U R S U

Unde as putea schimba uleiul in cutia automata la un D5 120kw

23 posts in this topic

Bre, as vrea sa schimb si eu uleiul in cutia automatica de la S80-ul meu. E un D5 din 2003 de 120kw.

La Dealerul oficial, Primus, numai uleiul aferent acestei opratiuni costa 1.600 lei fara tva.

Palaria mea!

Cica baga prima data uleiul sa spele cutia, il trag cu ajutorl unei pompe si dupa treaba asta baga uleiul nou.

... Cel putin asa am inteles.

Care e manevra, de fapt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima data se face FLUSH la cutie (cu 7L de ulei... care se arunca). Apoi se completeaza cu alti 7L. De unde rezulta 14L de ulei.. a in jur de 100-110RON/L -> 1600RON

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu din punctul asta de vedere nu am nici cea mai mica idee dar am auzit de multe ori ca uleiul din cutie nu se schimba,eu personal am intrebat la service(nu volvo) si acesta a fost raspunsul.

imi puteti da o lamurire in acest caz.

va multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

volvo spune ca uleiul din cutia geartronic este ,,long life"",dar tot ei spun ca in functie de clima atmosferica sa se schimbe totusi la 160000.in romania insa la ce conditii atmosferice sunt este bine sa-l schimbi la 80000.

deasta sunt atatea masini cu cutiile automate praf prin romania,tocmai pt. ca romanasii se iau dupa ce spune volvo (scrie si-n vadis)si se culca pe-o ureche.

of topic; in mom. in care  eram in cautari pt. a-mi lua un xc70,initial am vrut cutie automata,dar m-am lasat pagubas dupa ce am vazut vreo 5-6 masini care aveau cutiile pilaf,si am ales pt.siguranta o cutie manuala,din pacate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uleiul din cutia automata se schimba

nu stiu daca tre si spalata

cum?

inteaba un mecanic

nu stiu decit pe unde se baga-la operatiunea asta am asistat-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo Claudiu ,la cutiile automate trebuie schimbat (il au in revizia de 90000 trecut ,la xc90) ,dar servisurile nu o fac decit la cerere ,iar treaba su spalatul ramine si ia in picioare ,fal chiar daca te costa acum da nu schimbi cutia mai tirziu si stai atent la ulei ,bafta ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi,

Am facut schimbul acum vreo 5.000km si sunt placut impresionat de decizia mea de a-l schimba! :)

Am schimbat uleiul ... ca la carte!

Recomand!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt masch mea S40T4 in carte scrie 7,5 l, in realitate nu intra decat 4 l, asa ca mai bine intreaba-i pe cei care ti-au cerut 1600 lei cati l intra in banii aia; schimbul se face pe la joja de culoare galbena, cu o pompita manuala, dar evacuarea se face pe la un buson aflat sub cutia de vit; eu am pus ulei Castrol TQ D III / 26 lei litrul, care are si specificatia Ford Mercon; daca nu ai mec sa-ti faca treaba asta, simpla ca buna ziua, vorbesc cu cei de la service-ul nostru (ADP 2) si-ti rezolva treaba in 1/2 ore, numai sa ai uleiul; probabil ca cei de la reprezentanta au bagat 8l, 4 l pt flushing si 4 l pt schimb, mie mi-au calculat la pretul de ~ 400 lei / l , dar dupa ce m-am documentat, am rezolvat treaba, fara flushing e drept, cu ~ 150 lei; bafta!

CPNmTbooooo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alex hai sa-ti explic de ce este pretul asta, pentru ca vorbim de alta cutie de viteze, pentru ca vorbim de o cutie de viteze cu lichid JWS3309 nu cu DEXTRON III cum ai tu, pt ca vorbim de o cutie de viteze moderna cu auto-learn nu de o cutie a anilor 80, acum daca ai inteles diferentele trebuie sa stii ca intra 8L in cutie si cu inca 8 L se face flush.

Dupa ce se face flush se schimba softul cutiei cu ultimul update.

