Sign in to follow this  
Followers 0
raser V460

460 din '95 - probleme releu incarcare

7 posts in this topic

Salut, de 3 saptamani am un 460, motor 1,8 benzina, fabricatie 1995, sunt super-multumit si fericit, descoperind incet-incet ceea ce inseamna de fapt VOLVO.

Singura problema ar fi un bec buclucas de la bord, cel ce indica incarcarea bateriei.

Dupa un drum lung si o spalare exetrioara a a masinii, a doua zi dimineata becul a ramas aprins chir si dupa ce motorul pornise. Ceea ce era interesant, becul se aprindea mai puternic atat atunci cand porneam diversi consumatori (ventilatie, faruri), cat si atunci camd turam motorul.

Prin deosebita amabilitate a lui midnight, cu care vorbeam prima data in viata, dar care si-a rapit vre-o 2 ore din timpul sau pentru a veni de hac ciudatei defectiuni, am aflat ca de vina e "releul" de inarcare de pe alternator, de fapt un regulator electronic. Concret, acest regulator nu mai "taia" din plusul de tensiune generat de alternator la supra-turarea motorului si riscam ca, in timp, sa imi fiarba bateria, deoarece la 2000 turatii/min curentul de incarcare se ducea spre 14,8 V (precizez ca bateria era noua - de 2 luni).

Am schimbat regulatorul, curentul maxim de incarcare a ajuns la 14,2 V, iar cu consumatori porniti undeva pe la 13,8.

Cu toate acestea, becul de bord se comporta la fel.

Midnight mi-a sugerat ca ar putea fi circuitul de incarcare, pe care urmeaza sa-l verific atunci cand voi avea mai mult timp (cu toate ca nu prea stiu exact cum, voi incerca sa aflu.

Pana atunci, va urez la toti drumuri bune, placute si fara probleme cu super-masinile pe care le aveti si sa ne bucuram impreuna de VOLVO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probleme la releul de incarcare am avut si eu si am ma intalnic la cateva persoane, tot detinatoare de volvo 440/460. Se pare k aceasta problema este mai des intalnita. Mie nu imi incarca deloc in timp ce aveam motorul pornit. Am schimbat releul cu totul si problema s-a rezolvat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut si eu probleme cu releul si pana nu am sghimbat 3,nu l-am gasit pe cel bun.Ar trebui sa iei codul de pe cel vechi si sa cauti unul compatibil.Nu te lua dupa cei de la magazine.Asa am patit si eu:la unul nu se aprindea beculetul cand pune-am contactul la altul nu se stingea s.a.m.d.cu toate ca incarcau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am rezolvat problema releului de incarcare prin inlocuirea celui original cu un releu MOBILETRON cod VR-PR1652H.Pretul este de aproximativ 55 RON.

Precizez faptul ca acest releu are 2 borne de conexiune.

  1.Borna pentru lampa bord.(notat L pe cel original)

  2.Borna pt. excitatie alternator.

Deasemenea are doua fire care se conecteaza la placutele cu diode ale alternatorului,dupa cum  urmeaza:

      Firul albastru pe placa de diode marcata cu (-),

      Firul galben pe placa de diode marcata cu (+).

Mai multe detalii legate de tensiune si limite de curent puteti gasi la:

http://www.mobiletron.com.tw/search.htm

  Bogdan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

De la un magazin de piese auto din Timisoara.Am inteles de la ei ca lureaza cu cei de la reteaua de distributie Meteor,dar cred ca-l poti gasi cam pe la toti vanzatorii de piese auto.

Bogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

aceiasi problema o am si eu cu un volvo 460din 95. cand calc acceleratia, se inroseste mai tare becu bateriei[attach=#]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0