Midnight Caller

Benzina sau Diesel ?!

59 posts in this topic

Stiu ca a mai fost parca disputa asta la un momentat, dar azi am pornit o mica polemica cu un coleg de munca, caruia sta sa-i pice pompa de inalta presiune la un Opel Astra G diesel. Pret de noua... 6500RON (1511Eur).

Asadar, am facut un calcul aproximativ comparativ pentru o masina luata de NOUA, benzina vs. diesel. Sa zicem aproximativ acelasi motorizari, o benzina turbo de 2L si un diesel tot turbo de 2L (cam aceleasi performante si cam aceleasi dorite de natziunea romana - sau rromana venita din Spania mai degraba)

Diferenta de pret la achizitionare: Cam 1400Eur (6200RON sa zicem)

Pret la pompa : Benzina cam 3.25RON/L, Motorina cam 3.38RON/L (www.pretbenzina.ro)

Consum mediu: Benzina cam 9%, Motorina cam 7%. (oras + afara). - vorbim de consumuri REALE aici, nu de ce scrie in carte in conditii ideale.

Pret per suta de km: Benzina 29.25RON, Motorina 23.66RON

Diferenta de pret per suta de km: 5.59RON in favoarea Motorinei.

6200RON/5.59RON la 100km = 1109.12x100=110912KM !!!!

Cam in atatia km se amortizeaza diferenta de pret intre motorina si benzina, numar de km dupa care de regula se vinde o masina... Mai are sens sa calculam si diferenta de costuri de intretinere din FILTRE, ULEI, ca sa nu mai punem la socoteala daca pica injectoare, pompa de inalte, etc. etc. care pica mult mai des la motorina decat la benzina ?

Masinile comparate sunt :

Audi A4 B8 2.0 TFSI, 180 CP, M6 / benzina / 2.0l / 132 kW/179 CP / Manuala - 6 viteze / 4-usi EUR 25.741,-

si

Audi A4 B8 2.0 TDI EURO5, 170 CP, M6 / diesel / 2.0l / 125 kW/170 CP / Manuala - 6 viteze / 4-usi EUR 27.169,-

Dotarile sunt cele implicite, "default".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as merge pe Audi A4 B8 2.0 TFSI, 180 CP, M6 care din punctul meu de vedere este superior celui pe motorina . Pretul de achizitie este mai mic, consumabile mai ieftine. Cel pe motorina nu are nici un argument in favoarea sa decat consumul mai mic, care dupa cate ai prezentat si tu ....tot acolo ajungi. Daca este sa tin masina 2 ani si sa merg cu ea zi llumina, timp in care sper sa nu imi pice nimic din cele prezentate (injectoare, pompe, etc)....as alege Motorina

Concluzia mea este ca pentru un om care merge 25-30 000 Km pe an renteaza benzina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dieselul este buna pentru vacante (consum mic) , dar din pacate la Common Rail pica pompele de inalta presiune pe la 150k . Oricum facusem eu un calcul la cost revizii diesel vs benzina si la diesel este cu 50% mai scumpa o revizie ( se face si cu 5000 de km inainte de benzina ) si piesele de motor in general . La diesel pica EGR-urile in dusmanie ( ala de fabrica tin vreo 4 ani , cel inlocuit cam 2 ani ) si costa in medie cam 800 de lei . Deci daca tragem linie o sa ajungem la concluzie ca oricat ar fi consumul tot cu benzina iesim mai ieftin  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ce ca....:) mananc de ani de zile cu amicii tractoristi... Numai eu stiu :D

Si ce zice Alex aici sunt cifre drepte, reci... Daca mai bagi si feelingul la inaintare, nici nu exista termen de comparatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde ce vrei de la masina...

Eu nu prea ma uit la consum iar cand mi-am ales masina mi-am ales-o pt confort, siguranta si nici decum condus agresiv, dar intre timp mi-am schimbat parerea despre condus si inteleg altceva prin "sofer" acum.

