Posted 29 Jan 2009 · Report post totul se face cu bani pentru bani.primus, probabil , e multumit cu banii investiti si cu cei cistigati. in situatia actuala noi nu reprezentam un target.nu putem face decit sa ne ducem la concurenta, altceva nu.daca concurenta nu exista (cel putin local) , atunci chiar nu putem face nimic.e cinic, dar adevarat.nu pot crede ca primus se gindeste ca nu va avea concurenta reala in viitorul apropiat. daca e asa vor da faliment.cind oferta e mai mare decit cererea (lucru care se va intimpla curind) clientii decid viabilitatea unei firme.cind oferta e mai mica decit cererea (asa cum e acum) firma face ce vrea cu clientii.avind in vedere aceste lucruri, eu, daca as fi patron acolo, as incerca de pe acum sa-mi fidelizez o mare parte din clientii actuali.numai bine. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2009 · Report post Aveti dreptate. Raspunsul celui de la Primus, Andi parca, este unul demn de un mahalagiu. O masina cu o oarecare tinuta, cere reprezentanti cu o tinuta pe masura. Sa afirmi, ca nu te intereseaza un client care ar fi dispus sa-ti cumpere o masina (XC90) este total neprofesional si confirma inca o data mentalitatea romanului care s-a invatat sa vanda indiferent cum, ca oricum va veni altul. Tin sa-ti precizez, daca nu stii ca vor veni zile, cind veti sta si veti astepta poate si saptamani asteptind sa va calce cineva pragul. E bine ca esti increzator dar incearca macar sa ai un vocabular adecvat, sa nu jignesti, pentru ca in primul rind nu ne cunosti. Vezi " cafele prin Dorobanti, Audi A4, etc".Cum a precizat si Maurice sunt probleme de service, cu oamenii, care se vor rezolva cu siguranta cu ocazia acestei crize. Dar, nu putem accepta precizari si scuze, in loc de serviciul platit. Am citit aici niste grozavii de iti sta capul, motiv pentru care primul service de cand am adus masina l-am facut la Szeged si am de gind si pe viitor sa procedez la fel. Super, super profesionisti. Nu pot compara cu Primus pt ca nu am fost, dar ii pot compara cu alti mecanici, ingineri de service romani, de la alte reprezentante. Este cu totul altceva. Am sa va povestesc altadata cum a decurs vizita la Szeged. Deci, dle Andi, daca ti se pare normal ca un Volvo din Bucuresti sa mearga la Szeged la service este problema ta. Daca nu incerci sa iei masuri este si mai grav... In rest numai bine Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2009 · Report post A, si uitasem. Afacerea unui dealer este bazata pe comisionul primit la vanzarea fiecarei masini noi. Afacerea unui service, este legata de partea de dealerat, pe de o parte, asigurind partea de service in garantie, pe de alta parte afacerea unui service este mult mai mult bazata pe masinile mai vechi, iesite din garantie. Asta, mi-a spus-o un prieten din Germania, proprietar de service, referitor la masinile vechi. In service avea in general numai masini vechi, spunind ca daca ar repara numai masini noi ar fi Kaputt si mi se pare absolut pertinent. Masinile vechi se strica mai des, necesita piese mai multe, deci daca ai o logistica buna si un management gindit ai numai de castigat. Think about .... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2009 · Report post Din pacate in multe firme care se ocupa de vanzari se pune accent doar pe o parte a afacerii, care in ultimii ani a mers fara efort. Abia acum in timp de criza se vor vedea care sunt adevaratii oameni de afaceri. Iar Primus, cu conceptiile actuale ale conducerii, sigur nu o va mai putea duce prea mult. Nu am fost la Primus, dar din cate citesc, unii colegi de forum sunt foarte nemultumiti. Iar confirmarea lui andy.ro ca anumite persoane nu fac parte din target denota clar o conceptie de „afaceristâ€, decat de om de afaceri.La