danielrugina

Cutie de viteze 440 turbo

46 posts in this topic

degeaba modifici tija de la wastegate nu rezolvi nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea ai ce sa reglezi la turbina pentru ca limitarea presiunii este comandata electronic. Verifica furtunele de la actuatorul de presiune(ala in care intra 3 furtune subtiri) . Si la mine urca pana la capat de rosu presiunea, insa pentru ca asa am vrut eu. ;)

daca modifici lungimea tijei actuatorului nu scazi sau cresti presiunea, ci doar faci o presiune mai stabila/instabila si eventual poate intra mai devreme/tarziu in functiune turbina. Daca ai un furtunas care trage aer fals(de obicei furtunul de la actuator) poate fi o cauza a presiunii mari, sau pote ai ECU deja modificat de fostul proprietar :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cand am luat masina am umblat acolo crezand ca din cauza aia nu imi intra turbina...dar era din alta parte

acum imi intra de nu se mai opreste...see duce acul de bate in cadran dupa partea de rosu...vreau sa o pun ca inainte...cum era...la asta ma refer...Dupa ce o fac ca noua vad cum se comporta..s.e poate sa ai dreptate...desi nu sper... ;D:-\

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca ai facut foarte rau ca ai umblat la acea tija-sper sa mai stii care a fost pozitia ei initiala (adica de cite ori ai micsorat distanta ei stringind acea piulita). Tind sa cred ca esti in overboost acum, cu consecinte foarte grave (in curind) asupra componentelor interne ale motorasului tau.

  Valva de siguranta a sistemului turbo e aceasta presiune la care deschide wastegate-ul - ca sa previna o presiune de boost prea mare in admisie. Wastegate-ul se deschide cind presiunea de evacuare depaseste o limita predeterminata, astfel permite gazele evacuarii sa treaca de compresor (prin bypass).

  Aceasta wastegate e controlata de catre solenoidul (valva) turbo - cu 3 sau 2 porturi (furtune), ce monitorizeaza presiunea de boost si previne turbo lag-ul prea mare. Acest solenoid e controlat de ECU cind e stock sau nu, cind avem controller manual.

  Daca presiunea de boost depaseste limitele de siguranta, motorul se poate strica. Punct.

Teoretic, o rasucire completa a piulitei (adica micsorarea distantei tijei) = 0.725 PSI. Daca vei micsora prea mult aceasta distanta, e posibil ca ECU-ul sa opreasca chiar functionarea motorului, din considerente de siguranta.

Deci, nu te mai juca cu tija wastegate-ului decit daca ai un Boost Gauge adevarat, gradat (nu ca cel stock). Incearca sa o pui cum era stock, apoi continua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Draga @danielrugina,

Daca tu esti muzician, sa stii ca eu sunt designer de interior, ma ocup cu mobilier si pentru mine mecanica auto este maxim un domeniu in care sunt patit.

Ceea ce fac eu, aici este munca si suport voluntar. Ofer informatiile pe care le cunosc si imi dau silinta sa nu incurc oamenii.

Poate te incurcam mai mult daca iti spuneam ca stiu caz de 440 la care s-a schimbat cutia cu o alta, de alt tip (deh... nu esti singurul care a mers fara ulei in cutie) si aia nu a mai fost masina care a iesit pe portile fabricii, pana cand nu s-a pus cutia care trebuia.

Daca ai auzit raspunsul pe care voiai tu sa il auzi si s-a potrivit cutia aia de nonturbo, asta nu inseamna ca poti rasufla usurat.

Sper sa iti mearga masina bine merci, multe sute de mii de kilometrii si sa nu revii cu aceasi problema dupa maxim, cateva zeci de mii de km... cum cunosc eu caz. Nu e suficient sa se potriveasca cutia pe fagas si sa iti mearga masina... si timpul are un cuvant de spus.

Asa ca la-s mai moale cu epitete "atotcunoascatoare", ca nu e bine sa scuipi unde mananci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matrixxx...multumesc de sfaturi...am inteles acum sistemul de functionare...am adus tija inapoi cum era inainte...tot ce sper este sa nu imi fac mai multe probleme decat am cu masinuta asta...

Adi...cu tot respectul iti spun ca eu eram in cautarea unei cutii ca sa pot scoate masina de pe rampa si cu care sa pot face circa 2000 km...

ulterior imi voi cauta cutia pt masina asta...sunt constient ca nu au modificat cei de la renault degeaba cutiile in momentul in care am trecut la seria cu t2...dar acum vreau sa am cu ce sa imi fac treaba...

Poate am fost cam acid cu ce am spus dar sa stii ca nimanui nu i-ar fi picat bine dezinformarea mai ales daca ar fi fost cu masina bucati si nu mai putea sa o puna la loc...(si pe deasupra eram presat de timp-o poveste mai lunga...rampa unui vecin al unui prieten,etc)

poate ca nici eu nu am fost suficient de explicit...dar...

asta e...