Daca vrei sa te tina in scaun de la 1800 ture la 4500 iti iei motorina.

Daca vrei sa auzi motorul la 7 mii ture si reprize scurte iti iei benzina.

Eu nu cred ca o sa-mi iau vreodata benzina...dar cine stie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vadim de unde ai scos tu datele alea??? Am la firma parc auto NUMAI de DIESEL printre care enumar: Fiat Panda, Doblo, Astra, Mitubishi si masina mea Volvo Diesel....Masinile circula cel putin 12 ore pe zi....Nici una nu are problemele care le spui tu. Daca ai un studiu stiintific/raport tehnic auto....te rog sa-l pui aici.....Daca NU, te rog nu dezinforma aiurea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alexicaaaa, sefu`, captivant calculul dar la ultima suma nu e un zero in plus (la amortizare)? Asta ca sa vezi ca te-a urmarit cineva :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masinuta mea pe benzina ma arde rau de tot la buzunar, in mod constant.

Adica ea consuma cam 15-16 % in oras (noroc cu vremea urata ca mi-a fost frica de derapaje si am mers mai potolita => 13%). La drum lung consuma cam 11% (>150km/h).

Avand in vedere ca pun numai Carrera 100 (aprox 4 Ron/litru) si fac reviziile la 10000 km pot sa afirm ca as cheltui mult mai putin cu un diesel.

Am un prieten cu Clio 1,5 dci si spune ca a lui consuma cam 5 la drum intins.

Accentul 1,5 CRDI cam tot atat.

Dar n-o schimb pe un diesel nici moarta, imi place prea mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vadim de unde ai scos tu datele alea??? Am la firma parc auto NUMAI de DIESEL printre care enumar: Fiat Panda, Doblo, Astra, Mitubishi si masina mea Volvo Diesel....Masinile circula cel putin 12 ore pe zi....Nici una nu are problemele care le spui tu. Daca ai un studiu stiintific/raport tehnic auto....te rog sa-l pui aici.....Daca NU, te rog nu dezinforma aiurea.

Masinile tale sunt Common - rail ? ;D si au peste 150k ?

http://www.google.ro/search?hl=ro&client=firefox-a&channel=s&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&hs=839&q=problema+egr&btnG=C%C4%83utare&meta=cr%3DcountryRO

Uitasem sa precizez un lucru . Pompele de la Common rail pica din cauza motorinei ff proaste care se gaseste la noi pe piata .

Share this post


Link to post
Share on other sites

betty, te cred. Ca o paranteza, baiatul care a fost la Nationala trecuta(Vali) si a filmat toata aventura are un clio dci , mai are un an de platit leaasing-ul si i-a cazut deja:

-pompa

-schimbat injectoare

-pompa de servo(care e electrica). Deci, numai belele...e mort de suparare. La consum, da ii consuma putin, insa dupa o ora de condus in ea ma dureau spatele si genunchii...

Insa una e S60 si alta e... clio. Obrazul subtire cu cheltuiala se tine  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Betty, te rog citeste mai atenta comparatia pe care am facut-o... TU ai 2.4 TURBO BENZINA, si te compari cu EL care are 1.5 DIESEL !!!??

Repet, comparatia este facuta la aceeasi capacitate cilindrica, nu comparati mere cu pere ca ies bretele ! ;D

