cojocaru27

Lumina faruri mai buna, cum?

709 posts in this topic

Daca tot s-a facut praf topicul despre lumina si becuri, sa continui si eu cu offtopicul.

Cei care o tin tare cu fordul, voi ati auzit ce sunet de "tabla moarta" se aude la focus II cand se inchid portierele?

Rugina la praguri si aripi ati vazut vreodata la volvo S40 II? La focus DA!

Intrati pe forum la ford sa vedeti topicuri despre piese care nici nu stiati ca exista, pentru ca nu se strica niciodata la volvo.

E adevarat ca sunt facute pe aceeasi platforma, e adevarat ca S40-ul nu este o masina premium ca XC-urile sau ca S80-ul, dar ford focus? Come on....

Cautati pe youtube accidente cu S40/V50 si apoi uitati-va la accidente cu focus.

 

Ontopic totusi:

Eu am xenon aftermarket pe faruri cu xenon de fabrica la S40 si de cand i-am facut o vizita lui Serban din Bucuresti acum 3 ani (din nou multumesc Bogdan G.) nu am mai schimbat nici un bec/balast. Si nu, nu fac economie la curent.

Edited by Roskat
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Roskat! Acum il vizitezi degeaba pe Serban, nu mai are instalatii bune de xenon after-market. Si instalatia mea initiala era tot de la el luata, tot prin intermediul lui Bogdan G care l-a indicat pe Serban pentru instalatii xenon. Mie mi s-au dus balasturile dupa cativa ani de utilizare si n-am mai gasit acelasi model. Becurile initiale au rezistat minim 2 ani.

Am fost initial la Serban cu masina, care m-a anuntat cu parere de rau ca nu mai are instalatii sau piese asemanatoare cu ce aveam eu pe masina si nici nu mai aduce altele din cauza ca-s majoritatea "chinezisme proaste"...chiar si cele CAN-BUS.

Am luat de la rossieeduard de aici de pe forum (are topic de vanzare instalatii si becuri xenon), o instalatie care m-a costat circa 200-250 lei (nu-mi amintesc precis), care arde circuitul integrat de la motorasul de stergatoare cam la maxim 2 saptamani. Urmatoarea incercare ar trebui sa fie o instalatie xenon scumpa, in jurul a 100 Euro, insa prioritatile sunt altele acum si V50-ul cred ca v-a trebui vandut curand, ca masina e in contract de comodat pe firma si nu-i mai pot face Casco (mai veche de 10 ani) si prefer o masina full asigurata.

Stima!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Roskat! Acum il vizitezi degeaba pe Serban, nu mai are instalatii bune de xenon after-market. Si instalatia mea initiala era tot de la el luata, tot prin intermediul lui Bogdan G care l-a indicat pe Serban pentru instalatii xenon. Mie mi s-au dus balasturile dupa cativa ani de utilizare si n-am mai gasit acelasi model. Becurile initiale au rezistat minim 2 ani.

Am fost initial la Serban cu masina, care m-a anuntat cu parere de rau ca nu mai are instalatii sau piese asemanatoare cu ce aveam eu pe masina si nici nu mai aduce altele din cauza ca-s majoritatea "chinezisme proaste"...chiar si cele CAN-BUS.

Am luat de la rossieeduard de aici de pe forum (are topic de vanzare instalatii si becuri xenon), o instalatie care m-a costat circa 200-250 lei (nu-mi amintesc precis), care arde circuitul integrat de la motorasul de stergatoare cam la maxim 2 saptamani. Urmatoarea incercare ar trebui sa fie o instalatie xenon scumpa, in jurul a 100 Euro, insa prioritatile sunt altele acum si V50-ul cred ca v-a trebui vandut curand, ca masina e in contract de comodat pe firma si nu-i mai pot face Casco (mai veche de 10 ani) si prefer o masina full asigurata.

Stima!

Salut, pai nu am de ce sa-l mai vizitez ca inca nu s-a ars nimic :D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

In legatura cu sistemul de iluminare: de ce pe becurile de pozitie spate am becuri cu 2 filamente (P21/5W)? Cand unul dintre cele 2 de pe stanga (ca Volvo are 2 pe fiecare parte ca sa nu ramai chior daca se arde unul :D) nu imi mai lumina, l-am schimbat si am observat ca doar un filament era ars. Celalalt filament pare nefolosit. Precizez ca lampile de frana sunt cu LED-uri, iar singura explicatie ok mi s-ar parea ca pana la facelift becurile de pozitie erau folosite si pe post de stopuri de frana cu al doilea filament (cum e la Opel Astra G). Am dreptate? :D

Merci!