firma la care lucrez a fost implementat ISO de peste 4 ani, iar colegi de ai mei se ocupa exact cu implementarea ISO la altii. Si am observat ca acest ISO este pentru multi patroni doar un „praf†pe care sa il arunce in ochi clientilor (cam cum s-a exprimat si andy.ro).ISO tine de managementul documentelor in ceea ce priveste respectarea unei proceduri de lucru, si nu neaparat de calitatea lucrului. ISO nu tine cont de calitatea oamenilor care executa acel lucru, nu tine de profesionalismul angajatilor, nu tine de respectul acestora pentru clienti. ISO doar poate ajuta adevaratii profesionisti sa cunoasca in orice moment ce au facut, cand si cum si cui. Este responsabilitatea Managementului firmei sa isi asigure personalul profesionist necesar, ceea ce la Primus am sesizat ca nu exista. Daca e sa ne luam dupa ISO, un inginer agronom care e familiar cu ISO, ar putea completa cu foarte mare usurinta orice document ISO dintr-un service auto, chiar si dupa o saptamana de lucru. Iar clientul ar trebui sa fie convins astfel ca service-ul la masina lui a fost efectuat impecabil? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2009 · Report post Stimate andy.ro cum va permiteti sa jigniti intr-un asemenea hal un coleg forumist impatimit de Volvo? Daca sunteti atat de manierat... cum de raspundeti mai rau ca in mahala? Cum va permiteti sa catalogati astfel un om despre care habar nu aveti cum este? NU STIU CAT DE MULT SUNTETI D-STRA PASIONAT DE VOLVO... DAR AICI SUNT NUMAI OAMENI REUNITI INTR-UN CLUB PRIN PASIUNEA LOR PENTRU VOLVO. Mi se pare ca prin atitudinea d-stra nu aveti ce cauta printre noi. Sa inteleg ca acest club este de ignorat pentru dealeri? Sau ca la reprezentante avem de vorbit cu un fel de semizei in fata carora trebuie sa ne rugam pentru a le intra in target? Cine va da dreptul sa ne jigniti astfel (daca ii raspundeti astfel unui coleg de-al nostru, care cred ca are dreptate... ne jigniti pe toti). Au fost prezentate aici multe exemple negative din reprezentante. Credeti ca o face cineva de placere? Daca d-stra ati fi lucrat la o reprezentanta din Occident si i-ati fi raspuns astfel unui client... nu mai lucrati intreaga viata intr-un astfel de job. Dar... dupa cum se vede... avem inca un motiv in plus sa ne convingem de modul in care suntem tratati. Va multumim ca ne-ati convins! UN VOLVIST SE CARACTERIZEAZA PRIN ATITUDINE CORECTA, RESPECT, ONOARE SI BUN SIMT (MAI ALES CAND ESTE REPREZENTANT DE VANZARI). Puteati sa va exprimati CIVILIZAT parerea. Mai ales ca d-stra va adresati "unei categorii aparte de consumatori"... prin interpretare per a contrario am dedus aceasta. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2009 · Report post Hai sa facem un rug si o cruce in piata constitutiei si sa-l ardem pe andy.ro pentru ca are tupeu sa ne raspunda. Lasati-o mai moale oameni buni ca nu-i dracul chiar atat de negru.Cititi mai bine posturile de la primul si o sa vedeti cine a inceput sa atace, mai tare sau mai incet, cu tarani si de-al dreaq nu-mi iau de la ei si altele, nu cred ca Andy.Acum SMD s-o fi suparat ca nu l-a implorat in genunchi sa-i ierte si sa vina cu banii inapoi sa-si ia XC 90 de la ei? iar daca cineva i-a sters masina cu maneca de la costum unei cunostinte sau lui, cel care a facut gestul este ori varianta 1: dobitoc, pupincurist, imbecil, se desconsidera intr-atat si se injoseste pe sine incat nu merita sa-mi "consum" singurul neuron functional sa-l calific sau varianta 2: tocmai daduse o mare teapa cu masina vanduta si incerca sa-i distraga atentia cumparatorului de la realitatea crancena. E dreptul lui sa-si ia masina de unde vrea, cu banii jos, nu trebuie sa-l pupe nimeni undeva sa faca o alegere sau alta.Omul a recunoscut, sunt probleme ca