Posted 29 Jan 2009 · Report post Inca odata Maurice are perfecta dreptate. Un exemplu de la noi. In vara cautam sa angajam vopsitori auto. Am luat frumos CVuri de pe siteurile de specialitate si am inceput sa sun, atat eu cat si directorul de service.rezultat: Discutiile erau de genul :"De unde ati zis ca sunati?""De la Primus Auto dealer Volvo autoturisme""Unde e asta... la Otopeni nu?""Da, chiar la intrare"."Aaaa nu multumesc, prea departe""Dar nici nu am discutat de salariu...""Stiu dar nu ma intereseaza""Pai nu spuneati ca va cautati alt loc de munca? Poate cu un salariu mult mai atractiv?""Da, dar nu ma intereseaza"Multe alte exemple cand respectivii se asteptau la salarii FIXE, nu pe baza de performante de genul 1500-2000 EURO.Saptamana trecuta am revenit la sunat oameni din CVuri noi. Rezultatul? 8 telefoane, 6 au acceptat din prima sa vina la un interviu, 3 din cei 6 nici nu au intrebat de bani prin telefon.Continuam... Probabil unii dintre voi il stiti pe domnul Adrian Alexe, receptie Tinichigerie. Sa spunem ca uneori dansul a facut niste boacane pe care le depistam cand era prea tarziu. Acum nu mai lucreaza la Primus si avem pe altcineva pe acel post. Cand ai venit Betty, Liviu Badoiu ti-a deschis comanda si cu toate ca trebuia sa verifice personal kilometrajul masinii de fata cu tine, nu a facut-o. Probabil ca a verificat nr de km cu aproximatia data de tine si era undeva pe acolo, si de asta nu s-a intamplat nimic. Concret: Procedura nu a functionat asa cum trebuia. Prin urmare daca chiar vrei sa verifici ca nu s-a mers nicaieri cu masina ta, iti pot pune la dispozitie intr-o zi camerele de filmat sa iti urmaresti masina de cand ai intrat in service pana cand ai luat-o la plecare.@feraru3333Nu vad care e legatura cu acel S80. In caz ca nu stiai piata de masini din UK este atipica din simplul motiv ca nu poti inmatricula cu usurinta in alte tari o masina cumparata de acolo.Ei au taxe foarte mari la asigurarile obligatorii. Estimez fara sa verific ca la acea masina de 900 GBP asigurarea obligatorie pe un an este de 2000 GBP pe AN! Daca vrei sa iei masina respectiva pentru dezmembrari si sa refolosesti piesele de pe ea pentru masina ta esti liber sa o faci, dar lucrarea nu poate fi executata intr-un service autorizat VOLVO. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2009 · Report post @andy.ronu te supara dar nu ai intelesCE PARERE ARE VOLVO (PRIMUS) DESPRE NOI am presupus ca poti sa dai un raspuns la intrebarea din topicanglia e in ue ca si romaniase pot inscrienu tre dacit sa schimbi farurileasigurarea in UK e cam 1000 lire sterlinesi eu am spus ca nu vin la buc la service ca e prea departe ,nu ca sinte-ti buni sau rai sau scumpi sau ........ Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2009 · Report post Andi puteai sa spui de la inceput ca ai probleme cu oamenii si macar sa zici ca-ti pare rau si ca zilnic incercati sa fiti mai buni. Inceputul eu il vad de cand ai intrat pe forum.Tu ai inceput sa jignesti, sa ne zici ca nu avem bani destui pentru voi, etc...Cunosc oameni cu milioane de euro in banca si business-uri importante care umbla cu tenisi rupti, nu haina sau masina face omul. Intamplator am o masina de 7 ani, dar si 3 proprietati in nord-ul Bucurestiului, nu o garsoniera cu chirie cum ai zis tu. Nu inteleg de ce trebuie sa am ceva nou si scump ca sa fiu tratat cum trebuie. Aveti o atitudine aroganta pe care am simtit-o si cand am fost la Primus. Nu cred ca arat ca un cersetor dar nici nu epatez. Am luat masa cu diplomati straini, un vicepresedinte pe Europa al unei firme americane de miliarde de euro, ma intanesc frecvent cu directori din Metro, Vodafone, Cosmote etc. prin prisma job-ului. Asa ca nu simt nevoia sa va demonstrez ceva cand vin la voi. Insa sunteti aroganti, aveti atitudinea: daca ti-ai luat masina scumpa ce te legi ca e scumpa factura? Problema nu este suma totala a facturii, este calitatea muncii. Si mai grav decat atat a modului cum va tratati clientii dupa ce i-ati prins. Exemplul cu maneca m-a socat si pe mine, de asta am si simtit nevoia sa-l povestesc aici. Dar nu poti critica omul pentru asta. Poti critica de exemplu ca esti sunat sa iei masina din service-ul vostu cu 10 minute inainte sa vi se inchida programul... sunteti in Otopeni eu in centrul Bucurestiului sau mai rau... duc masina cu o problema la voi o scot cu 3, plus becurile arse. Man un simplu "scuze" ar fi facut mult. Nu, tu, voi, nu recunoasteti decat in fatza evidentei. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2009 · Report post "Saptamana trecuta am revenit la sunat oameni din CVuri noi. Rezultatul? 8 telefoane, 6 au acceptat din prima sa vina la un interviu, 3 din cei 6 nici nu au intrebat de bani prin telefon."@andy, am tinut SUTE de interviuri si am fost la cel putin 30 pana acum. Nimeni nu a intrebat de salariu in momentul in care a fost invitat la interviu si nici eu cand am fost invitat. Se pare ca in Bcuresti traiesc oameni mult mai pragmatici Era o observatie, nu un atac. Ma pastrez Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2009 · Report post Il inteleg perfect pe Andy in ceea ce priveste calitatea oamenilor care in general este slaba. In Romania muncitorii au numai pretentii iar noi angajatorii numai obligatii. @Maurice: Vad ca ma ataci fara motiv poate din prostie dar diferenta dintre mine si tine este mare. Spui ca ai avut 400 de angajati dar nu ai mai facut fata? Eu am 170 si la 27 de ani fac fata cu succes! Asa ca vezi de treaba si nu ma mai ataca. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2009 · Report post @andy.ro"iti pot pune la dispozitie intr-o zi camerele de filmat sa iti urmaresti masina de cand ai intrat in service pana cand ai luat-o la plecare."Daca o sa apara probleme la masina in urmatoarea luna o sa te rog sa-mi arati filmarea. Dupa cum spuneam, masina merge ca si inainte momentan. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2009 · Report post @ ANDY : O concluzie simpla in urma postarilor de aici : ca in multe alte locuri din romanica, exista o specie de bipezi, printre care face parte si "politica" companiei pe care o reprezinti, fata de care, clientul trebuie sa se umileasca pentru a le rotunji cifra de afaceri ....... deocamdata , atitudinea din varf de castel aratata inclusiv la voi in SRL, se intampla pe banii CLIENTULUI ( in masa de client!! n.a.).............si de regula cei care guvernam un SRL stim ca traim din banii lor, bani pe care-i luam prin niste servicii/produse oferite.............dar la voi ca si in multe alte locuri .... CALITATEA E SUBLIMA, DAR LIPSESTE CU DESAVARSIRE....... iar RESPECTL FATA DE CLIENT exista pana "boul ala " pleaca cu masina de la voi din curte, dupa care daca nu are bani de XC90-ul amintit anterior, nu mai e target pentru voi.....1000 ani pace! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2009 · Report post Vad ca ati dat-o la intors cu d-ul andy.ro....... am citit si eu si ceea ce a scris el mi se pare mai mult decat jignitor........Cred ca ar trebui sa urmeze niste cursuri ptr ca sincer...... fie ii lipsesc fie le-a parcurs degeaba.Eu nu am cum sa ii mai accept pe cei de la Primus iar ceea ce a facut el nu a facut decat sa ma convinga ca acolo nu sunt decat....... romani......Si tot asta m-a convins sa nu recomand niciodata firma respecivaIar chestia cu audit-ul........ am trecut si eu prin audit-uri..... De multe ori ma intreb de ce ii platim.......Desi am mai scris pe undeva pe aici revin totusi cu "inamplarile" mele nefericite avute la primus.Sunt curios ce o sa comenteze d-ul Andy dupa ce o sa citeascai............."Nu te supara insa faptul ca esti aglomerat nu iti da voie sa lucrezi prostNu e o scuzaSa va povestesc ce probleme am avut cu ei de cand am adus-o?Ok. sa incep.Am adus masina la 78 000 de km avea un an si jumatate deci inca 6 luni de garantie pe care recunosc ca au acceptat-o dar sunt