Si sarbatori fericite in caz ca nu mai apuc sa scriu pana la Craciun :D:occasion1:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am impresia ca sunt folosite ca stopuri de ceata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu...la ceata e bec separat :)) Am aprins ceata si s-a aprins becul de sub pozitii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,datorita ca un prieten are faruri cu lupe vin cu urmatoarea intrebare.Inainte avea montat xenon de 35 w si 6000k,iar noaptea era dezastruos!I-am recomandat sa-si comande xenon de 55w si 4300k.A facut asta,dar spune ca lumina e tot chioara si ca masina care a avut-o inainte o fabia cu faruri h4,oferea mai multa lumina.

In cazul de fata as vrea sa stiu ce este de facut?Am citit si despre curatarea lupelor,dar din ce am vazut,nu pare a fi prea mare diferenta!

Multam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut lik!

Sa incerce intai o curatare a lupelor, poate sunt doar foarte afumate. Daca nu vede bine cu nici un fel de xenon nici dupa ce curata lupele, ma tem ca singura solutie ar fi faruri noi, sau macar unele in stare foarte buna.

Poate o avea si reglajele de la faruri stricate sau urechiuse rupte, sa verifice si asta. Imi amintesc ca aveam un far pe o Astra, care avea o prindere de plastic rupta si-l fixasem cu o bucatica de cauciuc sa bata in jos pe sosea, altfel era prin copaci :)

Edited by FBogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt si lupe aftermarket ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau se pot schimba si dioptriile soferului :D. Glumesc

Sper ca de la xenon de 35 w cand a trecut la xenon de 55w a schimbat si balastul nu numai becul.Ca becul nu este diferit ci doar balastul.Deci mai bine zis toata instalataie trebuia schimbata.In caz ca a cumparat asa zisele becuri de 55 w a luat teapa.

Dar daca a schimbat toata instalatia si a trecut la balast de 55 w cu becuri de 4300k si tot nu vede atunci ar fi lupele proaste dar m as mira

Share this post


Link to post
Share on other sites

A fost schimbat kit ul complet.O sa incercam o curatare a lupelor sa vedem ce rezulta.

Daca nu,ultima varianta ar fi inlocuirea lupelor originale cu altele AM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lika, de cele mai multe ori se arde oglinda lupei si nu prea mai ai ce sa-i faci

IMG_2530.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Sunt in comert astfel de reflectoare cu lupe pentru S40?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dedicate nu cred, dar cel mai probabil se poate adapta ceva

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intamplator am dat peste filmuletul acesta, pentru curatarea lupelor. Pe unii poate ii ajuta un pic operatiunea, dar nu va asteptati la rezultate extraordinare https://www.youtube.com/watch?v=cQKKxZwm-lg

PS: in filmulet sunt faruri de SUA si nu au motoras de reglare far. La cele de EU, este motorasul care acopera unul dintre suruburi si o sa fie chin sa-l scoateti

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumim Ionut, chiar e util tutorialul gasit de tine, cred ca ma apuc si eu de operatiune cand s-o incalzi iar afara, ca nu pare cine stie ce inginerie. 

Nu mi-am dat seama exact ce tip de laveta/carpa a folosit, dar am una speciala pentru TV LCD sau LED care cred ca e exact ce trebuie. 

Mie rezultatul mi se pare ok din ce se observa la finalul filmuletului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crapa moale de bumbac. Eventual "piele de caprioara" cum se foloseste la spalatorii. Nu folositi solutii cu alcool pe oglinda lupei (partea cromata), ca o sa se ia cromul de tot. Cu o carpa umeda, stoarsa bine, sters usor, fara a apasa sau freca pe suprafata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumim Ionut, chiar e util tutorialul gasit de tine, cred ca ma apuc si eu de operatiune cand s-o incalzi iar afara, ca nu pare cine stie ce inginerie. 

Nu mi-am dat seama exact ce tip de laveta/carpa a folosit, dar am una speciala pentru TV LCD sau LED care cred ca e exact ce trebuie. 

Mie rezultatul mi se pare ok din ce se observa la finalul filmuletului.

pe acest topic , la pg.19 am pus o poza cu niste explicatii (sa poti demonta mai usor surubul acela mai incomod la farurile de europa)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare si la multi ani!  Ma numesc Radu, si citind acest articol, vreau sa va spun ce am facut eu pentru o lumina mai buna la farurile cu halogen la s40/v50. Am dat farurile jos, le-am luat in casa, m-am dotat cu surubelnite, carpa din piele de caprioara si bumbac si m-am pus pe dat jos lupele din faruri, le-am curat (am dat cu putina solutie de geamuri W5 de la Lidl pe carpa din piele de caprioara dupa ce am umezit-o putin de tot cu apa), inclusiv oglinda, iar dupa aceea am sters cu carpa din bumbac. Am asamblat tot la loc si gata. Mentionez ca este o oarecare diferenta sesizabila ! Din cate am observat cand am desfacut farurile am vazut ca si oglinda e usor matuita pe o parte la ambele faruri...