peste tot, se lucreaza la eliminarea lor, cu bune cu rele, astia sunt romanii, aici traim, asta facem multi dintre noi la job-urile proprii, asta fac si altii la adresa noastra. Eu in locul lui mi-as fi pierdut cumpatul mult mai repede, sincer bine face ca nu se mai antreneaza in aceasta discutie.Nu cred ca pot fi acuzat de partizanat pentru ca stiti foarte bine problemele avute cu masina proprie, am scris si am criticat in cunostiinta de cauza, problemele pana la urma au fost rezolvate, cu scuzele de rigoare, doua revizii bonus, etc. Am vazut atitudinea de sictir a mesterului de la vopsitorie cand i-a aratat inginerul unde nu vopsise, ti-am aratat mai nea XX aici sa vopsesti, a pufnit, a zis mda, mda in scarba, s-a uitat de sus la noi, eu rosu cu spume la gura, inginerul negru la fata, s-a intors cu spatele si a plecat. Am ramas ca prostii amndoi in fata indiferentei si indolentei mesterului. Ca mi-a lasat un gust amar, ca l-am sfatuit pe fratelo sa nu-si ia Volvo, ca i-am luat nevestei Peugeot 207 in loc de C30 a fost "rasplata" aratata lor si mai mult sau mai putin pierderea financiara a firmei. Mi-am facut revizia de 20.000 in Germania si o sa mi-o fac si pe cea de 40.000 daca-mi ies calculele la km, pentru a evita factorul uman din service, chiar daca aici erau gratuite. Credeti-ma pe cuvant ca sunt service-uri mult mai rele decat Primus, cunosc un caz concret cu un Q7 nou in service la Porsche, cu spagi de zeci de milioane la fiecare vizita si masina inca nefunctionala, sigur acolo tot factorul uman este vinovat pentru ca service-ul este super-dotat cu scule si aparatura iar managementul este impus din Austria/Germania.Stiti cum se spune "Fiecare pasare moare pe limba ei".@bettyAngajatul unui service care se plimba cu masina lasata in service nu poate fi decat un cretin, un iresponsabil si sincer nu cred ca-i posibil in ziua de azi asa ceva, si ca sa revin la ideea mea fixa daca prin absurd ar mai fi posibil asa ceva tot calitatea umana este de vina ca doar nu o face conducerea tombola seara pentru angajati cu cheile masinilor din service, care mai doreste care mai pofteste un XC90 sau C70 sa se duca in Ferentari acasa cu el. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2009 · Report post @Maurice,Multumesc !Best,H Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2009 · Report post @Maurice,Multumesc !Best,HN-am facut-o pentru tine si nici pentru andy, asa ca n-ai de ce sa-mi multumesti.Am facut-o ca ne transformam in vanatoare de vrajitoare in loc de forum. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2009 · Report post Cititi mai bine posturile de la primul si o sa vedeti cine a inceput sa atace, mai tare sau mai incet, cu tarani si de-al dreaq nu-mi iau de la ei si altele, nu cred ca Andy.Maurice multumesc ca ai spus-o tu. Ca daca spuneam eu asta era scandalul mai mare Pe mine ma distreaza cum eu zic ceva de o anumita persoana, si mai sar 3-4 ca si cum eu ma iau de ei.@Betty, Singurele persoane autorizate sa paraseasca incinta serviceului cu masinile de clienti sunt seful de service si directorul de service. Acest lucru se intampla doar la reclamarea clientilor de anumite zgomote, in anumite conditii (gropi etc).Am avut in trecut ( mai bine de 3 ani) probleme cu reclamatii de genul asta, care in realitate erau neadevarate, dar la vremea respectiva nu puteam sa le dovedim. Ce s-a intamplat in fapt? Receptia cand ia o masina in primire face un mic proces verbal de primire, unde noteaza zgarieturile masinii, nr km, nivel combustibil, iar clientul inainte de plecare semneaza. