Posted 19 Sep 2013 · Report post Yokohama. Toyo sau Yokohama? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Sep 2013 · Report post De Hankook ai auzit ceva? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Sep 2013 · Report post De Hankook ai auzit ceva? Da eu...am dat masina la cineva..echipata cu 4x pirelli..si a venit cu 3xpirelli si un hankook.ce pot zice...nu am avut de atunci probleme cu el...ruland in aceleasi conditii ca pirelli s-a pastrat ok.Oricum..nu sunt o marca de top. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Sep 2013 · Report post acum am pus pe v continental sport contact2 4 buc noi si-a schimbat comportamentul total (inainte aveam bidgestone care erau pe BBS uile de 16") e mai stabile masina atat in urbe cat si pe apa pe tractor am pe spate ceva landsail noi (225/45/17) dar pe umed rupe aderenta si cu a-3-a pe fata tot noi wanly astea sunt cu idee mai bune Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Sep 2013 · Report post M-am uitat in pivnita la cuciucurile de iarna si pe ele scrie 185/65/15. Pe cele de vara am 195/55/15. Nu e cam mare diferenta? De fapt habar nu am de-aia va intreb pe voi. Ce sa fac, sa cumpar 4 gume deiarna 195/55/15 ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Sep 2013 · Report post Cele de iarnă sunt mai înguste cu 1 cm şi mai înalte cu aproximativ 1,3, deci, după părerea mea, numa' bune. Dezavantajul e că maşina citeşte o viteză mai mică cu peste 4% cu ele, decât cu cele de vară. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Sep 2013 · Report post Multam fain @Heim. Pentru mine nu conteaza ca arata mai putin la kilometraj atata timp cat nu afecteaza la altcvea. De exemplu sa strice cutia de viteze cum mi-a zis "inginerul" ala. Oricat de afon as fi nu trebuie multa matematica sa-mi dau seama ca intradevar cutia poate fi solicitata daca pun de exemplu roti pe 19" . Dar daca sunt tot pe 15 nici eu nu-i dau dreptate lu' "ingineru". inca odata mutumesc Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Sep 2013 · Report post @I love Volvo ai in certificat 185 65 15? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Sep 2013 · Report post @lik1999 in certifict scrie 195 / 55 / 15 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Sep 2013 · Report post Cele de iarnă sunt mai înguste cu 1 cm şi mai înalte cu aproximativ 1,3, deci, după părerea mea, numa' bune. Dezavantajul e că maşina citeşte o viteză mai mică cu peste 4% cu ele, decât cu cele de vară. Eu as zice ca: cele de iarna da sunt mai inguste cu 1cm (este un avantaj); mai inalte cu 7,5mm; la circuferinta diferenta este de +1,26% (adica vei merge cu o viteza mai mare cu 1,26%). Rezultat: intrucat diferenta nu este mai mare de +/-2,5% recomandat, sunt compatibile. Multam fain @Heim. Pentru mine nu conteaza ca arata mai putin la kilometraj atata timp cat nu afecteaza la altcvea. De exemplu sa strice cutia de viteze cum mi-a zis "inginerul" ala. Oricat de afon as fi nu trebuie multa matematica sa-mi dau seama ca intradevar cutia poate fi solicitata daca pun de exemplu roti pe 19" . Dar daca sunt tot pe 15 nici eu nu-i dau dreptate lu' "ingineru". inca odata mutumesc Cutia nu cedeaza funtie de diametrul jantei (roti pe19"), le poti pune si pe 30", totul e sa menti diametrul exterior al anvelopei acelasi sau mai mic desi defapt pica planetarele cu mult inaintea cutiei. Pune linistit anvelopele de iarna care le ai si sunt mai mult decat compatibile, chiar recomandate (ma refer strict la dimensiuni) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Sep 2013 · Report post Eu as zice ca: cele de iarna da sunt mai inguste cu 1cm (este un avantaj); mai inalte cu 7,5mm; la circuferinta diferenta este de +1,26% (adica vei merge cu o viteza mai mare cu 1,26%). Rezultat: intrucat diferenta nu este mai mare de +/-2,5% recomandat, sunt compatibile. [...]No, ie ma' calculează o dată. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Sep 2013 (edited) · Report post Eu as zice ca: cele de iarna da sunt mai inguste cu 1cm (este un avantaj); mai inalte cu 26mm; la circuferinta diferenta este de +4,37% (adica vei merge cu o viteza mai mare cu 4,37%). Rezultat: intrucat diferenta este mai mare de +/-2,5% recomandat, NU sunt compatibile. Cutia nu cedeaza funtie de diametrul jantei (roti pe19"), le poti pune si pe 30", totul e sa menti diametrul exterior al anvelopei acelasi sau mai mic desi defapt pica planetarele cu mult inaintea cutiei. Pune linistit anvelopele de iarna care le ai si sunt mai mult decat compatibile, chiar recomandate (ma refer strict la dimensiuni) No, ie ma' calculează o dată. AM gresit (calcul facut pentru 185/60/15) totusi corct este: cu 2,6cm mai inalta si viteza creste nu scade. Scuze pentru neatentie. Edited 20 Sep 2013 by mariusb Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Sep 2013 (edited) · Report post AM gresit (calcul facut pentru 185/60/15) totusi corct este: cu 2,6cm mai inalta si viteza creste nu scade. Scuze pentru neatentie. 2,6 cm e diferenţa de diametru. Talonul cauciucului (şi, în funcţie de acesta, garda la sol) depinde de rază. Vezi şi cu diferenţa de viteză, în acelaşi cotext. Dacă diametrul (respectiv circumferinţa) e mai mare, roata se învârte mai încet. Maşina indică viteza în funcţie de numărul de rotaţii ale roţii. Dacă roata e mai mare, parcurge mai puţine rotaţii complete într-o distanţă dată, deci maşina citeşte o viteză mai mică. Edited 20 Sep 2013 by HEIMÐALLR Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Sep 2013 (edited) · Report post 2,6 cm e diferenţa de diametru. Talonul cauciucului (şi, în funcţie de acesta, garda la sol) depinde de rază. Vezi şi cu diferenţa de viteză, în acelaşi cotext. Dacă diametrul (respectiv circumferinţa) e mai mare, roata se învârte mai încet. Maşina indică viteza în funcţie de numărul de rotaţii ale roţii. Dacă roata e mai mare, parcurge mai puţine rotaţii complete într-o distanţă dată, deci maşina citeşte o viteză mai mică. corect 2.6cm este diametrul si cu atat sunt mai "inalte" anvelopele (nu garda la sol); referitor la viteza spunem amandoi acelasi lucru tu ca la o rotatie viteza masini este mai mica si eu ca la aceasi viteza (indicata) cea reala este mai mare, cred ca este mai practic. In final ce este important NU SUNT COMPATIBILE. Edited 20 Sep 2013 by mariusb Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Sep 2013 · Report post Pentru comparatii intre dimensiunile cauciucurilor, eu folosesc asta: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html Arata dimensiunile absolute, diferentele procentuale intre cauciucuri si influenta asupra raportarii vitezei de deplasare. Usoare cunostinte de engleza sunt utile. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Sep 2013 (edited) · Report post corect 2.6cm este diametrul si cu atat sunt mai "inalte" anvelopele (nu garda la sol); referitor la viteza spunem amandoi acelasi lucru tu ca la o rotatie viteza masini este mai mica si eu ca la aceasi viteza (indicata) cea reala este mai mare, cred ca este mai practic. In final ce este important NU SUNT COMPATIBILE. Din cauza diferenţei de viteză? Din câte ştiu,dimensiunea 185/65/15 e acceptată pentru S/V40 începând din 2001 iar 195/55/15, până în 2000. S-ar putea să mă înşel. Eu vorbeam din punct de vedere al condiţiilor de iarnă, că sunt bune (mai înguste, mai înalte). Edited 20 Sep 2013 by HEIMÐALLR Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Sep 2013 · Report post Pentru ca diferenta este mai mare de +/- 2,5% (presupunand ca cele de 195/55/15 sunt corespunzatoare ), mai inguste si mai inalte (inalte la balon cu alte cuvinte cu jante mai mici) sunt avantaje iarna. