jrazvy

CUPLU MOTOR

28 posts in this topic

Asa imi vine acum in minte sa denumesc simptomul. Masina nu mai trage asa ca inainte. Am impresia ca ma rog de ea. Am testat-o fara sa fie in viteza. Urca super bine turatia. Problema e in mers. Mai ales in a 6a. Abia urca de la 140 la 170. Mai mult de 180 nu merge. Nu da in nas. Dar parca nu are aer, sau nus ce sa zic. Bag piciorul pana in podea si nu urca. Nici nu se tureaza (deci ar fi exclusa cutia). Parca daca apas mai treptat acceleratia urca mai repede decat daca apas brusc pana in podea. Primul lucru la care ma gandesc e turbina. Dar cred ca nu as ajunge la 180 fara turbina. Si nu ar trebui sa se aprinda un check engine, ceva? Nimic in bord. Deci sa recapitulez. Nebagata in viteza se tureaza in 4700 ture lejer. In viteza abia ajung in 3300. Parca nu deschide ceva. Nu stiu cum sa explic. Ati mai intalnit ceva asemanator? Dati-mi un sfat, va rog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti de ceva timp printre noi... dar daca nu te obosesti sa completezi cat mai exact profilul, spune-ne macar ce motor ai... an de fabricatie... si o sa incercam sa te ajutam.

E greu sa tii minte masina fiecarui utilizator.  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.0 D 136ph. PSA. Cutie MMT6. Scuze!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai revizia la timp facuta? ai schimbat filtrele aer si motorina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

DA. Nicio schimbare dupa. Si cele vechi aratau bine. Iar cel de combustibil il schimb la 15-20K nu la 40k cum spune constructorul. Motorul merge rotund. Acul sta nemiscat la ralanti. Chiar glumea un prieten, zicea ca nu-mi merge turometrul. Nu tremura nici in mers sau sa "dea in nas" cum se zice. Nu am niciun mesaj sau martor aprins in bord. M-am gandit in toate felurile. Ziceti-mi de turbina. A cazut la careva? Ce erori da si ce simptome. Mai poti urca la viteze mari?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Am patit si eu lafel dar la un VW Passat. Problema era de la turbina. Din cate stiu eu, la masina ta ai turbina cu geometrie variabila iar simptomele care le ai tu probabil apar deoarece s-a depus funingine pe paletele care regleaza debitul de aer. La Passat a curatzat-o un mecanic si e ok. De atunci am mai facut aproape 100 000 de km si nu a mai facut figuri. Este foarte probabil sa fie aceeasi problema si la tine. Iti urez success!

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Conectica de pe linga turbina de verificat eventual.Speli interiorul motorului des cumva?

Funingine pe clapete  poate mai putin se depune intrucit au in diametru cam 40mm dar incearca sa tii motorul turat la 2300-2500rpm vreo 5-10min. Apoi sa incerci reprize scurte de la 750 la 3500-4000rpm ,5-10 accelerari .Ii mai faci motorului o "toaleta" pe galerie tubulaturi , etc

Spun si eu cam ce ar fi mai lesne de facut de moment..

  Bine ar fi sa ai un tester  ,chiar modest , si te-ar ajuta

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu l-am spalat niciodata! Am mers si mai agresiv cu turatii mai mari. M-am gandit ca s-ar putea sa fie funingine in turbina. Cateodata are "vana", cateodata e moale ca o carpa. Si de obicei daca bag brusc piciorul in ea e moale. Daca o iau usor la periat se infige bine. Nu stiu pe unde s-o caut la dinti. O fi de la cutie? Placa, rulment ceva. Stie cineva daca la 160k trebuie sa ma astept? Multam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehh..Pai la 160k ar trebui sa fie ceva legat si de cuplajul placa pres.-disc ambreiaj.Poti sa iti dai seama simplu daca iti patineaza sau nu.

Trebuie sa stii daca a fost schimbat si cind ansamblul  placa pres.-disc ambreiaj-rulment.Ai cumparat-o de noua sau Sh! De la 140k-150k iti pui semne de intrebare pe ce dai banii mai repede  ca sa iti rezolvi problema.

Stii vba aia: Nevoia de invata si placerea te impinge.

