cojocaru27

Lumina faruri mai buna, cum?

709 posts in this topic

Pentru cei care nu stiu electrica,iar pt cei care stiu le reamintim ca rezistivitatea = Ro x L / S, adica rezistenta creste cu scaderea sectiunii (filament mai subtire) adica exact INVERS, curentul absorbit este mai mic sau cel mult acelasi (puterea e tot de 55W, nu ?) Temperatura este poate mai mare dar nu din cauza rezistivitatii ci a sectiunii mai mici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitări pentru detalii,  eu am dorit să sune mai simplu :).

Da P=UxI conform formulei curentul rămâne constant,  dar în facultate la laborator un profesor ne-a demonstrat ca el variază în funcție de multi factori unul dintre aceștia fiind temperatura materialului prin care trece. 

Pot spune multe dar cred că e suficient ce am spus în mesajul anterior.

Da puterea rămâne 55W pe filament, dar exemplul cel mai bun e ca nu toate contactele sunt perfecte, prin urmare apare rezistență și implicit puterea absorbită crește. 

Edited by Nicu B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temperatura duce la cresterea rezistivitatii si deci la scaderea curentului :) de asemenea puterea absorbita scade la contacte imperfecte datorita cresterii rezistentei (P= UxU/R) :)

Nu ma dau mare, doar vreau sa fie corecte informatiile daca tot le avem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi , dupa 2 ani si cc 60k mi s-a ars primul bec marca Carrefour.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/27/2016 at 2:46 PM, Nicu B said:

Atentie, toate becurile cu extra lumina "Night braker, Plilips +30% .." sau mai stiu eu ce marca nu sunt altceva decat brcuri ce au o compozitie a filamentului putin diferita, dar grosimea lui mult mai subtire decat la unul normal. Prin urmare mai multa lumina = mai multa caldura degajata = un curent mai mare absorbit.

Si sa le luam pe rand:

- mai multa caldura degajata = pentru cei ce au lupe in faruri efectul va fi de coacere a lupei si de exfoliere in timp a oglinzii ce reflecta lumina. In consecinta dupa un timp lumina reflectata din ce in ce mai slaba.

-filament mai subtire / curent absorbit mai mare = pentru cei ce nu stiu electrica, va spun ca acest lucru este egal cu caldura mai mare degajata ce face ca in timp destul de scurt sa se scuture/ consume filamentul < se arde becul> si sa incalzeasca contactele + cablurile aferente acestor contacte < asta se traduce prin intarirea izolatiei cablajelor, devin sticloase>

Evident ca toate aceste efecte se intampla in timp in functie de vechimea masinii si poti ajunge in 1-2 ani sa investesti multi bani pentru ca la un momend dat ai pus niste becuri care trebuiau sa te ajute. Personal pe masina anterioara < nu aveam lupe> am folosit si Osram NBR si Philips +75% parca. Indiferent de varianta nu au rezistat mai mult de 1 an.

Daca alegi polish la faruri asigura-te ca dupa polish ti se aplica un lac protector special pentru plastic<faruri> altfel in mazim 3-4 luni se matuiesc la loc < devin opace/ cetoase> sau se ingalbenesc de la detergentii de spalare a masinii.

Drumuri line.

 

DSC_2391.jpg

multumesc pentru atentionare!

inca nu am facut polishul; mi s-a spus ca dupa polish, se va aplica o folie protectoare; ar putea fi asta o solutie buna?

mentionez ca farurile sunt matuite, usor ingalbenite, se observa ff bine, nu sunt dubii in privinta asta :); masina e din 2004.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/27/2016 at 2:46 PM, Nicu B said:

Atentie, toate becurile cu extra lumina "Night braker, Plilips +30% .." sau mai stiu eu ce marca nu sunt altceva decat brcuri ce au o compozitie a filamentului putin diferita, dar grosimea lui mult mai subtire decat la unul normal. Prin urmare mai multa lumina = mai multa caldura degajata = un curent mai mare absorbit.

Si sa le luam pe rand:

- mai multa caldura degajata = pentru cei ce au lupe in faruri efectul va fi de coacere a lupei si de exfoliere in timp a oglinzii ce reflecta lumina. In consecinta dupa un timp lumina reflectata din ce in ce mai slaba.

-filament mai subtire / curent absorbit mai mare = pentru cei ce nu stiu electrica, va spun ca acest lucru este egal cu caldura mai mare degajata ce face ca in timp destul de scurt sa se scuture/ consume filamentul < se arde becul> si sa incalzeasca contactele + cablurile aferente acestor contacte < asta se traduce prin intarirea izolatiei cablajelor, devin sticloase>

Evident ca toate aceste efecte se intampla in timp in functie de vechimea masinii si poti ajunge in 1-2 ani sa investesti multi bani pentru ca la un momend dat ai pus niste becuri care trebuiau sa te ajute. Personal pe masina anterioara < nu aveam lupe> am folosit si Osram NBR si Philips +75% parca. Indiferent de varianta nu au rezistat mai mult de 1 an.