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Sep 2013 · Report post @mariusb " Pune linistit anvelopele de iarna care le ai si sunt mai mult decat compatibile, chiar recomandate (ma refer strict la dimensiuni)" apoi " In final ce este important NU SUNT COMPATIBILE. " Sa inteleg ca trebuie sa-mi iau alte cauciucuri nu? Adica asa cum scrie in talon 195 / 55 / 15? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Sep 2013 (edited) · Report post @mariusb " Pune linistit anvelopele de iarna care le ai si sunt mai mult decat compatibile, chiar recomandate (ma refer strict la dimensiuni)" apoi " In final ce este important NU SUNT COMPATIBILE. " Sa inteleg ca trebuie sa-mi iau alte cauciucuri nu? Adica asa cum scrie in talon 195 / 55 / 15? Daca ai talonul nou nu mai scrie decat dimensiunea minima, inainte erau trecute toate dimensiunile posibile si imposibile. Daca vrei totusi o marime "nestandard" trebuie sa mergi la TüV si va fi trecuta in talon daca iti dau ok-ul. Daca pui cauciucuri neomologate pierzi dreptul la asigurare si politia iti poate bloca masina pe loc (continui deplasarea pe jos). VADIS-ul imi arata pt un V40 cu motorul B4164S urmatoarele dimensiuni : 205/50 R16, 215/50 R16 si 215/45 R17... Ciudat ca totusi sunt si jante de 15 ... Edited 20 Sep 2013 by Cristian Scutaru 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Sep 2013 · Report post Sau mai bune pentru iarna asa cum facusem calculul initial pentru 185/60/15. Am facut o greseala regretabila pentru ca din graba citisem 185/60/15 si tu specificasei 185/65/15. Presupun ca ai numere de D si atunci nu stiu cum si ce fel la un control, revizie, etc. Daca le pui pe cele care inteleg ca le ai deja (si probabil au si profil bun) nu este recomandat dar nici nu este asa o problema de genul se "strica" ceva la masina. O sa ai un consum mai scazut, o sa ai garda la sol mai mare, stabilitate mai mica. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Sep 2013 · Report post @i Love Volvo: uite aici catalogul cu jantele disponibile oficial pt V40 scrie si dimensiunea cauciucului "recomandata" http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/LegacyCatalog/X40_sportstyling_DE.pdf 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Sep 2013 · Report post @Cristian Scutaru asta e singurul motiv pentru care mi-e frica si pun atatea intebari . Sa nu se intample ceva nasol in timpul iernii si sa pierd dreptul la asigurare. Am talon model nou si scrie doar o dimensiune de cauciucuri fata/spate 195/55/15. Deci e clar, trebuie sa-mi iau cauciucuri. @mariusb La revizie ma duc cu cele de vara (la anu in august) care sunt dimensiunea care scrie si in talon. Pana la urma iau gume noi ca daca e sa intre vreunu in mine o sa ma scoata pe mine vinovat ca nu am dimensiunile corespunzatoare. La cati bani am "aruncat" pe masina lu' nevasta-mea sa o repare, de cauciucuri noi imi arde acum Va multumesc inca odata de raspunsuriMultam fain Cristi Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Sep 2013 · Report post Alternativ poti sa faci o vizita la Tüv si sa intrebi o anumita marime. Poti intra si pe Reifen.com acolo bagi masina si apar dimensiunile omologate. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Sep 2013 · Report post @Cristian cel mai bine se uita aici si vede exact ce dimeniuni are voie sa "poarte" . La astea din 1999 e un pic mai ciudat!La mine sunt trecute doar 195 55 R15,dar conform listei merg si 205 55 15 + altele . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 20 Sep 2013 · Report post @lik1999 m-am uitat si imi arata ca pot folosi si 185/65/15 81H exact cum le am eu gumele de iarna. Multam fain Share this post Link to post Share on other sites