Roskat

Cine ma invata sa pilotez?

88 posts in this topic

cu masina mea sau a lui... pe asfalt vreau.

0743627535

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand mai vii pe la brasov, vezi ca este in Sf. Gheorghe, un domn pe nume Jean Pescariu.

Poate te ajuta el cu ceva.

Are echipa de curse.  :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand mai vii pe la brasov, vezi ca este in Sf. Gheorghe, un domn pe nume Jean Pescariu.

Poate te ajuta el cu ceva.

Are echipa de curse.  :P

Pai imi fac drum in Brasov si acum  :D ca sunt in vacanta...

Am mai sunat pe cineva aseara dar mi-a spus ca doar pe macadam face...

E chiar atat de greu pe asfalt?  :P Sau e prea usor si nu-si bat capul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa trec azi pe la el si ii cer detalii.  ;)

saru'mana

Un nr de tel ar fi ideal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai m-am intors de acolo.

Printre altele 'nea Jean este si mecanic... si are si un Volvo 740.  :P

Poate sa iti ofere si scoala completa de pilotaj, cu atestat. Costa in jur de 300EU. Au ei masini.

Se poate si ceva extra, in afara cursurilor. Mai bine discuta cu el si vezi exact.

0744337018

Succes!  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai m-am intors de acolo.

Printre altele 'nea Jean este si mecanic... si are si un Volvo 740.  :P

Poate sa iti ofere si scoala completa de pilotaj, cu atestat. Costa in jur de 300EU. Au ei masini.

Se poate si ceva extra, in afara cursurilor. Mai bine discuta cu el si vezi exact.

0744337018

Succes!  ;)

Mersi mult, acum dau un telefon... va tin la curent

edit: Nu raspunde...incerc mai tarziu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai insista. Raspunde destul de greu la telefon.

E mai tot timpul pe la masini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai insista. Raspunde destul de greu la telefon.

E mai tot timpul pe la masini.

Gata am vorbit. Joi revin cu un telefon si sambata ma duc.

Mersi mult Adi. Daca sambata esti in Brasov da-mi un PM cu nr tau de telefon sa-ti fac cinste cu o friptura

Share this post


Link to post
Share on other sites

de vazut ne putem vedea, numarul meu de telefon e in semnatura. :)

Friptura o dai dupa ce o sa fii multumit de cursurile de pilotaj.  ;)

Sa ne auzim cu bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

de vazut ne putem vedea, numarul meu de telefon e in semnatura. :)

Friptura o dai dupa ce o sa fii multumit de cursurile de pilotaj.  ;)

Sa ne auzim cu bine!

Aici nu mai depinde de tine.. aici e de mine si instructor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa vii aici cu concluziile  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa vii aici cu concluziile  :D

Si ceva indicatii ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un lucru excelent scoala de pilotaj!!

Iti garantez ca dupa ce vei invata dinamica masinii, cand vei invata sa simti fiecare roata, cu incarcarea si aderenta aferenta, vei fi un sofer mai bun. Si, paradoxal, mai vigilent si mai atent. Stiu ca o radeti de mine si nu o sa ma credeti, dar Claudiu David (concetatean si prieten :D ) nu depaseste 120km/h pe drumurile publice. Si, decand se ocupa de imagine BMW, chiar are cu ce ;)

Oricum, este de notorietate faptul ca in scoala de soferi inveti doar cum sa iti iei permisul, nu sa conduci. Scoala reala ar trebui sa o faci din experienta celor de langa tine si din a cea a partenerilor de trafic, dar... traim in Romania ... In scoala asta de pilotaj, daca este una buna, o sa inveti lucruri care - unele - or sa se bata cap in cap cu lucruri invatate la scoala de soferi.

PS - Eu am facut aceasta scoala in 1997, la Baneasa. :P

PSS - Sa nu credeti ca clipurile de pe youtube cu Titi Aur te invata ceva. Omul este un carpaci, habar nu are de nimic, are doar o tona de talent in stare bruta si noroc fantastic. In sensul in care atunci cand iesea campion national, o facea doar ca avea o masina mult superioara contracandidatilor. Si-a incercat norocul si prin afara, nu a terminat nici un raliu pe care l-a inceput.

Ca sa va dau un studiu de caz:

- In conditii de mers sportiv, Titi zice ca, la viraj, volanul se trage. Adica, la viraj reapta, mana dreapta initiaza virajul tragand de volan in jos. E bine?  ???

Raspunsul corect mai tarziu, cu argumente ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Matrixxx @tricky abia astept ...

@muadDib Cine sa rada de tine??? Poate kinderii care au golf 3 si nu stiu nici macar sa faca o parcare... iar legat de intrebare, nu am de unde sa stiu daca e corect.

