viorelgrigoriu

inlocuit ceas vitezometru

8 posts in this topic

Se foloseste o surubelnita pentru a extrage panoul din stanga pe care sunt dispuse blocul de lumini,luneta ,farurile de ceta (iese f usor ,are doua lamele de fixare),urmeaza desfacerea celor 4 suruburi de fixare a carcasei care incadreaza panoul cu instrumente,se extrage carcasa,in prelabil se apasa parghia si se da volanul in pozitia cea mai de jos(eu pentru mai mult spatiu l-am demontat )

Vadisul recomanda apoi decuplarea cablului km de la cutie,eu am facut altfel:am dat deoparte capacul care acoperea gura de vizitare si am introdus mana pe acolo si rasucind spre stanga piulita cablului l-am eliberat.

Acum icepe treaba mai delicata,intrucat urechea din stanga a panoului cu ceasuri e prinsa cu 2 suruburi ,dar urechea din dreapta e bagata intr-o fanta in peretele despartitor care separa partea din stanga bordului de cel din dreapta si atunci dupa desfacerea suruburilor din stanga trebuie tras usor in fata ,dar in acelasi timp catre stanga ,pentru a elibera urechea dreapta care se afla blocata in fata peretului separator.

Odata miscat panoul de pe pozitie ,varati mana in spatele acestuia,dar cu mare atentie sa nu distrugeti folia pe care e facut intreg circuitul,si decuplati mufele de la turometru ,respectiv ceasul combinat

post-1874-12877858319387_thumb.jpg

post-1874-12877858325661_thumb.jpg

post-1874-12877858355175_thumb.jpg

post-1874-12877858358671_thumb.jpg

post-1874-12877858362982_thumb.jpg

post-1874-12877858368211_thumb.jpg

post-1874-12877858371614_thumb.jpg

post-1874-12877858374997_thumb.jpg

post-1874-12877858378355_thumb.jpg

post-1874-128778583817_thumb.jpg

post-1874-12877858385033_thumb.jpg

post-1874-12877858388426_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru montaj se procedeaza in sens invers demontarii,cu specificatia de-a introduce urechea dreapta a panoului cu ceasuri in fanta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zilele trecute am desfacut si eu un panou cu ceasuri.

Smecherii astia de la Volvo s-au prins ca e prea usor de umblat la seria 400 si la masina mea in loc de suruburile alea de pe spate... vreo 10 la numar, au pus numai torx-uri.

Am avut ce desface.  :D

P.S. Acum iti merge bine vitezometrul? Mai fluctueaza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-mi fluctua pentru ca era vitezometrul defect,ci pentru ca motorul nu mergea corect,eu l-am inlocuit pentru faptul ca nu-mi indica nr de km parcursi.

Acum imi indica si pot avea control asupra inlocuirii consumabilelor uleiurilor si kitului distributie plus ca pot face consumul

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutoiu, poate ca ma aflu si eu in treaba ,dar ca idee cel putin, unde as putea gasi un ceas de km dar electronic (fara cablu);

problema ar fi asemanatoare =nu indica km, vitezometru merge perfect,sau.....stie cineva cum se poate schimba vreo piesa in ceas............pe partea cu rotitele de km este o placa fara circuite  si cu un rotor magnetic(cred) dar care pare foarte afumat!

as dori un raspuns daca se poate,va rog!? ??? :'(

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut am si eu o intrebare se poate schimba numai exteriorul ceaasului mai exact cel unde sunt scrisi km nu si contuarul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc mult de promptitiudine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now