Daca alegi polish la faruri asigura-te ca dupa polish ti se aplica un lac protector special pentru plastic<faruri> altfel in mazim 3-4 luni se matuiesc la loc < devin opace/ cetoase> sau se ingalbenesc de la detergentii de spalare a masinii.

Drumuri line.

 

DSC_2391.jpg

multumesc pentru atentionare!

inca nu am facut polishul; mi s-a spus ca dupa polish, se va aplica o folie protectoare; ar putea fi asta o solutie buna?

mentionez ca farurile sunt matuite, usor ingalbenite, se observa ff bine, nu sunt dubii in privinta asta :); masina e din 2004.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Folia transparenta pentru faruri este ok

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 16.04.2016 at 11:21 PM, Behu said:

Si apropo, pentru cei care mai doresc sa experimenteze pe faruri de S40/V50 diverse solutii pentru imbunatatirea luminii, pun la dispozitie gratuit "faruri cobai", cu rugamintea de a posta pe forum concluziile experimentelor :)

O seara frumoasa tuturor!

Bogdan

Salut!

Mai este valabila "oferta" ? Daca sunt de facelift 2008+ , as fi interesat! Am cumparat niste lupe bi-xenon + drosere valeo + becuri D1S si as vrea sa vad ce iese! Dar totusi as vrea sa pastrez si farurile originale ale masinii, in caz de ceva! :)

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Nu sunt de facelift, din pacate...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cei care ati montat xenon, unde ati pus droserele? Eu am luat niste drosere OEM Valeo D1S, destul de micute si totusi nu reusesc sa le gasesc un loc!

Nu pot sa le pun nici prea departe de far, pentru ca firul care pleaca din ele catre bec, are doar vreo 20 cm! Singurul loc disponibil, ar fi inauntrul farului, chiar sub lupa, dar mi-e frica sa nu se supraincalzeasca droserul (caldura degajata de lupa + caldura degajata de droser)!

Vreo idee?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna,

La S60 cu Xenon OEM este insurubat pe partea de jos a farului (carcasei de plastic).

Edited by gfieraru

Share this post


Link to post
Share on other sites

La S40 si V50, droserul este de fapt capacul farului!

Pana la urma i-am gasit un loc droserului sub far, montat lupa bi-xenon, tras fir de masa separt, pus farul pe masina si surpriza....cu motorul pornit farurile fac precum pomul de craciun! :) Daca nu pornesc motorul, farurile stau aprinse frumos, fara nicio problema!

https://www.youtube.com/watch?v=KBJpcj7513s&feature=youtu.be

Asta inseamna ca trebuie sa ma apuc sa bricolez un KBOWE(un fel de anulator bec ars + eliminator PWM)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebare de incepator! De ce ai tras fir de masa separat?

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 27.05.2016 at 4:06 PM, acn a spus:

Cei care ati montat xenon, unde ati pus droserele? Eu am luat niste drosere OEM Valeo D1S, destul de micute si totusi nu reusesc sa le gasesc un loc!

Nu pot sa le pun nici prea departe de far, pentru ca firul care pleaca din ele catre bec, are doar vreo 20 cm! Singurul loc disponibil, ar fi inauntrul farului, chiar sub lupa, dar mi-e frica sa nu se supraincalzeasca droserul (caldura degajata de lupa + caldura degajata de droser)!

Vreo idee?!?

Eu le-am pus in far fara nici o problema .. Stau acolo cam de 6-7 luni si functioneaza perfect 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, acn a spus:

La S40 si V50, droserul este de fapt capacul farului!

Pana la urma i-am gasit un loc droserului sub far, montat lupa bi-xenon, tras fir de masa separt, pus farul pe masina si surpriza....cu motorul pornit farurile fac precum pomul de craciun! :) Daca nu pornesc motorul, farurile stau aprinse frumos, fara nicio problema!

https://www.youtube.com/watch?v=KBJpcj7513s&feature=youtu.be

Asta inseamna ca trebuie sa ma apuc sa bricolez un KBOWE(un fel de anulator bec ars + eliminator PWM)!

Nu ai nevoie de fir de masa separat lui masa din far de pe faza si pentru ridicarea coborarea lupei luai semnal de pe becul de faza lunga , mai simplu legai lupa in paralel pe becul de faza lunga si nu ar trebuii sa ai probleme . La mine functioneaza perfect. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fir de masa separat pentru ca masa farului are punct comun cu masa motorasului de la stergatoare si in timp ar afecta motorasul (de pe la americani citite)!