Si ca PS ca ma enervez ca lumea iar citeste printre randuri... tot >150/h la drum intins merge si Clioul ala de 1.5 de-i ia 5% ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiatul a folosit prima data tehnologia de "rampa comuna" in auto, deci Fiaturile din parc sunt common Rail, Mitubishi da si S60-ul meu DA. Nu toate au peste 150k din parc, dar majoritatea DA! inclusiv masina mea. Si motorina Petrom....deci de unde acest mit ? Este adevarat ca motorina nu e calitativa dar nu este adevarat ca "pica" la 150.000km. Iar EGR-ul se poate da jos daca "pica". Problema EGR-ului s-a mai discutat pe forum si nu are legatura doar cu motoarele pe benzina (is a nitrogen oxide (NOx) emissions reduction technique used in most gasoline and diesel engines.) Problemele sunt din cauza tehnologiei folosite. Eu am avut probleme cu ea doar la VOLVO si am dat-o jos(bypass). Cautarile pe google gen "probleme EGR" nu sunt elocvente:  Rezultatele 1 - 10 din aproximativ 10.200 pentru problema egr. (0,05 secunde). Daca cauti dupa "probleme motor benzina" o sa-ti returneze: "Rezultatele 1 - 10 din aproximativ 183.000 pentru problema motor benzina". Deci un raport de 18 la 1!!!!

Asta inseamna ca motoarele pe benzina sunt mai proaste? Nu cred. Am zis ca vreau sa vad rapoarte tehnice nu cautari pe google.....care nu sunt elocvente!

Si da, este adevarat ca un motor diesel are durata de exploatare mai mica in Romania decat in Vestul Europei....dar asta este alta discutie....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Midnight Caller

Scuze de offtopic, poti sa-mi stergi postarea. Te enervezi usor, nu face bine la sanatate  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I keep myself on my toes ;)

Ai putea te rog mai bine sa raspunzi decat sa sterg mesajul ?! Asa ca intre prieteni ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Midnight Caller

"TU ai 2.4 TURBO BENZINA, si te compari cu EL care are 1.5 DIESEL !!!??" - comparatia e aiurea, ai dreptate.

"tot >150/h la drum intins merge si Clioul ala de 1.5 de-i ia 5%" - nu la >150 km/h, la 140-150 km/h. Asa sustine proprietarul.

Vrei sa spui ca Audi A4 B8 2.0 TFSI, 180 CP are consum mediu 9%?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai sa vedem ce scriu baietii pe forumul VolksWagen :

1. Audi A4 B8

2. 1.8 TFSI

3. 160 CP

4. M6

5. 9-10% seara, 13-14% in timpul zilei si trafic cat de cat ok, >15% la orele de varf din Buc.

6. 7.5 - 8.5 extraurban

7. Bucuresti

8. Normal (Sport, ceva mai rar in ultimul timp)

... si alta parere

1. Audi A4 B8

2. 1.8 TFSI

3. 160 CP

4. M6

5. 9% seara, 13-14% in timpul zilei

6. 7.5 - 9.5 extraurban

7. Focsani

8. Normal - Sport in general conduc moderat - imi place in schimb sa o duc si in 6000 - 6500 rpm

Mie-mi iese o medie de 10-11%... Iar mersul de "croaziera" este in mod normal pe la 130-140/h... Diferentele sunt minime, daca vrei mai calculez o data, dar mai jos de 100.000km nu scade "amortizarea" :)

La 2.0TSI sa zicem ca e mai mare cu un 10% consumul... E in limite

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alex, uite aici experiment: VOLVO S60 D5 2002 180cp cu media in ORAS de 7.8l. VW passat 2002, 4motion 190cp pe benzina, cu media in ACELASI ORAS de 17%!!!! Ambele au cutia manuala!

Diferenta e doar de un "1", nu? Cata economie lunara iese la acelasi nr. de km?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tin sa ma repet pentru a 3-a oara, vorbeam de consumul MEDIU a doua masini IDENTICE, de aceeasi capacitate cilindrica (aproape), singura diferenta fiind sursa de energie.

Ai condus tot tu ambele masini ? Nu. Ai considerat medie 50%-50% urban/extraurban ? Nu. Ai luat in vedere faptul ca Passat-ul este 4-motion si asta adauga aproape 2L la consum ? Nici asta... PS: Media se calculeaza URBAN + AFARA, nu exclusiv URBAN, deci din start calculele se dau peste cap. Sa-ti spun si de ce, a mea ia 13% in oras si... 6% in afara. Dap, de la simplu la dublu ! Media - 9% !

