Guest alinsp

bataie la ambreiaj

25 posts in this topic

cAND CALC DOAR PUTIN AMBREIAJUL SE AUDE O MICA BATAIE....CAND IL CALC LA MA XIM SAU RIDIC PICIORUL DE PE EL NU SE AUDE NIMIC...De vreo doua zile am franat mai brusc la viteza mica dupa care s-a auzit o bataie urata cand calcam ambreiajul....dar dupa vreo 2-3 min si-a revenit...Aproximativ aceeasi bataie se aude si cand turez motorul dar se aude in momentul aproape de sfarsit al turatiei,cand se reduc acceleratia...Cam ciudat

Share this post


Link to post
Share on other sites

defineste concret termenul "bataie"! se aude fier pe fier sau mai infundat?

in ce parte se aude?  din ce iti dai tu seama, e din ambreiaj sau din cutie?

daca stai pe loc si calci ambreiajul se aude? sau numai in mers? detaliaza putin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

bataia se aude cand stau pe loc,cand schimb vitezele si cand il mai tin din ambreiaj ....Se aude doar cand il calc putin...apasat maxim un centimetru...Bataia nu-i de fier pe fier,ii altceva si se aude din zona ambreiajului de undeva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

pedala de ambreiaj e mai tare decat de obicei? patineaza vreun pic sau trage bine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu am de mult masina....Dar mi se pare ca ii mai tare fata de un Sharan,Astra ce am condus pana acum,de patinat nu patineaza,merge normal...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bataia poate proveni de la rulmentul de presiune sau din tija care-l actioneaza pe acesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se aude tot mai tare bataia....Dar cand calc ambreiajul nu se mai aude deloc...Se aude doar atunci cand se reduce acceleratia....Asta pe loc

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Daca e un "hrrrrrrrrhrrrhrhrrrrrr" atunci e din rulmentul de presiune... Daca e un zgomot de genul "dagadagadagadagadaga" imi pare rau sa-ti spun dar e din cutie... Scuze pentru "descrierea zgomotelor", dar asta am aflat de la un mecanic "pe demonstrate"...

    Incearca sa schimbi uleiul in cutie, vezi ce se intampla... Trebuie pus DOAR ulei Elf TransELF TRX 75W80 in cutie sau Volvo original (cam 1 milion litrul), un ulei mai gros de genul 80W90 o va distruge.

    Sper sa te ajute !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca te hotarasti sa scoti uleiul din cutie fa-o in ceva curat. Studiaza-l, iti poate spune multe despre functionarea acesteia.

Poti incerca un ulei de cutie mai vascos si apoi compara zgomotele.

Daca sunt mai reduse decat cu vechiul ulei sau dispar ai o problema in cutie.

Rulmentul face zgomot pe toata durata de actiune a acestuia. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma ai rezolvat problema? de la ce era? acelasi simptom am si eu la V40 1.9 cdi 2001 si as vrea sa o rezolv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema mea este volanta....

Este cu masa dubla si cica s-ar fii slabit arcurile... Una noua costa vreo 1800 Ron. Se mai potriveste de la Mitsubishi Carisma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la carisma se potriveste pt motorul 1,8 gdi, care e de mitsu, dar la al tau sti sigur ca se potriveste tot de aia, ca la profil scrie ca ai diesel.

daca schimbi volanta ia si kitul de ambreiaj , sa nu te trezesti ca tre sa il schimbi si pe ala peste 10-20000 km . faci treaba completa si nu mai ai nici o problema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

acelasi lucru il patesc si eu, dar sunetul este foarte slab, deoarece il pot auzi doar pe liber, si foarte putin cand cuplez in treptele 1/R. Cand e pe liber sunetul este asemanator cu atingerea a 2 capace de conserva, a tabla veche (nush cum sa ma mai explic) care se invart paralel si in sens opus si s-ar atinge intr-un punct. Cand cuplez el se schimba un pic din cauza frecventzei mai mari de atingere parca, iar daca trec de 1000 de ture sunetul mororului in ansamblu il acopera probabil.

