Posted 20 Feb 2009 · Report post ete ce am patit. am plecat la servici dimineata si cand ajung acolo vad o stergatoare de la un far blocata pe jumatea farului, nu stiu ce a patit, dar dupa ce am pus contactu de cateva ori a revenit la pozitia normala. Am incercat sa vad daca merge a doua zi si iar a ramas blocata, s-a miscat umpic si gata a fost. Am facut iar chestia cu contactu si din 11000 de incercari a revenit la normal; dupa care am scos mufa. asta a fost acum 2-3 saptamani. Luni dimineata am patit la fel si cu cealalta stergatoare. Motorasele nu cred ca sunt arse ca nu ar mai trebui sa mearga de loc, dar mai misca cate umpic. Banuiesc ca au fost inghetate, iar pe drum am dat cu apa si nu au reusit sa porneasca ca erau lipite de far... banuiesc. Orice sugestie ar putea fi de ajutor.mersi, emil Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Feb 2009 · Report post Motorasele alea au inauntru o pastila patrata care se comporta ca o rezistenta... Daca aia crapa (se incinge si-si mareste foarte mult rezistenta), pa-pa motoras. Cel mult poti sa le desfaci si sa bagi intre cele doua lamele, o bucata de metal... Atentie la desfacere si la asamblare, se strica usor !PS: Si eu din acelasi motiv le-am deconectat pe ambele Share this post Link to post Share on other sites
Posted 14 Sep 2012 · Report post Motorasele alea au inauntru o pastila patrata care se comporta ca o rezistenta... Daca aia crapa (se incinge si-si mareste foarte mult rezistenta), pa-pa motoras. Cel mult poti sa le desfaci si sa bagi intre cele doua lamele, o bucata de metal... Atentie la desfacere si la asamblare, se strica usor ! PS: Si eu din acelasi motiv le-am deconectat pe ambele Si la mine au inceput sa faca figuri stergatoarele de la faruri, cred ca sunt pe duca. Nu prea as investi in motorase noi, nu sunt atat de utile oricum stergatoarele alea. As vrea sa le deconectez, unde este mufa, ca la o prima vedere n-am identificat-o, ce trebuie sa desfac ca sa ajung la ea? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Sep 2012 · Report post Nu trebuie sa desfaci nimic. La mine este undeva in fata radiatorului, o mufa din care iti pleaca cablajul in stanga si in dreapta , la cele doua stergatoare. Scoti mufa care te intereseaza si le-ai decuplat. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Sep 2012 · Report post Salutari tuturor! Sunt un membru nou si v-as ruga sa ma ajutati si pe mine intr-o problema. Am un volvo s 40 1,9 din IV/2003 si stergatoarele de la faruri nu merg deloc. Unde trebuie sa verific? Multumesc mult! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Sep 2012 · Report post Salut ,verifica sigurantele. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Sep 2012 · Report post Ms. Adi! Sigurantele nu au nimic. Trebuie sa vad la mufe? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Sep 2012 · Report post Trebuie sa le dai jos, in ele se strica ori motorasul din interior ori rotitele dintate care se tocesc dintii pentru ca sunt din plastic ori pe unde intra firele in carcasa intra in niste strapuri de cupru care sunt acoperite de un mastic mai tare trebuie curatat de mastic si lipite firele de lamelele din cupru dupa care se baga mastic de parbriz sau silicon . Ca sa le intretii mai trebuie sa le dai pe ax cu wd-40 spray degripant si lubrifiant . Bafta si spor la treaba. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Dec 2017 · Report post pai si ce trebuie pus in locul acelei"pastile ca totusi sa fie in siguranta? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Jan 2018 · Report post "Pastila" are rolul unei sigurante care se reseteaza singura dupa o vreme. Problema este ca in timp isi pierde proprietatile. O inlocuiesti cu o bucatica de metal si montezi o siguranta de 1-2 amperi pe alimentare, care va "sari" daca motorasul se blocheaza. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Jan 2018 · Report post multumesc mult..faza e ca la ce electricieni sunt ...nu stie nimeni din alea 3fire care e alimentarea...si nici eu nu stiu.am facut punte intre cele 2contacte ca sa inlocuiesc acea pastila si merge fara oprire.nu porneste la comanda ..mere de nebun.da un detaliu daca nu te superi.ca noi sunt scumpe si second ajung la aceeasi problema.fac o colectie deja. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Jan 2018 · Report post Ansamblul are 3 fire: masa, + permanent, comanda pornire. Se pot identifica foarte usor cu ajutorul unui multimetru. Traseul + permanent are in componenta: pastila (siguranta termica) si un microcontact actionat de o rotita cu cama. Cama opreste motorasul in momentul in care ajunge in pozita de park. Principiul de functionare este simplu: in momentul in care actionezi spalatorul de parbriz, prin comanda de pornire, faci un bypass la acest microcontact. Apoi motorasul se opreste la urmatorea trecere a camei dupa eliberarea manetei pentru spalator parbriz. Traseul comanda pornire are in componenta o dioda care nu lasa curentul sa treaca decat spre motor. Daca se arde, pompa spalator parbriz va merge incontinuu, deoarece face parte din acelasi circuit. Atentie la dezasamblare la cum sunt pozitionate roata dintata mare (marcata L sau R in functie de pozitia motorasului) si la rotita cu cama. Daca imi aduc bine aminte, in pozitia de park trebuie sa fie pozitionata cama, pe sensul de rotatie, fix inaintea microintrerupatorului. Daca tot umblati in ansamblu, recomand si demontarea motorului si rularea lui cu ajutorul unei surse de 12V in ambele directii, pentru a curata periile colectoare. In cazul tau, verifica sa nu fi deranjat ceva pe la rotita cu cama sau microintrerupator. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Jan 2018 · Report post ok boss.si-a bagat unul coarnele in un motor.dar mai am unul si voi fi precaut.multumesc foarte mult .sunt utile pe stazile noastre"curate". Share this post Link to post Share on other sites