viorelgrigoriu

motorul se tureaza singur

21 posts in this topic

Am un volvo 460 GLE pe injectie,acum vin de afara ud(ploua),din parcare,unde cu mare greu am ajuns.

Dimineata cand am plecat la serviciu,masina a inceput sa faca nazuri si anume:

Am pornit(evident nu porneste la sfert),relantiul se mentinea constant in schimb cand apasam pedala de acceleratie,la 1900 rot motorul incepea sa galopeze turatia scazand la 1700,urcand iar la 1900,de parca as fi

dat "sprituri" la acceleratie ,eu neputand interveni in nici un fel cu ajutorul pedalei de acceleratie.

lasam motorul la relanti apasam lin acceleratia pana in punctul unde incepea sa se produca galoparea,dupa care acceleram brusc de reuseam sa trec de 3500-400,si astfel cu motorul turat ma deplasam cu I,II ,pana cand reuseam sa mentim la acest regim,pentru ca la fel de necontrolat ajungea iar in plaja unde turatia galopa necontrolata,si eram nevoit sa ridic piciorul de pe pedala de acceleratie,sa revina la relanti,caci altfel se oprea(daca incercat sa turez motorul).Asa m-am deplasat cu chiu cu vai pana la serviciu.

La intoarcere spre casa am fost nevoit s-o parchez undeva la mijlocul distantei,si sa ma reintorc la masina cu o supapa de relanti ,pe care o aveam de la fostul proprietar,cu toate ca nu eram convins ca de acolo provenea defectul(relantiul era constant).

Am inlocuit-o dar din pacate nu s-a schimbat nimic.Am incercat apoi cu senzorul de la aer decuplat,sesizand o mica modificare si la fel de chinuit am ajuns in parcare.

De remarcat ca atunci cand reuseam in mod aleatoriu sa turez motorul la 4500 apareau rateuri in evacuare(toba)

In parcare cu motorul turat in zona cu probleme(cand incepea galopare),am miscat de prizele de la supapa de relanti,senzorul aer,si bornele de la baterie,care le lasasem mai slabe(peste noapte scot borna de masa ,pt ca am un consumator care imi descarca bateria),si inexplicabil a disparut fenomenul de galopare relantiul ramanand insa la 2000 rot.Am slabit surubul de relanti pana cand numai atingea dispozitivul de acceleratie fara efect. Am iesit in probe,si am fost surprins sa vad ca merge dar la semafor s-a oprit motorul.

Daca are cineva rabdare sa citeasca si intelege defectul si daca el insusi s-a lovit de ceva asemanator rog sa ma indrume.

Poate fi rezultatul faptului ca decuplez bateria (cu toate ca o fac de mult timp),si daca da trebuie resetat

ECU?

                           

                                                                                                      Multumesc mult!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam aceleasi pb. le-am avut si eu . Uite si o posibila rezolvare . http://www.volvo-club.ro/forum/index.php/topic,2578.0.html

Problemele tale pot aparea si din cauza deconectarii bateriei. Eu stiam ca bornele de la baterie se dau jos doar dupa ce pui contactul evitind astfel sa "zapacesti" ECU. In defintiv ce consumator ai pe ea si sta cuplat tot timpul ? Elimina-l . Doar sa nu fie alarma sau inchiderea centralizata  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-ar parea ca e alarma,oricum am sa evit sa mai scot borna si o sa dezactivez alarma,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca badila_adi a avut o problema la modul ca masina nu mai pornea, si era buba la senzorul rpm de pe volanta... Incearca si acolo !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dimineata a mers ,cu exceptia faptului ca relantiul era la 2000.

Cand sa plec de la serviciu bateria era descarcata,am incarcat-o si iar a inceput circul cu turatia fluctuanta in juru valorii de 2000(relantiul scazuze la 1500).

Am ajuns acasa tot cu motorul la 5000 rot si cu poticneli(neputand sa controlez acceleratia)ssi colac peste pupaza lasand motorul sa mearga acesta si-a fixat relantiul la 3000(numai relanti nu e asta)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca ai dereglat relantiul .

Am slabit surubul de relanti pana cand numai atingea dispozitivul de acceleratie fara efect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scoate motorasul de relanti, pui WD-40 in el si il lasi peste noapte. Il lasi sa se scurga bine vreo ora, dupa care il montezi si vezi daca mai are probleme. Din punctul meu de vedere, problema poate fi din motorasul de relanti sau din senzorul  de aer (vezi pozele de pe link-ul lui VOLVO16). Daca ai avea pe cineva in zona cu un volvo ce are aceste componente sa le schimbi pe rand, avand in vedere ca nu necestita prea multa stiinta pentru demontarea si montarea acestora. In felul asta, macar sti ca este sau nu este problema la aceste doua componente.

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc tare mult pt sfaturi,am dat motorasul jos si am pus spray degripant sa-l las peste noapte ,am facut rau?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Era sa uit pot curata senzorul de aer,cred ca e plin de ulei, ca si motorasul de altfel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Referitor la dereglajul relantiului,am citit in documentatia pe care d-voastra mi-ati trimis-o  si pt. asta inca odata va multumesc domnule Gabriel,ca acel surub se slabeste pana nu mai are contact cu "papionul"si se mai infileteaza un sfert de tura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Referitor la dereglajul relantiului,am citit in documentatia pe care d-voastra mi-ati trimis-o   si pt. asta inca odata va multumesc domnule Gabriel,ca acel surub se slabeste pana nu mai are contact cu "papionul"si se mai infileteaza un sfert de tura.