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2009 · Report post exact asta-i motivul multumirii mele. Eu n-am mai intervenit tocmai din dorinta de a nu escalada conflictulBest,H Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2009 · Report post CE PARERE ARE VOLVO (PRIMUS) DESPRE NOI parca asta e titluinca nu mi-am dat seamaasa sint eu ...mai batut in cap@andi.ro daca dv sinte-ti seful pute-ti sa da-ti un raspuns? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2009 · Report post @Maurice, povestea cu maneca mi s-a intamplat mie in service-ul Toyota din Pipera la o masina noua. Nu la o cunostinta, nu la o masina veche. Pe omul ala pe care tu il faci "dobitoc" eu il respect fiindca a incercat sa faca pentru client mai mult decat era necesar spre deosebite de Primus unde esti tratat exact pe dos. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2009 · Report post Nu cred ca trebuie sa ne compari cu Inchizitia, Maurice. Un profesionist in vanzari nu reactioneaza astfel. Pe tine nu te deranjeaza aroganta? Poti sa dai replici acide, daca te consideri neindreptatit, dar sa-ti pastrezi si eleganta ce tine de profesie in acelasi timp. Parerea mea! Daca ati pati ce-am patit eu prin service (nu disting... pentru ca toate sunt la fel)... nu stiu daca nu ati fi revoltati. Si pentru ce suntem reuniti intr-un club... daca nu si pentru a ne apara drepturile? "Meseriasii" nostri din service-uri s-au obisnuit sa acceptam oricum lucrarile (potrivit vechiului principiu comunist "las'ca merge si-asa"). Bagi masina in service si iti repara ceva stricandu-ti altceva, pentru ca nici nu stiu cum se demonteaza corect, apoi incepe cavarul. Fiind o asociatie, suntem formatori de opinie puternici si trebuie sa dezradacinam aceste mentalitati invechite... care au imbracat salopete frumoase cu marci de renume pe spate. Haideti sa continuam "lupta"! TREBUIE SA FIM RESPECTATI! Noi le dam banii si le marim cifrele de afaceri. Legea impune garantarea calitatii. De ce trebuie sa acceptam oricum si orice? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2009 · Report post Maurice, inteleg ca desi ai fost nemultumit, acum le iei apararea... intr-adevar, exista factorul uman, nu conducerea e de vina ca i se zgarie masina lui X sau i se iau de pe masina piese lui Y... dar cine DRACU, ca altfel nu ma mai pot exprima, ii controleaza pe muncitori daca nu CONDUCEREA ?! Si de ce DRACU, ca tot aia e ideea, nu ii da nimeni afara si nu raspunde nimeni la plangerile de aici de pe forum, cand asta ar trebui sa o faca tot CONDUCEREA ? Si cine pune biciu' pe muncitori daca nu-si fac treaba daca nu tot CONDUCEREA ? Zi-mi tu mie ca om din CONDUCERE care esti tu cum ar trebui sa se procedeze fata de clienti/potentiali clienti? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2009 · Report post andy si maurice, eu am deschis topicul, exista vreun cuvant prin care am jignit pe cineva ?? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2009 · Report post Oricum o dati, aici tot cu capete sparte se va lasa... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2009 · Report post capete sparte ...doseara la intalnire...)) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2009 · Report post A inceput Revolutia Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2009 · Report post @andy.roeu nu o sa vin la buc la service ca departe rau de hddaca se stricahttp://search.autotrader.co.uk/es-uk/www/cars/VOLVO+S80/Ne-2-4-5-6-7-8-27-44-49-53-61-64-67-103-133-146-236,N-240-4294965735-4294966791/advert.action?R=200905327702297&distance=183&postcode=E16+2DN&channel=CARS&make=VOLVO&model=S80&min_pr=&max_pr=&max_mileage=&vehicleYearOfManufacture=1998&vehicleRegLetter=S s80 meu ma duc si iau altu vezi mai susatitia bani asta facnu am pt unu nou Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2009 · Report post