sigur ca isi ia si bani pe reparat de la fabrica mama.Deci..... incep din ce imi amintesc eu:1. Am schimbat distributia. A costat suficient dar dupa 50 de km cand am iesit si eu cu ea la un drum mai lung am accelerat un pic mai tare si s-au si aprins becurile pe bord. Au motivat ca s-a ars nu stiu ce senzor.... Adica la prima accelerare dupa ce o scoti din service si gata se arde senzorul hmmmmm poate sa fi fost coincidenta insa din pacate nu s-a oprit aici.2. A inceput sa scoata si fum. Au zis ca au reparat-o dar....... ciuciu nimic.... masina scoate si acum nori de fum. (traiasca poluarea )3. Am plecat cu ea in austria........... siiii.......... acolo am ramas fara apa in motor (am descris mai sus problema)(completez aici Nu au prins bine furtunul care duce la sobitza ce incalzeste apa)4. De craciun mi-a facut unul varza bara din spate. M-au programat la service insa desi tb sa faca masina in 2 zile nici dupa o saptamana nu era gata....... Ii sunam si bagau vrajeala ca e la vopsit....hmmmmm dupa o saptamana m-am dus personal acolo si nici macar nu se apucasera de ea........ Au facut-o intr-o zi ptr ca le-am zis ca eu o iau indiferent in ce stare e.......... Cand am ajuns acolo seara era montata insa banda aia de protectie era zgariata si vopseaua sarita..... m-au vazut probabil ca m-am uitat la masina, au luat-o cat am intrat eu la receptie si au dat-o cu crema de pantofi cred ptr ca at cand m-am dus cu tipul ala sa ii arat.... bara arata stralucitor ......... din pacate dupa prima spalare ....... s-a spalat ...... plus ca e montata si stramb si i se mai curbeaza si capele spre interior de parca ar fi bara de plastic de la daciile alea mai vechi de se strambau de la soare........5. Am plecat cu ea de la service .... 10 km pana la servicicand sa o repornesc...... ciuciu nu mai pornea..... pe la a 4-a cheie a pornit si ea...... uitasera borna desfacuta si flama ca toti draci. Bine ca nu a luat foc.6. La o saptamana dupa ce am scos-o din service cu bara au inceput planetarele sa clentane.......... cica s-au decimentat..... Asa singure?... si brusc? ........... si ambele o data?........... e f dubios...... insa asta m-a determinat sa imi bag picioarele in volvo bucuresti OTP.6 chestii dubioase in 6 luni si asta la fiecare iesire din service.......prea mult si cred ca am avut suficienta rabdare......Trageti voi singuri concluziile........"PS D-ule andy. Sa zici mersi ca nu ti-am trimis OPC-ul..... bine asta in cazul in care nu ai suficiente cunostinte sa ii masluiesti .... tipic romanesc desigur....Imi pare rau......... asta e.... Nu o sa fim niciodata "nemti" Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2009 · Report post Cu permisiunea voastra ,as dori sa fac si eu cateva remarci. Am citit toate posturile,si altele despre Primus,ca sunt mai multe.Eu de unde sunt...nu cred ca ajung repede pe acolo... Eu zic ca:1-@andy.ro nu e "seful" acolo,deci nu el decide ce e bine si ce e rau.Probabil el ia contact cu aceste probleme de pe forum sau de pe la prieteni.(poate ma insel)2-Cei care raspund pe forum(si sunt angajati la Primus),fac exceptie din grupul celor ce discrediteaza firma respectiva.Eu, zic ca simplul fapt ca raspund la posturi,dovedesc ca doresc sa faca ceva mai bun.Poate nu depinde de ei sa faca lucrurile sa mearga.Poate cineva sa raspunda pentru greselile ...altora? 3-Se vede de la o...posta ca sunt multi clienti nemultumiti de serviciile oferite de primus.Raspunderea o poarta partial si angajatorii.Nu pot sa cred ca nu ai gasit angajati buni.Daca e asa cum spune Andy,ca ofera asa venituri,sa-mi fie cu suparare...ai cautat doar in Bucuresti?? Daca se ofera venituri..asa cum se spune(poate ai uitat vreo virgula!)Multe alte exemple cand respectivii se asteptau la salarii FIXE, nu pe baza de performante de genul 1500-2000 EURO.Eu zic sa cauti si mai departe de capitala.Daca oferi unuia de prin tara asta ,1000 euro salar, cazare si masa....ai de unde alege...TE