Discutiile care le-am urmarit pe forum cu volanta mi-au cam dat fiori, mai ales ca pretul ei nu ma bucura deloc, iar un mecanic "m-a sfatuit" ca daca tot umblam sa schimbam tot: volanta, disc si rulment (adika tot kitul). Sincer nu sunt pregatit pentru o investitie atat de mare momentan.

Problema mea este ca de vreo 6 luni de cand am sesizat acest sunet, el nu s-a schimbat cu nimic - adica nu s-a accentuat, iar in acest timp am parcurs cam 25.000km, si cred ca am sa mai merg vreo 30.000km pana voi schimba distributia. Deci sa mai pregatesc cu ceva in plus pentru momentul respectiv, adica rulmentul de presiune, discul de ambreiaj sau doamne fereste chiar volanta ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

    Am si eu probleme cu volanta si vroiam sa te intreb daca simti la viteza ca motorul nu mai trage ca inainte. La mine s-a aprins si becul in bord dar la calculator a dat ca este sensor turatie motor, l-am schimbat si tot asa da.Acum circul cu becul aprins ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ma pot pronunta. Eu circul 80% pe DN1 Ploiesti-Bucuresti, iar ca viteza de croaziera merg cu 130-140km/h. Nu am simtit ca masina ar trage mai greu desi aveam filtrul de aer neschimbat de vreo 30.000km (l-am schimbat aseara) si era imbacsit saracu... Simt in schimb o usoara vibratie, parca ma gadila o pana in talpa, in pedala de acceleratie peste 2500rmp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca nu prea mai este activitate pe forumul asta...sau ati inceput deja concediile ?  :-\

Sau chestiile intr-adevar serioase se discuta pe PM ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Activitate este, dar daca nu stiu oamenii sa raspunda... de unde raspunsuri ? :) Pun pariu ca multi au problema asta dar fie nu stiu, fie nu VOR sa stie de problema pentru ca solutionarea ei e scumpa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am elucidat dilema: pana la urma e un har-har-it decat un dang-dang-anit  ???

Pana la urma voi incepe cu un schimb de ulei la cutie, mi-a mai facut la un moment dat figuri in schimbatul treptelor, si la primele fitze era din cauza placutelor spate care trebuiau schimbate (scazuse nivelul in borcan), dar a 2a oara cand mi sa mai intamplat eram de multicel in mers, si placutzele erau aproximativ noi toate. De a 2a zi shi mult timp de atunci in'coace nu a mai aparut fenomenul, acum doar dimineata din cand in cand dar banuiesc ca din cauza temperaturilor foarte scazute...

Cine poate sami dea niste linkuri cu volanta asta si niste preturi cat mai aproape de adevar...

E bidosnic, stiu, dar nu as vrea sa demontez masina decat o data, iar cum eu fac naveta, chestia asta ar fi posibil maxim o zi (intr-o sambata) cand sa pot si eu si mecanicu, pentru ca la service nu am de gand sa calc.

Si inca o chestiune, ce durata de viata ar avea un rulment de presiune ?

Va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Ai grija in cutie sa pui DOAR ulei 75W80 sau 75W85 ori 75W90. Un ulei mai gros o va distruge deoarece pinionul de a 5-a este gresat printr-un orificiu destul de mic, si daca nu trece debit suficient de ulei pe-acolo, mai ales la temperaturi scazute, o sa se duca repede. Iti poti lua ELF TRJ sau ELF TRX, insa numai cu aceste specificatii.

    Bafta mare si tine-ne la curent !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate 37RON/litru  :stop: Cam asa e si ELF-ul

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine volanta face un scandal urat de tot...... La relanti imi vibreaza volanul si pedala de ambreiaj. Si parca motorul si-a mai pierdut din putere... Urat de tot,dar deocamdata nu sunt dispus sa fac o asa investitie....600-700 Euroi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zi mai bine 500, cam atata e pretul ei :toothy9:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am observat ceva foarte ciudat......daca las masina in panta,volanta nu mai face scandal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur nu e ceva din cutie ? Bat in lemn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now