Nu am facut altceva, decat sa tai firul de masa care vine in mufa farului si sa o conectez undeva pe caroserie in apropierea farului!

Clapeta lupei este legata la faza lunga, functioneaza corect! Singura problema este ca becurile de pe faza scurta se aprind si se sting in continu daca motorul este pornit! Cu cheia in pozitia 2, dar cu motorul oprit, becurile stau aprinse normal, fara sa se mai stinga/aprinda continu!

 

Edited by acn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai stergatoarele isi iau masa de pe alta caroserie? Din cate stiu eu, masa este aceeasi pe toata suprafata caroseriei. Tu de fapt ai mutat un fir de masa dintr-un loc in altul, find fix acelasi lucru, iar motorasul de la stergatoare se va arde fix la fel. Americanii cred au alta fizica decat noi....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu chiar, e posibil sa rezolve problema pt ca masa este comuna in nodul 63/108 iar de acolo pleaca la masa de pe caroserie 31/110 .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mama cand vine Jupanu cu nodul Gordian, alea, alea, ne-a spart.

Problema apare cand masa aia care alimenteaza ambele echipamente, bec si motor dispare.

Apare fenomenul ala de stopuri Logan cand pune omul frana si se aprind si pozitiile semnalele stanga dreapta etc, etc. sau pune semnal si se aprind toate cele.

De fapt ai doi sau mai multi consumatori alimentati in serie care nu vor mai primi 12V, eventual 6V sau mai putin ceea ce-ti modifica amperajul etc, etc. si de aici problemele.

Edited by Maurice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masa separata, rezolva problema doar pe jumatate!

Cauza pentru care xenonul clipeste cand motorul este pornit, ar fi urmatoarea :

Specifically, the each halogen low-beam/DRL combo bulb is directly wired to the CEM (central electronic module), which houses two independent fuseless current-monitored high-side PMOS-switched PWM-voltage-regulated circuits. When an fault condition is detected in either circuit, the CEM signals a "Bulb Failure Low Beam" message (aka bulb-out warning, or BOW) to appear on the DIM (driver information module aka gauge cluster LCD) with a yellow triangle.

Unlike many other vehicles, the fault monitoring in the P1 CEM is very selective to both output current and voltage. The PWM regulation is a much lower frequency (80hz) than the typical 1-200 kHz found elsewhere. Worse still, there is a poorly designed filter in the sensitive Wiper Motor computer (WMM) which shares a ground connection with the right headlight - such that back EMF transients and stray EMI from unshielded high-voltage ballast connections can cause (potentially permanent) erratic wiper behavior.

Rezolvarea consta in bricolarea unui anulator de bec ars, compus dintr-un condensator de 33000 uF/25V si o dioda 10A - 220A!

Sau mai simplu, se pot folosi anulatoare de bec ars care se gasesc in comert, doar ca nu v-or rezista prea mult pentru ca au condensatoare mult mai mici!

Edited by acn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica exact cum s-a mai povestit, e un "EMP" care bubuie controller-ul de la WMM. Xenon-ul trage curent mare la pornire si campul electromagnetic generat ijn fire induce un curent invers in sasiu si in conductor care mai departe ajunge in WMM ca supratensiune. O alta solutie este izolarea mai buna a firelor de alimentare a balastului xenon, dar nu cu scoci ci cu tresa de impamantare la sasiu. Sau becuri mai bune schimbate mai des.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu tot nu inteleg. Daca se intoarce supratensiunea pe masa, care e diferenta intre mutarea firului de masa de la faruri in alta parte? Adica supratensiunea nu mai ajunge la nodul de masa de pe caroserie? Cade pe sub masina pana acolo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate citesc in textul bold-uit, problema este filtrul de alimentare de pe WMM. Se mai poate rezolva fie cu o dioda de sens, fie cu un Schottky de ~15V si o rezistenta de balast. Solutii sunt, e de experimentat si daca functioneaza ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Maurice, bre e nodurile din schema, nu am mai pus si schema, oricum e buna ideea cu mutarea firului de masa . 

In acelasi timp rezolvarea mai simpla este sa pui niste xenoane de calitate ce consuma putin la pornire, sunt balasturi ce trag 3A la pornire urca in 5-6 A si scad inapoi la 3A . 

Cu alea nu am avut niciodata probleme dar ghici ce, sunt scumpe si nu le cumpara nimeni . 

 

@Acn, era muuuult mai simplu sa tai firul de la WMM si sa-l pui la masa undeva langa . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now