Daca ala merge numai cu pedala la fund normal ca scoate 17 ! Si eu pot sa scot 17 in oras cu ascutzitoarea mea de 1.6 !!!

Ca sa nu mai spun faptul ca compari VOLVO cu VAG, sistemul de injectie fiind complet diferit intre ele !

Mere cu pere n-o sa semene niciodata...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loool, negativistule!!!! Pai mai Alex, Consumul mediu din BORD ce mama masii indica??? Oras? E mixt! Ca merge mai tare ??? Tu crezi ca eu fac rabat de "pedala" ? Dar daca vrei sa compari VW cu VW si Audi cu Audi, schimba numele topicului, ca aici scrie "Benzina sau Diesel" :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca a mai fost parca disputa asta la un momentat, dar azi am pornit o mica polemica cu un coleg de munca, caruia sta sa-i pice pompa de inalta presiune la un Opel Astra G diesel. Pret de noua... 6500RON (1511Eur).

Asadar, am facut un calcul aproximativ comparativ pentru o masina luata de NOUA, benzina vs. diesel. Sa zicem aproximativ acelasi motorizari, o benzina turbo de 2L si un diesel tot turbo de 2L (cam aceleasi performante si cam aceleasi dorite de natziunea romana - sau rromana venita din Spania mai degraba)

Diferenta de pret la achizitionare: Cam 1400Eur (6200RON sa zicem)

Pret la pompa : Benzina cam 3.25RON/L, Motorina cam 3.38RON/L (www.pretbenzina.ro)

Consum mediu: Benzina cam 9%, Motorina cam 7%. (oras + afara). - vorbim de consumuri REALE aici, nu de ce scrie in carte in conditii ideale.

Pret per suta de km: Benzina 29.25RON, Motorina 23.66RON

Diferenta de pret per suta de km: 5.59RON in favoarea Motorinei.

6200RON/5.59RON la 100km = 1109.12x100=110912KM !!!!

Cam in atatia km se amortizeaza diferenta de pret intre motorina si benzina, numar de km dupa care de regula se vinde o masina... Mai are sens sa calculam si diferenta de costuri de intretinere din FILTRE, ULEI, ca sa nu mai punem la socoteala daca pica injectoare, pompa de inalte, etc. etc. care pica mult mai des la motorina decat la benzina ?

Masinile comparate sunt :

Audi A4 B8 2.0 TFSI, 180 CP, M6 / benzina / 2.0l / 132 kW/179 CP / Manuala - 6 viteze / 4-usi EUR 25.741,-

si

Audi A4 B8 2.0 TDI EURO5, 170 CP, M6 / diesel / 2.0l / 125 kW/170 CP / Manuala - 6 viteze / 4-usi EUR 27.169,-

Dotarile sunt cele implicite, "default".

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am zis ca nu sunt corecte calculele! Poate nu m-am prins eu ca vorbim numai de VAG sau...VAG ;D Mea Culpa!  :beer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loool, negativistule!!!! Pai mai Alex, Consumul mediu din BORD ce mama masii indica??? Oras? E mixt! Ca merge mai tare ??? Tu crezi ca eu fac rabat de "pedala" ? Dar daca vrei sa compari VW cu VW si Audi cu Audi, schimba numele topicului, ca aici scrie "Benzina sau Diesel" :))

Pai mai Aline, de ce sa schimb titlul topicului ? Era doar un exemplu, daca poti si ai timp, sa te documentezi si tu legat de VOLVO, si sa prezinti o situatie REALA de ex. a 2.4D5 (D5244T4) vs. 2.4T (B5244T3) (185HP vs. 200HP)...  As fi luat 2.0T sau 2.4 170HP, cu D5, dar e mai mic motorul in prima situatie iar in a doua, motorul e aspirat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am raspuns deja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! MEA CULPA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu fii comod, chiar sunt curios, si acu' ma bag la jobu' de dupa job ;D Show me some numbers  :-*  :evil5:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now