Sign in to follow this  
Followers 0
Guest MC2

Consum mediu pe bord

20 posts in this topic

Salut!

Am cautat un subiect asemanator prin forum, dar cum n-am gasit, vreau sa va intreb ceva: Diferenta de +/-% intre consumul real de benzina si cel afisat de CB, unde trebuie sa se situeze? La mine afiseaza constant cu 14-15% mai putin decat este in realitate, ceva de genul 11 l pe bord, 13.8l la 100 km, in realitate.

Intrebeare este daca se poate remedia in vreun fel acest lucru (desi recunosc ca nu e ceva excesiv de suparator)? La fel si termometrul, este cam derutat... :P

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca tu faci 500km extraurban,si dupa aia faci 500km in oras,el o sa-ti faca o medie la 1000km,si este normal ca atunci cand alimentezi din nou,si mergi numa prin oras,sa nu-ti creasca foarte mult,pe bord,dar in realitate sa fie mai mare,daca iti calc. consumu de la plin la plin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, situatia sta altfel... La fiecare plin - reset! De obicei merg prin Bucuresti, dar extraurban se incadreaza tot in 14-15% - adica arata 6,9 si de fapt consumul e de 8% - tot dupa ce s-a golit rezervorul am facut plinul.

Am verificat de mai multe ori chestia asta pt a putea vorbi despre ceva intemeiat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

la mine ,dupa principiul care l-am spus mai devreme arata destul de bine,cu o mica marja de eroare,bineinteles,

asa cum faci tu,nu stiu,prob.ca ai o problema pe undeva.

insa eu zic sa-l lasi mai mult timp,nu sa-l resetezi mereu,dupa fiecare plin

Share this post


Link to post
Share on other sites

consuml mediu depinde de cititorul de nivel din rezervor care indica doar aproximativ cantitatea de combustibil ramasa in rezervor.

deci nu va mai luati dupa consumul mediu. cel real e cel plin / plin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aici,te contrazic

mie cel putin si la xc si la v40,consumul calculat ,de la plin la plin,si cel de pe comp.de bord au fost in prop.de 95 %,sensibil egale,de fiecare data

a  ,ca nu este 100%,asta e altceva

Share this post


Link to post
Share on other sites

asa cum s-a mai zis...consumul mediu afisat pe bord este calculat ca fiind media de la plin sau de la ultima resetare pina acum.

Daca in continuare mergi mult mai sportiv (deci cu consum mai mare) normal ca se va marii si consumul mediu, mai mult va fi afectata in minus si valoarea "Km ramasi pina la plin".

Din calculele mele consumul mediu afisat pe bord si cel calculat "de la plin la plin" difera la zecimala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La zecimala e ok, insa la mine e diferenta de 2 litri. Si rectific primul post unde am scris 11 in loc de 11.8 l/100 km

Share this post


Link to post
Share on other sites

la unele masini cititorul e mai precis, la altele mai putin precis.

diferente de 10-15% sint absolut normale.

si retineti un alt aspect: masina consuma grame de combustibil nu litri. de aceea diferentele de densitate pot da erori destul de mari .

daca ai pus motorina (benzina) vara si lasi masina in soare vreo 3-4 ore sa vezi cum scade rezervorul...dar consumul masic e acelasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai atunci de ce la pompa nu zic 3,5 lei/kilogram?! Daca vrei, masina mea consuma 13800 ml/100 km, dar nu stiu daca ajuta la ceva... Eu vroiam sa stiu daca exista vreo metoda relativ simpla de a rectifica eroarea de 15% care mie mi se pare mare; nu te gandi ca m-as apuca sa scot chestii din rezervor sa curat placute de ceramica, doar-doar va afisa corect.

In regula ar fi cum a zis si claudiu2525, adica 5%...

Si nu-mi spune ca vara mi se evapora benzina din rezervor (in 3 ore)...

Iarta-ma, dar poate n-am inteles eu ce-ai vrut sa spui!

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu as face astfel :

la plin as pune km pe zero si i-as face eu consumu pe foaie,e mediu dar eu zic ca te ajuta,dar ca sa iti arate cat de cat real consumu vezi ce iti poate zice un electricean........

bafta......

Share this post


Link to post
Share on other sites

ca si sfat (parere personala),ar fi, sa nu mai resetezi consumu mereu,fa vreo 1000km,si eu cred ca o sa vezi o diferenta pozitiva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut cred ca si mai mult de 1000 km.. rezultat dezastruos: am consum de 9 l pe bord, in realitate 12.9... deci nu tine, mai bine revin la eroare de 14%  ???

Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce sa-ti spun, ???,cel putin la mine a functionat,si functioneaza in continuare,si la XC,si la V 40.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca sa faci altceva. De ex acum ai sa zicem 12.9 l consum mediu (dupa ce ai condus macar 100 km  in oras). Fa un drum extraurban aproximativ egal cu distanta facuta in oras si mergi in limita de viteza a regulamentului de circulatie (50-60 localitati etc). Cand ajungi la destinatie fa-i din nou plinul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valorile de pe bord sunt estimative. Daca stai cu masina cla semafor de 9-10 ori pe zi cate 1-2 min, valorile calculate o sa-ti dea erori si mai mari. Singura varianta e "plin-plin". Acolo nu dai gres. In rest, incep sa consider , ca ceasul ala de litraj, e un "subiect" de stres pentru sofer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am masina de 1 an si pana acum nu am reusit sa fac plin/plin. Sau uitam si alimentam, sau pierdeam bonul. De ceasul de litraj nu mai spun nimic ca nu am nici o baza in el...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Putine.."starduinturi" macar sa stii pe ce ...stai... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

De fiecare data cand fac plinul imi propun sa fac un consum. Crede-ma.

Speranta moare ultima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu fac mereu plinul cand ajunge acul jos... In rest, prea rar alimentez intermediar; cateodata mai calculez sa vad ce diferente am intre cele 2 "constante" (consum real vs. consumul de pe bord)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0