muadDib

Compatibilitatea intre jantele de S/V40 si jantele altor producatori

70 posts in this topic

Intrucat sunt la vanatoare de jante pt. al meu, am gasit cateva informatii cu privire la compatibilitati cu jante de la alte masini.

Deci, infamul 4x114,3  ;D este folosit de:

Volvo

S40 / V40 offset 35 to 42

Hyundai

Accent - offset 35 to 45

Coupe - (4 stud) offset 35 to 45

Elantra - offset 35 to 45

Kia

Carens - offset 35 to 42

Clarus - offset 35 to 42

Magnetis - offset 35 to 42

Mitsubishi

Carisma - offset 38 to 45

Evolution I, II & III - offset 35 to 45

Space Star - offset 35 to 42

Space Wagon / Runner - offset 35 to 45

Nissan

200 SX - offset 35 to 42

Almera (2000>) - offset 35 to 42

Micra offset - 35 to 45

Primera offset - 35 to 42

Rover

600 - offset 35 to 42

800 - offset 38 to 45

Subaru

Justy - offset 35 to 42

Suzuki

Swift - offset 35 to 42

Daca mai stiti si altii (mi se pare ca si Honda are acelasi 4x114,3 la anumite modele, dar nu sunt sigur de ET. Si parca si Daewoo...  :D ), bagati aici. E foarte util cand cauti jante, pentru ca ti se largeste orizontul, nu stai numai in zona de scumpete fantastica care inconjoara Volvo  ;) ...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai gasit o compatibilitate a S/V40-ului: Honda Prelude ('92-'97)

Acelasi 4x114.3, ET35, diametrul gaurii centrale 67.1

Un site foarte bun pt. astfel de compatibilitati intre jantele folosite de diferite masini este:

http://adaptitusa.com/referencebook.htm

Nu are ET-ul, insa in rest... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand le-am cumparat eu pe ale mele, mai erau si cele din atasamente de vanzare.

La 5-600 de lei, nu cred ca te mai plangeai ca e o "scumpete fantastica in jurul Volvo".  :smile:

Daca erau pe 4 prezoane erai primul pe care il sunam. ;D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acu tu de cine zici ?  ::) ca si eu vreau sa mai dau pe ale mele cu 4 prezoane , inca nu sunt decis , la 440-u tau merg cu 4 sau cu 5 ? ...ca am si de alea cu 5  ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce sa zic... Zic ca daca mergi la cumparaturi in ziua cand trebuie sa isi ia salariul aia de la dezmembrari, altfel negociezi!  ;D:D

Eu am luat deja de acolo 4x100 ET37, pe la 85ron bucata si in afara de una, jentile arata f bine... se pot pune pe masina; vezi atasul.

M-am intors dupa 3 zile lucratoare cu 900ron la mine sa iau si seturile pe care le-am postat mai sus, in eventualitatea achizitionarii noii (posibile) masini dar zburasera deja.  :'( ::)

post-924-12877857929588_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acu tu de cine zici ?   ::) ca si eu vreau sa mai dau pe ale mele cu 4 prezoane , inca nu sunt decis ...

Adi vorbeste de mine, ca imi caut jante ieftine si bune de catva timp :D

Acu' am luat unele tocmai de la Resita, fainute, de pe o Honda Prelude, ca tablele mele nu mai merg deloc bine, o dau din colt in colt, si musai sa le schimb ca nu mai vreau masaj la maini... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si cam care e faza cu et-ul ala ?

Offset-ul.

wheel_offset_diagram.jpg

Este foarte important ET-ul asta, si multi il ignora, stabileste cat de interior sau de exterior sta janta. Volvo S40 MkI are ET standard de 35.

- Daca pui ET mai mic janta va iesi prea in afara, si iti va atinge marginea interioara a aripii.

- Daca pui un offset prea mare, roata va atinge amortizorul/arcul. Insa in cazul asta poti lupta cu el, folosind distantiere si prezoane mai lungi.

ns-offsetexplained.jpgUnderstanding_Wheel_Offset.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi vorbeste de mine, ca imi caut jante ieftine si bune de catva timp :D

Acu' am luat unele tocmai de la Resita, fainute, de pe o Honda Prelude, ca tablele mele nu mai merg deloc bine, o dau din colt in colt, si musai sa le schimb ca nu mai vreau masaj la maini... ;)

  Erau de mult luate de mine ....dar am avut surpriza la salariu ...si m-am razgandit ....banuiesc ca ai vazut discutia ...pe okazii  ;) ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaaaa... ia uite mah, cum se bat fratii intre ei!  ::)

Scuze, nu am stiut :) Dupa ce le montez, tie iti trimit prima poza  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut undeva ET46 .....e mult asa ? ce inseamna mult , ce inseamna putin ...cam cat sa fie diferenta maxima ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt nou pe VOLVO.