Mai trebuie spus ca 1L de ulei JWS3309 costa 80RON/litrul si nu se prea gaseste, deci 16L = 1280 RON iar restul e manopera .

Daca tu repari masina pe jenunche ca dacia berlina atunci nu trebuie sa te mai miri ca nu merge, ca pierde ulei etc etc .

Succesuri va urez !!!! 

PS> si mai putine sfaturi va rugam pt seria mare de volvo(S60->XC90) pt ca alea sunt Volvo adevarate nu Mitsubishi Carisma, tocmai de aia nu se pupa piesele .

Share this post


Link to post
Share on other sites

   Da este f. adevarat ,trebuie respectate procedurile impuse de fabricant etc.F documentat , domn Bogdan.

PS> si mai putine sfaturi va rugam pt seria mare de volvo(S60->XC90) pt ca alea sunt Volvo adevarate nu Mitsubishi Carisma, tocmai de aia nu se pupa piesele .

Tare am gresit ca nu am si eu serie mare si mi-am luat "cazan" break. ;D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

   Da este f. adevarat ,trebuie respectate procedurile impuse de fabricant etc.F documentat , domn Bogdan.

PS> si mai putine sfaturi va rugam pt seria mare de volvo(S60->XC90) pt ca alea sunt Volvo adevarate nu Mitsubishi Carisma, tocmai de aia nu se pupa piesele .

Tare am gresit ca nu am si eu serie mare si mi-am luat "cazan" break. ;D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@V50Saphir ai vrut sa zici Focus Wagon cu motor de Volvo si ti-a iesit "cazan break", stiu e greu, o sa intelegi cand o sa conduci un V70 si o sa constati ca e mare diferenta si ca acum conduci un Focus si nu e rautate din partea mea ci este un adevar pe care te las sa-l descoperi de unul singur .

Acuma ca sa terminam cu oftopicu trebuie spus ca cei care si-au schimbat uleiul la cutiile automate AW50/51 nu au problemele celor care nu si-au schimbat uleiul, in VADIS scrie destul de clar ca uleiul trebuie verificat si trebuie schimbat daca miroase a ars si este decolorat (culoare maro) sau daca are antigel in ulei (culoare gri).

"Flush the oil cooler, pipes and oil hoses

Only automatic gearbox fluid, Volvo P/N 1161540–8 (1 litre containers) may be used."

Deci zice destul de clar Vadisul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

''la o cutie manuala cand trebuie schimbat uleiul?''

si totusi la o cutie manuala in 6 trepte la cat trebuie schimbat uleiul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alea se incadreaza la categoria "daca merge bine las-o asa", nu este normat pe nicaieri la cat se schimba da zic eu ca la un 10 ani cam trebuie schimbat uleiul din cutia manuala .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdan G vreau sa te rog daca ma poti ajuta cu o informatie. Am o cutie automatic transmission AW55-50SN si trebuie sa schimb uleiul. Intrebarea este cat ulei intra in aceasta cutie ca sa stiu cat trebuie sa cumpar. Multumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intra 7,8 litri care trebuie sa faci spalare si ii arunci si mai bagi inca 7,8 ca la carte iar tipul de ulei volvo oem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu mi am schimbat uleiul la s80 la un service specializat pe cutii automate reparatiicutiiautomate.ro parca ,fara factura cu spalare 1500 ron m a costat super de treaba Oamenii ii recomand.

Edited by Teselone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu mi am schimbat uleiul la s80 la un service specializat pe cutii automate reparatiicutiiautomate.ro parca ,fara factura cu spalare 1500 ron m a costat super de treaba Oamenii ii recomand.

Niste jepcari! La Primus tot atat te costa, poate cu 100-150 lei mai mult! Cine stie ce ulei ti-au pus.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niste jepcari! La Primus tot atat te costa, poate cu 100-150 lei mai mult! Cine stie ce ulei ti-au pus.....

Pe mine la primus m-a costat cam 2250 lei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now