ASIGUR!! Sa sti ca multi romani plecati in afara nu raman cu 1000 de euro in mana ...si muncesc pentru banii astia , de tu nici nu iti poti imagina... ai cautat si tineri...fara experienta dar care doresc sa faca ...ceva?? si au ..."mana"?4- Atunci cand nu poti impaca..si capra si varza....schimba ceva ...sau capara sau varza.Deci alege : alt personal sau alte mentalitati.Poate acum e momentul,cu criza asta sa faci un "upgrade" la personal.5-Niciodata sa nu dai cu piciorul la un posibil client....stiu cazuri .....omul a fost judecat dupa cum era imbracat sau dupa cum vorbea....si la final....s-a dovedit ca...nu haina face pe om... 6-@Andy.ro ...exista oameni care doresc mai mult decat respect....dar sa sti ca acesti oameni se multumesc cu putin ..."la inceput" .Daca ii plimbi putini...incep sa aiba pretentii,si nu se mai multumesc cu orice le dai!7-Poate e timpul sa aduceti la cunostinta concret ...mecanicul "x" a facut aia sau ala cealalta... si nu sa atacam firma in ansamblu.8-"PRIMUS"!! niciodata nu sti de unde sare iepurele... si sa sti ca parerea "catorva" forumisti poate avea un impact deosebit...gandeste-te ca fiecare avem prieteni,amici,cunostinte...sau putem impartasi experiente...si in tara asta reclama directa...de la om -la -om e cea mai sigura!..Ia vezi cati membri are .acest forum!9- Poate e o problema de management al firmei! Poate e nevoie de o noua organigrama; asta doar daca proprietarii nu se multumesc cu titlul de ..."vanzatori"...si doresc sa devina...volvisti10- In legatura cu..ISO... parerea mea..atunci cand dai bani sa obtii un document...se numeste cumparare.Sa zicem ca ai 1000 de clienti pe zi.Crezi ca ai mai avea nevoie de ISO? Justifica necesitatea acestui document! Lucrez cu o firma care are ISO dar in alt domeniu.Lucra cu 200% mai scump decat altul care lucra cel putin de 200 de ori mai bine! ...si mai ieftin!!... Acel document e doar o ...hartie..si primaria din orasul meu are ...ISO...sa zic mai multe? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2009 · Report post @Maurice: Vad ca ma ataci fara motiv poate din prostie dar diferenta dintre mine si tine este mare. Spui ca ai avut 400 de angajati dar nu ai mai facut fata? Eu am 170 si la 27 de ani fac fata cu succes! Asa ca vezi de treaba si nu ma mai ataca. Tinerete, eu ti-am atacat ideile, nu pe tine, ideii care daca le aduni o sa vezi ca intotdeauna au creeat o gramada de rasunsuri acide din partea tuturor forumistilor.Ca sa ne umflam in pene (sau ca sa ne cacam pe tocuri), eu am 37 acum, am plecat pe picioarele proprii in toamna lui 1999, deci acum 10 ani, o matematica facuta cu mintea mea proasta (asa cum m-ai categorisit fara sa ma cunosti nici macar din vedere) rezulta 27 de ani, minus 4 in care am ocupat functia inseamna vreo 23-24 cu bataie. Aveam 400-500 oameni, pe cateva santiere, Otopeni, groapa de gunoi Glina, soseaua alexandriei, autostrada soarelui, autostrada Pitesti, Valea Prahovei si multe altele, deci tu 27 eu 23-24, tu 170 eu 400-500 asa ca te-am luat mancati-as, sunt mai tare ca tine Eu am plecat pentru a face ceva care sa-mi placa, sa-mi aduca satisfactia lucrului bine facut, am plecat nu pentru ca nu mai puteam face fata ci pentru ca doream alt mediu decat cel din constructii, care numai academic nu este, ca ma saturasem sa alerg pe la spitale cand se accidentau berbecii si trebuia sa dau zeci de declaratii sau sa ma cheme la politie noaptea ca au spart peretele de la magazia de obiecte pierdute din aeroport si au furat tot ce au putut. Am plecat de la un venit de 2500 dolari in 1999 (lucru cu care nu stiu cati se pot lauda pentru vremea aceea) la 4-5 milioane luati la 2 luni in firma proprie dar cu multe satisfactii si cu bucuria lucrului bine facut. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2009 · Report post Am inceput sa ne atacam personal si nu e bine.Hai sa ne intoarcem: Cum comentati parerea Primus auto fata de (potentialii) clienti?E o tara libera ei pot sa aiba ce parere vor dar noua nu ne poate nimeni cenzura opiniile. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jan 2009 · Report post Nu prea cred ca este corecta balanta asta, adica Horia si Andy VS restul lumii, eu le dau dreptate celor 2 pt ca stiu ce inseamna lucrul cu omul, cu toate camerele de supraveghere din lume muncitorul roman tot gaseste solutia salvatoare. Daca este adevarat ce spune Andy si piesele despre care se facea referire sunt noi nu factory refurbished atunci Andy are dreptate. Problemele cu lucruri disparute din masina, masini zgariate, lovite, treaba prost facuta se intampla si in alte serviceuri, pana nu va fii cu adevarat concurenta in acest domeniu nu vom avea calitate. Noi(romanii in general) uitam un lucru, acum 20 ani nu aveam apa calda la robinet, acum 10 ani nu visam decat la un Golf Dizal din Germania, acum 5 ani am inceput sa ne permitem masini noi, parerea mea este ca abia peste 15 ani vom avea concurenta in piata serviceurilor auto. Pur si simplu nu sunt bani pt a avea serviceuri adevarate sau cel putin nu momentan. @Vadim ma lesi cu Caprita, el a ramas in anii 90, ia mergi la el cu un XC90 si vezi daca poate sa-i faca ceva ) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Jan 2009 · Report post Nu prea cred ca este corecta balanta asta, adica Horia si Andy VS restul lumii, eu le dau dreptate celor 2 pt ca stiu ce inseamna lucrul cu omul, cu toate camerele de supraveghere din lume muncitorul roman tot gaseste solutia salvatoare. Daca este adevarat ce spune Andy si piesele despre care se facea referire sunt noi nu factory refurbished atunci Andy are dreptate. Problemele cu lucruri disparute din masina, masini zgariate, lovite, treaba prost facuta se intampla si in alte serviceuri, pana nu va fii cu adevarat concurenta in acest domeniu nu vom avea calitate. Noi(romanii in general) uitam un lucru, acum 20 ani nu aveam apa calda la robinet, acum 10 ani nu visam decat la un Golf Dizal din Germania, acum 5 ani am inceput sa ne permitem masini noi, parerea mea este ca abia peste 15 ani vom avea concurenta in piata serviceurilor auto. Pur si simplu nu sunt bani pt a avea serviceuri adevarate sau cel putin nu momentan. @Vadim ma lesi cu Caprita, el a ramas in anii 90, ia mergi la el cu un XC90 si vezi daca poate sa-i faca ceva ) Atunci... de ce platim preturi mai mari decat in vest pentru servicii atat de proaste? Si lucrul cu omul il priveste pe manager, nu pe client. E de competenta lui sa-si rezolve problemele interne. Pe client il intereseaza rezultatul serviciului pe care l-a platit, nu problemele de personal ale prestatorului. Toti cei care conducem oameni stim asta. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Jan 2009 · Report post @Bogdan G"treaba prost facuta se intampla si in alte serviceuri"Am avut un Clio la reparat intr-un service autorizat Renault (Serus) - de doua ori intr-un an. A doua oara a avut botul facut varza (accident cu tramvai). Au spus ca dureaza o saptamana reparatia - o saptamana a durat. Ma sunau ei pe mine sa ma-ntrebe cand vin s-o iau din service. Au reparat-o atat de bine incat m-am gandit daca s-o mai vand sau nu (masina era la vanzare inainte de accident). Si asta in conditiile in care masina fusese cu alta ocazie rasturnata si montat botul "cu furca" la un service de cartier, pe bani f putini (nici farurile nu se mai reglau). Au reparat-o oamenii f bine si f repede. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Jan 2009 · Report post Masina e reparata cat de cat bine acolo unde-i cunosti pe oameni. Sunt de acord cu betty, dar cred ca situatia prezentata de ea e o exceptie. Sa cerem ceea ce ni se cuvine. Sa fim tratati cu respect si solicitudine. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Jan 2009 · Report post @Emil - nu cunosc pe absolut nimeni la Serus. Si mai mult de-atat, n-am dat nici macar un telefon sa-i intreb de masina. Le-am dat masina si cheile (luni) si mi-au zis ca vineri e gata. Nu m-a interesat de ea pt ca aveam deja Volvo-ul, puteau s-o tina si-un an din partea mea. Am luat-o abia dupa inca o saptamana, dupa ce ma zapacisera ei pe mine cu telefoanele. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Jan 2009 · Report post Ai avut parte de un tratament corect. Nu te contrazic. Propun sa mai deschidem un topc in care sa prezentam situatiile fericite... ca sa avem ce compara. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Jan 2009 · Report post Gata fratilor, eu m-am prins ! Concluzia mea : - cu batranul meu n-o sa ajung acolo niciodata ca ma va costa mai mult reparatiile decat el - putini dintre colegii de forum vor mai trece pe acolo, vor prefera Bv sau Szeghed sau altele////..... - primus va ramane pentru cei cu xc 90 (albe eventual si cu boxe.... stiti la ce ma refer) si pe care nu-i prindeti pe aici ca n-au timp, trebuie sa se duca la cate o nunta, fara numar.....etc.,P.S. N-am intalnit inca un service care sa-si multumeasca toti clientii, asa ceva nu poate exista nicaieri, practic nu exista perfectiune, nasol este cand ne afecteaza pe noi,ca individ, ca nu reusim sa obtinem ceea ce asteptam. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Jan 2009 · Report post practic nu exista perfectiune.Gresit draga Watson, gresit. (citat din Sherlock Holmes)Sunt perfect, hă, hă, hă. (citat din Băsescu) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Jan 2009 · Report post aceleasi probleme de personal exista si afara. acolo , chiar daca nu va vine sa credeti, oamenii sint mult mai greu de gasit.nimeni nu contrazice situatia de fapt de la primus, nimeni nu acuza conducerea ca nu face nimic.tot ce spun ei este probabil adevarat. noi sintem nemultumiti de rezultatele eforturilor lor. adica : e bine ca incercati sa faceti ceva bun, dar , fara suparare, se poate mult mai bine.stiu ca asta deranjeaza cel mai mult : nu ma acuza tu pe mine ca nu stiu sa fac ceea ce fac......dar cam asta e..... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 1 Feb 2009 · Report post Vreti parerea pe bune a conducerii Primus Auto? Aceeasi parerea lui Andy, chiar daca el este ca un calut tanar plin de viata. Zburda trufas pe forumul elanilor avand capastrul armasarului-tata la gat si crezand ca toata lumea e a lui. Daca era mai modest, isi dadea seama ca e cam larg de el si il uita acasa. Impreuna cu hartiuta ISO...Viata merge inainte iar problemele se vor rezolva de la sine. Caii pur-sange vor aparea mai tarziu in Romania. Ii astept. Pana atunci, ma duc sa pasc linistit prin Szeged sau alte locuri unde-mi cresc coarnele de elan mai frumos decat acasa.@Andy: Iti multumesc ca m-ai facut sa vad si partea pozitiva a crizei, cea de purgatoriu. Numai bine. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Feb 2009 · Report post @Betty la Serus au fost ceva probleme in service acum cativa ani, au fost schimbate niste piese la niste oameni pe masini in garantie si a iesit un real scandal, de atunci se poarta ca niste domni cu toata lumea si au devenit cel mai bun service din reteaua reno, sau cel putin din Bucuresti. @Emil, este cineva aici pe forum care a avut numai probleme cu cei de la Volvo Szeged, asa ca se poate si prin alte parti . In legatura cu pretul pot spune ca este acelais peste tot, adica 30E ora de manopera. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Feb 2009 · Report post afara, hai ca mai merge, dar la noi ia cam mult un "nea ion" imbracat in salopeta de volvo - in timp ce-si plimba mana prin barba soioasa a nestiinta. Si daca le mai si face varza...Apropos, e cumva vreun semn cu "ciocanul Interzis" la Primus si nu l-a vazut nimeni? Ca o paranteza = pentru cei 30 de euro luati pentru ca au scoala inalta, scandinava Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Feb 2009 · Report post Din Business Magazin"“Va suferi cine are monocultura; daca are multe masini in aceeasi clasa, nu vinde. Clasa mica sufera prima, deoarece piramida de clienti are baza foarte larga, iar daca oamenii nu mai iau credite sau nu mai au bani, nu isi mai cumpara masini.