Al meu V50  are 28k si ma gindesc sa ajung cu ea la dublu ,triplu km fara mari probleme.Sint facute mai superficial intrucit componentele sint  de prin toata lumea  doar airbaguri la Autoliv in Sweden. Spalatorul de faruri este facut in Ro :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci, exclus ambreiaj. in cazul ambreiajului simptomul principal este acela ca "patineaza", adica motorul se tureaza dar masina nu pleaca de pe loc / nu accelereaza.

in conseciinta, s-ar parea ca este turbina. in acest caz sunt cam doua posibilitati: una mai usoara si alta pe care nu vrei sa o ai.

prima se rezuma la furtune: vaccum, intercooler, vreun colier slabit/sarit. poti verifica foarte simplu: la accelerare, pe loc, trebuie in primul rand sa auzi suieratul specific. apoi, identifica furtunul de la intercooler. de obicei vine din spatele motorului, trece peste si coboara sub farul din stg. fata. este mai gros (diam. aprox. 54mm). nu-l confunda cu cel de la instalatia de racire. furtunul de intercooler nu se incinge!! dupa ce l-ai identificat, strange-l cu degetele si, tinandu-l apasat, accelereaza brusc. daca turbina functioneaza, aproape imediat ar trebui sa se umfle. daca nu se intampla verifica toate furtunele de care vb.

a doua posibilitate este ca turbina sa fi murit de tot. daca dupa ce ai facut verificarea de mai sus, nu ai presiune in furtune si nu ai identificat nici o posibilitate de "defect" de furtune, atunci e de vina turbina.

daca ajungi la posibilitatea 2, da un semn si incerc sa-ti mai spun ce sa mai verifici...

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Tehnic daca cuplajul disc ambreiaj-placa presiune  patineaza inca poti deplasa masina de pe loc fara probleme.Am invocat acest posibil defect ,de cercetat nu ca si solutie sigura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

depinde si de motorina pe care o folosesti.am alimentat asta-vara cu eurodiesel si parca eram cu un tractor,abia ajungeam la 160-170 km pe autostrada.cum am bagat efix s-au schimbat datele problemei.poate fi si combustibilul o problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am acceasi problema. am verificat turbina shi igr-ul dar  nu au nimic. am schimbat filtrul de motorina (avea 4000 de km ,dar am mres mult la rosu cu motorina). maine ma duc la un service care zicea de filtrul de particule. sa vedem...dar o dau daca nu o fac. problema e ca imi apare in bord la peste 120km pe ora eroarea: engine system service required. sa vedem zise orbul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da e foarte posibil sa fie FAP-ul, daca nu mai exista un flux necesar iti dai seama ca gazele se "aduna" sau se creeaza turbulente prin turbina si\sau galerie, nu poate respira motorul bine, cine stie, dar e foarte posibil sa fie infundat mai ales la carburantii nostri din tara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

electrovalvola de presiune a turbinii.asta era la mn. am comandat-o in 6 zile sper sa nu ma aiba nimic, :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

mie nu imi apare niciun mesaj. am mai mers de atunci vreo 15.oookm. tot la fel. o duc pana in 180km/h. cu a 5a urca repede dar nu vrea sa treaca de 180. cu a6a ma rog de ea. nu are putere. pedala mai am aproape jumate la 180 dar dau cu ea in podea si dau in gol. nicio simptoma. n-am avut timp sa merg cu ea la tester ca e cu progamare, cu rugaminti blah blah.

karateka ce pret are electrovalva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

230 de lei electrovalvola. acum a terminat-o cu problema asta sper. a inceput sa tremure de nu stiu astia ce are masina(cica nu e de la injectoare,k le-au verificat). maine verifica igr-ul(din nou). m-am saturat de masina asta. am luat-o de 3 luni shi am bagat in ea 100 de mil.cica era buna. are 100.ooo de km. panarama de masina.numai probleme

Share this post


Link to post
Share on other sites

am fost la frontal. ei mi-au schimbat si kit-ul ambreiaj+rulmentul de presiune. maine vreau sa ma duc la esso sa vad daca nu cumva a cazut iar...k astia de la frontal au zis k ei nu mai stiu ce sa-i faca(poate nu vor sa zica k e in garantie la ei).

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Galati? Cat a costat ambreiajul (schimbat placa+rulment)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

esso te referi la ecotech sau la zetec?ecotech-ul iti zic din proprie experienta ca sunt varza baietii...mult sub cei de la frontal...iar de zetec nu stiu ce sa zic..inca nu am ajuns pe la ei..

Share this post


Link to post
Share on other sites

vreo 55 de mil kit ambreiaj+rulment de presiune. dar am alta problema,k nu mai trage cum tragea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si era necesar sa le schimbi? Poate avea alt defect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu mi-am schimbat acea electrovalva tot din cauza celor de la frontal si nu era ea de vina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now