Sign in to follow this  
Followers 0
mdd84

intrebare..........

8 posts in this topic

Am o banuiala,dar trebuie sa mi se confirem..........azi mi s-a aprins in mers ,dar s-a stins tot in mers becul de la pozitia 16......asta ar insemna ca ma asteapta un schimb de placute de frana?..........

mai am si ala de abs care sclipoceste  ;D dar ala e de cand i-am schimbat fuzeta,se stinge apoi la prima frana se aprinde dupa ce imi arunca pedala,apoi dupa ce se aprinde nu o mai arunca.

post-2023-128778592228_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are indicator de uzura pentru placutele de frana.

Posibile cauze pentru avertizorul rosu:

- Lichidul de frana este spre minim si la denivelari sau urcare senzorul de nivel se activeaza

- Contact imperfect la frana de mana

Share this post


Link to post
Share on other sites

cand o sa se ceara placutele schimbate o sa auzi un harait/scartait de pe la roti. ala e singurul senzor de uzura : urechea. 

butonul de sub frana de mana ar fi mai probabil, sau cum au zis si baietii inainte....lichidul, dar ar fi trebuit deja sa intre mai greu in viteze, cred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i-am complectat ieri lichidu,nu am mai vazut sa se aprinda,dar tra sa o duc sa vada mecanicu de pe unde imi picura ulei,oricum ceva scapa pe undeva......

merci....

Share this post


Link to post
Share on other sites

cand o sa se ceara placutele schimbate o sa auzi un harait/scartait de pe la roti. ala e singurul senzor de uzura : urechea.   

butonul de sub frana de mana ar fi mai probabil, sau cum au zis si baietii inainte....lichidul, dar ar fi trebuit deja sa intre mai greu in viteze, cred.

Sper ca nu vorbesti serios !!! Niciodata sa nu astepti pana cand se aude huruitul, pt ca asta inseamna ca tot materialul de frictiune de pe placuta s-a dus, iar acum pe discul de frana calca pe partea de metal a placutei, fapt ce distruge discul de frana invariabil (sunt suficiente doua frane ca sa se formeze niste santuri pe disc de toata frumusetea)

Ideal este sa faci o verificare ochiometrica a placutelor de fiecare data cand ai ocazia (de ex. cand se scoata roata la vulcanizare). Apoi, nu te astepta sa te tina o vesnicie, de exemplu daca ai facut 20.000 km de cand ai schimbat placutele, pregateste-te sa le cumperi, si cu prima ocazie cand o bagi in service, le schimbi si pe ele. E posibil sa te tina si 30.000 (am auzit de cazuri cu 60.000 !!!) insa ideea este sa nu fortezi, si sa lasi pe ultimul moment.

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Placutele de S40 au o mica bucata de tabla care, atunci cand se tocesc suficient pentru a fi schimbate (nu de tot), ating de disc si vibreaza facand un zgomot enervat. Este o solutie simpla de inlocuire a senzorilor electronici.

Cred ca la acest harait/scartait s-a referit mihai_s40.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am avut si eu o speta cu aprinderea acelui bec in bord..in cazul meu era nivelul lichidului de frana, in curbe sau denivelari mi se aprindea..am completat cu lichid de frana DOT 4 si gata..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0