Sign in to follow this  
Followers 0
contdezactivat

Upgrade injectie - de la ROTO la COMMON RAIL?

16 posts in this topic

Ma intereseaza sa aflu de la oameni care cunosc mai multe decat mine, detalii despre aceasta operatiune... asta in cazul in care se poate face asa ceva.

Cateva detalii de caz:

-motorul actual este D19t266, fabricatie 1996;

-dupa cum multi dintre voi stiti, in anul 1996 s-a lansat modelul s40;

-modelul S40, a inceput cu acelasi motor 1.9td, la care au adaugat o pompa de injectie controlata (tot LUCAS, difera numai 2 cifre intre a mea si aia). Injectoarele au ramas necontrolate pana in '98;

Sunt aproape convins, ca detaliile blocului motor au ramas cam aceleasi, cel putin pana in 2000.

Eu ma gandesc ca mi-ar trebui o injectie intreaga de CM, cu pompa, conducte, injectoare... ECU si "ceva" cabluri electrice.

Ce nu imi este clar pana acum, este cum voi rezolva senzorii si sondele vechi, care vor avea legatura cu noul ECU.

De asemenea, ce ma fac cu functiile pe care le indeplineste actualul ECU? Vor mai fi citite de noul ECU?

Ce functii or fi alea, daca nu are treaba cu injectia, habar n-am. Nu cred ca puneau astia de la Volvo un ECU numai ca sa stie motorul sa aibe un relanti mai mare cand porneste AC-ul...Si daca am ECU... ca nu l-am gasit nicaieri, desi unii mi-au spus ca daca am autotesterul de OBD1, e musai sa fie si ECU.

Ma poate lamuri cineva?  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trecerea de la ROTO la CM ar putea sa imi dea un maxim de 28% la puterea motorului, fapt deloc neglijabil tinand cont de greutatea masinii data de constructor, de numai 1078kg.

Poate ca asta ar putea sa imi fie suficient dar ideea este de a avea orizonturi mai largi la dispozitie... si implicit de pastrare indelungata a acestui 440 deosebit .  :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shefu , pune direct un motor de S40 pe ea decit sa-l modifici pe asta .  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi nu te supara frate da nu e mai simplu sa-ti iei masina ? 

Termina cu bazaconiile astea, tu nici macar nu stii ce tip de motor ai, tu ai un DIZAL VECHI ANTIC SI DEDEMULT, adica ai INJECTIE INDIRECTA, dupa injectia indirecta a urmat injectia directa (F9Q) dupa care a urmat injectia directa CR.

Tu nici macar nu stii ce raport de compresia au aceste motoare, ce presupune o arhitectura CR si in general ce diferente sunt intre aceste motoare.

Tu visezi la CP fara sa stii ca exista mai multe variante de motoare si marea diferenta dintre ele este turbina cu geometrie variabila ca sa intelegi pune mana si documenteaza-te bine dupa care scoate topicuri din astea din putzul gandirii...

Afla ca eu am scos 150CP din 1.9 TDI pompa rotativa cu injectie directa, iar 5TORM  a scos din 1.9 TDI 110CP pompa rotativa si injectie directa 199CP . Deci mai repet poate intelegi si tu am spus POMPA ROTATIVA SI INJECTIE DIRECTA  nu am spus common rail cu injectie piezo electrica sau alte bazaconii ci din motoare ale anilor 99.

Daca te simti ofensat mai gandestete de 10 ori inainte sa faci astfel de topicuri .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@adi

daca tu vrei poti

dar

sfat,fa modificarile undeva sus pe timpa,ca sa poti veni la vale, poate ajungi pina in centru

Share this post


Link to post
Share on other sites

ba nene!  ;D  mai bine schimbi motorul decat sa te apuci sa faci asemenea manopere. poti sa gasesti  SH un motor cu garantie.

daca schimbi motorul trebuie sa faci si omologarea lui pe masina.....alta distractie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Speram sa aflu raspunsuri competente de la persoane mai cunoscatoare decat mine si sa nu mai trebuiasca sa imi bat eu capul.