†Declaratia facuta in toamna anului trecut de Brent Valmar, intr-o discutie cu BUSINESS Magazin, ascundea unul dintre principalele elemente ale strategiei pe care a avut-o seful celui mai mare importator roman de masini, Porsche Romania, pentru a face fata crizei financiare care incepea sa loveasca si Romania. Practic, Valmar miza atat pentru marcile de lux Audi sau Porsche, cat si pentru cele de volum Volkswagen sau Skoda pe extinderea cat mai puternica a gamei de produse disponibile pe piata romaneasca, pentru a distribui riscul. La cateva luni distanta, ceea ce intuia Valmar s-a intamplat, afacerile dealerilor dependenti de unul sau doua modele de masini prabusindu-se in ultimul trimestru al anului trecut.Dar nici macar Valmar nu isi inchipuia amploarea pe care a avut-o caderea vanzarilor de masini, cand, in ultimele trei luni ale anului trecut, s-au livrat 35.000 de masini de import, fata de 60.000 de unitati in aceeasi perioada a anului 2007. Ba, mai mult, livrarile Dacia (dependenta exclusiv de gama Logan) au cazut la aproximativ 13.000 de unitati, fata de aproape 30.000 in ultimul trimestru al anului 2007. In aceste conditii, pentru prima data de la infiintarea importatorului, in urma cu zece ani, Brent Valmar era nevoit saptamana trecuta sa anunte o scadere a vanzarilor la aproape 54.000 de masini livrate in 2008, fata de 58.790 in urma cu un an. Managerul roman isi pregatise deja din toamna anului trecut argumentele pentru a contracara eventualele reprosuri ale sefilor sai din Austria, deoarece anul 2008 a marcat pentru companie cea mai mare cota de piata din istorie - de 20% (sau aproape o treime daca se iau in calcul doar brandurile de import). In plus, Skoda si Volkswagen, cele mai bine vandute marci ale Porsche Romania, au oprit in 2008 dominatia francezilor de la Renault, liderul incontestabil al pietei auto din ultimii ani, care a cazut pe locul trei in clasamentele de vanzari publicate de Asociatia Producatorilor de Automobile din Romania (APIA). Partea cea mai grea abia acum incepe pentru Valmar si ceilalti jucatori din piata auto, avand in vedere ca situatia economica devine pe zi ce trece tot mai dificila, prognozele de crestere economica tot mai reduse si termeni precum recesiune sau stagnare apar tot mai des in propozitiile analistilor care descriu perspectivele pietei romanesti. “Piata auto isi revine mai greu decat economia, iar cum nici economia nu a atins pragul de jos, este de asteptat ca piata auto sa isi continue declinulâ€, crede analistul Marius Carp. El aduce ca argument faptul ca prabusirea vanzarilor de masini din ultimul trimestru al anului, continuata si in prima luna a acestui an, este de departe cea mai dramatica pe care piata auto romaneasca a inregistrat-o pana acum.“Nu este vorba numai de amplitudine, (piata auto a cazut cu aproape 12% anul trecut, nivel mai mic decat in 1999 si 2000, cand s-au inregistrat scaderi de 20%-30% pe an - n. red.), ci de faptul ca acum au cazut atat vanzarile de masini romanesti, cat si cele de masini de importâ€, sustine Carp. Intr-adevar, managerii din industria auto sunt acum in fata celui mai greu moment din cariera lor, dupa cum recunostea recent François Fourmont, seful Dacia, intr-un interviu in Ziarul Financiar. El se arata speriat de schimbarea norocului Dacia inca din toamna anului trecut, cand cadeau rand pe rand pietele mari din vestul Europei. Practic, problemele fabricii s-au schimbat in mai putin de un an de la gasirea modalitatilor de crestere a productiei pentru a face fata comenzilor la taieri de costuri, care ar putea presupune, pentru prima data dupa lansarea modelului Logan in 2004, concedieri de personal. Chiar si asa, nu ar fi pentru prima data in existenta sa cand Dacia ar avea probleme, mai ales in perioada de dupa achizitia in 1999 a