Sign in to follow this  
Followers 0
claudiu2525

am nevoie de un sfat

18 posts in this topic

la XC70-ul meu proaspat cumparat(cam de trei luni)intentionez sa-mi cumpar jante noi.

-acum,ce nu stiu ,si poate imi explica cineva care se pricepe,ce inseamna acel indicativ  :6,5  , 7  ,7,5

-a doua prob.ar fi daca merita sa-mi iau pe 17'',in conditiile in care eu am  cauciucuri iarna vara pe 16(si evident jant pe 16""pe care le las pt iarna); deci,ce castig dac pun pe 17''? merita investitia in alte gume?

-si alta intrebare ar fi daca pot sa pun jante pe 18?(am un prieten care vrea sa-si schimbe la un xc90 jantele pe 18'' cu unele pe 22'' ::))

??? ??? ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cata vreme o sa avem drumurile pe care le avem, eu zic sa stai cuminte cu jante de maxim 16. Ca o sa faci la pene, de o sa iti iasa pe nas.

Eu merg mult si noaptea prin tara si chiar daca am incercat cu balon de 70, cand am luat un crater s-a strambat si janta, a zburat si capacul (nu l-am mai gasit) si s-a si dezumflat si roata peste peste cateva zile... chiar intr-o dimineata cand dupa ce ca eram in intarziere, am gasit masina pe janta.  ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

fara nici o aluzie ,sa stii ca de vreo 5 ani,pe cand aveam un tico,nu am mai avut ghinionul sa fac pana sau sa-mi indoi vreo janta :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce greutate are un Tico si ce distanta are intre rotile din fata si cele din spate?

Eu ma gandeam intr-un timp sa imi caut cauciucuri pentru masinile de transport.

"C"-uri daca ai auzit de ele...

Faci cum vrei... daca nu circuli f mult si prin zone pe care nu le cunosti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mersi oricum pantru parer,dar de luat tot o sami iau

Share this post


Link to post
Share on other sites

as dori totusi o parere avizata, chiar nimeni? ??? ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai daca tu spui : "mersi oricum pantru parer,dar de luat tot o sami iau", de ce mai ai nevoie de pareri ?...

Share this post


Link to post
Share on other sites

asteptam un raspuns in ceea ce priveste diferenta dintre16'' si 17'',nu ca daca dau in gropi, borduri sau ''drumuri necunoscute'',ca fac galme sau pene.

ma interesa strict tehnic ce dif. e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matrix ,intradevar nu mam exprimat corect,am vrut sa spun ca oricum tre sa-mi cumpar, ori16'' ori 17'',si nu eram hotarat ce ,si cum,insa cred ca o sa optez pentru 17'',

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Iti pot eu oferii jenti originale pe 17", putin ciupite, cu tot cu anvelope in stare buna, la schimb cu ale tale pe 16".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Iti pot eu oferii jenti originale pe 17", putin ciupite, cu tot cu anvelope in stare buna, la schimb cu ale tale pe 16".

Frumoase foc si se potrivesc de minune cu xc70 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

6,5 , 7 si 7,5 reprezinta latimi ale jantelor. Daca-ti iei jante mai late, trebuie sa iei si cauciucuri mai late. Diferenta dintre 16 si 17 este de un inch sau tol, cum vrei sa-i zici  :D Daca ai acum pe 16 si vrei sa-ti pui pe 17, riscul e ca la un cauciuc prea lat/inalt sa-ti frece de caroserie (respectiv aripa). Deci daca acum ai sa zicem 215/60/16 si vrei sa-ti pui pe 17 ar trebui cauciucuri 215/50/17 ca sa nu risti sa-ti atinga pe undeva. Diferenta de "handling" e destul de mare, la fel cum creste exponential si riscul de pene, jante strambe, geometria directiei dereglata. La ce drumuri avem, nici eu nu te-as sfatui la 17.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@virgil

Exact acelasi model il am si eu! De ce vrei sa le schimbi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mersi mult ''miromb'',ai dreptate si tu si ''adi2727'',intre timp am mai intrebat si pe alti si acelasi lucru miau spus,sa merg tot pe 16'',(mai ales ca am si gume pt. ele).

mersi inca o data,,,

si daca are totusi cineva de vandut pe 16'',SH,originale de volvo,il astept ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

din cate am auzit(de la un coleg forumist  ;D) schimbare jantelor de pe 15", 16" pe 17" (si mai mare ),tine atat de look cat si de siguranta.

explicatia ar fii urmatoarea:

      - talonul anvelopei mic( care se micsoreaza pe masura ce dimensiunea jantei creste), reduce posibilitatea  "saririi anvelopei de pe janta" la viraje bruste.

bine,acum o sa ziceti ca numai la ,logan sare anvelopa de pa janta...ehh,si la volvo sare(daca n-as stii,nu v-as povestii ::)) .

bineinteles,in schimbarea asta trebuie luati in calcul si factorii amintiti de colegii forumisti.

eu ti-am zis asa,ca idee !  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@betty

Sotia isi ia carnet si cred ca pentru o incepatoare sunt mai potrivite cele pe 16", sau chiar 15"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

      - talonul anvelopei mic( care se micsoreaza pe masura ce dimensiunea jantei creste), reduce posibilitatea  "saririi anvelopei de pe janta" la viraje bruste.

Eu stiam ca e cam invers... Eu merg de 2 ani, in cele mai diverse conditii, cu 185x65x14 dar de sarit cauciucul de pe janta nici nu am auzit (la cei cu dimensiuni similare)/nici nu am experimentat. La cratere s-a mai strambat janta, desumflat roata... dar galme sau sarituri artistice, nu am avut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stiam ca e cam invers... Eu merg de 2 ani, in cele mai diverse conditii, cu 185x65x14 dar de sarit cauciucul de pe janta nici nu am auzit (la cei cu dimensiuni similare)/nici nu am experimentat. La cratere s-a mai strambat janta, desumflat roata... dar galme sau sarituri artistice, nu am avut.

Nu vreau sa fac pe inteleptul cu nimeni,dar cred ca tine si de greutatea masinii,viteza,etc(avand in vedere ca e vorba despre un XC70).

Uite,un exemplu : masina 1600 kg ,viteza 130km/h jante pe 15 vs masina 1200kg,viteza 80 km/h jante pe 15 vs viraj brusc .Bine,acum nu zic ca ar sari jantele de pe masina mai usoara,sau ca cea din urma nu merge cu 130 km/h si nici nu vreau sa jignesc pe nimeni,dar e comparatie intre materiale cauciuc vs. aliaj.Si tot exemplul ii pentru urmatoarea intrebare,La care dintre masini exista "riscul" mai mare?

Ce am scris mai sus,n-am scris de la mine(din vise si parere propie si personala,v-am zis...daca n-as stii ,chiar nu v-as povestii...)  :-*

Numai bine,

alex  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0