Intr-adevar, upgrade de la injectie indirecta la CM, este o bazaconie... la fel si incercarea de trecere la injectie directa.

Cat despre diesel-ul meu antic si dedemult... D19T266 este acelasi bloc motor cu D4192T (unul dintre motoarele 1.9td folosit pe s40), motor folosit la s/v40 pana in '99 si care este F8Q. Au aceleasi caracteristici: compresie, pistoane, putere... injectie indirecta.

Voi mai studia de unul singur problema. Un s40 la care se pot face upgrade-uri, se gaseste relativ ieftin dar parca altceva e cand depasesti un automobil mai bine cotat, cu o vechitura de 440 decat cu un s40. ;)

Plus ca la un S40 trebuie sa ii pun cip ca sa mearga macar ca a mea.

post-924-12877858997942_thumb.jpg

post-924-1287785899963_thumb.jpg

post-924-12877859000656_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai noi nu ti-am zis ca nu poti sa faci asta?

daca vrei sa depasesti alte masini mai bine cotate schimba-ti motorul cu cel mai mare motor pe benzina care a fost pus pe modelul tau...cred ca unul de 2000 turbo. e si mai usor si mai ieftin....adica motor si transmisie.

si ca sa iesi bine si la bani o faci pe gpl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai demn de luat in seama motor care a fost pus pe seria 400, este 1.7T (T2) benzina. Vine cu 120cp din fabrica dar posibilitatile de tuning la motor sunt uriase.

...Anyway, m-am lamurit... inca odata din pacate. Nu pot face ceva substantial, care sa merite efortul.

Plus ca masina merge f bine si asa... numai dintr-un moft voiam ceva in plus.  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi daca citesti cateva posturi mai sus ti-am spus parerea mea, nu se pot face modificarile acestea pt ca tu ai inj indirecta.

Tu sustii sus si tare ca blocul motor este acelasi, este perfect adevarat dar chiulasa este alta, deci poti pastra blocul motor pt ca pe el se afla seria si poti pune chiulasa de CR si rampa de injectie si ce mai vrei tu, costurile insa o sa fie cat masina si nu se justifica . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci, Bogdane.  ;)

Spuneam ca sunt la fel numai D19t266 si D4192T, ambele cu injectie indirecta, lucru care nu ma ajuta cu nimic.

Am studiat ieri problema mai pe indelete si nu numai chiulasa e diferita. La injectie directa si pistoanele sunt altfel; difera si compresia, cursa... mai multe. Iar la CM e deja folosit F9Q, care este un motor cu caracteristici total diferite.

De asta am spus si eu ca nu se merita efortul.

Multumesc de sfaturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

adi varianta pe care ai expus-o tu cade din start.nu poti face asa ceva decat in cazul in care ai fonduri nelimitate ;D.la tine nu exista un calculator care sa fie responsabil de managementul motorului,singura responsabila este pompa de injectie si releul de la bujii care este putin mai destept decat celelalte de la diesel clasic.dar exista totus o varianta prin care ii poti marii puterea nu foarte mult prin modificarea tijei de la vastegate in combinatie cu marirea debitului din pompa.ca dezavantaje sunt consumul putin mai ridicat si ceva fum in plus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si garnitura de chiulasa care face poc cand cresti presiunea peste 0.7 bar .

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am facut operatia asta la un renault espace motor 2068 dti si nu s-a intamplat nimic.cum am spus mai sus este vorba de o crestere nu foarte mare de putere(10-15cp).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am studiat atent problema in ultimul timp si am gasit caracteristicile exacte ale motorului meu.

1. E HPT. Presiunea de bost maxima din fabrica este de 0.9bari la 3000rpm;

2. Rata compresiei este 20,5:1. Tinand cont de asta, blocul motor este "reinforced"

Cred ca ar suporta usor o presiune intre 1.1 si 1.3, fara prea multe modificari.... Dar asta ramane de vazut. Voi experimenta pe pielea mea.  :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti urez succesuri maxime !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0