Multumesc pentru incurajari baieti  :-*:-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm buna intentie cu scoala de pilotaj in cazul in care are ca scop doar obtinerea experientei. Spor la treaba, si ai grija sa nute incerce ganduri de genu a participa pe la curse caci prinzi microbu si dupa aia nu te mai lasa in pace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm buna intentie cu scoala de pilotaj in cazul in care are ca scop doar obtinerea experientei. Spor la treaba, si ai grija sa nute incerce ganduri de genu a participa pe la curse caci prinzi microbu si dupa aia nu te mai lasa in pace

Are ca scop deprinderea de a intra in viraje cu o viteza mai mare decat o fac acum :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu e bine.....conduci cu mana venind de sus in jos , nu tragand volanul de jos ....dar asta nu tine de pilotaj ,tine de minima experienta la volan..:))...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope.  ::) In conditii de racing, volanul SE IMPINGE. Adica la viraj dreapta, il impingi cu mana stanga si invers.

Astfel iti controlezi pozitia in scaun, prin faptul ca te impingi in el. In plus, controlul este mai puternic. Stiu ca e peste mana, ca e contrar celor invatate la scoala de soferi, sau, mai nasol, contrar lui Titi Aur, insa asa se face daca vrei sa o faci bine. Si nu o zic eu, ci unii mai smecheri, alde Solberg, Schumacher, etc. :D

Puteti sa incercati fiecare dintre voi manevra, pe un drum virajat, cu serpentine, etc., si veti descoperi avantajele unui astfel tip de sofat.

Atentie insa, functioneaza doar daca pozitia la volan este corecta!

La modul tiristic, cu tras tare de volan, indiferent din ce punct o faci, la o jalonare, dupa 3 treceri vei fi cu fundul pe consola centrala.  ;D

Un exemplu cu 2 de Schumi :D : Unul relaxat, la inceputul testdrive-ului, care conduce normal, si trage de volan, iar apoi, cand intra in paine, si trece pe "racing mode" (subiectul topicului de fata) incepe sa impinga volanul.

si inca unul mai haios, cand incearca sa iasa din belele cu inpinsul volanului :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu din cate stiam legat de viraje este ca tre sa impingi volanul, nu sa-l tragi. si daca nu ma insel la viteze mari in curbe strinse daca vrei sa iesi din curba tre sa invarti volanul, respectiv rotile spre senul opus curbei. Asta in conditii de raliu si macadam, nu sunt sigur daca e si pe asfalt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@muadDib sambata pot ajunge si in Sinaia. Bem un suc? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bem, bem! :D

Kpax, ce zici tu se cheama contrabracare si este solutia de iesire din criz... pardon, din supravirarea specifica raliului pe macadam/noroi/zapada/nisip ;D

Intradevar, raliul de asfalt este cu totul alta mancare de peste decat cel de pe suprafete instabile... Si, if U ask me, mai greu. Pe asfalt conteaza cel mai mult reflexele, in detrimentul gandirii analitice asupra dinamicii maselor... Aici conteaza foarte mult talentul.

Ehe, e mult de discutat... cum se intra in viraj si, mai ales, cum se iese (ca asta e cel mai important), succesiuni de viraje, trasa optima versus trasa ideala, frana de motor, frana de masa ("plesnirea" puternica a franei doar cu scopul de a muta instant greutatea masinii pe puntea fata, astfel incat sa poti lua virajul cu rotile infipte bine in asfalt), schimbarea fara ambreiaj (rev matching), heel & toe (apasarea simultana a franei si acceleratiei, cu acelasi picior), left foot braking (franarea cu stangul), etc.

imi place topicul, asteptam si impresii de pe la scoala :) , mai imi aduc aminte de tinerete :D

PS - Cel mai nasol post dintr-o masina de raliu este cel de navigator. Fratilor, daca nu ai nervi tari... in 2 sezoane ajungi la balamuc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nici io nu inteleg ce poate fi atragator in postul de navigator.....

io , cu unu ca mine pilot, n-as merge niciodata ! (de fapt, in dreapta, mi-e frica cu oricine)

am facut o tura in franta , in dreapta, pe circuit.... no way!

mai bine ies in decor decit sa stau in dreapta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

me tooo :) nu suport sa stau in dreapta Deloc.

P.s muadDib, sambata trebuie sa ajung in Poiana B, asa ca o sa trec prin Sinaia - sper in sfarsit sa ne vedem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

muadDib da-mi un PM cu numarul de telefon.

Poate ne intalnim toti 3 sambata (eu tu si Adi 2727)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now