fabricii de la Pitesti de catre grupul francez Renault. “Diferenta este ca in acea perioada Dacia nu mergea bine in Romania, dar Renault mergea bine la nivel mondial, iar investitiile si planurile de dezvoltare au continuat chiar si in conditiile pierderilor foarte mari ale fabricii. Acum, nici Renault nu sta pe roze la nivel mondial, ca de altfel intreaga piata autoâ€, considera Marius Carp. Ce le ramane atunci de facut importatorilor si dealerilor de masini? Raspunsul pare acum unul singur: “securizarea investitiilor facute si asigurarea profitului partenerilor nostriâ€, dupa cum spune Brent Valmar. Cu alte cuvinte, pentru a supravietui, dealerii trebuie sa compenseze scaderea vanzarilor de masini noi prin activitati postservicii, profitand astfel de pe urma cresterii explozive a vanzarilor din ultimii cinci-sase ani, timp in care piata aproape s-a triplat. Pentru ca mai multe masini pe strada ar trebui sa insemne si mai multe ore de lucru in service-uri.Cea mai buna dovada in acest sens este chiar liderul pietei de import, service-urile Porsche Romania inregistrand in 2008 mai mult de 566.000 de vizitatori, mai multi cu 12% fata de anul precedent, desi vanzarile de masini au scazut in acelasi interval. “Cresterea activitatii de service este singura solutie pentru un dealer de a compensa caderea vanzarilor, numai ca multi dintre dealeri au inregistrat si o reducere a intrarilor in service-uri, deoarece clientii s-au speriatâ€, constata Carp. Ce pot face atunci? Pentru a raspunde la aceasta intrebare, analistul recomanda o analiza atenta a modelului de afaceri al unui dealer de masini. “Exista elemente de cost care independent de nivelul veniturilor trebuie platite. Iar acestea sunt in primul rand obligatiile catre producator si utilitatile. Dar veniturile din vanzarile de masini nu mai sunt la fel de mari si in plus pentru multi dealeri si intrarile in service se reducâ€, spune Carp. Seful celui mai mare importator completeaza tabloul.“Primele elemente unde pot fi taiate costurile sunt la personal si costurile de vanzare. Nu ma refer aici la concedieri, ci la toate costurile implicate de un salariat, de la masina de serviciu pe care o are si pana la biroul sau computerul pe care il foloseste. Apoi tot ceea ce inseamna costuri de vanzare, adica marketing si reclama.†Desi fiecare dintre importatori se fereste sa pronunte acest cuvant, pana la concedieri nu mai este decat un pas, mai ales ca nici sustinerea producatorilor nu prea exista, chiar si performerul pietei auto din ultimii ani, Toyota, anuntand pierderi si planuri importante de reduceri de costuri ce ar putea culmina cu concedieri, o premiera pentru grupul nipon.Si atunci, se mai poate vorbi de un scenariu optimist in cazul pietei auto din Romania, pana recent una dintre cele mai dinamice din Europa? “Conteaza foarte mult gradul de indatorare la care a ajuns dealerul pentru a-si finanta dezvoltarea din ultimii aniâ€, crede Carp. “Exista un soc initial, pe care dealerii il traiesc in aceste momente si pe care nu l-au mai trait niciodata. Unii o sa reziste mai bine, iar altii mai greu.â€"...de la un om care 'as zice' ca stie ce spune!O zi buna tuturor! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Feb 2009 · Report post "Cresterea activitatii de service este singura solutie pentru un dealer de a compensa caderea vanzarilor"Deci, sa ne asteptam ca acelasi defect de la un Volvo (ca asta ne doare pe noi) sa fie rezolvat in unitati duble de timp de alde "nea ion" din service-ul luminos. Oricum, se pun diagnostice gresite si se schimba mai multe decit trebuie - poate de-acum aceasta situatie jenanta se va accentua chiar Sa mai asteptam parerea celor de primussss despre ceea ce scrie in 'Business Magazin' ? Eu zic pas, dupa ultimele comentarii ale lui andy - referitor la clientii care pleaca (foarte dezamagiti - nota mea) de la noi nu sint nemultumiti. Asa sint ei. Share this post Link to post Share on other sites