http://search.autotrader.co.uk/es-uk/www/cars/VOLVO+S80/Ne-2-4-5-6-7-8-27-44-49-53-61-64-67-103-133-146-236,N-240-4294965735-4294966791/advert.action?R=200905327702297&distance=183&postcode=E16+2DN&channel=CARS&make=VOLVO&model=S80&min_pr=&max_pr=&max_mileage=&vehicleYearOfManufacture=1998&vehicleRegLetter=S Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2009 · Report post Maurice, inteleg ca desi ai fost nemultumit, acum le iei apararea... intr-adevar, exista factorul uman, nu conducerea e de vina ca i se zgarie masina lui X sau i se iau de pe masina piese lui Y... dar cine DRACU, ca altfel nu ma mai pot exprima, ii controleaza pe muncitori daca nu CONDUCEREA ?! Si de ce DRACU, ca tot aia e ideea, nu ii da nimeni afara si nu raspunde nimeni la plangerile de aici de pe forum, cand asta ar trebui sa o faca tot CONDUCEREA ? Si cine pune biciu' pe muncitori daca nu-si fac treaba daca nu tot CONDUCEREA ? Zi-mi tu mie ca om din CONDUCERE care esti tu cum ar trebui sa se procedeze fata de clienti/potentiali clienti?Nu le iau apararea, mai citeste odata. Lucrul cu oamenii este cel mai frustrant, eu am fost director la o firma unde aveam 450-500 angajati, in constructii, tu spui una el face alta, il dai afara si trebuie sa cauti altul care de obicei este mai prost decat primul, tu le iei salopete, bocanci, casti, manusi si vine inspectia muncii si te amendeaza ca nu au echipament de protectie, te zbati sa le dai salariile la timp si a doua zi nu-ti vin 50% la servici. Ce faci dai pe toata lumea afara? De asta am si plecat din firma aia, din cauza calitatii oamenilor cu care defilam, m-am dus si am muncit ca boul singur, cu fratele, nevestele mai apoi si pentru ca nu am multe variabile in firma, putem tine lucrurile in frau. Sa puna biciu, sa-i dea afara, sa le taie salariile, asta am zis mereu si eu dar poti? cu cine ramai cand asta este oferta?@SMDPentru a purta un costum trebuie sa ai clasa, boul ala de la Toyota sigur nu avea, daca era mecanicul in salopeta cu o laveta la masina, aveam toata admiratia pentru mecanic, dar asa..... Eu nu stiu sa port costum, deci nu port, se intampla ca fortat de imprejurari sa ma imbrac intr-unul dar ma poarta el, nu eu pe el.Capete sparte? de ce? fiecare crede ce vrea si actioneaza in consecinta. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2009 · Report post @Andy.ro"Receptia cand ia o masina in primire face un mic proces verbal de primire, unde noteaza zgarieturile masinii, nr km, nivel combustibil, iar clientul inainte de plecare semneaza" - am tinut masina de doua ori la Primus auto si n-am semnat decat o hartie in care completasem eu, cu aproximatie nr de km. ATATMasina mea avea vreo 16 km in plus. Imi pare f rau ca n-am pozat km cand am lasat masina in service. Din cauza asta nici n-am facut scandal (n-aveam nicio dovada) - poate am noroc si-mi vine vreun radar acasa din perioada aia. In plus, masina a fost in service numai pentru lucrari de tinichigerie. Cand am luat-o avea ceasul dereglat. Norocul meu e ca masina merge la fel ca si inainte, asa ca n-am de gand sa ma mai agit. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2009 · Report post Depinde cum privim lucrurile. Eu... nu as fi curatat masina altuia cu costumul. Exista si alte moduri de a trata o obiectie a clientului. E o dovada de servilism injositor pentru cultura europeana din care facem parte. Insa tinand cont de intentia omului... s-o luam ca pe o "penitenta", o intentie de a-i arata clientului ca isi insuseste greseala. Sa nu fim prea aspri in critici, altfel cadem in extreme. SA TRATEZI CLIENTUL CU AROGANTA NU E LA FEL DE INTOLERABIL? SI PENTRU CE? AU DREPTUL SA SE CONSIDERE SUPERIORI? CE II INDREPTATESTE? FAPTUL CA IMPORTA O MARCA PE CARE O VAND CU 6000-8000 DE EURO MAI MULT DECAT IN OCCIDENT? Share this post Link to post Share on other sites