Sign in to follow this  
Followers 0
marcellus

RECAROSARE:PRO SI CONTRA

6 posts in this topic

Salutare prieteni,

Vreau sa va cer un sfat.

De curand mi-am acidentat masina destul de grav si am considerat ca nu mai merita s-o repar.

Am doua posibilitati: o recarosare (avand in vedere ca mi-a ramas motorul si cutia intacte) sau sa-mi aduc alta masina si sa vand epava.

Avnd in vedere actuala taxa de prima inmatriculare, la un Volvo V40 de dupa 2001 as avea de platit cam 2700 euro.

Daca s-ar reveni cu taxa la valoarea anterioara, ar fi cam 700-800 euro, ceea ce ar fi acceptabil.

Va intreb, care ati avut ocazia sa faceti recent o recarosare, care sunt etapele, ce cheltuieli exista, daca pentru masina pe care o aduc din Germania pentru a-i folosi caroseria (neinmatriculata) nu mai trebuie platit ceva taxa, etc...in concluzie merita oare efortul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei sa faci o treaba care sa merite cu recarosarea, ia-ti gandul ca mai ai motorul si cutia (eventual daca le tii ptr piese de schimb). Nu asa se face o treaba profi!

Procedezi in felul urmator:

1. Depui cerere la RAR atat de recarosare, cat si de schimbare motor.

In felul asta vei folosi asa cum este masina adusa din germania. Nu schimbi nimic la ea. Practic doar schimbi actele. :)

2. Pasii urmatori ar fi:

sa predai la un centru de colenctare, caroseria veche si ei iti dau un act la mana cum ca ai predat-o. Act de care ai nevoie.

sa faci rost de un act de la un service autorizat RAR pentru recarosare, un act cum ca ai schimbat caroseria/motorul la ei.

Cam asta ar fi in mare procedura corecta ptr recarosare. La noi s-a facut de multe ori, cu Volvo.

Mai multe detalii gasesti pe situl RAR www.rarom.ro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-adevar, treaba cu schimbatul caroseriei si motorului in acelasi timp este situatia ideala.

Eu din cate am inateles, in mod oficial trebuie sa-ti gasesti o caroserie (care practic este o masina adusa din afara, la care nu s-a platit nici o taxa), epava masinii+motorul, care trebuie duse la RAR sa le faca poze. Apoi te duci la un service autorizat pentru recarosare sa-i puna motorul tau vechi pe caroseria noua. E  clar ca, pentru a "rezolva" ca lucrurile sa mearga bine trebuie gasita o persoana de acolo, care,  sa faca lucrurile sa mearga bine  8)

Problema este ca la noi in Cluj, nu prea stiu nici persoane si nici service-uri autorizate pentru recarosari de Volvo.

Daca aveti vre-o informatie pretioasa, eventual un numar de telefon, trimiteti-le pe PM... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu poti sa faci dintr-un singur pas si schimb motor si caroserie. Oricum, tie iti trebuie o caroserie ieftina de dincolo, deci ideal cu motorul defect :) sau cu multi km. Apoi iei motorul, cutia si interiorul de la tine si ai o masina ok. Pe masina asta nu platesti nici un fel de taxa. Dar dinGermania te costa minim 500 de euro sa o aduci pe platforma.

am vazut pe mobile la 3-3500 euro masini S/V40.

Problema este ca nu poti sa faci recarosarea decat in service specializat Volvo, a se citi reprezentanta. Asa ca, costul transportului, actelor, manoperei etc etc etc este prea mare. Asa ca mai bine platesti taxa la masina noua si vinzi ceea ce ai.

Cand ai platit taxa? Ar trebui sa poti contesta plata taxei la finante. Daca masina este exportata se returneaza taxa. PRobabil si in cazuri de astea.. asa ar fi normal, ca nu mai polueaza ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu cred ca e mai mare taraua decat ocaua,mai bine vinzi epava,mai pui ceva bani(care oricum ii dai si daca iti cumperi alta pt. recarosare)si cu rabdare cred ca gasesti si pe la noi masini bune,si nu uita ca asa vei  scapa de stres,(toti stim birocratia de la noi,),care costa si el destul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu cred ca e mai mare taraua decat ocaua,mai bine vinzi epava,mai pui ceva bani(care oricum ii dai si daca iti cumperi alta pt. recarosare)si cu rabdare cred ca gasesti si pe la noi masini bune,si nu uita ca asa vei  scapa de stres,(toti stim birocratia de la noi,),care costa si el destul.

Cred ca ai dreptate, din pacate, nustiu cum va fi cu taxa aia.

Conform taxei din luna iulie 2008 (inainte de triplare) o masina din 2003 era mai scump decat  o masina din 2001... :D

Din cate am inteles, noua taxa va fi in functie de emisii. Motorul meu 1,9 TD, are 142g, comparativ cu un motor pe benzina, care toate au peste 200g. Asa ca voi opta, probabil, tot pentru un V40 1,9 TD, cel putin din 2001 si voi mai vedea ce se mai intampla...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0