Am vrut sa imi pun initial kit xenon mai calitativ de 55w 4300k cu condensatori, deoarece se stie ca sunt probleme daca pui un kit din piata de slaba calitate.

Dupa aceea am vrut sa iau un kit xenon calitativ tot de 55w cu condensatori dar de 3000k (pentru a nu sari in ochi ca am xenon deoarece 3000k este o culoare mai galbuie putin) deoarece, dupa cum se stie xenonul montat pe masini fara instalatie de spalat faruri, autoleveling si lupe NU este legal, iar daca te opreste un Domn' Garcea care vrea sa te intrebe de sanatate mai in detaliu ramai fara talon si nu este chiar ok...

Am avut si becuri halogen minune de la osram, philips cu lumina mai buna, etc.. dar nu sunt prea fiabile, pretul este mare, iar  pe ploaie nu vezi mai nimica, asa ca si acum am becurile originale osram cu care a venit masina echipata, cel putin cu becurile alea am cumparat-o eu din strainatate. 

Dupa cum spune si paunionutz, este un surub mai greu de desfacut din cauza motorasului de reglaj, dar mie nu mi-a dat dureri prea mari de cap.

Sper ca va fost de ajutor. Va salut cu respect !!

Edited by Raducu Radu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut!

Am citit cam tot topicul acesta si tot nu am inteles ce ar fi de facut pentru o lumina mai buna!?!? Asa zisele becuri minune Osram, Philips, etc nu fac mare minune, plus ca se ard destul de repede, xenonul aftermarket din cate am inteles creeaza ceva probleme pe la stergatoare(in afara faptului ca sunt ilegale)!

Deci care ar fi solutia pentru o lumina mai buna? (in afara de alta masina :rolleyes: )

P.S eu tot nu am inteles cum se poate scoate acel surub care tine lupa si este mascat de motoras!? Ma poate ajuta cineva; as vrea sa scot lupele sa le sterg putin, poate poate...

Mersi!

Edited by acn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desfaci intai 2 din cele 3 suruburi care tin lupa , apoi desfaci surubul incercuit , apoi iti faci loc (pozitie) sa il desfaci pe al 3-lea care prinde lupa . Inainte de astea scoate becul !

2016-01-06 09.12.04.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca becurile de pozitii schimb cu LED auto auxiliare Narva W5W ajuta ceva la vizibilitate? sau nu prea...

Am ras bine in dimineata aceasta :)))) , cum ar putea doua becuri de 5w  amarati care nici nu se observa sa schimbe luminozitatea pe asfalt , asa ca logica elementara vorbesc...

Daca becurile de pozitii schimb cu LED auto auxiliare Narva W5W ajuta ceva la vizibilitate? sau nu prea...:))))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desfaci intai 2 din cele 3 suruburi care tin lupa , apoi desfaci surubul incercuit , apoi iti faci loc (pozitie) sa il desfaci pe al 3-lea care prinde lupa . Inainte de astea scoate becul !

2016-01-06 09.12.04.jpg

Mulțumesc! O sa încerc sa curat lupele!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie fortat un pic sa ai acces la acel al 3-lea surub , ai grija sa nu rupi ceva , daca tragi usor e oke. Spor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut!

Am citit cam tot topicul acesta si tot nu am inteles ce ar fi de facut pentru o lumina mai buna!?!? Asa zisele becuri minune Osram, Philips, etc nu fac mare minune, plus ca se ard destul de repede, xenonul aftermarket din cate am inteles creeaza ceva probleme pe la stergatoare(in afara faptului ca sunt ilegale)!

Deci care ar fi solutia pentru o lumina mai buna? (in afara de alta masina :rolleyes: )

P.S eu tot nu am inteles cum se poate scoate acel surub care tine lupa si este mascat de motoras!? Ma poate ajuta cineva; as vrea sa scot lupele sa le sterg putin, poate poate...

Mersi!

Cred ca am mai scris : farurile curate, nematuite si cele mai bune becuri cu halogen de pe piata. Marcile pe care le-ai enumerat si tu, poate in alta ordine...

Restul e ilegal si nu merita riscul, plus ca ilegal inseamna automat si imoral (pentru ceilalti parteneri de trafic).

Adica nu trebuie sa ne intereseze doar sa avem noi drumul luminat "a giorno" si ceilalti din fata sa fie orbiti.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now