Acum mergem inainte...nu are rost sa ne suparam pt o problema peste care am trecut cu brio...

Multumesc pt intelegere si ajutor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin la subiect...

Pana in momentul in care voi gasi o cutie de turbo...stie cineva care e sistemul de calcul al kilometrajului?

Eu am luat cutia cu cablu...iar gaura pt senzor era astupata...(de fapt nu era decat locasul; pt gaura)

Se poate face cumva sa atasez senzorul ala pe cutia asta?

Ma gandesc la situatia sa nu imi intre calculatorul in regim de avarie(cu consumul)daca nu citeste nimic pe senzorul ala...

Si se paote adapta la bordul meu cablul de chilometraj?sa imi arate si mie cu cat merg...

E normal sa nu imi mai indice consum mediu instant si viteza medie...dar cum pot sa remediez asta...(fara sa schimb cutia...momentan)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cutia asta nu o vei putea adapta pt kilometraj electronic, iar calculatorul nu-ti intra in avarie, stai linistit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar daca iau un bord de normal?pot sa schimb doar mecanismul de km din carcasa?M-am mai linistit...m-am speriat rau de faza cu consumul...ma intelegi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momentan inerc sa mai improvizez ceva sa rezolv km-ajul...

Temporar declar inchis acest subiect....(doar daca mai are cineva probleme...e asteptat pe subiect)

Share this post


Link to post
Share on other sites

acum e acum ce ulei ii pui? ma intereseaza si pe mine uleiul pt cutie ar trebui sa completez si io ca se pare ca am pierderi nush pe unde dar sigur am !!!! la mine are o aparatoare de plastic sub tija de la levierul de comanda si am ulei in ea just ca imi curge peundeva la imbinare ? am sa vad io dar ma intereseaza felul uleiului sa completez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am pus 80w90

Este mai vascos dar am pus toata cantitatea (4 litri)aceasi categorie...

Mai sigur ar fi sa dai afata tot uleiul din cutie si sa pui altul nou decat sa il completezi pe asta...nu stiu ce compatibilitate este intre tipurile de ulei si sa nu faca rau daca pui de alt fel fata de ce are...

Am inteles ca merge pus si 70/75/80 W 85/90 dar nu stiu ce inseamna cirele si mai bine mai cauti pe undeva prin documentatia masinii ce ulei ai in cutie...sa ii pui acelasi tip...asta e foate important...

La caracteristicile uleiurilor nu ma pricep...

Daca cunoaste cineva asa ceva rugam sa posteze , sa stim si noi...

::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru cutiile de provenienta Renault (cu a 5-a in capacul separat) folositi DOAR ULEI 75W-xx... Eu am pus in fosta masina 75W-80, dar am inteles ca ar merge si 75W-90. NU PUNETI 80W-nimic sau 85W-nimic pentru ca nu se mai unge a 5-a si se duce cutia !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu placeri maxime si exagerate... a schimbat un baiat juma' de cutie ca se dusese picuratorul de a 5-a pe faza asta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok multumesc ieri am fost la un magazinel la valea argesului dilicar de unde tot cumpar piese si mi a cautat omu acolo 75w 80 a is ca ar merge dar nu avea nimeni din distribuitorii lui mi a zis sa nu bag altceva ca este un ulei full sintetic si nu merge inlocuit cu altceva!!! mersi pt informatii!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar daca iau un bord de normal?pot sa schimb doar mecanismul de km din carcasa?M-am mai linistit...m-am speriat rau de faza cu consumul...ma intelegi...

Nu poti pune bord normal fara sa schimbi ECU sau cel putin legaturile la el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti face ceva, insa iar e munca de om nebun: dai jos cutia, demontezi diferentialul si pui de pe cutia veche piesa care da turatia pentru senzor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

initial la asta ma gandeam sa fac si eu dar ma intrebam daca se paote face...ca am vazut gaura unde intra senzorul astupata...dau gaura nu e problema ..dau diferentialul jos...si spui ca e un pinion agnetic pe acolo sa inteleg...care va trebui mutat de pe cutia mea de turbo pe asta...(oare nu e mai usor sa iau o cutie de renault 5 gtt identica cu aia a mea de turbo?si sa o vand pe a mea?)

Asta mai la vara sa ma mai eliberez si eu si sa pot circula linistit cu rolele prin buc..ca altfel sunt legat si de maini si de picioare daca nu am masina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

cool azi am fost la un centru de schimb ulei pe bulevardul timisoara ma costa 30 lei 1 l ulei 75w80+ 10 lei manopera dar nu a fost necesara decat manopera pt ca era ful cutia de ulei .deci nu pierd ulei. ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now