nk_12321

gand de viitor......

13 posts in this topic

Ma gandesc in continu la ce as putea face la 850-ul meu ca sa fie unic......

Intrebarea care ma framanta este: se poate pune pe un motor B5254S 2.5 20v 170CP turmina??? si daca merita (se mareshte herghelia de caluti)???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice este posibil. In primul rand trebuie sa te gandesti la cat de mult vrei sa tii motorul in stare de functionare optima. In cazul in care vrei sa-l folosesti cat mai mult timp, atunci trebuie sa iei in calcul raportul de compresie. La B5254S raportul, nu stiu daca imi aduc aminte corect, este de 10,5:1 pe cand la T5 este sub 10. In cazul asta trebuie micsorate capetele de la pistoane pentru a micsora compresia.

Din punct de vedere al puterii il poti aduce la peste 250CP asta numai din turbina.

Din punct de vedere al costurilor, investitia poate fi destul de mare dat fiind faptul ca un kit de turbo este in jurul a 2000 euro si poate ajunge si la 4-5000 euro. Apoi este necesara reprogramarea ECU, instalarea radiatorului modificarea sistemului de ungere etc.

M-am gandit si eu la aceasta miscare mai demult, numai ca ajunge intr-un final la un pret destul de ridicat. Asa ca mai bine incepi cu un kit de cold air intake, evacuare low restriction, axele cu came sport, volanta mai usoara, sistem de injectie cu presiune mai ridicata si debit mai mare, aprindere mai puternica si mai eficienta (kit bujii, fise, bobina, power box etc.). Rezultatul va fi un motor aspirat mai puternic si mai dinamic decat cel original si fara durerile de cap pe care le aduce fiabilitatea turbinei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai bine incepi cu un kit de cold air intake, evacuare low restriction, axele cu came sport, volanta mai usoara, sistem de injectie cu presiune mai ridicata si debit mai mare, aprindere mai puternica si mai eficienta (kit bujii, fise, bobina, power box etc.). Rezultatul va fi un motor aspirat mai puternic si mai dinamic decat cel original si fara durerile de cap pe care le aduce fiabilitatea turbinei.

Interesant ceia ce zici...... Acum vin cu o alta intrebare cam cu cat se mareshte puterea motorului la aceasta modificare ;D

Mai vin cu o intrebare...... ce sunt acele 5 chestii (nici nu shtiu cum se numesc :-[) de deasupra filtrului de ulei? din cate shtiu eu si astea ajuta motorul in putere(sper ca nu m'am facut de rushine ;D)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puterea motorului poate sa ajunga si la 210-220CP poate si mai mult in functie de componentele alese mai ales injectoare si presiunea in injectie, dar si in functie de debitul de aer de care poate sa se foloseasca motorul tinand cont ca nu ai o turbina ci doar un sistem imbunatatit de admisie. Adaug la modificari si un big bore throttle body (cadru clapetei de acceleratie marit).

In legatura cu a doua intrebare, chiar nu stiu la ce te referi, fii un pic mai explicit te rog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In legatura cu a doua intrebare, chiar nu stiu la ce te referi, fii un pic mai explicit te rog.

Scuze am uitat sa pun poza :-[;D:-[

post-96-1287784403906_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

In poza ai un motor ce contine mari modificari la admisie. Cele cinci tuburi sunt trompete de admisie care deservesc fiecare in parte o clapeta de admisie pentru fiecare cilindru. CU ajutorul lor se obtin urmatoarele:

1. restrictie mult mai mica datorita traseului de admisie mai scurt si drept

2. influenta deschiderii si inchiderii supapelor unui cilindru asupra curentului de aer tras de un alt cilindru eliminata

Rezultat: ceva putere in plus dar indirect (poti injecta benzina mai multa mai eficient) si o elesticitate si un raspuns la acceleratie mult mai bun. Trebuie insa specificat ca acest tip de admisie este gandit sa dea eficienta si putere doar la regimurile de turatie apropiate de turatia de putere maxima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai bugetul de care zicea VVV850, eu ti-as recomanda mai degraba un compresor decat o turbina...

Mult mai fiabil si mai usor de instalat.

In orice situatie insa, indiferent daca supraalimentezi sau ramai numai la modificari mai mici (admisie, aprindere, injectoare de capacitate mare, etc.) tre' sa fii prieten foarte bun cu baiatul care o sa-ti reprogrameze unitatea de management a motorului... it's a real nightmare... O vreme cel putin o sa fii FOAAAARTE invidios pe orice Logan cu relanti regulat, tinut la 800 de ture....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc frumos pentru raspunsuri sunt un real ajutor pt mine;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai de gand se te apuci de modificari serioase la motor, da-mi si mie un semn poate reusim sa incropim ceva impreuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai de gand se te apuci de modificari serioase la motor, da-mi si mie un semn poate reusim sa incropim ceva impreuna.

Nici o problema, dar nu shtie exact daca sau cand o sa ma apuc da monificari........ oricum ceva ceva tot o sa schimb eu la masinutza macar un filtru de aer;) nu scapa ea :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea vis-a-vis de turbo este ca mai bine iti iei un motor facut pentru turbo-suflanta (un T5), cred ca iesi mai ieftin si atunci poti sa faci ce a facut Shpeedy pe a lui masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now