kalyyyyyy

Schimbare rulment spate Volvo 360

8 posts in this topic

Azi am schimbat rulmentul pe spate. Atasez documentatia dupa care m-am ghidat. Cum este putin probabil sa aveti toate presele si sculele pentru operatia asta fac un mic tutorial in care puteti invata cum sa le evitati (prese si altele).

1)Se face rost de o rampa/groapa .

2)Se pune masina deasupra ,se da cu lichid de frina(nu cred ca ajunge doar sprayul) pe suruburile de la planetara.Sunt 6 suruburi.Se asteapta pana isi face efectul ,cam juma de ora,poate mai putin.Se scot suruburile (cheie de 10) ,eu am folosit o cheie destul de lunga cu tubulara si nu am avut probleme.Este posibil sa nu ajungeti la unul din suruburi;miscati masina un pic mai in fata ca sa ajungeti la el.Odata suruburile scoase planetara se atarna pe punte.

3)Se scoate piulita mare(cheie de 24) cu o tubulara .S-ar putea sa trebuiasca sa trageti frina de mana.

4)Se ridica masina pe cric

5)se scoate tamburul

6)Acum este momentul in care eu m-am blocat.A trebuit sa fabric o presa(5893 din documentatie).Credeti-ma nu iese partea cu prezoanele dand cu ciocanul fara sa scoate-ti restul de planetara(sau cum so numi partea aceea.Eu am taiat la strung o presa de scos plaetara la daciesi am micsorat-o cat diametrul planetarei de volvo- 97 mm.Ar fi trebuit sa ii dau si gauri ca sa fac replica la presa 5893 dar nu am avut cum asa ca am fixat-o de partea de planetara ramasa in roata cu 2 chei franceze.Am avut noroc si a mers.Recomand sa se faca si acele gauri.

7)Odata scoasa piesa de mai sus,se pune un dom de cupru pe fuzeta(cred ca asa se cheama) si se bate cu ciocanul pana iese.

8)Acum aveti acces la cele 4 suruburi cu imbus din interior.Piulitele sunt parca de 17.Le scoateti.

9)Scoateti cablul de la frina de mana si conducta din pistonasul de frina.E posibil sa aveti in model mai nou la care odata cu cele 4 suruburi iese doar o flansa(modelul prezentat in pozele atasate) ; la mine flansa era un tot cu partea in care este montata frina. daca aveti modelul nou nu e nevoie sa scoateti cablul si conducta.

10)La mine a ramas o bucata de rulment pe fuzeta.Acesta trebuie indepartat,deasemenea si rulmentul din acea flansa.Aici va urez spor la ciocane ,ca de presa speciala nu cred ca se pune vorba. Ies usor,nu va ingrijorati.

11)Se monteaza pe flansa rulemntul vechi si se preseaza.Eu am folosit Rulmentul vechi in care am lovit cu ciocanul.NU dati cu ciocanul direct in rulmentul interior,acesta este un tip anume de rulment in care daca dai cu ciocanul il arunci la gunoi.Eu am folosit rulmentul vechi si astfel atingi doar marginea rulmentului nou.

12)Se monteaza flansa,in cazul meu flansa cu tot ansamblul si cablul de frina de mana si conducta.

13)Se pune fuzeta la locul ei

14)Se Monteaza partea din spate dela planetara si se spera ca intra indeajuns cat sa prinda piulita.Daca nu ,asta e ,loviti usor cu ciocanul fuzeta pana prinde piulita.Strangeti piulita,o desfaceti ,puneti saiba,stringeti la loc tare.

15)Montati tambur roata,planetara si gata!

Va recomand sa fiti 2 oameni.Este obligatoriu sa aveti rampa/groapa.Sunt obligatorii cateva chei tubulare cu prelungitoarele aferente.Este nevoie de un imbus.Fara o presa ca cea folosita de mine nu aveti cum sa schimbati rulmentul.Apropos de asta daca e cineva din Bucuresti si vrea sa faca operatiunea asta sa imi ceara presa respectiva,i-o imprumut cu cea mai mare placere.La modelul cu motoare de 1.4 si 1.7 e posibil sa aveti alt sistem, si anume 2 rulmenti si un distantier.Cred ca sunt valabile majoritatea operatiunilor descrise mai sus.Aveti grija ca din 87 si pe 1.4 s-a pus tipul asta de rulment.Daca aveti nelamuriri nu ezitati sa intrebati.

post-2131-12877856643628_thumb.jpg

post-2131-12877856644232_thumb.jpg

post-2131-12877856644841_thumb.jpg

post-2131-12877856645476_thumb.jpg

post-2131-12877856646341_thumb.jpg

post-2131-12877856646969_thumb.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo dom`ne!       :D  si sa fiu rau, de ce nu ai mers la Primus? :tongue3:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De-al naibii n-am mers.Si mai imi place si sa ma murdaresc.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

am vazut ca detii pagini originale de la un manual volvo 340. Sunt interesat de o copie a acestui manual. Platesc pentru efort. Adresa mea  liviuvex@yahoo.com  0762064459

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu merita copiat.

eu l-am comandat pe e-bay si am iesit cu totul la 45 lei.

cartea e foarte detaliata, are 400 pagini.

servus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foile sunt o parte din pdf-urile de pe volvo300mania scoase la imprimanta.As vrea eu sa fie originale si complete..

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut tuturor, si ms autorului pentru descrierea detailata, mentionez ca nu am volvo insa o cunostinta de a mea m-a rugat sa-i schimb rulmentii spate la un 340. Daca stiam ca este atat de complicat nu cred ca ma angajam. Crezi ca poti sa ma ajuti cu presa respectiva imprumut?

stima

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut tuturor, si ms autorului pentru descrierea detailata, mentionez ca nu am volvo insa o cunostinta de a mea m-a rugat sa-i schimb rulmentii spate la un 340. Daca stiam ca este atat de complicat nu cred ca ma angajam. Crezi ca poti sa ma ajuti cu presa respectiva imprumut?

stima

Bineinteles ca pot sa ti-o imprumut. Tel meu este 0745773780. Din pacate presa este pe undeva prin pivnita alor mei, asa ca doar in weekend am timp sa merg sa o iau.

Nu este atat de complicat, oricum pt fi si mai complicat, de exemplu la majoritatea masinilor cu punde rigida si tractiune spate, unde trebuie data jos carcasa de la diferential si o parte din satelitii din diferential...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now