Ma bucur ca ti-am fost de folos , dar nu mai ma lua cu "d-voastra" ca poate ma obisnuiesc  :D . Nu ma impac prea mult nici cu domnule asa ca poti sa-mi spui Gabi cum ma striga toata lumea.

multumesc tare mult pt sfaturi,am dat motorasul jos si am pus spray degripant sa-l las peste noapte ,am facut rau?

Treaba asta am facut-o si eu desi nu cred ca a ajutat foarte mult . Relantiul meu sta la 1200 rot/min . Poate tu sa fii mai norocos  ;)

Era sa uit pot curata senzorul de aer,cred ca e plin de ulei, ca si motorasul de altfel?

Eu am preferat sa schimb senzorul de aer (parca 40 lei) . Daca ai sa te uiti la subiectul legat de el ai sa te lamuresti. Poti sa-l cureti dar nu stiu daca te v-a ajuta si nici nu stiu cum sa-l verifici decit cu altul nou  :D.

Saptamina viitoare am 4 zile libere asa ca daca ajungi prin GALATI da un telefon (nr. e in profil).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut link-ul cu senzorul de aer ,dupa ce-i scoti mufa cum il extragi din galerie,si de verificat banuiesc ca se face cu ohmetrul (se masoara rezistenta) am sa ma uit in haynes poate gasesc valoarea,asa cum se masoara si injectoarele a caror rezistenta nu trebuie sa depaseasca valoarea de 8 ohmi

Astazi vreau sa rezolv cu montatul motorasului relanti,inlocuire termostat,verificare senzor aer, verificare senzor turatie ,inlocuire carcasa bord(unde vine comanda clima si radioul,in fine sa vad ce-mi iese pana la urma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am verificat in Haynes rezistenta la senzorul de aer functie de temperatura trebuie sa se incadreze in limitele: la -10 C  8480-10340 ohmi

          la 20 C  2250-2750  ohmi

          la 80C      297-363    ohmi

C=grade celsius

Share this post


Link to post
Share on other sites

da-ne si noua haynes-ul asta, pls.

Eu, cel putin il caut de mult... dar mai stiu si pe altii. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Practic nu e Haynesul ,e o varianta a lui in limba franceza,pe care o am de la volvo 16,am sa ti-o trimit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am montat supapa de relanti(dupa o noapte tinuta cu solutie degripanta" derust spray"),am dat tubulatura de legatura dintre filtru si clapeta de acceleratie care bine inteles era imbacsita de praf amestecat cu ulei,am scos senzorul de aer,care avea orificiile colmatate,am dat filtru de aer jos cu tot cu suport,si am vazut potentiometrul de CO care atarna doar in firele electrice,am curatat si clapeta de acceleratie care la fel era plina de acea mazga formata din ulei in amestec cu praf,am lipit acele racorduri de cauciuc ale tubulaturii din care pleaca cele 2 furtune(unul la supapa relanti si cel de-al doilea la teul dozare aer).

Am inlocuit termostatul si am ramas blocat ce mal am gasit in carcasa unde se afla ,clar trebuie sa folosesc o solutie de curatat instalatia  de racire.

Apoi am trecut la inlocuit carcasa care incadreaza radioul,inst. ventilatie ,si pentru asta am demontat si carcasa di stanga ,sub care se afla 2 suruburi de la carcasa din dreapta,ocazie cu care am vazut ca tubulatura care dirija aerul catre cele doua distribuitoare  din dreapta radioului era deformata in zona de racordare si aerul nu era dirijat pe tubulatura,drept pt care am coborat in parcare cu tubulatura in apa clocotita ,(dupa ce in prealabil am adus la forma initiala burduful ),pentru a-si mentine elasticitatea si am fixat-o la locul ei. Pentru a lucra mai bine am demontat torpedoul ,ocazie cu care am descoperit doua supape vaccumetrice care actioneaza voletii de dirijare a aerului(VENT,FLOOR,REC ETC),dar care la mine nu lucreaza la apasarea butoanelor(am tras de pirghiile pe care supapele ar trebui sa le actioneze, sa nu fie blocate mecanic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am pornit motorul si a inceput sa faca ca in defectul descris mai sus, am invartit demarorul fara a pune contactul(deoarece, contactul cu cheie e defect si demarorul il actionez separat cu un buton ,contactul cu cheie il folosesc doar pt punere contact),apoi am pus si contactul si stupoare motorul se comporta normal,doar cu 1800 la relanti ,pe care la-m redus pana la 1200 cu ajutorul surubului de reglare a regimului,si am facut o tura de proba,fara probleme.

Stiu ca n-are nici o legatura mersul motorului cu artificiul pe care l-am facut.

Ma intreb daca nu cumva filtrul de combustibil e colmatat,sau pompa de alimentare nu are debit suficient(tin piciorul pe pedala accelerez constant si cand motorul ajunge la 2000rot nu urca,coboara si oscileaza asa de cateva ori(cateodata si de 10 ori),pentru ca mai apoi sa permita ambalarea catre3-5000 ture,in tot acest timp mentinand o apasare constanta pe pedala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am masurat rezistenta la senzorul de aer(la cca 4-5 c) si are 5350 ohmi

Supapa de relanti are 7.9 ohmi(la carte 8 ohmi pt B18 EP) deci se incadreaza in valori,dar nu stiu ce sa zic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sal ceva de genu am patit la un vectra b 1.6 16 v am fost la tot felul de teste si  nebunii bani aruncati aiurea. pana cand am dat senzorul ala de aer jos l am curata cu wd 40 si totul a fost ok . imi indica in uneori ca aspira aer de la -30 grade celsius !!!!cauza care il facea sa se tureze singur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am vazut potentiometrul de CO care atarna doar in firele electrice

Ce valoare are reglabilul de pe potentiometru CO . Se scoate capacul de protectie ca la un tub de spray .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now