Sign in to follow this  
Followers 0
musca.gabriel

motor defect s40

15 posts in this topic

Salutare tuturor.Am un s40 1,9tdi din 2002,si am mai expus problema motorului mai demult.Am reusit sa-l desfac si am constatat ca mi s-a rupt capatul bujiei si a cazut in camera de ardere.Nu am mers mult cu ea insa CAPUL PISTONULUI ARATA CA DUPA BOMBARDAMENT,am si o supapa usor stramba(inchide dar nu etanseaza).Ce am de facut este sa duc chiuloasa la facut dar VREAU SA VA INTREB: TREBUIE SCHIMBAT NEAPARAT SI PISTONUL? Banuiesc ca da,fiindca lucrul nou e nou dar daca pun altul cu segmenti noi,se va intampla ceva de genul ca astia noi sa fie rosi mai repede??!??

    Interiorul motorului la 250000km arata impecabil!A fost tinut cu Metabond.Un prieten mecanic a ramas uimit, spunand ca putea jura ca motorul meu are 1000 km rulati!!VOLVO E VOLVO.

    A mai patit cineva asa ceva?Ma puteti ajuta in vreun fel?

                                                                                Cu stima ptr. volvisti!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pune alt piston, chiar daca nu este nou. Sa pui segmenti noi la toate pistoanele. Oricum, mecanicul ala trebui sa stie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce trebuie sa duci chiulasa la rectificat? Se poate rectifica? Eu stiu ca nu, poate ma insel...  ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atata timp cat chiuloasa nu este stramba si etanseaza cum trebuie pe bloc nu ai de ce sa o rectifici . Trebuie doar sa i refaci scaunul la supapa . Cat despre piston , ar cam trebuii schimbat  ;D

Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

ideea e ca pistoanele sunt si ele echilbrate, nu poti sa pui orice, asa! daca pistonul are doar indoituri din cauza acelui cap de bujie si nu are bucata sarita din el nu cred ca e o problema daca mergi in continuare asa. schimbarea pistonului implica o manopera destul de laborioasa fiindca trebuiesc demontate si celelalte, echilibrate.....e complicat! mai bine mergi si repara chiulasa, verifica-i planietetea, eventual fa o rectificare, pune o garnitura de reparatie.....ar fi bine sa schimbi ambele supape de la acel cilindru! 

despre schimbarea pistonului nu stiu sincer ce sa-ti zic, eu as inclina catre neschimbare!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista si o legatura intre forma camerei de ardere, deci, implicit, a pistonului, si performanta unui motor. E complicata situatia in care te afli...

Pe deoparte rich174 are dreptate cu echilibrul, nu poti schimba doar un piston, ca - cel mai probabil - difera greutatea lui fata de restul de 3... Din acest motiv se vand intotdeauna cate 4/6/8 (adica set complet), si, din acelasi motiv, daca nu lipseste material din cel lovit e mai bine sa il pastrezi...

.. pe partea cealalta, daca e lovit capul pistonului actual, e posbil ca forta exploziei sa fie distribuita in alta parte decat in capul pistonului, si anume catre margine. Iar daca aceasta forta va impinge in zona de margine, exista posibilitatea sa iti termini foarte repede segmentii si sa pierzi in timp scurt compresia pe cilindrul ala...

Decisions, decisions, decisions... Baga o poza cu capul pistonului lovit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si sfatul meu este sa schimbi toate cele 4 pistoane (pot si SH) dar obligatoriu sa fie de la acelasi motor, cantarite si in parametri. Chiulasa, schimba-i supapele, fa-le scaunele, verifica planeitatea, pune o garnitura de chiulasa (de cota in functie de cat iti ia din ea la planat) si da-i bataie. Tre sa mearga. E pacat sa-l desfaci si sa pui pistoanele vechi. Poate n-ar fi rau sa schimbi si cuzinetii, fara sa rectifici vibrochenul. La 250.000 ceva uzura trebuie sa aiba. Decisions, decisions, decisions. It's up to you!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi mult de sfaturi.Tre sa ma gandesc bine ce voi face.Voi posta si o poza a capului pistonului!

Share this post


Link to post
Share on other sites

uitati ceva poze.azi am rezolvat o gramada de treburi.am dus chiuloasa la facut si ma costa doar 200 lei!!!aveam 2 supape usor indoite.mi-am luat si un piston sh la 100 lei.de abia astept sa le pun pe masina si sa-i dau bice.uite ca am scapat ieftin!!

post-1939-12877858053158_thumb.jpg

post-1939-12877858057494_thumb.jpg

post-1939-12877858061811_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia-o ca o parere total neavizata... dar cu asa ceva nu poti merge in continuare. Pistonul ala e pierdut. 

Nu mai reprezinta incredere. poate avea fisuri structurale. Se vede pe el ca a mers motorul un pic pana ce ti-ai dat seama de situatie. In conditiile astea miram-as sa mai fie chiulasa intreaga. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

aoleu!

dar chiar ai avut ghinion frate. vad ca pistonul are bucata satita din el....categoric trebuie sa-l schimbi, asta e parerea mea! daca tot ai demontat motorul mai bine faci si o segmentare si vezi ce greutate are pistonul pe care l-ai luat fata de celelelte ce au fost pe motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi mersi de sfaturi.Am luat azi chiulasa de la facut.A iesit perfect.E curata lacrima.Foarte putin se vad mici ciocanituri dar i-a facut meseriasul scaunele,am pus 2 supape noi cerandu-mi inca 90 lei.Totusi e putin.M-am cam blocat nitel fiindca am ceva cheltuieli urgente de facut dar va fi si masinuta gata.

Altceva,toate bujiile mele erau arse dar nu mi-am putut da seama ca nu merg fiindca la -20 grade afara pornea trasnet.Vezi,cateodata e bine sa nu-ti porneasca :).Asta te face sa verifici bujiile.

    ATENTIE TUTUROR CELOR CARE DUPA CE PORNESC MOTORUL AUD UN CLONCANIT CA BILELE DE RULMENT LOVITE DE CEVA METALIC.E CLAR CA S-A RUPT CAPUL INCANDESCENT AL BUJIEI!!! NU MERGETI CU ELE ASA.EU AM MERS FOARTE PUTIN SI TOTUSI AM AJUNS SA CHELTUI BANI.NU CONTEAZA CAT DE MULTI,I-AM DAT--NU I-AM LUAT:(.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0