ceva danturi !

cred ca trebuie desfacuta si vazut de unde a cazut surubul buclucas !

neplacut dar necesar pt. a rezolva definitiv problema, altfel te poate lasa cand ti-e lumea mai draga !

sa ne spui ce-ai mai facut ! succes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Amy

Daca tot iti intra greu atunci cred ca e clar ceva legat de sincroane sau un luft pe ax. Doar asta poate fi explicatia. Ideal ar fi daca ai pute sa dai totusi jos cutia si s-o desfaci acum cat mai are ceva probleme mici ca sa nu se agraveze pe viitor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu a I-a si marsharierul NU au sincroane, deci nu vad legatura... Ar face figuri la schimbarea vitezei a II-a cel putin, dar ei ii merge cutia bine in celelalte trepte... Poate un aliniament prost al cutiei cu tija de la cautator ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vb de sincroanele celorlalte trepte care sau deplasat si forteaza si pinioanele si sa nui permita sa intre intr-o anumita treapta. Sau poate sai fi deplasat  siguranta care mentine totul intr-o anumita pozitie si in momentul in care incearca sa cupleze nu-i perimite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceeasi problema am avut-o pe autostrada cand nu imi mai statea cutia cuplata in a cincea, fiind in concediu am mai rulat doua zile cu ea, doar maxim in a patra si la o coborare de pe autostrada, (ca noroc sa zic asa) a ramas blocata in a treia. Am pornit cu ea si am gasit un service unde mi-au desfacut cutia si fixat ceva bulon de la a cincea la locul lui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now