Masina mea avea jenti VOLVO de aluminiu/titanium, cu "caucioace" de vara.

In februarie, intrand in tara pe la Ruse Giurgiu, la 100 m dupa ce faci stanga pe langa benzinaria PETROM, cap-compas Bucuresti, seara, camion din fata, viteza 25 km/h. Nu vad groapa, dau in ea (am ajuns sa dau in gropi! ;D). Ambele jenti dreapta avariate. Cea din fata, s-a indoit atat de tare, incat atingea discul de frana. Cred ca exista o excentricitate intre axa jentii si axa discului deoarece se atingeau intr-un singur punct pe circumferinta, iar sunetul era ca la tren, sacadat si nu continuu (frecare continua).

In Giurgiu am schimbat roata din spate, pe fata (ca avea "bolfa" mai mica) si cu roata de rezerva am reusit sa ajung in capitala Romaniei. Pt ca nu aveam timp sa umblu dupa originale VOLVO, am schimbat decat cele doua jenti, cu unele, cred ca turcesti, BOBET. M-a speriat pretul care mi-l cereau. De aceea am luat doar doua jenti.

Intrebarea este: ar trebui si jentile sa fie identice, la fel ca anvelopele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

din punct de vedere caracteristici ar fi bine , daca la aspect nu te intereseaza ..... una , poate sa iti omoare directia , doua iti mananca anvelopele ..si cred ca mai sunt .... dar bine e sa aiba aceeasi raza , latime , talie cauciuc ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte important:

Nu numai bolt pattern-ul conteaza (acel 4x114,3). Conteaza foarte mult si ET-ul (offsetul), si diametrul gaurii centrale, acolo unde intra hub-ul (butucul rotii)

Dupa cum am zis mai sus, am luat niste jante de Honda Prelude. 4x114.3, ET35, totul ok, insa gaura centrala mai mica decat cere Volvo.

Hub-ul Honda are 65 mm, hub-ul Volvo are 67.1 mm diametru. Deci a trebuit sa maresc un pic gaura centrala, la un atelier. Nu e mare lucru, nu costa decat un ciubuc, dar important este ca atelierul sa aiba sculele necesare sa mareasca gaura aia centrat.

Pentru ca intreaga roata se centreaza pe butuc, nu pe prezoane/piulite cum cred unii. De aceea, la jantele universale, cu gaura aia centrala mare, se folosesc inele (hubcentric rings).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Nu stiu daca postez unde trebuie, ce gume mi-ar trebui pe niste jante 7Jx16H2?

Mersic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca sunt pentru S40 generatia 1, 205/50/16

Share this post


Link to post
Share on other sites

Le-am cumparat odata cu masina, dar erau fara cauciucuri, si as vrea sa le imbrac dar mai intai vreau sa fac un research pe piata sa vad ce imi trebuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezerva SLIM/COMPACTA are cineva pentru masina asta? 4x114,3?

M-am saturat sa car dupa mine rezerva full-size, plus ca am in cap si niste alte utilizari ale spatiului ala...

tire_lead.jpg20100416_spare-tire_614mz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti recomand sa pastrezi o rezerva normala. Eu am avut rezerva "slim" originala... dar din pacate nu e pentru drumurile din romania. S-a deformat si a pierdut aerul la o gropita pe care, cu o rezerva "normala", abia as fi simtit-o.

Parca am si postat pe undeva in ce hal a ajuns slim-ul... de la o gropita banala, din oras.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm.... Am inteles, s-a notat, insa mai vreau sa aud variante :D

Nu sunt decat in foarte rare ocazii la mai mult de 10 minute de o vulcanizare. Pot merge 10 minute foarte atent...

Zici ca a rasuflat a ta... Eu am intanit astfel de "Temporary spare" din cauciuc masiv....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aoleu! Nasol...

Cine are asa ceva si vrea sa scape de belea, ii dau la schimb rezerva full-size in stare excelenta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.